epämaanantai

Luulin eilen, kun heräsin, että maanantaista olisi tullut todella paska. Koska ikkunassani oli kivasti paskaa (lokin tai jonkin muun paskalinnun paskaa – jee.. kiiva kiitos) Lisäksi nukuin varmaan vaan jotain 3 tuntia koko yön aikana ja heräsin todella pirteänä jo kello seitsemältä. Kiva, kiitos siitäkin.

Kuitenkin sain melkein paskahalvauksen, kun kaverini oli kertonut jollekkin musta ja  mun tajuttoman mahtavista skillzeistä ja sain kutsun työhaastatteluun. Ja noin 15 minuuttia sen jälkeen, ihan sattumalta, vanha duunipaikkani ilmoitti, että heillä todennäköisesti oli kesätöitä minulle. Joten sain toisenkin työhaastattelun buukattua tälle viikolle. Sen lisäksi treenit meni tajuttoman hyvin ja sain ilmaisen lounaan. Ja istuin ulkona opiskelemassa puutarhassa, siinä samalla join kaffea ja sniffasin sireenejä. Ihan mahtavuutta!

Illalla duunin jälkeen poljin Ändin luokse katsomaan uusinta Game of Thronesia. Lisäksi jätkä yllätti mut ihan täydellisesti ja oli tehnyt jopa ruokaakin. Perfect day, toisin sanoen.

(Tosin maanantai meni vähän persuksilleen, koska no, sain töissä migreenikohtauksen ja lisäksi meinasin nukahtaa pystyyn siellä. Mutta ei se menoa niin hirvittävästi haitannut.)

Tänään olen jo ehtinyt käydä siinä ensimmäisessä työhaastattelussa – joka meni kai ihan hyvin. Näköjään haastattelijaa ei haitannut se, että hikoilin kun sika sinne tultaessa (5 minsan pyöräretki + hellettä + talvivaatteet päällä = hiki virtaa aika kivasti..) En tiedä uskallanko olla noin hirvittävän positiivinen, sillä nyt en varmasti saa sitä duunipaikkaa. Mutta mutta, kai sitä nyt joskus saa uskoa itseensä? Sitten pyöräilin kotiin ja hikoilin vähän lisää ja kirjoitin noin kaksi tuntia työhakemusta – suomeksi. Siitä onkin jo niin pitkä aika sitten viime kerran, että olen vähän hakusessa sanojen kanssa. ”Vähän” – aika lievästi sanottuna siis.

Esimerkiksi kaikki tällaiset IT-sanastot. Sanotaanko Suomessa vielä, että ”minulla on hyvät atk-taidot/osaamiset”? Jouduin soittamaan äidille tarkistamaan, mutta silläkään ei tullut mitään mieleen. Kysyin vielä feissarikamuilta ja laitoin sähköpostia koko suvulle (melkein koko Suomelle.) Note to self: Mun on pakko alkaa opiskelemaan suomenkielistä IT-sanastoa.

Nyt rakkaiden koulukirjojen ääreen. Eikun siis ensin ulos hikoilemaan vähän lisää ja metsästämään ruokaa, sitten koulukirjojen ääreen – ja vielä illaksi töihin.

Miten teidän maanantai meni? Oli perusmaanantai vai oliko epämaanantai?

7 thoughts on “epämaanantai

  1. Mä en koe että maanantai olisi kalenterini mikään paskimman fiiliksen päivä..koska yleensäkin kaikilla asioilla on loppujen lopuksi taipumus mennä vi’tuiksi huolimatta mitä päivää ikänään eletäänkään.
    Eikä maanantai ole koskaan duuninkaan kannalta tuntunut paskalta,olen läpi duunarihistoriani tehnyt epäsäännöllisiä vuorotöitä.
    Olen epäonnen seppä ja soturi,mutta jo tottunut siihen..toki tähän ikään ehtineenä on syytäkin osata ottaa elämä sellaisena kuin se on.
    Kun ei odota liikoja ja varautuu pahimpaan säästyy turhalta riemulta ja suurilta odotuksilta.
    Aurinko ei paista risukasaan jos risukasa varjoisaan paikkaan pykätty.

    Tykkää

    • :’D Tää kommentti oli kyllä niin totta. Mä en ehkä vaan keskity siihen loppuviikon skeidaan, vaan maanantai tuntuu aina niin rankalta. Sen olen jo ainakin oppinut, ettei kannata oottaa liikoja. Ihme, että ylipäätänsä opin ikinä mitään.

      Tykkää

  2. Mulla oli myös aika hyvä maanantai. Ei mitenkään super (ei ne kai ole koskaan, paitsi sulla eilen!), mutta ihan ookoo. Töissä on kakkaa joka päivä, koska on hulluna hommaa ja tällä viikolla eräs häppenkinki ja se stressaa kun en tiedä olenko muistanut hoitaa kaiken! Eikä sitä osaa kukaan mulle kertoakaan koska teen sitä juttua ihan yksin! Ei auta edes se että oon järkänny saman homman jo tyyliin viitenä vuotena, silti on vähän paniikki :D

    Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: galaxykynnet, kesälukemista ja bataattikeittoa – asioita, joita voi tehdä kipeänä ollessa. | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s