sleepless in helsinki

Hei, mikä päivä tänään on? Ai ei ole maanantai vai? Meh, ihan varmasti on – tiistai vain vaihtoi paikkaa maanantain kanssa.

Jotenkin tää päivä vaan jotenkin hujahti ohitse, enkä tiedä mitä tänään oikein on tapahtunut.

Mun todella vauhdikas päivä on näyttänyt tältä:

– Ei unta, koska makkara-koira päätti nukkua poikittain mun vieressä. Nukun 80 cm sängyssä. Eli tipahdin melkein koko ajan sängystä koko yön aikana.

– Sain kivan herätyksen, kun Sofi tuli mutsin kaa aamulenkiltä kotiin ja se hyppäsi mun sänkyyn, alkoi pomppia mun päällä ja haukkumaan ja nuolee mun naamaa (hyi vit…) lisäksi sain hiekkaa suuhuni. Herkullinen aamupala indeed. Eli heräsin joskus vähän yli seiskalta ihan pakosta.

– Katsoin aamulla telkkua koira kainalossa ja aattelin jatkaa uniani. Paitsi, että koira murisi ja haukkui joka ikiselle äänelle ja heräsin aina kun just olin nukahtamaisillani.

– Koira halusi ulos, joten menin sen kanssa piiitkälle lenkille. Kuitenkin se ei tehnyt tarpeitansa ollenkaan.

– Nukahdin vihdoinkin iltapäivällä sohvalle noin tunniksi. Sinä aikana koira kävi tekemässä pissat eteisessä ja kakat mun huoneen lattialla. Mun huone haisee edelleenkin paskalta. Alkoi melkein itkettää kun niitä lörtsyjä sieltä siivosin.. ja ryynit suuhun.

– Käytiin äipän kanssa kaupassa ja jätettiin koira ensimmäistä kertaa vähäksi aikaa kotiin ja sinne se jäi haukkumaan. Kai. Kun ei oikein naapureista saa mitään tietoa irti. Ja kun tultiin kotiin se riehuuntui ihan sikana ja haukkui minkä jaksoi. En tajua miten noin pienestä koirasta voi lähteä sellainen hirvittävä meteli…

– Mun piti mennä katsomaan Batmania tänään, mutta siis olin/olen niin poikki (ja huonolla tuulella) ja Jennykin on kipeenä, joten jätin väliin. Huomenna pelottaa lähteä shoppailemaan, kun pitäisi jättää koira vähän kauemmaksi aikaa yksin. Naapureita käy niin sääliksi.

Onko jollakin jotain vinkkejä miten ton koiran saisi vähän rauhoittumaan? Tai siis varsinkin tuota, kun koiran pitäisi tottua olemaan yksin. Onhan se aikaisemman omistajan luona ollut yksin ja se onkin mennyt kuulemma todella hyvin. Ja miten haukkumisesta pääsee eroon? Ihan vaan äitini takia aattelin kysyä, jos jollakin olisi neuvoja.

Vai tietääkö joku jonkun loitsun, jolla tuon koiran voisi maagisesti muuttaa kissaksi?

Terv. Marianne – joka ei ikinä aio hankkia koiraa.

Meanwhile in Sweden – näin voi käydä, jos antaa kaverinsa olla talonvahtina.

2 thoughts on “sleepless in helsinki

  1. Mullakaan ei ole koiraa joten tietoni on apaut samaa tasoo, mut mieleen tuli sitruunapanta. Ei mitään tietoo mikä sen eettisyysarvo on…

    Tykkää

    • Joo joku muukin vinkkasi siitä. Pitänee pistää mieleen ellei toi haukkuminen lopu. Tosin vähän se on jo rauhoittunut – onneksi.

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s