Miksi?

… jokaisessa myslissä on rusinoita? Rusinoissa on epäillyttävä koostumus..

… aina kun pyöräilen liikennevalon kohdalle, mulla on punaiset valot. Ja heti kun nousen pyörän selästä pois, valo muuttuu vihreäksi?

… mulla on aina vastatuuli, kun pyöräilen jonnekkin? Jos pyöräilen kauppaan = vastatuuli, ja sitten kaupasta kotiin = vastatuuli? Vai pyöräilenkö niin nopeasti, että myötätuulikin tuntuu vastatuulelta?

… valitsen aina hitaimman kassan? Siis aina. 

… kaikki alkoholistit ja friikit tulevat juttelemaan mulle? He löytävät mut aina, vaikkapa täydestä bussista. Olen kuullut todella monta elämänktarinoita alkkisten tai oudoilta ihmisiltä.. Siis outoja elämäntarinoita.

… kaikki kysyvät multa tietä jonnekkin, jos ovat eksyksissä. Yleensä se olen minä joka olen kuitenkin se turisti tai eksyksissä. Hankkikaa puhelin jossa on gps, niin etteköhän tiedä minne pitää mennä sitten. Näin minä teen, jos mun pitää löytää joku paikka. Kävelen siis usein kännykkä kädessä ja katson kartalta missä olen. Tyhmän näköistä ehkä, mutta toimii! True story!

… mä saan aina vittumaisimmat asiakkaat? Aina. Kaikki nipot jotenkin hakeutuvat heti mun luokse.

… sitä unohtaa aina ostaa maitoa, jos menee kauppaan ostamaan ainoastaan maitoa? Mutta sitä ostaa kaikkea muuta kumminkin, mutta ei sitä maitoa, joka on elintärkeää (kahviin siis)? Sama vessapaperin ja pumpulin kanssa?

… heti lämpöisen ihanan kevätpäivän jälkeen tulee räntäsadetta? Tai rakeita? Eilen olin juuri ulkona silloin, kun tuli rakeita ja muutama osui minua nenään. Onko mulla iso nenä tai jotain?

… ei voi saada tenttituloksia heti seuraavana päivänä tentin jälkeen? Ei tarvitsisi elää paniikissa kaksi viikkoa ja saada vatsahaavaa.

… aamupala on vaan niin hyvää? (Tänään: Viiliä (siis ruotsalaista filmjölkiä – vähän niinkun paksua piimää – kai, ja pakastettuja marjoja, sekä gojimarjoja ja kurpitsansiemeniä.)

… kaikki meikit ja meikinpoistoaineet ja silmämeikinpoistoaineet loppuvat samaan aikaan?

… mua pelottaa hammaslääkärille meneminen taas ihan hirmuisesti? Luulin jo päässeeni siitä hammaslääkäripelosta eroon jo, koska ravasin aika ahkerasti hammaslääkärillä viime vuonna…

… tuntuu siltä, kun tänään olisi hyvä päivä? Ainiinjoo – palkka!

Mitä sinä, just sinä siinä, joka luet tätä, ihmettelet tällä hetkellä?

4 thoughts on “Miksi?

  1. Täällä täti säteilee samaa lumovoimaa kuin teikä, vedän juoppoja, hulluja, narkkareita ja eksyneitä puoleeni kuin raato kärpäsiä. Viimeisin ko. sattumus oli huippu, juoppo/hullu mummeli kerjäsi minulta röökiä Foorumin edessä ja annoin heti, sanoin oikein, että tietenkin annan sulle, mutta älä ota tätä tavaksi. Mummo parka ilahtui niin raivokkaasti, että annoin toisenkin röökin. Kiitokseksi sain jouluruuhkassa hullun tökerösti meikatun mummon esittämänä Heilani sinisistä silmistä -biisin, muovikassit vaan kilisivät, kun hän tanssahteli oman laulunsa mukana. Hieno hetki oli se.

    Tampereen linja-autoasemalla joskus öbaut 15 vuotta sitten tapahtui tämä: Istuin kahvilassa kaikessa rauhassa tyhjän salin keskellä. Pöytääni tuli surullisesti kulunut ikäiseni nainen, selvästi vaikeuksissa. Hän sanoi, että olet kiltin ja ymmärtäväisen näköinen, saanko puhu sinulle? Ja niin nainen kertoi elämäntarinansa, kaikki oli ollut hienosti, ihana mies, kaksi lasta, talo, mökki, työpaikat ja kaikki. Elämä oli romahtanut eräänä juhannuksen mökillä, kun mies oli saanut insuliinishokin ja jäänyt maahan makaamaan yön yli, kukaan ei ollut osannut kaivata häntä juhannuksen vietossa, koska mies oli lähtiessään sanonut menevänsä rantasaunaan nukkumaan. Mies oli kuollut aamuyön tunteina ja hänet löydettiin vasta seuraavana päivänä. Naisen alamäki oli alkanut silloin, mielenterveys-, taloudelliset- ja pähdeongelmat, lapset otettiin huostaan. Kuuntelin tarinan järkyttyneenä, ja toivotin hänelle kaikkea hyvää jatkossa. Nainen vakuutti nyt jo menevän paremmin, oli ollut juomatta eilisestä asti. Annoin hänelle mukaan viikonlopun Iltasanomat ja Suffeli-patukan, hämmästyi raukka moista anteliaisuutta. Rahaa en antanut, vaikka hän pyysi.

    Tykkää

    • Haha, olisin melkein halunnut nähdä sen mummon tanssin :’) Ihan noin värikästä tapahtumaa mulle ei (vielä) ole tapahtunut..

      Tuo toinen tarina onkin sitten enemmän sitä sorttia, mitä mä oon kuullut. Eräs pappa kertoi kerran koko matkan helsingistä kirkkonummelle (siinä hitaassa junassa) miten hänellä on samanikäinen tytär kun mitä minä olin, ja mitä hän tekisi kun on vieroutunut hänestä koska rupesi ryyppäämään ja hän niin kaipasi tytärtään. Se oli aika tuskallista kuunneltavaa :( Tosin ihan näitä elämäntarinatyyppejä en nyt hirvittävästi ole täällä Ruotsissa törmännyt, mutta ne tulee aina juttelemaan mulle kun käyn kotona Helsingissä. Tänään autoin erästä tätiä valitsemaan palapeliä, kun hän ei pystynyt valitsemaan. Tottakai hän kysyi minulta eikä kaveriltani..

      Tykkää

  2. Mä just pääsin pohtimasta, että mikä on todennäköisyys seuraavalle: oot aamulla kovassa kiireessä aukonu paketista uudet nappikuulokkeet ipodiin vanhojen kadonneiden tilalle, ja illalla, kun tulet töistä kotiin, riisut kuulokkeita, fillarikypärää ja kaikkea muuta niin tohkeissasi, että lasket ne kuulokkeet ja ipodin pöydälle juurikin siten, että toinen kuuloke on kahvimukissa.
    Tätä mä juur ihmettelen oikein todella kovasti, että miten ihminen voi olla niin tohelo :D

    Tykkää

    • Anteeks mutta.. HAHHAHHA (äiti sanoi ettei saa nauraa toisille,mutta) toi on just sellasta mitä mulle tapahtuu! Mä ostin kerran hienot ihanat pinkit kuulokkeet ipodia varten kun edelliset hajos, ennen kun ehdin käyttää jotenkin astuin toisen kuullokkeen päälle ja sitten ne olikin entiset. Ihanaa, etten ole yksin tällaisten asioiden kanssa ;)

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s