voihan huokaus.

Olen miettinyt koko päivän uskallanko julkaista tämän postauksen vai en. Jotenkin se tuntuu liian henkilökohtaiselta ja katkeralta. Sellainen forever alone – postaus, johon sisältyy runsaasti valitusta ja wajnausta, sekä sitä itsesääliin vaipumista. Mä en tiedä mitä mulle on tässä viimeisten viikkojen aikana oikein tapahtunut. Olen kyllästynyt ihan melkeen kaikkeen. Musta on tullut hirvittävän flegu ja välinpitämätön.

Aloitetaan noista pienistä asioista: Olen kyllästynyt suurimpaan osaan blogeista. Siis nyt puhutaan about sadasta blogista, jotka merkkaan vaan luetuiksi, koska ei kiinnosta. Ainoat, jotka jaksan lukea on suomenkieliset blogit (noin 5 kpl  jota siis luen.) Musta jotenkin kaikkien blogien sisältö on nykyään sitä samaa henkkamaukkaginatricotvaatteet – muotiblogeissa, sisustusblogeissa valkostavalkostavalkostablää, lifestyle – ihan sitä samaa joka paikassa, siis niinkun voihan kuorsaus. Onneksi on tosiaan kourallinen blogeja, jotka uskaltavat tuoda sitä omaa persoonaa enemmän läpi. Näitä varmaan on tuhansia lisää, mutta en ole vielä löytänyt kivoja, jos tiedätte kivoja blogeja, jotka eivät ole mitään massa – jakakaa!

Olen myös kyllästynyt pelaamisen. Varsinkin Skyrimiin. Se on tylsä. Niin on kaikki muutkin pelit. Ei jaksa, ei kiinnosta, siis kuorsaus.

Lisäksi olen jo ehtinyt kyllästyä salitreeniin. Jo. Ehdin käydä salilla noin nelisen kertaa, sitten lopahti innostus ja hemot meni kaikkien laitteiden ärsyttävien asetuksien kanssa. Ja niin, ne ryhmäliikuntatunnit menee aina iltaisin – joten en ehdi mennä sinne, koska olen töissä. Tai sitten mulla on migreeni, joka estää menemästä. Kivaa, kun menin hankkimaan sen salikortin – 12 kuukautta olen kiinni siinä. Toivon hartaasti, että löydän motivaatiota jostain..

Olen kyllästynyt kouluunikin, koska se menee niin hirvittävän hitaasti eteenpäin. Niin ja työhöni myös. Todella, todella kyllästynyt. Onneksi on ainakin muutama kiva duunikaveri ja yksi yli kaikkien (oot mun ajatuksissa Mandy ♥ voimarutistus)! Mä haluan haasteita ja vauhtia! Ja haluan tehdä jotain kunnon työtä. Mitä en pääse tekemään, ellei koulu mene eteenpäin. Haluan sitäpaitsi mennä työhaastatteluun, jossa multa ei kysytä osaanko ja ymmärränkö ruotsia (jotenkin tämä kysymys huvittaa aina ihan hirvittävästi – koska työhaastattelut ovat ruotsiksi…)

Lisäksi olen totaalisen kyllästynyt ulkonäkööni. Näytän aina ihan samalta. Aina. Mun hiukset on aina samalla tavalla, aina samat meikit ja samat vaatteet. Pitäisi liikkua enemmän ja syödä vähemmän, mutta en jaksa välittää. Aamupalaksi on kivempaa vetää neljä kuppia kahvia, kun puuroa. Koska olen niin kyllästynyt puuroon. Siis niin tätä myöten kyllästynyt.

