tekniikan ihmelapsi vauhdissa

Veronpalautus tipahti tilille torstaina – ja perjantaina, siis eilen, minä kipaisin (pyöräilin) kauppaan ostamaan kameran. Koska olen halunnut hyvän kameran vaikka kuinka kauan. Mitään järkkäriä en halua, koska kaikkihan tiedämme, miten tajuttoman laiska olen, eli se loppuisi siihen, etten ikinä jaksaisi ruodata kameraa minnekkän. Joten semijärkkäri tuntui sopivalta ratkaisulta. Olen kuitenkin kuvien suhteen niin amatööri kun vaan olla ja voi (olette sen varmaan huomanneetkin..), joten en ihan omaisuutta halunnut kameraan laittaa.

Mutta tässä se nyt on. Mun uusin rakkaus. Tai jotain. Mun ihan ikioma moderni kamera! Panasonic Lumix GF3 (nimi oli kyllä huomattavasti pidempi.) Mukana tuli kaksi objektiivia, mikä tuntuu kivalta (katsokaa nyt miten hienosti osaan selittää näitä kameran teknisiä juttuja) – en tietenkään tiedä, mitä eroa niissä on (vielä.)

Olisin ottanut muutaman hienon testikuvan, mutta.. (there’s always a but) leikin kameran kanssa vähän ja painoin jotain ihme nappia. En tietenkään muista, että mitä nappia painoin ja nyt en voi ottaa mitään hienoja kuvia. Hups. Marianne – tekniikan ihmelapsi :D Lisää kamerajuttuja tulossa, kunhan nyt ensin tajuan miten tuo kamera toimii, sekä opin vähän enemmän valokuvaamisesta. Enhän toki halua nolata itseäni. Photography for dummies-kirja olisi nyt aika kiva juttu hei.

Kynsissä on muuten uutta lakkaa! H&M:n väri Nail Him. Hieno kirkkaan sininen, jossa on vähän shimmeriä. Aivan tajuttoman ihana väri!

Kosmetiikasta puheenollen. Jotenkin en vain voi ymmärtää tätä Justin Bieber-tuoksua. Eikö nämä ”mies/poika”-idolit yleensä tee tuoksuja miehille? Eikä naisille. Kuka tuollaista ostaisi? (Noin tsiljardi teiniä, ai nou..) Tuoksui sitäpaitsi ihan hirvittävän makealle. Yh hyh. Lol:asin aika reippaasti kun tuon näin kaupassa eilen.

Ja eilisen päivän toinen ou-mai-gaad-hetki oli kun näin Ändin perjantain sipsimaun. Ensinnäkin, kuka keksi, että ”Hei, juustohampurilainen olisi aika kova juttu yhdistettynä sipseihin” – koska juustohampparit tunnetusti ovat niin hyviä… Toiseksi – kuka edes ostaa noita? (Ändi näköjään) No miltä ne maistui? No ei ainakaan juustohampurilaisilta. Ei edes juustolta. Ne ei ollut edes hyviä. Kuitenkin söin melkein puoli pussia – koska mukamas nälkä. Se siitä herkkujen jättämisestä.

Onneksi kävin sentään tänään juoksemassa vähän. Mitä nyt meni hirvittävän hitaasti ja kuulostin höyryveturilta. Nyt ajattelin katsoa vähän sarjoja ja sitten mennä nukkumaan. Huomenna taas duunipäivä!

Mitäs sinnepäin kuuluu?

4 thoughts on “tekniikan ihmelapsi vauhdissa

  1. Kuulosti tosi pro:lta noi kameraselitykset!
    Mä en uskalla ostaa muuta kuin peruskameran sillä maksaisin ominaisuuksista, joita en osaa käyttää. Sen kameran pitää tehdä kaikki mun puolesta. Multa ei voi vaatia muuta kuin tähtäyksen ja napin painalluksen.

    Täällä tänään:
    Ostin jätskikoneen kirpparilta. Jee!

    Ja yksi tunnustus, jonka aion tunnustaa vain täällä, en suinkaan omassa blogissani. Sorruin pahasti ja ostin OPI-kynsilakan hintaan 16€. Olen vakaasti sitä mieltä, että OPI ei ole sen kummempaa lakkaa kuin muut käyttämäni alle 5€ lakat. Sitä kuitenkin ylistetään yhteisellä kuorolaululla KAIKISSA kynsiin vihkiytyneissä blogeissa. Tämä on ärsyttänyt mua liian kauan ja niinpä päätin ostaa sellaisen, jotta voin itse todeta onko hehkutus aitoa vai sokeaa massahysteriaa.

    Tykkää

    • Joo mä oon tosi pro! Emmäkään hirvittävästi enempää osaa kameroista ku sä, aattelin opetella :D (koska mullahan ei ole mitään muuta tekemistä)

      UUH! Mäki haluun jätskikoneen! Mä katselin vaaleanpunaista jätskikonetta toissa päivänä.. Kuitenkin osasin hillitä itseäni, mutta jos kirpparilta löytäisi…

      Täällä saa tunnustaa ihan mitä vaan! Itse en oo vielä mun OPIA testannut. Joo tiiän sitä hehkutetaan ihan sikana. Ehkä pitäis huomenna kokeilla jos muistaa. Sen ainakin tiiän, että China Glaze on aika magee lakka – ainakin se väri mikä mulla on, mutta ei se kyll hirvittävästi eroa niistä budgettiversioista. Saadaan siis molemmat jännitellä, minkälaista se taianomainen OPI oikein on

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s