asioita, joita en ymmärrä VIIII: karppausbuumi

En vaan yksinkertaisesti voi tajuta tätä karppausta. Tai siis voin, koska olen itsekin sitä joskus vetänyt, kunnes tuli pekonit ja kananmunat ja se rasva korvista ulos yak enkä voinut juosta 5 minuuttia enemmän, kunnes delasin. Mutta joku raja, oikeasti. Just tätä tarkoitan, että kun nämä tehdään jotain suklaapatukoita, jotka on mukamas sallittu. Jos siitä makeasta pitää päästä eroon, niin ei kai sitten ole fiksua vetää jotain suklaanmakuista patukkaa? Vai vai vai, enkö ymmärrä jotain?

Sama juttu näitten Nutrilett-juttujen kanssa. Niissäkin on ne makeat maut. Kamoon – jos nyt joku haluaa pudottaa painoaan, niin eikö se kannata tehdä ihan kunnon ruualla, ilman mitään herkkuja? Vai enkö mä oikeasti ymmärrä mikä homman nimi on?

Toinen juttu – tämä Hesen burgerisalaatti – siis yak – ihan ryynit tuli suuhun kun näin mainoksen. Karppihamppari. Kamoon. Siis oikeasti. Jos haluat karpata, niin älä nyt mene sinne Heseen syömään. Se idea on, että tehdään se ruoka niistä puhtaista aineksista, eikä käydä pikaruokaa syömässä.

Muutenkin ottaa tuo karppaus päähän just nyt. Leipää karppaajille. Suklaata karppaajille. Hampparia karppaajille. Kun se idea on, että leipää, suklaata ja hampparia ei syödä. Siis mitä mä nyt en taas oikein ymärrä, oikeasti?

Puhumattakaan tästä hirvittävästä karppaus-buumista. Miksi aina pitää tehdä nii-iiin suuri juttu tuosta aiheesta? Ja sitten on niitä anti-karppaus-ihmisiä, jotka morkkaavat karppaajia. Aina tulee tällainen vastakkaisasettelu, kun on kyse elämäntapamuutoksista. Selvennetään vielä, etten ole siit näitä anti-karppaustyyppejä, vaan mun mielestä jokainen päättää ihan itse, mitä suuhunsa laittaa. Niin. Mutta tää buumi ottaa jotenkin aivoon ihan tajuttomasti.

Ei meillä tällaisia juttuja Ruotsissa ole. Vaan siellä painostetaan sitä, että syödään niitä puhtaita aineksia, eikä käydä roskaruokaa syömässä. On kai siellä joku LCHF-suklaa, mutta ei sitä kyllä olla mitenkään hirvittävästi mainostettu.

Niin. Tällaista tällä kertaa. Ketä muuta ottaa päähän karppausbuumi?

3 thoughts on “asioita, joita en ymmärrä VIIII: karppausbuumi

  1. Hiukkasen on hankala käsittää yleensä näitä ruokailubuumeja.
    Jos ei jotain allergiaa ole niin kaikkein terveellisintähän on syödä kaikkea sopivassa määrin..näin se vain menee.
    Ainakin ruokatalot ja leipomut sun muut saa karppausinnosta vitusti fyffee,karppileipäkin maksaa lievästi perkeleesti..onhan se ”ihmeellistä karppileipää” karppaajille jotka eivät saisi leipää syödä =) ?????

    Tykkää

  2. No kato ku karppaajilla on niin vaikeeta ja jatkuvasti ne sit himoitsee kuitenki niitä herkkuja. Mutta noitahan nyt valmistetaan tietty siks, että karppaaminen on trendikästä ja tollaset nyt vaan myy. Ja noissahan on hiilareita kuitenkin vähemmän, eli pienempi paha jos jotain pitää saada (kaikki kun ei karppaa ihan täysillä).

    Mua ei ota päähän mikään, kukin tyylillään. Itse en vedä rasvaa (paitsi rasvasta jugurttia aamusin, heh), mutta välttelen leipää ja pullaa ja semmosta, koska jään niihin koukkuun. Joskus poikkeuksellisesti syön kyllä näitäkin, mutta yritän kovasti pitää minimissä. Tosin nyt lomalla on tullu syötyä muutamia karjalanpiirakoita…

    Tykkää

    • Heh, mun ei tehnyt yhtään edes mieli mitään herkkuja kun karppasin. Tai no söin mä kermavaahtoa + mansikoita välillä. Mähän en tykkää edes normihampparistä, ehkä mua sen takia ihmestyttää tuo karppiversio… Tottahan se on, että trendisafkat myy. Olen kuitenkin vähän ymmälläni.

      Mä taas vältän leipää, koska mun vatsa ei oikein kestä sitä. Tai pääsee siitä turvotuksesta eroon. Tosin nyt lomalla olen mäkin vähän lepsunut mun periaatteista :D Mut onneks loma loppuu kohta…

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s