hyvä ja halpa dödö – too good to be true?

Mulla on aina ollut hirvittävä ongelma hikoilun kanssa. Siis hikoilen ihan sikapaljon – vähän niinku sika (hikoilevatko siat mukamas paljon?) Kun syön kuumaa tai tulista ruokaa – moro hikinorot otsassa. Helteiset päivät? No aikamoista helvettiä. Puhumattakaan siitä minkälaisia hikilammikoita jätän jälkeeni salilla (sori ihmiset) – toissa päivänä kuntopyörän alla oli sellainen lammikko, että minua pienempi ihminen olisi helposti voinut uida siinä.

Olen vuosien aikana testannut varmaan biljoonaa eri deodoranttia. Ja melkein joka ikinen on joko a) pettänyt päivän aikana tai b) syövyttänyt kainaloni ihon verelle (superherkkä iho näköjään.) Käytin kauan Rexonaa ja mielestäni se toimi hyvin, kunnes jostain syystä viime vuoden aikana sekin alkoi pettämään. Absolut torr oli saatanasta (lopetin sen käytön ihan parin kerran jälkeen, koska kainalot olivat ihan ruvella sen jälkeen.) Adidas oli kanssa syövyttävää skeidaa (luulis nyt ainakin, että urheilubrändi tekisi toimivaa deodoranttia, mutta no no, tai siis mulle ei ainakaan sopinut). Neutral on muuten hyvä, mutta sitä en löydä oikeasti yhtään mistään (yhyhyyy). Niveat ja Dovet ynnä muut pettävät..

Ja dödöä on muuten pakko käyttää, en voi sietää hien hajua. Varsinkin kun vielä treenaa noin 3-5 kertaa viikossa ja kävelee tai pyöräilee ihan joka paikkaan – kelatkaa miltä haisisin, ellen käyttäisi dödöä (se koskee muuten mun mielestä muitakin, varsinkin näin kesällä – pahimmat on ne papat ja mummot salilla, jotka haisevat niin pahalta hieltä, että alkaa melkein oksettamaan (ja ne tulevat aina mun viereen hengailemaan – MIKSI??) – ihan kaikkien viihtyvyyden takia, käyttäkää ihmiset deodoranttia.)

ciendeodorantSitten siskoni vinkkasi mulle Lidlin Cien deodoranteista. Siis LIDL! Wattaafaaak? Olin todella, todella skeptinen – ensinnäkin, koska ne ovat niin halpoja (0,99 € muistaakseni) – ja halpahan ei tietenkään voi olla hyvä? Niinpä. Ja sitten toisaalta – LIDL. Siis ruokaa voin helposti ostaa sieltä, onhan se mun lähikauppa Ruotsissa, mutta en ole oikein koskaan testannut mitään kosmetiikkaa sieltä. Ennakkoluuloja, tiedän tiedän.

No, koska tilanne oli vähän kriittinen niin ajattelin, että voihan sitä testata. Menettäisin yhden vaivaisen euron, jos deodorantti osoittautui huonoksi. Ja tiedättekö mitä, ne on muuten nykyään ihan mun lemppareita! Ei ole pettänyt edes sairaan kovien treenien jälkeen! Löytyy kolmea eri versiota: ruskea – sensitive, vihreä – natural minerals ja vaaleanpunainen – flower (liian voimakas kukantuoksu mun nenääni tosin.) Jess, kainaloni kiittävät (sekä lompakkoni.) Niin onhan niistä miestenkin versioita, mutta niistä en osaa sanoa yhtään mitään, sattuneista syistä.

Onko muita hikoilevia siellä? Mitä deodoranttia te yleensä käytätte?

10 thoughts on “hyvä ja halpa dödö – too good to be true?

  1. Käytän Doven tai Rexonan stickiä. Roll-onista tulee kosteutta jo muutenkin kostuviiin kainaloihin.
    Torria oon käyttäny satunnaisesti, toimii ja tykkään.

    Mutta Lidistä piti sanomani, että sen kosmetiikka on todella toimivaa. Käytän Cienin kynsilakanpoistoainetta ja shampoota+hoitoainetta. Saksassa asuvalta tuttavaltani kerran kysyin mitä Lidlistä kannattaa ostaa, hänkin totesi, että kosmetiikka/kempparituotteet ovat hinta-laatusuhteeltaan todella hyviä. Joten tämän valossa havaintosi ei yllätä.

    Tykkää

    • Mä käytin Rexonan stickiä joskus aikoinaan, en kyllä muista miksi se jäi :D (hyvä muisti tiedäthän..)

      Hmm pitääpäs sitten mennä tutkimaan mitä niiden valikoimasta löytyy! :D

      Tykkää

  2. Mä oon kuullu hei noista Lidlin deodoranteista hyvää aiemminkin! Pitääpä ostaa testiin hetimiten. Mut hyi ei mitään kukkaisjuttua :P Mulla on tosin joku aivovamma sen suhteen etten oikein usko dödön tehoon jos purkissa ei lue Rexona, siksi useimmiten muut merkit jää testaamatta :D Paitsi tuo Neutral kiinnostais kans kokeilla, sitä on kehuttu paljonkin!

    Tykkää

    • Mulla oli vähän sama juttu ton Rexonan kanssa ennen :P Hahah joo hyi yök kukkaistuoksuu, mut no jotkut kai tykkää. Mulla se ottaa vaan nenään ihan sikana. Jos löydät sitä Neutralia jostain kaupasta niin sanopas mistä niin meen ostaa sellaisen(kin) ;) Se on hyvä ku se ei haise millekkään.

      Tykkää

      • Stockalla näin sitä Neutralia päivittäiskosmessa ellen nyt ihan väärin muista. Harkitsin sitä, koska muistin lukeneeni blogeista siitä positiivisia arvioita. Nyt kokeilen LV:tä ja suuntaan juuri salille.

        Tykkää

  3. Mäkin hikoilen tosi paljon. Mut ihan ekana selästä! Vihaan siis kuumia busseja tmv. kuumana päivänä kun on paidan selkämys ihan märkänä kun veke lähtee.

    Tykkää

    • Joo siis vältän mielelläni busseja kesäisin, hah matkustinpas tuossa viime viikolla bussissa jossa oli lämmitys päällä. ihanan hikinen reissu oli -.-

      Tykkää

  4. Tuota Neutralia saa mun mielestä ihan kaiken maailman Prismoistakin ja Anttiloista ja Cittareista ja Sokokselta. Toimii kyllä mutta nyt tekee mieli testata seuraavaksi noita Lidlin versioita.

    Tykkää

    • Malmin Prismasta en ainakaan löytänyt yhyhyy Mut toisaalta, jos noi Lidlin toimii nii mitäs mä nyt sitä Neutralia metsästän :)

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s