asioita, joita en ymmärrä pt XIII: mainoksista wajnaaminen

Mä olen tässä aika kauan lukenut blogeja. Eli voisin sanoa, että olen lukijana aika ekspertti näissä asioissa – bloggaajan njääh tuskin. Fakta hommahan näissä blogijutuissa on se, että jos olet hyvä bloggaaja – joku tulee bongaamaan sut jossain vaiheessa ja alat saamaan rahaa siitä bloggamisesta. Näinhän se menee. Ja näin sen muuten pitää mennä. Koska blogit on hyvä media, jonka kautta saa ihan uudenlaisen kontaktin massaan. Ja jos kyseessä ON hyvä bloggaaja, you go girl/boy/whatever!

Kun bloggaaja bongataan yleensä mukaan kuvioihin tulee mainosbannerit. Ja postaukset, jotka sisältävät jonkinlaista promootiota esim tuotteesta x. Se on odotettavissa.

Mutta mitä mä ihan oikeasti en tajua, miksi aina. Siis AINA siellä kommentilootassa on x-määrä ihmisiä valittamassa ja wajnaamassa tästä. Aina. Joka ikinen kerta. Tätä on nyt jatkunut jo jonkin aikaa. Ja en kerta kaikkiaan jaksa tajuta, miten joku edes jaksaa vaivautua kirjottaa hirvittävää valitusta jostain mainoksista. Oikeasti miettikää vähän mihin te trollit laitatte energiaa.. provosoitua noin pienestä asiasta. Kun maailmassa on miljardi muuta parempaa asiaa, josta voi provosoitua, esim idiooteista salilla.

Jos postaus on sponssattu ja se vituttaa sua ihan äärettömästi. ÄLÄ. LUE. Sulje välilehti, hengitä, laske kymmeneen ja mene vaikka keittämään kahvia tai jotain muuta. Sun ei ole pakko ihan oikeasti pakko lukea sitä postausta, jos se vituttaa sua niin äärettömästi. Lisäksi, sun ei todellakaan tarvitse kirjoittaa jotain äärettömän negatiivista bloggaajan kommenttilaatikkoon. Ihan oikeasti, ei ole. Itse en ole mitenkään näistä postauksista tykkää ja tunnetusti, mulla on about lyhyin pinna ikinä ja sitäpaitsi vihaan about ihan koko maailmaa. Mutta kumminkin ihan kylmän viileesti vaan suljen välilehden, jos se on jokin mainosteksti. Ja sitten luen jotakin muuta sen jälkeen. Joskus, harvoin kuitenkin, jopa luen niitä tekstejä. Mutta en jaksa provoistua siitä. Vaan jatkan elämääni ihan normaalisti.

Vituttaako bannerit? Hankkikaa Ad-Blocker. Bannerivapaa netti. Pari klikkausta vaan tarvitaan. Mulla on ollut Ad-Blocker jo about 3 vuotta, en siis ole nähnyt mainosbannereita kolmeen vuoteen. En edes tiedä, miltä mainosbannerit näyttävät = en vittuunnu siitäkään. Nyt on hei jo vuosi 2013 – HANKKIKAA SE VITUN AD BLOCKERI NIIN EI TARVITSE PROVOSOITUA TEIDÄN ANGSTANGSTKOMMENTEISTA – koska MINÄ en voi niitä poistaa netistä (paitsi jos niitä olisi omassa blogissa.. mutta onneksi niitä ei ole, koska kaikki jotka ovat tänne ikinä eksyneet ovat tosi ihania kullannuppuja pusipusihalihali.)

Tai ihan paras vaihtoehto: Jos nyt internet niin provosoi teitä ja teillä on hirvittävä tarve trollata joka paikassa… Tappakaa teidän nettiyhteys. Oikeasti. Ja menkää jonnekkin vaikkapa poimimaan kukkia tai tekemään jotain muuta kehittävää.

Vittu mä en kestä teitä idiootteja ollenkaan – koska te osaatte kyllä provosoida mua ihan sairaasti.

4 thoughts on “asioita, joita en ymmärrä pt XIII: mainoksista wajnaaminen

  1. Taa on kylla aihe joka ottaa mua kanssa paahan ihan tosissaan. Mun mielesta on tosi upeeta, etta porukka voi tienata hommalla joka on (ainakin useimmiten) alkanut harrastuksesta. Ma luen paljon erilaisia blogeja ja ei ne mainokset mua haittaa. Jos niita mainospostauksia on liikaa eli en enaa kiinnostu blogista, niin sitten lopetan lukemisen.

    Ma mietin niin, etta jos blogissa jota oon lukenu kauan on mainoksia ja se bloggaaja siita jotain tienaa, niin sehan on vaan hyva asia. Siis sanotaan, etta jos vaikka sun blogissa on mainos asiasta X (esim. Batman cookiejar (siis taysin random esimerkki, eika siis jotain jota just katoin viikonloppuna HMVlla)) joka mun taytyy saada, niin mieluummin ma ostan sen sita kautta, etta joku muukin (eli sina) siita hyodyt. Miksen ostais?! Sama juttu toimii myos jos sattumalta naen jotain mita oon etsinyt/tajuan tarvitsevani jossain blogissa, niin miksi en ostais sita sen blogin kautta?

    Mua risoo eniten ne kommentit joissa porukka sanoo etta ostaa jotain mita blogissa mainostetaan, mutta kayttaa erikseen aikaa siihen, etta etsii sen tuotteen itse. Ettei vaan kukaan muu hyody hanen ostoksestaan. WTF? En tajuu tota logiikkaa ollenkaan.

    No joo… menipas taas pitkaks (ja snadisti aiheen vierestakin) taa kommentti. Piti vaan sanoo etta oon samaa mielta, ihan turhaa provosoitumista ja energian tuhlausta sellaset whine-kommentit.

    Tykkää

    • Niinpä, puhut taas vaihteeksi paljon asiaa. Jos mä tykkään bloggaajasta ja olen ostamassa tuotetta x, niin ostan sen kyllä tietenkin bloggaajan kautta – jos nyt satun sen mainostekstin lukea.. ja jos nyt satun nyt kiinnostumaan tästä tuote x:stä – tämä tosin ei kyllä ole vielä tapahtunut, koska ikuinen rahanpuute.

      joo siis, tullaan varmaan siihen lopputulokseen, että porukalla on ihan liikaa vapaa-aikaa nykyään, jos ihan erikseen jaksaa metsästää tuotetta, ettei bloggaaja hyödy siitä :D kauheeta periaatteessa kun sitä oikein miettii. Huh huh. nyky-ihmiset siis.

      ja wait what what – BATMAN COOKIEJAR??? :O

      Tykkää

      • Mulle on kayny niin tasan kerran. Loysin yhden mekon ja se oli niita ”ihan pakko saada” tilanteita. Ma kylla kyttasin sita mekkoa tosi kauan (siis monta kuukautta) ja kerrankin kavi tuuri, nappasin vikan kappaleen, joka oli just mun kokoa, ihan alyttomalla alennuksella. Mutta siis, periaatteessa jos olis varaa niin varmasti tekisin niin useemmin.

        Yup, Batman cookiejar. Ma olin ottamassa kuvaa ihan sen takia et voisin nayttaa sulle, mut se hemmetin myyja tuli siihen hengailemaan. Oli kai vahan hiljanen paiva kun sita niin jutututti… No joo, nappaan ens kerralla kuvan!

        Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s