superduperpirtelö aamupalaksi

Koska olen iltaisin töissä, kuten varmaan tiedättekin, joudun treenaamaan aamuisin. Siksi mun pitää aina mättää ihan törkeät aamupalat, jotta salilla jaksaa vetää kunnolla. Ostin tässä toissa päivänä maapähinkävoita (helvetin hyvää (as in voisin syödä koko purkin kerralla) ja terveellistä (jos syö kohtuudella, heh.)) ja olen tässä jo muutaman päivänä tehnyt vähän kokeiluja sen kanssa.

Vaikka treenaan aika rankasti ja tarkkailen syömisiäni, niin en kuitenkaan ole millään ihmedietillä. Syön terveellisesti 80% ajasta ja mitä haluan 20%. Terveellinen ruokavalio ei todellakaan tarkoita, että vedän vihersalaattia etikkakastikkeella ja selleriä välipalaksi. Hell no. En välttele hiilareita, koska lihakset tarvitsevat hiilareita. En vältä rasvaakaan, koska se on myös tärkeää. En vältä mitään. Jos mun tekee mieli suklaata, niin perkele mä syön suklaata. Mun diettipäivät on niin ohitse! Kuitenkin lasken kaloreita (noin about ish.. ei niin supertarkasti), lähinnä siksi, että tiedän saavani tarpeeksi ravintoa (jotta lihakset kasvavat! Hähä) – ja on ihan hyvä saada jonkinlainen kuva siitä, paljonko sitä oikein tunkee ruokaa naamaansa.

However!

Tässäpä ehkä paras smoothie (tai pirtelö tai whatever), jota olen ikinä tehnyt. Ja ihan törkeän täyttävää, olen ollut salilla tänään 1½ h eikä mulla ole vieläkään nälkä! (Yleensä tyhjennän jääkaapin heti, kun tulen kotiin :D)

pähkinävoirakkaus

Eli banaani-maapähkinävoi-kaakaopirtelö (siis luoja, että mä vihaan näitä yhdyssanoja.. miten tuokin oikein kirjoitetaan?) Too good to be true? Todellakin.

Sekoita blenderissä:

1 banaani
1 rkl maapähkinävoita
125 gr rasvatonta rahkaa
noin 2 dl maitoa (mä käytän maitoa, jossa on 0,5% rasvaa)
oikeaa kaakaota oman maun mukaan (mulla oli 1 rkl – mutta se oli mielestäni liikaa 1 tl varmaan on ihan sopiva määrä)

Ja sitten vaan nauttimaan. Yhdessä annoksessa on noin 400 kaloria ja peräti 29 grammaa proteiinia. Sekä hiilareita ja kuituja.

Sanoinhan, aika superduperpirtelö! Toimii hyvin myös makeanhimoon.

PS. Mun perse on aika hellänä niistä kyykyistä. Haha.

PPS. Uusin tänään ohjaajan kanssa mun saliohjelman. Ja kun käveltiin ympäri tsekkaamassa mun edistystä hän heitti mulle: Vedätkö tuossa 5B:ssä (mikä lie joku selkä-hauismasina) oikeasti 145 paunaa? HERRANJUMALA! High five!  Vähänkö tuli hyvä fiilis siitä! :)

4 thoughts on “superduperpirtelö aamupalaksi

  1. Kuulostaa kyllä ihan superherkulta! :P Tajusin just etten oo varmaan koskaan edes maistanut maapähkinävoita! Pitäsköhän tääkin aukko sivityksessä paikata…?

    Tykkää

  2. Mä oon kans vähän vauhkoontunu maapähkinävoista, kun töistä sain sitä pari purkkia. Siis semmosta missä ei oo sokeria tai muuta paskaa. Dippaan välillä omenanlohkoja siihen, nams!

    Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s