pahalta näyttää – kiitos stressi

Heti, kun elämäni tulee liian hektiseksi ja paineet lisääntyy (eli stressi on sietämätöntä) – kynteni saavat ensimmäisenä turpiinsa. Kas tässä on suurin syy siihen, miksi blogissa ei ole näkynyt mitään kynsilakkajuttuja vähään aikaan. Kynsinauhani ovat rutikuivat, revin niitä ja kynnet ovat vielä todella lyhyet myös. Hävettää. Mua hävettää esimerkiksi ihan hirvittävästi maksaa kassassa ja näyttää käsiäni. Koska ajattelen, että myyjä luulee mulla olevan joku paha sairaus tai mun olevan todella, todella ällöttävä. Mitä minä itseäni pidänkin – kun kynnet näyttää tältä siis (muuten tiedän olevan todella awesome.)

Tämä ei nyt tietenkään tarkoita sitä, ettenkö muka hoitaisi kynsnauhojani. Laitan käsirasvaa noin melkein koko ajan (iltaisin vielä jotain apteekin superduperhypervoidetta joka on rasvaisempaa kun voi), käytän kynsinauhaöljyä, en läträä hirvittävästi kynsilakanpoistoaineella ja käytän Bepanthenia.

Mutta kiitos stressin,  revin kynsinauhoja esimerkiksi elokuvia katsellessa fanaattisesti, tai luennolla, tai töissä. Jos en sitten puputa jotain karkkia naaman. Tosin nyt olen ollut viikon ilman karkkia – mutta syön esim pähkinöitä sen sijaan. Voihan huokaus. Miksi en voi tehdä jotain normaalia, kun on stressiä? Esim purkaa sitä salilla sitä stressiä. Tai tai siivota?

Onneksi sentään olen päässyt eroon kynsien pureskelusta. Tosin revin ne kyllä heti todella nysäksi, kun on stressiä. Yhyy, miksi teen näin? Miten te reagoitte stressiin? Ja miten opin rentoutumaan? Apua, en osaa rentoutua.

PS. Eikö olekin ”hienot” marmorikynnet? Mandy opetteli mulle. Monkey see monkey do. Pitää tehdä useammin, jotta niistä tulisi oikeasti hienot. Noi kynsinauhat on the other hand.. vittu niihin sattuu…

PPS. Vietän perjantai-illan yksin kotona. Leffajengi meni jatkoille katsomaan kun Ruots saa turpiinsa Venäjältä ja mä pyöräilin kotiin myrskyssä. Normaalisti 5 minuuttia kestävä matka kesti 15 minuuttia. Poljin siis välillä paikoillani, niin paha tuuli oli. Kivaa. Nyt pitäisi keksiä jotain kivaa tekemistä illaksi. Elokuva – vai joku sarja?

PPPS. Your wish is my command:

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s