FINLAND FUCK YEAH!

Sain töissä tekstarin noin kymmenen minuuttia ennen työpäivän päättymistä, että Suomen matsi on telkkarissa. Kysyin kaverilta, että millä kanavalla, ja odotin vastaukseksi, että joku-paska-kanava-mitä-kenelläkään-ei-ole. No väärässä taisin olla, sillä vastauksena tuli nelonen. Istuin viimeiset kymmenen minuuttia siinä täristen, odottaen, että voisin lähteä livokkaaseen töistä.

Kun kello vihdoinkin löi 18 juoksin ulos, haistatin että FINLAND FUCK YEAH:t koko duuniporukalle, hyppäsin pyörän selkään ja pyöräilin ihan oikeasti henkeni edestä Ändin tykö (koska Ändillä on suurin telkkari koko kaveriporukasta.) Pyydän muuten anteeksi jos aiheutin vaaratilanteita Örebron keskustassa – oli pakko ehtiä telkun ääreen mahdollisimman nopeasti! Olen nimittäin missannut jokaikisen matsin tähän asti.

Arvatkaa vaan, mikä pettymys koitti, kun astuin sisään hiestä märkänä (siis 5 minuutin pyörämatkasta – 10 normi-etanavauhdilla) ja hengästyneenä (mitä se musta ja mun kunnosta oikein sanoo?) ja telkkari oli varattuna. Kävin läpi kaikki mahdolliset kirosanat päässäni ja tokaisin hengästyneenä Ändille: ”Pakko *hengitys* katsoa *syvempi hengitys* Suomi *snadi kuolema* Telkkari *totaalikuolema* NYT!”

Onneksi sentään Ändillä on suhteellisen okei (iso) tietokone ja normaalinetti (ei siis sellaista mokkulaskeidaa mitä mulla on – TIEDÄN! Otetaan se joku toinen kerta sitten.) Joten laitettiin tietokone keittiön pöydälle ja sain sitten istua siihen niin katselemaan matsia – pekonikäryssä (nami).

Joten siinä sitten istuin ja välillä kiljuin ilosta Suomen ensimmäisestä maalista, sitten kauhusta jenkkien maalista ja välillä kauhusta siitä, että netti jumittui (se siitä helvetin kunnon netistä.) Jossain välissä lappasin suuhun safkaa ja telkkari vapautui. Joten siirryin sinne riehumaan. Ändin perheen mielestä olen varmaan todella omituinen (ja aggressiivinen, pelottava u name it) Kun jenkit teki toisen maalin sain varmaan sydänkohtauksen ja itkin aavistuksen.

Kunnes koitti pelin viimeiset sekunnit ja tein kärrynpyöriä ja voitontanssia ja huusin kun mikäkin idiootti tehden lisää voitontansseja. Ändi on the other hand vaan istui sohvalla mumisten jotain tyyliin ”ei vois vähempää kiinnostaa, oot naurettava, whatever” ja jatkoi oleskelua jossain Ändin laalaamaassa. Ja Ändin perhettä en ole muuten nähnyt sen jälkeen yhtään (vaikka yleensä tulevat iloisesti moikkaamaan jos ovat lähettyvillä, kun olen vierailulla.)

Mutta oujee, oli kiva matsi! Ja onneksi näin sentään yhden matsin. Viikonloppuna olen tietenkin töissä – joten se siitä loppupeleistä sitten.

Mitäs te muut ajattelette lätkästä? Onko se just sitä parasta evör, vai eikö voi vähempää kiinnostaa? Onneksi voin sentään mennä pää pystyssä sinne töihin jatkamaan mun FINLAND FUCK YEAH-laulua (Vaihtakaa siis vain America – Finlandiksi). Nyt toivotaan vaan, että Ruotsi saa turpiinsa tänään – hyvältä näyttää! ;)

17 vastausta artikkeliin ”FINLAND FUCK YEAH!

  1. Joo, tänään on kuulemma ollu joku matsi :P Kävin aamulla hakemassa mättöä grilliltä, Grillin täti kysyi että ”aiokskattoamatsintuleevarmaantosihienomatsi!!?” Vastasin että ”en oo kattonu ainuttakaan matsia enkä todellakaan kato nytkään”. Vastauksena oli jäätävä hiljaisuus ja hyyyyvin vino katse :D
    Käväisin jossain kohtaa myös Facebookissa tässä iltasella. Feedistä laskin ekoista kommenteista 24/25, jotka liittyivät jotenkin lätkään. Rasittavaa. Vuosi sitten oli jo valmis alkamaan poistaa kavereita listalta aina jääkiekkoaiheisen postauksen yhteydessä :D

    Eli siis, jääkiekko on rasittavaa, enkä jaksa innostua siitä miten lauma hikisiä miehiä sinkoilee kaukalossa pienen kumilätykän perässä, yh. Parempaakin tekemistä. (Kuten vaikka pelata World of Tanksia ja kuulla klaanikaverilta, että on sivistymätön eikä ymmärrä kulttuuria, kun ei ole kiinnostunut jääkiekosta.)

