”ja jälkkäriksi… mä teen pannareita”

Tänään jostain kumman syystä alkoi teki mieli pannaria. Joten, eikun googlettamaan reseptiä ja kauppaan ostamaan aineksia. Ja eikun kokkailemaan. Tosin ennen tätä kauppareissua kerroin Ändille, että tänään muuten teen pannaria. Johon se vastasi innoissaan, että sitten pitää mennä ostamaan pekonia ja puolukkahilloa. Johon minä vastasin, että whatta fakk? Pekonia? Puolukkahilloa?

Kuulemma Ruotsissa pannukakussa on pekonia. Ja se on siis ruokalaji sinänsä, ei jälkkäriä. Siinäs sitten kinasteltiin tunti, minkä maan pannareita syötäisiin. Tosin, koska minä olin kokkina, niin voitin (*iiivöl laugh*). Jotenkin ajatus pekonista pannarissa ei tunnu hyvältä. Siis se voi ehkä olla ihan hyvääkin, mistä sitä tietää. Mutta se ajatus on jotenkin todella karmiva. Koska olen kuitenkin ihan kiva tyyppi, sanoin Ändille, että ensi kerralla sitten ruotsalaista versiota. Ehkä. Jos mulla on hyvä päivä. Todennäköisesti ei ole. Mutta kuitenkin.

No kävipäs sitten niin, että melkeinpä talon kaikki asukkaat halusivat maistaa suomalaista pannaria, josta tulikin ihan hyvää. Vaikka ulkonäöllisesti se ei muistuttanut ollenkaan sellaista pannaria, jota äitini tekee. Itseasiassa, tämä on ihan ensimmäinen pannari, jonka olen itse elämässäni tehnyt. Mutta en ollut kuitenkaan ihan täydellisen tyytyväinen lopputulokseen. Tahdon tehdä täydellisen pannarin! Yhyy! Onko jollain jotain supervinkkejä tai reseptiä? Olisin ikuisesti kiitollinen, jos saisin käteeni superreseptin. Suomalaisesta pannarista siis, ei ruotsalaisesta? (Tässä resepti, jota käytin.)

Eikö pannari muuten ole hyvää? Minkä kanssa te syötte sitä? Tällä kertaa sain käsiini vadelmahilloa! Om nom? Entäs oletteko maistaneet ruotsalaista pannaria?

3 thoughts on “”ja jälkkäriksi… mä teen pannareita”

  1. Njams..näyttää hyvältä ja varmaan olikin hyvää :)) haluuks kokeilla mun reseptiä??vai etkö uskalla ?? ^^

    Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: viikon ♥ ihanat: uniikkeja karttapalloja, betsey johnson ja suomalaisia juttuja | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s