Mutta pahin on kai kuitenkin nuo kaverit. Olen kyllästynyt heihin. En toki kaikkiin, mutta suurimpaan osaan. Suurin osa porukasta, jotka tunnen täällä Örebrossa ovat aikamoisia no.. aika dokuja. Siis sellaisia nyt juodaan joka ikinen viikonloppu ja ehkä muutama päivä viikossa myös. Ja aina samassa porukassa. Ja kertovat aina samoja tarinoita. Ja samoja läppiä (”Hei Marylainen, miks sä et juo enemmän, sähän oot suomalainen, kamoon, JUO! Milloin lähdetään risteilylle?” – a) Mun nimi on Marianne tai sano vaan Mary – ei Marylainen, se on vähän loppuunkulutettu näin viidennentuhannen kerran jälkeen b) en juo koska en halua, sun kuva suomalaisista on perseestä ja stereotyyppinen, senkin Håkan ja c) en lähde risteilylle, en ainakaan sun kanssa!) Ja lisäksi ne kivoimmat kaverit, ne jotenkin sattuivat unohtamaan mut, kun mulla ja Ändillä meni poikki. Ei niistä hirvittävän usein enää kuulu mitään, tosin hengailevat mielellään keskenään. Kun ei voi hengailla sinkkukaverin kanssa, koska se varmaa yrittää pöllii heidän miehensä (mielummin ihan oikeasti jyystäisin oman käteni irti, mutta eivät kai usko siihen.)

Olen niin äärimmäisen kyllästynyt Örebrohon ja olemaan peeaa. Kaiken lisäksi olen nyt menettänyt kahden päivän tulot lievän migreenikohtauksen takia. Tämä ottaa ihan hirvittävästi päähän.

Haluaisin niin matkustaa ympäri maailmaa. Ostaa jotain kivaa itselleni ilman, että pitää murehtia onko varaa niihin laskuihin ostoksen jälkeen. Tehdä töitä jota rakastan. Hengailla itseni kaltaisten ihmisten kanssa. Valmistua. Asua kivassa kämpässä, jossa mahtuu kääntymään ilman, että vetää kaikki tavarat pöydiltä ja hyllyiltä lattialle – ja meikata tiloissa, jossa ei tarvitse pelätä, että  jos aivastaa, niin kaikki meikit tippuu vessanpönttöön. Ja tehdä ruokaa tilaavassa keittiössä, enkä yrittämällä tasapainoilla leikkuulautaa tiskialtaan yläpuolella, koska ei ole mitään tasoa keittiössä. Millä tavalla tämä on muka liikaa pyydetty? En pyydä miljoonia tililleni. Enkä kuuta taivaalta. En edes kartanoakaan. Vaan ihan normaaleja asioita.

Tämä valitusvirsi saattaa johtua kahden päivän migreenikohtauksesta. Hyvin mahdollista, että tämä johtuu ainoastaan siitä. Ottaa päähän vielä sekin, että huomiseksi lounaaksi tehty kanafile(kin) kärtsähti aavistuksen. Siis tyypillistä, vai tyypillistä?

Miten te teette tällaisina päivinä, kun kaikki tuntuu niin tylsältä ja toivottomalta? Miten rentoudutte?

Kuitenkin, toivottavasti teidän lauantai-ilta on huomattavasti kivempi kun mun! No niin, nyt loppui tämä itsesäälissä rypeäminen. Huomenna on uusi (työ)päivä ja toivottavasti migreenitön! Nyt katsomaan jotain elokuvaa!

PS. Ootte ihan best! ♥ Varsinkin, jos jaksoitte lukea loppuun asti!

18 thoughts on “voihan huokaus.

  1. Hmm..kuulostaa kliseiseltä, mutta mullakin ollut samankaltaisia tunteita.Huonona päivänä sitä yleensä listaa kaiken, mikä nyt vaan voi mennä huonosti..:P Silloin ottaa kaikki päähän, työ ei maistu, koulu on kakkaa, kaverit ei välitä, liikunta on syvältä..Usein silloin rupeen miettimään, no hei kamoon, ei kai nyt kaikki voi olla huonosti :D On sentään joku työpaikka, josta saa ihan ok liksaa, koulunkin loppuunvieminen on mahdollista, katto löytyy pään päältä..jne. Mulla yleensä auttaa lenkki tai musiikin kuuntelu..tosin viime aikoina suklaa on ollut hyvä kaverini :D pitäis ehkä vähentää sen syömistä, jos meinaa vielä mahtuu samoihin housuihin :D