    Oifoi, onneksi se toivottavasti loppuu jo kohta?

    Like this

    • Hahah! Paitsi en kyllä ymmärrä sitä, että vinoillaan, jos ei satu tykkää lätkästä. Ei mulla ainakaan tulisi mieleen mennä mumisee jotain tollasta :D Joo mun facebook feedissä ei ikinä oo ollut niin paljon CAPSeja kun tänään :D Loppuu kohta. Maanantaina se kai on jo ancient history, sitten voit taas hengittää ja ottaa chillisti ;) (Jos sulla ei sitten oo jotain superduperfanittajakavereita jotka jankuttavat lätkästä 24/7 vuoden ympäri… siinä tapauksessa miettisin sitä poistamista tai ainakin blokkaamista hahaha)

      Like this

    • Mä ainakin innostun hikisistä miehistä!! :D Nami! Tosin kuhan eivät haise pahalta. Sitten se on total turn off möhöhö.

      Like this

  2. Oli super jännä matsi kyllä! En ole seurannut kuin nämä Suomen pelit, eli en ole mikään hc-fani, mutta onhan se nyt traditio että mm-kisoja seurataan ja Suomen puolesta kirotaan ja itketään ja nauretaan! :D Ja onhan noissa matseissa muutenkin kiva plussa, kun näkee näitä raavaita miehiä joiden naamat ovat epämuodostuneita kaikista turpiinsaamisista… paitsi Valtteri Filppulalla, joka on kyllä ihan ykkönen! :P Ja hahhaa, Ruotsi otti turpiin!!

    Like this

    • Niinhän se on, en mä mitään muuta lätkää seuraa, ei vaan jaksa (unohdan aina) mutta MM-lätkä on kyllä ihan best :) Joo kivaa, et Ruotsi otti turpiin. Nyt on kiva mennä töihin :DDD (vinoilemaan koko konttorille siitä miten pask… huonoja Tre Kronor on)

      Like this

  3. Lätkä on just parasta evö! Siis MM-lätkä, en mä muuta jaksa seurata. Eilen meinas kyllä pumppu hyytyä! Jännitti niin s-i-k-a-n-a :D

    Lätkää ja jalkapalloa ei kyllä voi missään määrin verrata. Kiekon perässä säntäilee sentään miehet.

    Like this

    • Mulla kyllä pumppu hyyty ainakin muutamaan otteeseen moneksi sekunniksi :P Nyt vaan ulos vinoilemaan Örebron kaduilla kaikille ruotsalaisille :D Olen ihan samaa mieltä sun kaa tosta jalkapallosta ;)

      Like this

  4. Hei vaan täältä Saksasta! Käyn aina satunnaisesti lukemassa tätä blogia. En kyllä tiedä, miten olen joskus löytänyt tänne, mutta whatever. Mä en oo kattonu noita pelejä tähän mennessä kuin sivusilmällä, mutta eilen, kun oli vihdoin taas tosi kyseessä, olin repiä pelihanskani, syödä hattuni jne. Sain oikeasti sydämentykytyksiä 2-1 tilanteessa ja en uskaltanu enää edes kattoa koko peliä. Menin vähän väliä makkariin piiloon ja sanoin miehelle, että ”tuun taas parin minsan pääst takasin, herra isä, en mä voi tätä kattoa”. Ja sit ku tuli maali ryntäsin makkarista olkkariin hyppimään tasajalkaa ja huusin kuin mielipuoli, niin että naapurinkin korvat meni lukkoon. Joten et oo ainut, joka sekoaa, kun on Leijonilla on tärkeä peli. En oo kyllä varma, onko mun terveydelle kovin hyväksi enää kattoa noita pelejä, kun ihan oikeesti meinaa mennä jo taju ja sydämestä ottaa, kun on jännä tilanne.

    Like this

    • Moikka sinne Saksaan! :D Scheisse gut! En osaa sanoa muuta saksaksi! En tiedä, voiko noin edes sanoa.

      Hehe joo ei varmaan tee hyvää terveydelle katsoa noita matseja. Nytkin ahdistaa kun katson tuota pronssimatsia. Huonolta näyttää :( Pitäisköhän hankkia nitroja?

      Like this

  5. En muuten kattele juurikaan jääkiekkoa, PAITSI jos SUOMI-leijonat pelaa kehässä :D etenkin nää mm-kisat on vieny mennessään. Eilen sydän tais jättää pari lyöntiä väliin, kun Venäjä tykitti Malinin voimin meidät kumoon.Toivotaan,että Suomi hoitaa pronssit tänään himaan! :D niiden on ihan pakko..Kaikkein parasta tän jälkeen olis että Slovakia voittais Venäjän..sitten olis vähän maailmankirjat sekaisin.. :P

    Ootko muuten tehny tuol salilla ollessas itelles jotain ohjelmaa? Mulla on nimittäin ollu pari viikkoa ongelma, että teen vähän sitä sun tätä..ehkä tällä menolla sit kesäkuntoon vuoteen 2015 mennessä :D

    Maria

    Like this

    • Jo emmäkään, vaan MM-Lätkää. Missasin Venäjä-ottelun, koska istuin töissä :( Mutta näköjään ihan hyvä vaan, kun oli tuollainen teurastus. Mun sydän ei olis varmaa kestänyt sitä ollenkaan hahah. Huonolta näyttää pronssi-ottelussa :(( Voihan venäjä. Eikun tsekki!

