primitiivipaskahalvausreaktio vol 2

Previously in Maryn epätodellinen elämä:

Mary meni hakemaan tavaroita kellaritilastaan ja huomasi tavaransa olevan poissa. Hän otti yhteyden vuokranantajaan, joka pokkana selitti, että tavarat on heitetty pois, koska olivat väärässä kellaritilassa – kellaritilassa jonka vuokranantaja oli Marylle annettu. Koko tarina löytyy täältä

In this episode:

Soitin siis vuokranantajalle, sen jälkeen kun hän oli tullut kotiin pieneltä pääsiäislomalta. Puhelu meni about näin:

”Moikka, Marianne täällä hei. Te olette heittäneet mun tavarat mun kellaritilasta roskiin. Miksi?”
”Okei.” sanoi vuokranantaja.
”Niin siis, ne tavarat pitää säästää, näin sanoo laki.”
”Joo siis näin me teemme.”
”Niin mutta siis, miksi? Oletko edes tietoinen tästä tilanteesta? Haluan tietenkin korvauksen.”
”Okei. Mikä kellaripaikka teillä oli?”
”No sen jonka sinä annoit mulle. Kuulemma oli väärä. Ja.. niin.”
”Eli sulla oli tavarat väärässä kellaritilassa?”
”Niin sun takia. Mun kämpälle ei näköjään edes ole kellaria…”
”Haluatko tänään siis kellaritilan?”
”No en, koska mullahan ei enää ole tavaroita jota sinne laittaa.”
”Okei.”
”Niin, että mitä nyt tapahtuu?”
”No juttelen talkkarin kanssa ja sitten palaan asiaan. Mitä siellä muuten oli siellä kellarissa?”
”Yksi kappale Samsoniten laukkuja, pinkki..”
”Okei. Punainen laukku.”
”Eikun pinkki. Ja yksi kappale punainen laukkua, joka oli sen pinkin sisällä.”
”Okei. Eli yksi punainen laukku.”
”Ei, kun yksi pinkki iso ja yksi punainen pieni. Sellainen, jota pidetään käsimatkatavaralaukkua, tiedäthän.”
”Okei.”
”Mun kaikki kesävaatteet ja kengät. Mun joulukoristeet. Yksi tietokone. Yksi tietokonenäyttö. Yksi patja. Mun vanhat päiväkirjat. Ja varmasti vielä lisää tavaraakin.”
”Okei. Palataan asiaan.”

Meni viikko. Vuokranantaja ei palannut asiaan. Soitin hänelle.

”Miksi et ole ottanut yhteyttä muhun vaikka lupasit?”
”Joo talkkari on laittanut sun postilaatikkoon lappuja tänään, koskien sun kellaria. Nyt sulla on uusi kellari.”
”No mulla ei edelleenkään ole niitä tavaroita mitä sinne laitetaan.”
”Niin no ne tavarat on nyt tosiaan heitetty, joten nyt juttelen muitten kanssa korvauksesta.”
”Okei, te siis päätätte paljon korvaatte?”
”Joo, muuten sulla pitää olla kuitit kaikesta.”
”Okok, no toivottavasti tässä ei kestä kauan.”
”Teemme sen mahdollisimman nopeasti. Palaan sitten asiaan.”
”Joo, eli soitat mulle sitten. Ja mikä on muuten mahdollisimman nopeasti?”
”Niin pian kun mahdollista.”

Meni päivä. Ei soittoa. Meni kaksi päivää. Ei mitään. Meni viikko. Mua otti päähän. Niin pian kuin mahdolllista my ass. Annoin vuokranantajan kaivaa omaa hautaansa. Meni kaksi viikkoa. Mua vitutti. Hauta syveni. Meni kolme viikkoa. Sain paskahalvauksen. Ei sanaakaan. (Ne laput – btw – oli yksi kappale post-it, jossa luki (lyijykynällä kirjotettuna) sinula on varasto nr blabla kelari (kirjoitusvirheet ovat siis tarkoitettu.))