    Sullahan pitkään kestää toi migreeni. Kurjaa..josko menisit vaikka lekuriin, joka määräis sulle vähän vahvempia nappei, ni ei tarttis kärsiä jomotuksesta? koeta pärjäillä <3

    Maria

    Tykkää

    • Hehhe niinhän se on. Kaikki ottaa päähän! Mua ottais vähemmän päähän, jos saisin edes ookoo palkka duunista! Heh, suklaa tai karkki on kyllä hyvä kaveri, tosin joo pitää ehkä munkin vähentää, koska ei oo varaa ostaa uusia housuja hehe. Kiitos ihanasta peppaavasta kommentista! Tarvitsin sitä, koska heräsin migreenin kanssa taas. Niin ja mun äänikin on kadonnut ja kurkussa kaktuksia. Kivaa!

      Joo pitäis kyllä mennä, tuolla Ändillä on yleensä jotain migreenilääkkeitä, niitä oon ottanut mut ne on tietty loppu nyt :/

      Tykkää

      • Auttaiskohan huutaminen? Jos menisit huutamaan ja kaikki mitä lähtee..paitsi naapurit ei välttämättä tykkäis :P Toivottavasti et tulis nyt kipeeks, ku monilla just alkaa flunssat jäätävällä päänsäryllä ja lihasten kolotuksella. Sit vaan kaapeista koluamaan kaikkee rohtoo naamaan: valkosipua, inkivääriä, appelsiinia ja mustikoita ja mitäs muuta kaikkee ne mainostaakaan auttavan..ai niin, kuulemma uutena SINKKItabletit ainaki lyhentää roimasti nuhan kestoa.. paranemisia! <3

        Muaki rupes vähä pelottaa..Heräsin nimittäin aamulla todella jäykkänä..ihmettelin eka, mistä vois johtua..että venäytellääs hieman.EI kadonnu..ylös noustessa alko tuntua oikeassa kyljessä ja oikeassa solisluussa kipua. Etenki syvään hengityksessä ja liikkuessa.. Tyhmänä sitten aattelin että pikkuhappihyppely varmaan verryttäis noi lihakset &luut (:D) yea right..eipä ollu apua. Ei kai täs mitään sappikiviä täs iässä voi olla..vai voiko? toivon mukaan oon vaan nukkunu jotenki huonos asennossa (usein kuulemma kylkikipu säteilee johki muualle..) yaiks..Tai ehkä tää vaan on dramatisointia…mut ajatukset kuitenki lentelee..

        Maria

        Tykkää

        • Haha, joo haluaisin kokeilla, mutta olen sen verran nössö, että häpeäisin vaan silmät päästäni ja huutasin perään sorryyy… :DD Joo olen just menossa ostamaan kaikki mahdolliset rohdot, kuhan vaan saan itseni hinattua (kontattua viimeisillä voimilla) tuonne kauppaan…Pitääkin sitten hankkia sinkkitabletteja, ja d-vitamiinia!

          Voi ei, ei kuulosta kivalta? Ootko ollu treenaamassa, jos joku lihas vaan jotenkin mennyt hassusti? Mulle tulee tuollaisia kipuja kanssa välillä, mutta yleensä olen treenannut ennen.. Mulla ei oo mitään hajua noista sappikivistä… Mulla lähtee kanssa ajatukset lentelee _aina_ ku jonnekki sattuu. Migreeni = aivokasvain = mä kuolen. Yskä = keuhkoputkentulehdus = mä kuolen. Pikaista paranemista sulle myös :)

