nettideittailu, how not to.. pt 2

Kun erosin siitä yhdestä ihmettelin deittailun ihmeellistä maailmaa. Mietin miten sitä oikein tapaakaan uusia ihmisiä. Viime aikoina, kun vielä niitä töitä oli vaikka muille jakaa, mulla ei yksinkertaisesti ollut aikaa liikkua kapakoissa tai missään muualla pokaamassa (haha en tosin kyllä sitä ole koskaan tehnytkään) niin päätin sitten antaa nettideittailulle uuden mahdollisuuden. Ihan vaikka näin läppänä vaan – tai sanotaan vaikka sosiaalisena kokeiluna  – no, ei sitä koskaan voi tietää

Olen nyt hengaillut aika aktiivisesti nettideittailun ihmeellisessä maailmassa ja päätin vihdoinkin tehdä jonkinlaisen tiivistelmän siitä, mitä kannattaa tehdä ja välttää, kun otatte yhteyttä uusiin tuttavuuksiin (muhun). Yksinkertaisesti, mitä kannattaa sanoa ensimmäisessä viestissä – jos haluaa vastauksen.

Moi, miten menee? – Tämä on ehkä maailman tylsin tapa aloittaa viestittelyä jossain nettideittimaailmassa. Näitä tulee about tsiljoona päivittäin. Aivan vitun tylsä avaus, oikeasti. Olet lukenut mun esittelyä profiilissani ja katsellut mitä olen kirjoittanut itsestäni noin 5-10 minuuttia (ja todennäköisesti kuollut nauruun, kun luit mun tekstiä, koska olen niin vitun hauska) –  ja ”Moi, miten menee?” on AINOA mitä keksit sanoa sen jälkeen?  Mitä tähän voi vastata? Hyvin, entä sä? Mitä jos kaikki on päin helvettiä? ”Joo no mitäs tässä kipeenä olen ja työt meni alta ja ulkonakin sataa ja kissakin jäi auton alle.” Joo ehkä ei. KAMOON! Tästä ei tule vastausta.

6876198_700b

Oletpas sä nätti. – Zzz. Luuletko että olen ihan lääpälläni suhun, jos satut ylistämään mun kaunista habitustani? En ole, ihan tiedoksi vaan. En leiju ilmassa, jos ainoastaan kommentoit mun ulkonäköäni. Edelleenkin, luit sen tekstin ja päätit vaan kommentoida mun ulkonäköäni. Jos haluan näitä kommenttejä, menen seisomaan rakennustyömaan ulkopuolelle bikineissä. Etkä muuten varmanakaan saa sitä vastausta. Koska näitäkin tulee mooonta päivässä.

Hauska esitys sulla on hehe. – No kiitoskiitos. Mutta olen kyllä tästäkin tietoinen. Mitä tuohon voi sanoa, muuta kuin kiitos? Ei tuosta synny keskustelua millään tavalla. Ja niin, näitäKIN tulee miljoona päivässä – koska olen hauska. Eli joo ei vastausta tästäkään.

eikiinnosta

***VAADINKO MINÄ IHAN LIIKOJA TÄSSÄ HÄH? HÄH? ***

Sä olet ihan nätti, mutta *insert joku pieni loukkaus* –  On aika yleistä, että vähän loukkaavia kommentteja tulee. Luin jostakin foorumista, jossa miehet luuserit jakelivat toisilleen vinkkejä siitä, miten naiset saa ylipäätänsä vastaamaan deittisivuilla. Joku sanoi, että lähettelmällä jonkun snadin loukkauksen, naisista tulee epävarmoja ja vastaamme taatusti, koska haluamme tietää miksi meitä juuri loukattiin. Tai siis ylipäätänsä, kannattaa sanoa jotain negatiivista… Sitäpaitsi – muistaakseni Neil Straussin The Game-kirjassa oli tämä pieni juttu mukana myös. Eli ei toimi mulle – ei vastausta. Mitäs jos vaikka keskustelisitte siitä, miten opitte keskustelemaan? Ihan näin ensimmäisenä tuli se pointti mieleen, mutta ehkä se on vaan mun mielipide.. Go figure.

Lisäksi:

Älä käy päivittäin jonkun (mun) profiilia katsomassa sanomatta mitään. Mulla on yksi kuva. Mulla on ollut sama teksti ollut siellä profiilissa tuhat vuotta. Tämä on aika ahdistavaa. Onko sulla dementia vai oletko stalkkaaja? Vai dementoitunut stalkkaaja?

Jos joku etsii jotai ihmistä, joka on about 25-35 vuotias – ja sinä olet 60-vee. Älä ota yhteyttä. Se 25-35 on siinä syystä.. Mulla ei ole mitään isoiso-issueseita.

Jos olet joskus kirjoittanut mulle, muutamatkin ”moi miten menee, olet kaunis ja hauska haha”- viestin, enkä ole vastannut… Älä please lähetä lisää viestejä, jossa kyselet miksi en vastaa sulle. Äläkä tarkastele profiiliani joka päivä – se on oikeasti vähän creepyä.

Älä kirjoita listaa, miksi luulet olevasi mulle sopiva kumppani ja lisää siihen: että olet korkeasti koulutettu ja vielä hyvännäköinenkin. Hyi helvetti, miten ylimielistä. Äläkä varsinkaan kirjoita, että olet hyvännäköinen, jos et sitä ole. Mut hei säälipisteet kuitenkin liian suuresta egosta – mistäs nyt senkin olet ostanut.