      Kun mä liityin sinne saliin mä sain sellaisen ohjelman joka tehtiin mulle. Mutta se näyttää olevan aika perusohjelma. Kaikki lihasryhmät läpi ja 10-12 toistoa. (mä en siis osaa noita suomalaisia nimityksiä kaikille lihaksille – vatsalihakset sentään tiedän HAHHA)

      Sitten kysyin apua mun PT:ltä (Ändiltä) ja oon muunnellut sitä vähän. Nyt vedän kerran viikossa supertreenit – maksipainot mitä jaksaa ja ekassa setissä 8 toistoa, sitten toinen setti niin monta kertaa kun jaksaa ja vielä yks setti niin monta kun jaksaa. (ja pieni paussi väliin) jos jaksaa 8x8x8 niin saa seuraavalla kerralla laittaa lisää painoa. Se on ollu aika toimivaa, heti tullu vähän enemmän ”lihaksia”. Mutta mä tosiaan satsaankin siihen Beach 2030 ;D

      Miten sun treenit on menny? :)

      Like this

      • Joo, olispa joku personal trainer messissä, ku etenki niitten viimeisten toistojen kanssa.. Hampaat irvessä jaksais sen kaks toistoa per sarja ehkä lisää ;) Yrittäny kans jakaa käsi-ja jalkapäiviin..mut lukenu netistä monien jopa 5-jakoseen sarjaan..tulis ehkä kehitystä nopeammin, tai muuten yks käsitreeni saattaa venyä kahteen tuntiin alku-ja loppulämmittelyjen kera..:P Toisaalta pitäis mahduttaa edes 1-rauhallinen joku venyttely tai pilates-tunti viikkoon. Ens viikolla mentävä siis ainaki sinne ;D hahha..
        lihaksia..no ehkä niitäkin, mut enempi sellaista kiinteytymistä..ehkä joku hauislihas ja vatsat eniten kiikarissa :DDD ja jotain muotoa tohon takamukseen :P No tällä vauhdilla ehkä kesä tulee liian nopeasti :D mansikat ja jätski..voi voi :P

        Maria

        Like this

        • No valitettavasti mun PT ei oo siinä vieressä huutamassa (tai siis ihan hyvä vaa, vetäisin sitä varmaa turpiin jos se sen tekis – siis Ändi) Joo mulla alkaa kanssa venyä noi treenit aika paljon, 10 min lämmittely, 40 minsaa salitreenii ja sitten vielä crosstrainerille jotain 30-40 minsaa plus venyttely.. Apua! Musta on tullut urheiluhullu!

          Jooga on kivaa, testaa sitä, ellet oo testannu :) Mun pitäisi kanssa mennä, mutta ainoa kerta jolloin se sopii mun (hirvittävän kiireiseen hahaha) aikatauluun on perjantaisin kello seitsemältä. jotenkin en vaan nää sen tapahtuvan :D (ilman, että jotenkin munaan itseni ja toheloin puolinukuksissa siellä – hmm blogimateriaalia? )

          Apua, olin ihan unohtanut mansikat ja jätskin! :( So long reenitulokset. Onneks mä oon aika realistinen tuossa mun beach päämäärässä, pitäisiköhän mennä takasin siihen 3034 jotta olis vielä enemmän realistinen?

          Like this

          • Hyvä, et muistat venytellä. Se olis kuitenkin tärkeätä, palautumisenki kannalta.Juotko muuten mitään palautumisjuomia?

            Tota joogaa vois testata..ai niin, sellainen kuulemma tulee salille kesäkuusta lähtien. Ehottomasti kokeilemaan, ehkä kuitenkin ekalla tunnilla sinne takariveille, jottei näytä ihan tyhmältä :DD. Lisänotkeus ei olis yhtään pahitteeks :P

            Joo, mansikoita. Tuli jo viikonloppuna ostettua tän kevään/kesän ekat mansikat :) mut ei ne tietty suomalaisia voita!

            Maria

            Like this

          • Välillä käyn ostamassa jonkun Gainomaxin, jos meen esimerkiksi kaupungille treenien jälkeen enkä saa safkaa. Josksu juon maitoa+proteiinipulveria (tosin nyt se on loppu) muuten syön yleensä vaan banaanin ja sitten vähän ajan päästä safkaa. Se riippuu ihan päivästä ja fiilareista :D

            JOo mä oon aina kanssa siellä takarivissä, siellä me kuulit ihmiset ollaan :D

            Aah! Suomalaisia mansikoita! Ihan varmasti paljon paremmman makuisia kun ruotsalaiset (vaikka ne ruotslaiset on paljon halvempia) :P Pakko hankkia kun palkka tulee.

            Like this

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s