          Tykkää

          • Toivon mukaan tää johtuu jostain treenaamisesta..ihan kun niin ahkerasti treenailisinki :D ei mutta perjantaina sitä tuli testattua uusil painoilla..et voi muute hyvinki olla mahdollista. Toinen outo juttu, mitä tuli oli et sain ihottumaa eilen vatsan seudulle..sähän vissiin kans tykkäsit kiivistä? no meikäläinen innostu syömään viikonloppuna vähän enemmänki niitä (sen vitamiinipitoisuuden takia?), ku ne on niin hyviä ja raikkaita. Noh taas tyhmyys todistettu, taidan olla allerginen niille :/

            Onks olo yhtään helpottunu? Plääni yks: finreksiä litra, burana kertaa kaks ja kurkkupastilli (joku extrahyperstrong) ja peiton alle..plään kaks: sitku oot vaik nukkunu päikkärit (jos oot pystyny) kattelet vaikka sun lempileffan ja lakkaat lempikynsilakalla sun kynnet. Huom! muista varpaiden kans :D Ehkä tän jälkeen olotaso 1-10 nousee ees 1 tai 2 yksikköä ylöspäin..eiks ye? :) sit pitää keksiä uusia pläänejä :DD

            Maria

            Tykkää

            • Voi ei! Voihan harmi, jos oot allerginen kiiville. Aina hirvittävän tylsää, kun tajuaa olevansa allerginen jollekkin josta tykkää – mä tajusin olevani allerginen ananakselle, kirvelee aina kurkussa ja nielussa ku sitä syön ja sitä sitten jatkuu puolpäivää. Ja ananashan on niin hyvää!

              Joo kai vähän parempi olo, vaikka ääni onkin sellainen whiskey-baritooni :D tai mikä lie. Toivottavasti häipyy tänään pois tää, niin jaksaa sitten taas tehdä niitä normaalijuttuja. Hyvät pläännit oli! Aloitankin tuosta ensimmäisestä ;D Joo mun varpaankynnet tarttee kyllä vähän lisää väriä, varmaa jouluna viimeks lakannu varpaankynnet, mutta aika hyvin säilynyt se kynsilakka kuitenkin.. mitä nyt vähän vaan kulunut poies. Pidä peukkuja että tämä tästä häipyy… :)

              Tykkää

  2. Jotenkin helppo samaistua tekstiisi, koska itsellänikin on ollut samantapaisia tuntemuksia viimeaikoina – kaikki elämä ja maailma ympärillä vähän niinkuin kyllästyttää. Ja sitten masentaa vielä enemmän, kun ajattelee ensin että mikä mua estäisi hyppäämästä seuraavaan junaan, mutta eei sitten ajattelet että en voi!
    Migreeni nyt on omiaan laukaisemaan tällaisen ns. elämän tyhjyys angstin – tiedän sen koska mullakin on tota migreeniä aika usein! Eikö ole ärsyttävää, kun joku tuiki tuntematon tulee sulle netissä piipittämään että ”tiedän miltä susta tuntuu, mullakin on migreeni!”, sun tekis mieli varmasti sanoa ”turpa kiinni, et todellakaan tiedä miltä musta tuntuu!”. Anteeksi. :D

    Kaikenkaikkiaan (jos yhtään piristää) olen seuraillut blogiasi jo pidemmän aikaa ja tykkään tästä hurjasti, tässä on sellainen omanlaisensa tatsi ja tyyli! Älä vaivu epätoivoon, huomenna on uusi ja toivottavasti migreenitön päivä. Ja luin loppuun o/

    Tykkää

    • Kiitos, kivaa että oot tykännyt! :))) Ihanaa saada tuollaista spontaania hienoa palautetta! Ei oo uusi migreenitön päivä, mutta uusi päivä kuitenkin :)

      Ei ärsytä :D Tällä kertaa ainakin :DD Migreeni on kyllä siis niin perseestä, varsinkin jos sitä on usein. Tuo seuraavaan junaan hyppääminen oli just se tunne mikä mulla oli eilen. Ja päätyi siihen, ettei mulla ollut varaa, siis dämn – säälittäävää hahah.

