kastanjaa ja tulista ruokaa.

Mun oli tarkoitus herätä 6.20 (eli liian aikasin) – koska työpäivä. No, heräsinpäs jo viiden aikoihin ja ai, että otti päähän. Varsinkin ajatellen sitä, että olin nukkunut ehkä neljä tuntia. Jei! Eikun meikit naamaan ja pyörän selkään – tosin en tietenkään tajunnut tarkistaa, että minkälainen keli ulkona oli. Lähdin nimittäin melkeinpä kesävaatteissa matkaan – olisin tarvinnut ainakin lapaset ja kaulaliinan, ehkä piponkin. Hrr.

Onneksi työpäivä oli vain puolikas – koska sitten mun piti juosta (okei, pyöräillä) seuraavaan duuniin palaveriin. Huh. Onneksi kuitenkin se duuni (vaikka ei ehkä olekaan mun unelmaduuni) alkoi jo, sillä se tarkoittaa sitä, että saan hengailla Lauran ja Almedinan kanssa – koska mun duunikaverit on niin ihanan ihkuja. Sydän sydän.

Mentiinkin likkojen kanssa palaverin jälkeen lounaalle Spicy Hot (jos joskus matkustatte Ruåtsiin, ja törmäätte tähän raflaan – suosittelen!) nimiseen raflaan syömään.  Pyysin tilattaessa, että haluan tulisimman aterian. Tyyppi kassassa sanoi, että voin valita ihan minkä aterian vaan, ja he tekevät siitä tulisen. Valitsin jonkun wokki-mixin, missä oli kanaa, possua ja nautaa – koska en osannut valita, että mitä lihaa otan. Sitten tyyppi kysyi, että haluanko ”ruotsalaistulista, thaitulista vai supertulista.” Johon vastasin ihan innoissani, että supertulista! Tytöt nauroivat ensin, varmasti luulivat, että heitin vaan läppää – ja kassatyyppi kysyi, että olenko ihan varma? (”Jooo!” – hullunkiille silmissä..) Kun he tajusivat, että olin tosissani, he katsoivat toisiaan epäilevästi ja sanoivat jotain siitä, että tämä ei muuten lopu hyvin (todennäköisesti niin, että istun vessassa loppupäivän haha.)

No, ihme ja kumma – söin ihan nätisti ruokani. Välillä ehkä muutama kyynel valui silmästä ja yskitti aavistuksen. Mutta söinpähän kuitenkin. Damn, olisi pitänyt lyödä vetoa rahasta. Musta olisi voinut tulla vaikka miljonääri. Luoja muuten, että oli hyvää safkaa. Ja oikeasti tulista, eikä vaan leikisti.

Asiasta muuten kukkaruukkuun. Nina kirjoitti tuossa muutama päivä sitten, että hän haluaa päästä eroon mustasta fledastaan ja ihmetteli, että onko noissa sävyteshampoista mitään hyötyä. Kirjoitin sinne (håånålla sååmella), miten olen jo vuoden ajan värjännyt sävyteshampoilla ja vähitellen siirtynyt vaaleampaan ruskeaan hiusväriin (ja täten saannut hienon hombre-värjäyksen hiuksiin..) Jes ja olin todella, todella ylpeä saavutuksestani ja kärsivällisyydestäni (koska mulla ei muuten periaatteessa kärsivällisyyttä ole ollenkaan..)  Sen jälkeen menin värjäämään omat hiukseni – koska about viiden sentin juurikasvu.

Ja tässä lopputulos:

 

Melkein mustat hiukset prkl! Laitoin viestiä siskolleni, että vuoden hirveä duuni on mennyt nyt ihan päin persettä. Hiusväripakkauksen väri oli huomattavasti vaaleampi. Siis todella vaalea. Tosin värin nimi oli syvä kastanja. Ja siskoni vastasi about näin;

”Voi Marianne.. Miksi et kysynyt multa neuvoa? Ja jos sä haluat vaaleampaa ruskeaa, miksi ihmeessä valitset sävyn, jonka nimi on syvä kastanja? :D sitäpaitsi kaupan värit on aina pari astetta tummempia, kun mitä lupaavat…”

No just. No ens vuonna kysyn sitten neuvoa näitten värien kanssa! Ja te kaikki varmaan siellä hihittelette mulle nyt, kun en tiedä, minkä värinen kastanja on. Eikö vain?

P-e-r-k-e-l-e.

Eli nyt mulla on sitten tosi tummat hiukset taas vaihteeksi. Toivon vaan, että tämä sävy on poikkeus, joka vahvistaa säännön – eli tämä lähtisi vetää mun hiuksista ja äkkiiäkkii.

Miksi minä? Miksi? MIKSI?

PS. Toinen kuva on epätarkka, koska otin sen Pumpin jälkeen – lisäsin painoja aika reippasti – joten käsivarret ovat kuin spagettia atm.

 

8 thoughts on “kastanjaa ja tulista ruokaa.

  1. Mullekin on käynyt näin joskus :/ Hiukset vaan imaisi värin ja tuli kauhean paljon tummempi mitä paketissa lupailtiin… Ahaa, hyvä tietää, että kaupan värit on pari astetta tummempia! :D

    Tykkää

  2. En minäkään tiedä minkä värinen on kastanja! :D Mutta kiitos koekaniiniudesta, osaan sitten aikanaan välttää tuota väriä :P Siis sikäli mikäli koskaan jaksan olla kärsivällinen ja kasvattaa tämän värin pois :/

    Tykkää

    • Haha, ole hyvä :D Se oli Castingin väri, ettäs tiedät sitten :D Mä en ees jaksa googlettaa, jotta saisin selville minkä värinen se kastanja on hahah. Joo siis, se on aikamoinen urakka, ja sitten pitää vielä sietää sitä juurikasvua, tai siis, mähän vedin vaaleammalla värille – ennen tätä värjäyskertaa siis. Se voi välillä olla aika pahannäköistä :D

      Tykkää

  3. Samma här! Värjäsin keväällä hiukset sävyllä, jonka nimi oli tummanruskea jotain. Niistä tuli tosi tumman ruskeat muttei kummiskaan mustat. Noh, viikko sitten värjäsin samalla sävyllä tukan ja siitä tuli ihan musta! :((

    Tykkää

    • Argh! Toi tapahtui mulle useasti, kun värjäsin tummanruskealla. Sitten siitä se ajatus sitten lähtikin ja vedin mustaksi. Ni-iiin ärsyttävää.

      Tykkää

  4. Joo nää kotivärjäilyt menee just näin. Joku vaaleanruskea onkin musta. Siis aina. Olen taas siinä mustakierteessä, josta joskus jopa pääsin hetkeksi eroon kampaajan ja raidoituksen avulla. Perkele. Heti kun päätin säästää ja itse taas värjäillä niin mustathan nää on.

    Tykkää

    • Niinpä, näinhän se on.. Voi jos vaan olisi varaa mennä kampaajalle edes kerran.. mutta sitten toisaalta mulla ei ole mitään hajua hyvästä kampaajasta täällä perseenreiässä.. Kaverit käy jostain about lähiökampaajassa – ja mä vaan: eeeen ehkä mene tuonne hah.

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s