Kirjoitin mailin: Miksi ette ole ottaneet muhun yhteyttä? Mun mielestä ei ole minun asiani ottaa teihin yhteyttä koko ajan, kun te olette tehneet väärin koko jutussa. Nyt on mennyt YLI kolme viikkoa. Tämä ei ole millään tavalla okei. Jos en saa teiltä vastausta perjantaihin mennessä, joudun ottamaan tämän asian vakuutusyhtiöni kanssa.

Menin nukkumaan. Vihaisena. Vittuuntuneena. Heräsin. Odotin soittoa vuokranantajalta. Ei mitään. Katsoin mailini ja näin, että vuokranantaja oli vastannut:

Hei.
Pahoittelen, että kesti. Seuraavat tavarat heitettiin: yksi vanha pinkki laukku, vähän vanhoja vaatteita, yksi vanha tietokonenäyttö. Saat korvaukseksi 2500 kruunua. Vähennetäänkö se sun heinäkuun vuokrasta? Soita mulle tähän numeroon blabla jos on jotakin…

Ensimmäinen reaktio: Haavi auki. Wtf. Lue uudestaan.
Toinen reaktio: MITÄ VITTUA! Lue uudestaan.
Kolmas reaktio: Mä en saa tuolla summalla edes uutta matkalaukkua, saati sitten uusia kesävaatteita, sitä toista laukkua, kesäkenkiä, patjaa… tai tietokoneen näyttöä. Se laukku sitäpaitsi ei ollut edes vanha!
Neljäs reaktio: Itkupotkuraivari.
Viides reaktio: Tajuton vitutus.
Kuudes reaktio: Tämä ei muuten lopu tähän. Ja vittu, ei muuten edes soittanut. Miksi?

Mä en voi ymmärtää, mitä sen jäbän päässä oikein liikkuu. Mä olen ollut kunnon vuokralainen. Maksan vuokrani ajoissa. En ikinä pidä meteliä. En ikinä tee mitään sääntöjen vastaista. En ikinä ole valittanut –  vaikka kämppä on hirveessä kunnossa! Kierrätän roskani. Teen niinkun pitääkin. Ja mitä mä saan kiitoksena? Monen tonnin edestä tavaroita heitettynä roskiin ja korvauksena saan vaan haistatuksen? Mitä mä oon muka tehnyt, että ansaitsen tällaista? Mistä mä saan uudet kesävaatteet? Vai kävelenkö koko kesän talvivaatteissa? Oujee, morjens tässä tulee Marianne pukeutuneena toppatakkiin.

Niin, että mistä uudet vaatteet? Näytänkö jotenkin tajuttoman rikkaalta, että voisin vaan tuosta noin vaan juosta kauppaan ostamaan koko kesäarsenaali? No kerrotaanpas, etten todellakaan ole. Pystyn juuri ja juuri elättämään itseni mun sairaan pienellä palkalla. Sillä maksan vuokrat, laskut ja yritän jotenkin maksaa ruokani. Ne tavarat mitä mulla siellä kellarissa oli, ei ollut mitään vahoja tavaroita. Ne oli siellä, koska asun nukketalossa. Jonne ei mahdu yhtään ylimääräisiä tavaroita. En laittanut niitä sinne huvin vuoksi. Ja sitten he heittävät ne tavarat tuosta noin vaan pois. UUSIA tavaroita! Ei mitään vanhoja. Vaikka lain mukaan ne tavarat pitää laittaa säilöön ainakin muutamaksi KUUKAUDEKSI, ennen kun ne heitetään pois, jos omistaja ei ole tullut noutamaan niitä. He ovat tehneet kaikki asiat tässä tapahtumassa ihan päin hevonhelvettiä – ja minä saan tästä maksaa. En usko. Ei tule tapahtumaan.

Jaa, että kuinka paljon vituttaa? No sanotaan vaikka näin että aika reippaasti! Tai siis ihan vitusti.

Ja jotten nytten kuulosta aivan liian negatiiviselta – kas tässä loppukevennys:
 Clic pic for source.

3 thoughts on “primitiivipaskahalvausreaktio vol 2

  1. Päivitysilmoitus: kotiin vesilätäköiden kautta | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s