      Tykkää

  3. Koitin etsiä sellaista runoa, jonka olen kirjoittanut muistiin jonnekin.Sitä nyt ei löytynyt, mut enivei ajatus siiinä on se, että aina välillä, kun siltä tuntuu, saa ja pitää ihan luvan kanssa istahtaa polun viereen ja käpertyä itseensä, sääliä ja helliä itseänsä niin kuin vain itse parhaiten osaa. Hetken aikaa kuuntelee ja ajattelee vaan itseään. Runon mukaan se tuo voimaa jatkaa taas eteenpäin. Ite oon ottanu siitä onkeeni sen, että itseään saa sääliä aina välillä, saa surkutella oikein olan takaa. Ja joka kerta olen siitä sitten omaa tahtiani taas reipastunut. Ei siis pidä estää tuollaisten päivien tuloa, vaan lähteä niiden kyytiin mukaan. Parempia päivä tulee taas pian.

    Sit joitain blogeja, jotka eivät ole muotilifestyleihqu-blogeja.

    Usko, toivo ja Pakkaus
    Pienen lapsen rääväsuinen äiti, joka ennen piti blogia Paska äiti. Suosituimpia postauksia mm. se miten hän tunnustaa, ettei viitsi iltaisin pestä meikkjä pois ja laittaa aamulla jalkaansa jo kolme päivää käytössä olleet sukkahousut.
    http://uskotoivopakkaus.blogspot.com/

    Sentenced to live
    Nuoren naisen yritys vähentää kosmetiikkaa. Iloinen blogi. Käsittelee kyllä kosmetiikkaa, joka sinällään on pinnallista, mutta kun tavoitteena on pienentää varastoa ja lopettaa hamstraaminen, niin näkökulma aiheeseen on vähän eri kuin tyypillisissä kosmetiikkablogeissa.
    http://www.sentenced-to-live.blogspot.com/

    Salamatkustaja
    Islannissa asuva suomalainen pienen lapsen äiti. Lapsi on tuo salamatkustaja, joka tuli pariskunnan elämään vähän kutsumatta ja aiheutti kaaosta, mutta postaukset ovat alkaneet käsitellä jo muutakin kuin lasta, joten kaaos on ilmeisesti rahoittumaan päin. Rehellisen, suorasanainen blogaaja.
    http://www.salamatkustaja.com/

    Tyttö sinä olet rätti
    Hiljattain sinkkuuntunut. Vähän hunningolla.
    http://www.sinaoletratti.blogspot.com/

    Susikairan katastrofialue
    Neljän pojan äiti jostain Pohjois-Suomesta. Nimi on kyllä todella kuvaava. Neljä poikaa saa aikaan kaikkea mikä repii äidin hermoja toooodella pahasti. Välillä tarvitaan apuun poliisit, opettajat ja koko kylä. Saa usein irtoamaan hyvät naurut. Hyväntuulinen, suorasanainen blogi, jonka päivitystahti on viime kuukausina valitettavasti hidastunut.
    http://susikaira.blogspot.com/

    70-luvulta päivää!
    70-lukua, retroa, nostalgiaa, retroa, retroa, retroa, jos sellaisesta tykkää.
    http://www.70-luvulta.blogspot.com/

    ;)
    Mary ihmemaassa
    Ruotsissa asuva ja opiskeleva suomalainen. Rempseää ja tarkkanäköistä tekstiä. Blogissa on yksi parhaimmista esittelyteksteistä, joita olen lukenut. Siihen on kitetytetty koko blogin olemus. Itselleen ja ruotsalaisille saa nauraa.
    https://maryihmemaassa.wordpress.com
    :)

    Tykkää

    • Voi kiitos niin suuresti ihanista ja kauniista sanoistasi! ♥ Tuli heti parempi mieli! :)

      Ja KIITOS kaikista blogivinkeistä! Saa jotain lukemista tässä, kun taas vaihteeksi on migreeniä ja kurkku kipeenä. Ja haha tuo vika! Oot ihana! ♥

      Tykkää

  4. Kiitos samoin! Siis varsinkin noi muotiblogit. Tuntuu, etta kaikilla on just ne samat mainostajat takana ja just jokaisessa kaydaan eka lapi se sama potkuhaalari ja sitten niilla on ne samat mallistot mita ne hehkuttavat ja lopuksi siirrytaan niihin pastellivareihin. Ja tykkaanhan maki pastellivareista, mutta joko noissa blogeissa mennaan mainostajan muotin mukaan tai sitten otetaan isoista blogeista mallia ja lopulta ne ovat lakes kaikki samanlaisia. Kyllastyttaa.

