ensimmäinen luukku: kerro itsestäsi

Löysin ihan sattumalta yhden blogin kautta aivan mainion jutun, nimittäin ”Kerro.. ” jostakin adventtikalenterin. Minähän en tänä vuonna omista mitään kalenteria, enkä edes aio, niin ajattelin että voisin mielummin kirjoittaa tänne jotain todella mielenkiintoista mielummin. Koska teitä kiinnostaa, i know it in my bones. Eiks je?

Elikkä ensimmäisen luukun teema on ”Kerro itsestäsi”. Tästä tykkään. Monologi alkakoot! Ottakaa popparit ja limut esille, nyt saatte tietää ehkä jotain uutta musta… Hei jos on inspistä, tehkää te sama kalenteri ja laittakaa linkkiä mulle! Lupaan tulla lukemaan! :)

Eli eli, synnyn tammikuun 14 päivä noin 29 vuotta sitten. Melkein. Olin vanhempieni esikoinen ja sain nimeni (jos äitiä nyt voi uskoa – ja sen kyllä voi) Marianne-karkin mukaan. Toinen nimi Kristina on kai jonkinnäköinen mysteeri minulle. Luulen, että se on joku perhe/suku-nimi, mutta en ole ihan satavarma siitä. Sukunimeni on lyhyt ja ytimekäs, Udd. Suurin osa porukasta Suomessa ei osaa sitä kirjoittaa oikein. Versiot jotka olen kuullut omasta sukunimestä ovat esim: Hood (niinkun Robin), Udell, Uht, Odd, Uud…

Minulla on yksi sisko, joka näyttää kuulemma aika paljon multa, tai mä näytän siltä. Tätä on vaikeaa tietää kumpi on kana ja kumpi on egu, olen kuitenkin vahempi, vaikka kaikki eivät sitä usko. Kuitenkin, jos meiltä kysytään, niin emme muistuta toisiamme ollenkaan. Sanon aina, että siskoni on se tyylikäs, ja minä se ei-niin-tyylikäs-versio (lue spusse) meistä. Sitäpaitsi me ollaan niin erilaisia kun vaan olla ja voi. Minulla on myös kaksi puol-veljeä, eli yksi kokonainen veli. Öhöhö. He ovat aika paljon nuorempia kun minä ja yleensä juttelen heidän kanssa Playstation ja tietsikkapeleistä.

Lempiaineeni koulussa oli piirustus, historia ja matikka. Kuudennella luokalla meidän piti maalata kuva johonkin seinään koulussa, tämä oli traditio näköjään. Joten kaikki piirsivät kuvan ja sitten äänestettiin mikä kuva voittaisi. Mun kuva voitti – mutta jostain syystä sitä kuvaa ei koskaan maalattu siihen seinään. Tyypillistä. Halusin aina olla mukana koulunäytelmissä, mutta en ikinä saannut rooleja. Ja sen kerran kun minulla oli puherooli Lucia-näytelmässä, itse Lucia oli niin hermona, että hän hyppäsi minun yli – joten en saannut sanoa mitään. Olin ehkä vähän ujo nuorempana, ja olen sitä edelleenkin tänäpäivänä, jos hengailen isossa porukassa, jossa en tunne ketään.

Menin ripille, vaan koska kaverini kuuluivat kirkkoon ja menivät rippileirille. Tänä päivänä kadun tätä, mutta olen nykyään eronnut kirkosta (en toki ruotsalaisesta kirkosta.. pitää pistää listalle). Tein paljon muuta tyhmää nuorempana, kuten en ottanut koulujuttuja tosissani, vaan pärjäsin ihan kelvollisesti ilman vaikeuksia läpi koko peruskoulun ja lukion. Jos olisin panostanut vähän olisin voinut olla vaikka USA:n presidentti tänään. Tai ehkä en.

Rakastan elokuvia, sarjoja  ja musiikkia. Lempielokuvani on esim. Amelié, Shawshank Redemption, kaikki Batmanit ja kaikki Burtonin tekemät elokuvat. Lempisarjani on esim. Dexter, X-files, Freaks and Geeks, Star Trek ja Big Bang Theory. Kävelen aina kuulokkeet korvissani kun olen liikkeellä, ja leikin että musiikki on soundtrakki elämääni. Välillä se on dramaattista, välillä poppimaista ja kevyttä ja välillä rankkaa. Queen on ehkä kuitenkin kaikkien aikojen paras bändi mielestäni.

Tällä hetkellä asun Ruotsissa, mutta alunperin tulen Helsingistä. Koko perheeni ja suurin osa ystävistäni asuvat edelleen Helsingissä – ja nyt on tasan 19 päivää jäljellä kunnes näen heidät taas. Jei. Olen myös asunut Tukholmassa pienenä, ja Göteborgissa muutaman vuoden (muutama vuosi sitten). Asuin myös puoli vuotta Ruotsin maaseudulla, mutta olen suuremmaksi osaksi blokannut tämän aikakauden. Ainoa mitä muistan siitä ajasta on, että tapasin Ändin.

Rakastan piirtämistä, ja yleensä piirrän sotken kaikki muistilehtiöt luennolla. Opiskelen systems analystiksi Örebron Yliopistossa, mutta salassa haluaisin graafiseksi suunnittelijaksi tai pelidesignaajaksi. En tosin ole mielestäni vielä niin hyvä piirtämään tai suunnittelemaan yhtään mitään. Nolottaa melkein näyttää muille mitä olen tehnyt. Rakastan myös laulamista, mutta en ihmisten ilmoilla. En ole koskaan tanssinut hitaita tai laulanut karaokea. Enkä ole uinut Atlantissa.

Rakastan ystäviäni, mielestäni he ovat ehkä maailman parhaimmat tyypit ikinä. Mutta tarvitsen myös omaa aikaa, jolloin saan olla rauhassa eikä kukaan ole ärsyttämässä tai vaatimassa mitään. Osaan olla myös aika negatiivinen, mutta yritän päästä tästä eroon. Ei ole kivaa olla negatiivinen (tai näin olen kuullut). Olen myös mielestäni aika hauska, mutta useimmiten se on vaan minä joka nauran mun läpälle. Siskoni mielestä tämä on erittäin noloa, itseni mielestä olen vaan sairaan awesome ja hirvittävän hauska ja nopeaälyinen.

Ja voisin kertoa vaikka viisikymmentä lisää juttua musta, mutta sittenhän minulla ei olisi enään mitään kirjoitettavaa täällä blogissa. Eikö niin? Huomenna jutellaan sitten vähän Örebrosta. Eli tiedossa on huomattavasti lyhyempi tarina :D

2 thoughts on “ensimmäinen luukku: kerro itsestäsi

  1. Päivitysilmoitus: Lucka 1 | Mary In Wonderland.

  2. Päivitysilmoitus: ihmemaan joulukalenteri – luukku 1 | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s