when i’m sad i stop being sad and be awesome instead.

Pitkästä aikaa mulla on ollut pari aika paskaa päivää. Syitä on ollut monessa asiassa, sekä  muistta, että omassa asenteessa. Muuten olen viime aikoina voinut tosi hyvin ja elämä on ollut ruusuilla tanssimista. (Huom – liioittelua.) Joten asialle oli pakko tehdä heti jotain.  Tässä on mun be-awesome-instead-niksit:

1. Jos oon allapäin, en ikinä, IKINÄ kuuntele mitään powerballaadeja tai muita lirkutilirkuti-biisejä. Miksi aiheuttaa vaan entistä enemmän huonoa oloa itselleen kuuntelemalla jonkun valituksia sydänsuruista tai jostain? Kamoon. Jotain hauskaa musiikkia päälle  volat kaakkoon, teen tilaa kämpässä ja alan tanssimaan. Enkä edes vedä verhoja eteen, mua ei ollenkaan haittaa, jos joku naapuri sattuisi näkemään mun extrahienot tanssimuuvssit. Huom. Laulan myös. Noin viisi kilometria nuotin vierestä ja todella kovaa. Maailman ihanin naapuri? Oujee.

Tässä muutama esimerkki mun awesome-musasta:

(Nyykkäreiden koreografiat ♥)

Tosin kannattaa varmistaa ensin, että ne awesome-biisit ei liity esim johonkin tiettyyn ihmiseen, joka aiheuttaa sitä paskaa oloa.

2. Teen jotain hyvää ruokaa itselleni. Koska hyvää ruokaa, parempi  mieli. Tai jos mun tekee mieli jotain hyvää, menen ostamaan jotain. Pitää vaan muistaa, ettei sitten aina tee sitä, että upottaa surunsa johonkin kakkuun. Tunnesyöminen ei oo vastaus huonoon oloon. Siitä tulee vaan huonompi olo.

3. Liiku! Treenaa! Liikkumisesta tulee endorfiinejä -> parempi mieli. Kokeilen sitäpaitsi mielelläni uusia lajeja. Vaihtelu virkistää ja niin pois päin. Ja se on kivaa muuten.

4. Tekstaripommitan jotain kaveriressukkaani ja sovin tällit. Parasta olisi, jos heillä ei olisi mitään elämää ja voisivat hengailla mun kanssa heti, mutta minulle kelpaa tieto siitä, että tällit on tiedossa. Vaikkapa sitten viikon päästä.

5. Leffamaratooni/ sarjamaratooni/ luen kirjan. Eskapismi on välillä ihan parasta ikinä. Ja itseasiassa, ei se ole niin hirveää katsoa elokuvaa itse. Tai sarjaa. Kukaan ei ole siinä vieressä selittämässä mitään tai juoksemassa vessaan koko ajan. Tällä hetkellä katson Harper’s Island-sarjaa. Ja se on siis ihan huippu! Suosittelen!

6. Katkaisin välit ihmisiin, jotka aiheuttavat vain negatiivista energiaa. Opin tämän kantapään kautta. Kerroinhan, että musta on tullut kaupungin suuri puheenaihe? (En ymmärrä miten ja miksi, olen rakastettava ihana ihminen ja mulla sitäpaitsi ei ole mitään elämää, joten en ole edes tehnyt mitään, josta saisi mitään puheenaiheita…)

Otin sen aluksi todella kovaa. Häpesin, olin vihainen, vitutti. Kunnes otin etäisyyttä koko porukasta ja haistatin paskat niille. Kas kummaa, kun ei aiheuta mitään negatiivisyyttä mulle enää. Yhden kanssa olen sopinut asiat, muista en niinkään enää välitä ollenkaan. Ja vastaavasti – pidän enemmän yhteyttä ihmisiin, jotka antavat mulle positiivista energiaa.

Olisinpa vaan tajunnut tämän aikoja sitten.

7. Hymyilen heti aamusta, kun näen itseni peilistä. Klisee? Oujee. Auttaako? Itseasiassa kyllä. Samoin nauraminen. Mieluiten ääneen. Katso ylempi kohta. Ja nauran muuten omille jutuillenikin – jopa yksin ollessa. Eihän kukaan sitä näe :D Tosin nauran omille jutuilleni, muitten seurassa myös.

8. Ulosmeneminen tyttöjen kanssa. Ykköset päälle, sekä korkkarit ja ei saa unohtaa huulipunaa. Ja sitten ulos tanssimaan. Ei, en ole kertaakaan sanonut, että olen liian vanha sitä varten. Mä en muuten ole vanha. Vaikka muut mulle niin sanoisikin. Krapulapäivistä ei sitten puhuta. Ne voi tosiaan yhdistää tuon femma-kohdan kanssa.

9. Oma koti kullan kallis. Heti, kun sain kämppäni uuteen uskoon voin paljon paremmin. Ja se, että kämppäni on ollut suhteellisen siisti nyt jo kuukauden on myös auttanut vähän. Kyllähän sitä pientä sekasotkua on siellä sun täällä, mutta se on vain kotoisaa (mun mielestä.)

10. Daydreaming. Jos elämässä ei ole mitään tavotteita tai unelmia, se on aika tylsää. Aina voi toivoa ja unelmoida paremmasta huomisesta. Mistä sitä tietää, ehkä se jonakin päivänä toteutuu? Tosin mitään ei elämässä saa ilmaiseksi, joten sen eteen pitää kyllä tehdä töitäkin. Mutta ainakin on sitten tekemistä elämässä.

11. Teen jotain luovaa. Mieluiten yhdistettynä kohtaan viisi.

12. Opin pitämään itsestäsi – koska joudun kuitenkin elämään itseni kanssa loppuelämäni. So what jos silmien ympärillä on pari ryppyä – ne ovat jälkiä elämästä ja nauramisesta. So what jos on vähän ylipainoa, en kuole siihen (ainakaan tänään.) Finnit? Ne voi peittää peittarilla. Ei se niin vakavaa ole. Ja jos joku sanoo mulle jotain negatiivista? Yritän olla kuuntelematta ja kuuntelen mielummin sitä toista tyyppiä, joka sanoi, että olen aivan mahtava tyyppi. Koska mä muuten olen mahtava. Voi voi, jos joku ei tykkää.

Elämä on liian lyhyt, älä ota sitä niin vakavasti.

Ja tosiaan – viimeisenä lainaan vielä uutta idoliani, Barney Stinsonia:

(Kyllä, jopa minäkin tykkään nykyään How I Met Your Motherista.. Minäkin. Ennen en katsonut sitä, koska -> KLICK.)

True dat.

No rakkaat lukijani, mitä tai mitkä ovat teidän be-awesome-instead-niksit?

3 thoughts on “when i’m sad i stop being sad and be awesome instead.

  1. WooHoo New Kids!!!

    Mulla on aika passiivinen tapa suhtautua vastoinkäymisiin. Isäni sanoin: ”Vähän aikaa se nirhee, mutta kyllä se siitä.” Eli mä vain odotan. Tylsää, mutta toimii tällaisella laiskapaskalle.

    Yks powersong mulla on: Whitin temptationin Stand my ground. Oli suureksi avuksi muutama vuosi sitten kun taistelimme hullunarsistipomoa vastaan.

    Tykkää

    • Nyykkärit! ♥

      Mä olin kanssa sellainen jossain vaiheessa. Vaad odotin. Sitten sain jonkinlaisen aadeehoodeen ja mun on pakko tehdä asialle jotain mahdollisimman pian. Outoa.

      Se on kyllä hyvä biisi tosiaan.

      Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: 2012 : summa sumarum – part 1 | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s