    Niin ja ei tasan ole yhtaan paremmat fiilikset ku siella. Stressaa ja kyllastyttaa koko elama ja sen lisaksi en mitenkaan viikolla ehdi sinne salille, minne oon ottanu sen helvetin kalliin jasenyyden ja nyt ku olisi aikaa, niin oon tietty kuumeessa ja ainoa mika yhtaan lohduttaa on vieressa piereskeleva kissa. Luulin, etta kipeena olossa parasta on se, etta mua hemmotellaan, mutta todellisuudessa parasta taitaa just nyt olla se, etten haista noita pieruja.

    Haluaisin sanoa jotain lohduttavaa ja ihanaa, mutta kun taa sun kirjoitus olisi voinut olla mun kirjoittama, niin sanon vaan, etta ma olen siella sun veneessa sun kanssas! Toivottavasti fiilikset tasta paranee

    Tykkää

    • Eiku tää kommentti oli mahtava! Piereksivä kissa! Ulvoin naurusta varmaa puol tuntiaa, haha – sori! Mistä lie tullut tällainen fiilis, voiko kevätmasennusta olla? Joo mua ottaa kans hirvittävästi päähän, että oon kanssa tulossa kipeäksi – kaiken lisäksi. Ihan kun noissa postauksessa olevat syyt ei ollut tarpeeksi mun vitutukseen ja kyllästyneisyyteen.

      Joo siis varsinkin suomalaisissa blogeissa. Ihan samat mainostajat joka paikalla! Ja tuntuu, että monet blogit ei edes kirjota mitään muuta paitsi näitä mainostekstejä, ja kuitenkin ollaan niin suosittuja. (Tämä ei siis nyt ole mitään katellisten panettelua) En niinkun ymmärrä tuota.. kai sitä nyt vois edes vähän yrittää kirjoittaa muustakin? Kuka edes jaksaa päivästä toiseen lukea jostain Nelly-kollaaseista? Oon yrittänyt lukea näitä Suomen suosituimpia blogeja, mutta mulla tulee vaa ryynit suuhun tuosta touhusta! Hehe. Ei mennä niihin pastelliväreihin – mulle tulee henkisesti huono olo, jos on liikaa pastellivärejä.

      PS. Mäki haluan jonkun joka hemmottelee mua ku oon kipeenä!!

      Tykkää

  5. Mulla on ollu viimesen kuukauden ajan vähän samat fiilikset. Oon vaan koko ajan jotenkin tosi vihainen ja kyllästynyt. Eilen jopa selasin Poliisikoulun sivuja! Voi jeesus. En tiedä nyt yhtään, mitä elämälläni tekisin. En ole oikein kiinnostunut mistään.

    Ja sama homma blogien kanssa, oon karsinut lukulistaltani kaikki turhat Gina-blogit ja Nelly-alekoodiblogit, joiden ainoa tehtävä on vaan mainostaa jotain vaatepuljua. Ei pysty, ei jaksa.

    Tykkää

    • Just tollanen fiilis mullakin, ei yhtään tiedä mitä sitä tekisi elämänsä kanssa.. En kuitenkaan vielä ole joutunut Piliisikoulun sivuille.. :P

      Ei niin, ei pysty, ei todellakaan jaksa.

      Tykkää

  6. Päivitysilmoitus: kaktuksia ja paskahalvauksia | Mary ihmemaassa

  7. Päivitysilmoitus: tylsä, tylsempi, tylsin. | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s