tylsä vapaapäivä

Muistatteko, silloin joskus, kun aina tein kaiken maailman ihania aamupaloja? No katsokaa, tänään jaksoin taas vaihteeksi tehdä jotain vähän jännempää, kuin kaksi keitettyä kananmunaa. Eli: maustamatonta jugurttia kiivin ja granaattiomenan kanssa, sekä päälle vähän kookosta, sekä yksi kananmuna. Ja argh, että mua muuten ärsyttää, kun kananmunat on välillä sellaisia, ettei se kuori oikein irtoa kunnolla, vaan kuorien kanssa lähtee noin puolet syötävästä osasta pois. Höh.

Lisäksi lakkasin kynnet. Viime kerrasta onkin noin miljoona vuosi. Tällä kertaa taas vaihteeksi harmaata, tosin vähän tummempaa. Harmaa lakka on mielestäni tosi jees syksyllä. Ja mähän vaan rakastan Models Ownin lakkoja – ja heitin kärrynpyörän, kun löysin tämän Seppälän alennuslaarista. Värin nimi on Mushroom.

Ja mitä mä muuten teen noille mun kynsinauhoille. Rasvaan niitä koko ajan (siis ihan kunnon stydillä rasvalla) ja laitan jopa kynsinauhaöljyä – mutta ne on rutikuivat ihan koko ajan? Pitääkö mun upottaa ne johonkin öljyyn vai mitä, häh häh? Onko vinkkejä?

Lisäksi kävin salilla ja vedin elämäni treenit – ehkä se johtuin päivän musiikkivalinnasta – tai sitten jostain ihan muusta. Go figure. Nyt mulla onkin ollut paikat hellänä paskana viime perjantaista lähtien –  and i lööööve it! Olen jopa aloittanut juoksemisen taas, vaikka se nyt ei mene niin hirvittävän hyvin – mutta I’m getting there!

Loppupäivän olenkin siivonnut vähän ja lajitellut papereita ja tiskannut. Tiedän. Yllätin itsenikin:
Kyllä nyt taitaa olla jotain vikaa jossakin, koska siivosin viimeksi perjantaina. Olen varmaan tylsistynyt tai jotain, koska en keksi mitään muutakaan tekemistä. Aika paha hei. Mutta mitä tapahtui Mariannelle? Keksikää mulle jotain tekemistä! (Olen myös yrittänyt viimeisten kolmen päivän aikana katsoa Paranormal Activity kakkosen – mutta nukahdan vaan koko ajan…)

Vapaapäivät on kyllä aika rankkoja.

 

 

13 thoughts on “tylsä vapaapäivä

  1. Ihana pupulautanen! <3 :D

    En muuten oo käyttäny tota HeiaHeiaa enää pitkään aikaan :( En vaan saa poistettua itteäni sieltä, ylläpidolle pistetty viestiä n. tuhat kertaa…

    Tykkää

    • Joo se löytyi alennuslaarista ihan yksinäisenä ^^

      meh, kukaan ei käytä heiaheiaa :D okei onks se sellainen systeemi? O_o ehkä kannattais kirjoittaa vihainen blogipostaus? möhöhö :D

      Tykkää

  2. Kynsinauhoista: Olisko joku ravintojuttu, siis puutos, jonkun vitamiinin tai kalkin tai jotain. Mies korjaillee tikkuuntuvia kynsinauhojaan juomalla maitoa tai syömällä juustoa, (jätskiä!!)
    Voiteista Bepanthen tai apteekin Locobace Repair voide

    Kananmunista taas olen kuullu, että liian tuoreissa munissa se kuori tarttuu kiinni. En osaa sanoo pitääkö paikkaansa. En ole suorittanut empiirista tutkimusta tästä asiasta.

    Tykkää

    • Hmm mä kyllä syön juustoa, sekä maitotuotteita – ja aika reippaasti :D Mikäköhän se voisi sitten olla? Mä oon niin huono näissä puutosjutuissa hehe. Bepanthen ei oo auttanut hirveesti, ja se on tosi outoa, koska normaalisti se on aina auttanut. Ihan kaikkeen :( yhyy ihan mahdotonta.

      Aijaa, olisikohan jokut tällainen juttu. Nää egut oli ainakin ihan luomueguja ja tod näk aika tuoreita.. hmm pitänee siis tutkia tilannetta!

      Tykkää

  3. Omien empiiristen kokeideni perusteella munista irtoaa kuoret helposti, kun keittää ne niin, että laittaa munat kylmään veteen (ja suolaa kans), levy päälle ja sitte ku vesi kiehuu, niin sammuttaa levyn ja jättää kattilan siihen kymmeneksi minuutiksi. Sitte vielä kattila (ja munat) lavuaariin ja jääkylmää vettä päälle niin kauan että se vesi kans on kylmää. Pitäs irrota.

    Tykkää

      • Kokeile. Ja munien ei muuten kannata olla ihan suoraan pesästä ryöstettyjä, niissä on kuulemma kuoret tiukassa. Kylläpä minä nyt intohimoisesti paasaan tästä. :D

        Tykkää

        • Ooh, ja mä kun luulin, että nää tuoreet egut ois parempia :D no mut hei, ainakin opin muutaman uuden jutun tänään! kiitos infosta! ;)

          Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s