pissahätä tenttisalissa.

Nyt se on tehty. Siis se tentti. Tai siis SE tentti. Eilen pakkasin laukkuni lyijykynällä, pyyhekumilla, henkkareilla (sillä no henkkarit – no tentti… been there done that), silmälaseilla, särkylääkkeellä (jemmasin sen mun Batman-penaaliini), banaanilla (ping @ Kissaämmä), Pepsi Maxilla ja yhdellä kookos-välipalapatukalla. Kuten sanotaan partiolaisista – Be prepared! (…)

Eilen opiskelin melkein suurimman osan päivästä. Kävin läpi kaikki mahdolliset loopit javassa, kirjotin koodia uudestaan ja uudestaan. Ja vielä kerran uudestaan. Kävin hetken töissä ja palasin rakkaan tietokoneen ääreen koodaamaan. Koskaan aiemmin en ole hengaillut tietokoneeni kanssa niin tiiviisti, kun eilen (tai ehkä olen.. joskus.)

Tänään herättyäni kukonpieremän aikaan (miksi, siis miksi mun tentit on aina aamuisin?) istahdin keittiön pöydän ääreen ja kävin taas kerran läpi kaikki mahdolliset loopit sun muut java-paskat. Join kahvini, söin puuroni ja paskat välitin meikkaamisesta. Nappasin laukkuni ja hyppäsin pyörän päälle ja poljin vesisateessa koululle. Ehdin sinne juuri ja juuri ajoissa, ja heti saliin astuessa päätä alkoi jomottamaan. Mutta, koska olen kunnon partiolainen (siis olen ollut partiossa ehkä kaksi kuukautta.. kröhöm.. ei siitä sen enempää..) niin otin heti särkylääkkeen. Eli siis kannatti jemmata se sinne penaaliin.

Tentti tuli naaman eteen ja aloin kirjoittamaan. Normaalisti kun kirjoitan tentinse menee vähän sillä tavalla, että kirjoitan äkkiiäkkii kaiken mitä mieleen tulee paperille kunnes aivot on ihan tyhjät – ja sitten menen kotiin. Sen jälkeen olo on vähän sellainen, kun olisi paskantanut jääkaapin aivoistaan. Tällä kertaa mietin kunnolla, kirjoitin hetken, mietin lisää ja piirsin oikein kuviakin. Siis ihan hissun kissun vaan.

Kunnes mulle tuli pissahätä. Olen sen verran outo/ujo, etten kehtaa mennä vessaan keskellä tenttiä (en ole koskaan tätä tehnyt, enkä siis tiedä miten se tehdään (siis osaan käydä vessassa (daah), mutta tentin aikana pitää kirjoittaa nimiä johonkin lappuihin ja sitäpaitsi löytää vessa – äänettömästi (mitä en siis osaa))…) Jatkoin siis sitä kirjoittamista. Vihdoinkin olin tehnyt tenttini valmiiksi, mutta pissahätä oli kyllä sen verran paha siinä vaiheessa, että ihan nopeasti vaan katsoin läpi mitä oikein olin kirjottanut sinne tenttiin , korjasin pari virhettä ja lopuksi annoin tentin tentinvalvojlle ja juoksin vessaan.

Ja sitten pyöräilin kotiin vesisateessa ja kävin tentin läpi Ändin kanssa. Ändi sanoi, että läpäisin. Minä sanon, etten läpäissyt (aimitenniinmukamaspessimistihäh?) Olen jo luvannut, että jos läpäisen tentin aion pitää juhlat. Mun kartanossa. Hells yeah.

Nyt sitten vaan jännitetään sitten tenttituloksia, jotka pitäisi tulla noin kahden viikon päästä. Eli seuraavat kaksi viikkoa tulen olemaan paskat housuissa siitä, pitääkö mun tehdä se tentti 235435436 kerran vai voinko jo vihdoinkin jatkaa opintojani seuraavalla tasolla. Jäntskää!

Nyt salille reenaamaan ja illalla sitten leffaan. Toivottavasti teillä on kiva perjantai! Ja pitäkää nyt pliis niitä peukkuja mulle, että pärjäsin! Jos mä pärjäsin, mä järjestän jonkun arvonnan täällä! (Olettaen siis, että olette pitäneet kaikkia peukkuja mun puolesta ;))

PS. Näin tänään naisen, joka pyöräili vesisateessa sateenvarjon kanssa. Tosin, että ulkona tuulee vielä aika reippaasti. Vähän hei hengenvaarallista menoa taas vaihteeksi!

PPS. Tein tripla-sulut. Wow, olenko hei nero vai nero.. siis tuossa vessa-kohdassa teksissäni.

Ja lopuksi vielä jotenkin positiivinen biisi, joka sopii positiiviseen luonteeseeni:

9 thoughts on “pissahätä tenttisalissa.

  1. Triplasulut vois olla selitettävissä posttraumalla, jota selvästi koet pissahätää muistellessa ))):

    Tsemiä!

    Tykkää

  2. Ooh! Tripla-sulut. I’m impressed! Ja oon muuten ihan varma etta se tentti meni hyvin. You can trust a stranger on the interwebs, eiks joo.

    Tykkää

    • joo joo, tottakai voi. Siis trust a stranger on the interwebs. True story, luin siitä wikipediasta! Joo olen aika ylpeä itsekin tuosta triplasta, sen vaan niinkun … tuli ihan automaattisesti!

      Tykkää

  3. minullaki on nyt sitte peukut, varpaat ja ties mitkä muut pystyssä tuon puolesta, että läpi meni. ehkä sun pitäis linkittää sille opettajalle tämä blogi niin näkisi sinun mestarilliset sulkeiden hallinnat… se kun on tärkeä asia koodauksessa!

    Tykkää

  4. Päivitysilmoitus: oh happy day – en olekaan niin tyhmä, kun miltä näytän. | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s