maailman lyhyin pinna

Olettekin varmaan jo tajunneet sen, että mulla taitaa olla maailman lyhyin pinna. Jos en saa paskahalvausta kaikista idiooteista jalankulkijoista ja pyöräilijöistä, saan raivokohtauksen (päässäni) esim sunnuntaikävelijöistä ja tietenkin tyhmistä ihmisistä – koska olen myös allerginen idiooteille.

Örebron kaupunki ja Lauran mahtava moshaus!

Mutta jotain mitä en todellakaan, missään tapauksessa voi sietää – on pitkät jonot esimerkiksi kassoissa. En todellakaan mene Henkka Maukkaan palkkapäivänä, koska sadan kilsan jonot. Monesti olen löytänyt jotain todella kivaa, olen ottanut sanotaan vaikka puseron käteen, mennyt seisomaan kassaan, odottanut 5 minuuttia joka on aiheuttanut silmien nykimistä ja lopuksi olen vienyt paidan paikoilleen ja lähtenyt ulos. En kerta kaikkiaan kykene olemaan jonossa kauemmin.

Sovituskoppijonot? Hell no. Mielummin olen ostamatta vaatteita tai sitten palautan vaatteen, jos se ei sovikaan mun päälle. V-i-h-a-a-n myös sovituskoppeja. En sitä paitsi ikinä ole oikein tajunnut sitä, että miksi siellä sovituskopissa pitää hengailla puoli päivää, miettien ja ihmetellen, että onko tää nyt hyvä vaate vai ei – eiku kokeilen vielä uudestaan tuota ensimmäistä vaatetta. Siis GNAAAH – oppikaa ihmiset tekemään päätöksiä nopeammin!

Elämä on helpompaa, jos on Star Wars jätskiä.

Yksi paha on tietenkin myös naistenvessajono baareissa. Holy crap. Ensinnäkin – mitä kaikki naiset tekevät siellä vessassa, kun kestää miljoona vuotta? Herranjumala – miten pissalla käyminen voi kestää niin tajuttoman kauan? Tämä potuttaakin mua ehkä eniten, koska kaupankassalta voi aina lähteä pois – vessanjono on the other hand, siinä jonossa ollaan aika hyvästä syystä.

Kuitenkin. Asiaan. Eilen oli joku häppeninki kaupungilla, markkinat tai mikä lie. Koko kaupunki oli auki iltakymmeneen (Ruotsissa on aika normaalia, että kaupat sulkevat arkisin klo 19 ja viikonloppuisin klo 16 – Ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ja jokaisessa kaupassa oli hirmuisesti alennusvaatteita. Näköjään en saannut töissä tarpeeksi happea, joten menin työkavereiden kanssa kaupungille seikkailemaan. Ensin meni hyvin, ei pahoja jonoja, ei paljon tavaraa jäljellä. Kunnes tulimme BikBokiin – koko kauppa -50% alennuksessa. Holy crap taas. Menin sisälle, vaikka paikka oli täynnä porukkaa.

Löysin pari neonväristä toppia, jotka mun vaan oli pakko saada. Katsoin jonoa. Katsoin toppeja. Katsoin jonoa. Jono oli vähintään 10 metriä pitkä ja kaikilla oli vuori vaatteita sylissä. Katsoin toppeja. ”Onko nämä sen arvoisia?” Katsoin jonoa. Mielessäni ammuin itseäni päähän. Menin seisomaan jonon jatkeeksi. 1 minuutti meni. ”Onko tämä oikeasti tämän arvoista.” mumisin itsekseni, kun katselin toppeja. Toinen minuutti meni. Jono ei liikkunut minnekkään. ”Mä lähden, enpäs lähde, nyt menen, enkä, menen! Eikun haluan nämä topit. AAAARGH JONO LIIKU. Menen pois! Eikun NEONVÄREJÄ! KASSATÄTI VOIS PISTÄÄ VÄHÄN VAUHTIA! Moveitmoveit!” Tuntui siltä, kun aika pysähtyi tai hidastui. Ihmiset liikkuivat slow motionissa. Naureskelivat – jonossa – ihan kun se olisi ollut hauskinta mitä he ovat tehneet koko lyhyen elämänsä aikana. Oikeasti.

15-minuuttia myöhemmin oli minun vuoroni. Maksoin, tavarat laitettiin pussiin ja olin ulkona 30 sekuntia myöhemmin. Miksi mulla kestää asiointi 30 sekuntia ja muilla kolminkertaisesti enemmän aikaa? Mitä te oikein teette siinä jonossa? Häh?

PS. Neonvaatteiden ja tavaroiden määrä kasvaa huikeasti mun luona. NEONVÄRIT. Mähän käytän aina vain mustaa… Olen tainnut unohtaa nuoruuteni traumat, jolloin hengailin Puksun nutalla neonkeltaisessa hupparihousuissa, neonkeltaisessa muovitakissa ja neonoransseissa tennareissa. Onko tämä se, mitä ne lääkärit kutsuu dementiaksi?

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s