1kvsuhp_515c84a6e087c34a85ce4557

Jos multa kysytään, mitä etsin nettideittisivulta, ja mun vastaus on ”En tiedä, näen tämän hauskana juttuna, mutta jos tapaan jonkun kivan tyypin, niin sure why not” – se ei tarkoita: Ole hyvä ja pervoile minkä jaksat. Miten tuon mun vastauksen oikeasti voi tulkita noin väärin? Ja paras – edellinen tyyppi joka tämän teki – kertoi vielä lopuksi, että hänellä oli avovaimo, mutta suhde on mennyt ihan päin vittua ja hän haluaisi mielellään tavata mut. Sanoin että no way José – ja jos suhde on päin vittuu niin kannattaa ehkä jättää se avokki, ihan molemmien kannalta, mutta se ei käynyt tyypille, koska olivat käyneet läpi niin paljon elämässään – mutta voi luoja hän halusi tavata mua kuitenkin. En vastannut sen jälkeen idiootille, ja sain perään monen monta ”Miksi et kirjota mulle yhyy buhuu”-viestiä. (Viikon jälkeen daiju tajusin vihdoinkin viestin, eikä sitä ole näkynyt sen jälkeen… Olin jo *näin* lähellä, että etsin tämän avokin Facebookista, ja kertoisin siitä mitä hänen rakas äijä oikein tekeekään netissä – koska avokin periaatteessa kuuluu tietää siitä, että on yhdessä pervon täysnuijan kanssa.)

tumblr_mkmzvgqC7G1s6lhpeo1_400

Olen kuitenkin vähintään kerran yrittänyt saada keskustelua aikaan melkein jokaisen näiden tyyppien kanssa. Koska, joku sanoi, että jokaiselle pitää antaa mahdollisuus. Mutta se ei koskaan lähde käyntiin. Alan pikkuhiljaa oikeasti ymmärtää, miksi nämä luuserit miehet hengailevat netissä, koska ovat todennäköisesti sairaan ujoja ja sosiaalisesti jälkeenjäänneitä, jos ovat yhtä tylsiä oikeassa elämässä. Ihan melkein käy sääliksi. Ja hei tiedoksi – parhaimman näköiset miehet on yleensä todellakin niitä tylsimpiä. Huh huh. Käykää ostamassa persoonallisuus jostain.

Voin näin lopuksi antaa ihan muutamat hyvät vinkit siihen miten saat (todennäköisesti) vastauksen:

– Huumori. Voi että, tämä on niin tärkeää. Heitä jotain hyvää läppää kun lähetät ensimmäisen viestin.
– Tee viittaus esittelytekstiin. Onko kyseinen henkilö kirjoittanut jotain esim että Batman on hänen idolinsa, ja hän toivoo, että sulla olisi Batmobiili, mutta se ei ole mikään vaatimus – heitä jotain läppää siitä.
– Persoonallisuus, uskokaa pois. Hieno persoonallisuus on niin paljon seksikkäämpää, kuin vatsalihakset (tosin paras olisi kuitenkin yhdistelmä persoonallisuutta JA vatsalihaksia.. om nom.) – Eli ole persoonallinen, äläkä massaa.
– Älä ole idiootti. Kukaan ei tykkää idiooteistä.
– Älä pervoile. Monet ei tykkää siitäkään.

Sattuneista syistä voimme siis päätellä, että omat kokemukseni nettideittailusta on aika perseestä. Yksillä reffeillä olen ollut, ja seki oli sattumoisin naapuritalossa asuvan jäbän kanssa – josta on kuitenkin tullut kiva leffakaveri.

Mutta hei, mitäs te? Oletteko kokeilleet nettideittailua?

3 thoughts on “nettideittailu, how not to.. pt 2

  1. Kyllä siinä viestissä jotain pervoa on sillä mullakin, vaikka olen lihaa syövä hetero, kävi mielessä että ”kaiken kivan merkeissä…” …jännää…

    Mut muuten voin hyvillä mielin kannustaa nettideittailuun. Itsekin sitä aikanaan harrastin ja huomasin, että ihan kirjoittamallakin voi tutustua. Kirjoittelun jälkeen ei tapaamisissa enää suuria yllätyksiä tullut, eli ilokseni tapasin aina aika pitkälle sellaisen ihmisen, jonka kanssa kuvittelin kirjoittavani. Kirjoittelin usean kanssa, tapasin neljän kanssa, yhdelle heistä sanoin ”tahdon”.

    Tykkää

    • Hahahaha. Mut emmä niin tarkottanut, tai jos tarkotin niin sitten et tavataan irl ja pidetään hauskaa.. en siis sitä, et mulle kirjoitetaan kaikkee näästii :’)

      Kyllä siis mäkin on sitä mieltä että kirjoittamalla voi tutustua. Mut jotenkin kaikki vaan tyssää jollakin tavalla, joko tyypit on liian outoja tai liian innokkaita, edes ennenkun ollaan tavattu. Ja ne kaikista mielenkiintoisimmat sitten itse lopettavat sen kirjoittamisen yhtäkii.. ei näköjään kaikki kestä tätä mun awesomenessia haha.

      Aijoo must tuntuu et kerroitkin jo aikasemmin joskus vuonna yks ja kaks et yhdelle sanoit sitten tahdon :)))

      Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: get the point, stoopid. | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s