batman: arkham asylum

Siitä asti, kun kuulin Batman: Arkham Asylumista halusin saada pelin käsiini ja pelata sitä. Koska Batman on awesome ja mun suuri salainen rakkaus. Mutta kun peli tuli markkinoille, en omistanut tietokonetta, joka ei hajoaisi käsiin, jos pistäisin Arkham Asylumin pyörimään – vaan se olisi suorastaan räjähtänyt käsiin. Koska Bätmän on niin kovis, että paskat tietokoneetkin hajoavat sen läheisyydessä.

No sitten tuli kesä 2011 ja mulla oli vihdoinkin uusi tietokone, joka oli sitäpaitsi niin yyber, että se kesti Bätmänin. Paitsi, että mä olin jotenkin unohtanut koko pelin olemassaolon (en vieläkään tiedä, miten tämä oikein tapahtui..) Kesti noin puolisen vuotta, kunnes muistini toimi kuten pitikin ja oli aika hankkia se kauan himoittu Bätmän-peli.

Jo heti pelin alusta mä vaan ooh:ittelin ja aah:ittelin, koska grafiikka oli tajuttoman kaunis. Sitäpaitsi kiinnosti hirvittävästi, millaiseksi lempparisupersankarini oli tehty pelimaailmassa. No onhan se juuri sellainen, kun kuvittelinkin, ehkä jopa himpun verran coolimpikin. Taistelukohtaukset ovat aivan sanoinkuvaamattoman hienosti tehty, ja sisäinen äktsönfanini oli niin innoissaan, että kuola lensi ympäri kämppää ja hullunkiille paloi silmissä. Maisemat ovat synkkiä ja ankeita, mutta kuitenkin niin kauniita.

Lempparipahikset sarjakuvasta oli tietenkin mukana Asylumissa. No The Joker, tietenkin. Ja Poison Ivy. Sekä monet muut. Olisin ottanut noin miljarditsiljardi kuvakaappausta, mutta se jäi lähinnä siksi, koska pelasin niin innoissani (tai sitten olin silloin tällöin niin paniikissa, etten kerrassaan kyennyt tekemään mitään muuta, kun hakkaa näppäimistöä – ja ehkä itkeä vähän pelosta (kröhöm, läppä.. ish.)

Mutta näin all in all, Arkham Asylum oli todella mainio peli, ja todella viihdyttävä. Ja visuaalisesti mahtava. Ei edes tule mieleen mitään negatiivista juuri nyt (ehkä siksi, koska olen vieläkin niin täpinöissä, että pelasin pelin valmiiksi!) Nyt voinkin sitten keskittyä seuraavaan himoitsemaani peliin – Batman: Arkham City. Oh yes bring it on!

Tämä saa ehdottomasti viisi karkkia viidestä! Puhdasta rakkautta! Odotukseni siis ei todellakaan ollut turhaa!

 

4 thoughts on “batman: arkham asylum

  1. mä en muista ollenkaan, että olenko puhunu tästä aiheesta aiemmin, joten pahoittelut jos tulee uusintana. mut siis joulun alla tuli ostettua steamista tuo asylum ja tykästyin siitä kanssa kovasti. en oo pahemmin ees välittäny batmanista aiemmin (sori :D) mut tuossa se oli niin cool!

    ei ole kauaakaa ku alotin noiden videoiden nauhottelun. tuossa on kaksi ekoista videoista joita otin ja peliksi sattu just asylum:)

    pitäiski tuotaki taas pelata joskus. jäin siinä johonki kohtaa jossa seurasin harveytä ja siinä piti sitte nujakoida ukkeleitten kaa ja lattiassa vaihteli joku sähköjuttu. mikä lie hyvä peli sillo ilmestyny, kun pääsi batman unohtumaa :D

    Tykkää

    • Muistaakseni et oo maininnut Arkham Asulymia ollenkaan :P Oli kyllä ihan sairaan hyvä peli! Ah joo se harvey kohta oli kyllä aika challengi, haha. Mä aina lopetan pelaamisen about viikoks, jos jään johonkin jumiin. Loppubossissa taas odotin kaks viikkoo :D En tiiä miks niin teen. Menee kai hermot pahemman kerran :D

      Miten noita videoita oikein sitten tehdään? O_o

      Tykkää

      • mulla on sellanen paha tapa, että innostun helposti peleistä… mut sitte tulee muita hyviä pelejä tms ni sit ne aiemmat pelit vähä jää. samoin kävi tuossa batmanissakin… koitan sit monesti palata takasi pelii myöhemmin, mutta tauon vuoksi ei muista aina enää kaikkkia juttuja ja sitte haluaa alottaa taas (pitkän) pelin alusta alkaen… ja sit se taas jää kesken :D

        tuon batmanin videon nauhotin fraps -nimisen ohjelman kokeiluversiolla, mutta sillä pysty nauhottamaa vaa 30 sekunnin pätkiä (josta johtuu tuon ekan videon lyhyt kesto. sitte .. kröhöm… koneelleni oli jotenki ku tyhjästä ilmestyny kyseisen ohjelman kokoversio, niin sillä ei ollu tuollasta rajoitetta :) frapsin ongelma on vaa se, että se on aika raskas ohjelma (ainaki mun koneelle, joka on melko mopo). tuolla blogissani ku on niitä nintendon ja super nintendon videoita, niin ne on nauhotettu emulaattoriohjelmien omilla nauhotustoiminnoilla :)

        Tykkää

        • Joo mulla ihan sama! Tai tää innostus uusiin juttuihin koskee melkeinpä ihan kaikkia asioita. Välillä sitä miettii, että onkohan mulla joku ADHD, ei millään jaksa tehdä asioita loppuun asti! (jos ne ei sitten kestä kolmisen sekuntia hah) Mulla on hirvittävä määrä keskeneräisiä pelejä :(

          Ah interesting! Noh, mun on ehkä ihan turha alkaa kuvaamaan mun pelaamista, koska olen useimmiten aika nolo kuitenkin :D (Paitsi, no tuossa sun videoissa ei ollut mitään omaa ääntä, eli siitä kai tippuu jo 80% siitä noloudesta poies haha)

          Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s