mary testaa : hiit:iä kahvakuulien kanssa

Kävin tuossa viikolla Heinin kanssa reenaamassa, koska Heini on jankuttanut puhunut sen salista ja kehunut sitä maasta taivaaseen. Treeniksi Heini oli valinnut HIIT-tunnin (elikkä HIIT = High-intensity interval training) jossa oli kahvakuulia käytössä. Okei, if you say so. Treenikamat päälle ja hyppäsin bussiin ja suuntasin kohti Compactfit Cross Training Centeriä (siellä saa kerran käydä tutustumassa ilmaiseksi bajdevej – just sitä mitä mä tein!)

Ensinnäkin tämä oli ensimmäinen kerta, kun astuin crosstraining saliin – oli muuten aika huikean näköistä! (verrattuna esim siellä missä nyt treenaan täällä Helsingissä ollessa haha) Alkoi heti kiinnostaa aloittaa crosstrainaamaan/fitaamaan – niinkun kaikki muutkin blogosfäärissä.. Sitäpaitsi se oli myös ihan ensimmäinen kerta, kun käytin kahvakuulia treenissä – omalla salillahan ei niitä (vielä) ole.

HIIT-tunti on siitä hyvä, että se on lyhyt. Ei se kauan kestä ja liikkeitä oli vaan neljä. Kun vetäjä tätä selitti olin ihan silleen, että no kyllä tää tästä – ei se nyt niin vaikeaa voi olla.. Eli etuheilautus kyykyllä (kyykkyähän en todellakaan tehnyt, koska piti sen verran keskittyä, ettei ote lipenyt kuulasta tai että tumautin sen päähäni – tosin vetäjä kyllä sen verran ihmetteli, ettenkö mukamas ollut aiemmin kahvakuulia testannut koska kuulemma heilautus oli sen verran hieno – synnynnäinen lahjakkuus kuulemma :D kelepaa mulle!), pystypunnerrus, sellainen ikäänkuin soutuliike, jossa ollaan lankkuasennossa ja nostetaan sitä kuulaa maasta.. ja vielä mountainclimber (vuorikiipeiljä på finska.) Ensin 4 sarjaa á 25 sekuntia/liike ja 15 sekuntia paussia liikkeiden välissä, sen jälkeen vähän pidempi tauko (2 min? Correct me if I’m wrong Heini..? ) ja sen jälkeen 4 sarjaa à 20 sekuntia/liike ja 15 sekuntia taukoa liikkeiden välissä ja sitten se onkin loppu.

No eihän se nyt niin paha voi olla? Vai voiko? No fiilikset meni about näin :

Ensimmäinen sarja meni tosi hyvin – ja hiki tuli melkein heti.
Tokan sarjan aikana en jaksanut enää nostaa ööh oliko se 6 kg kuulia pystypunnerruksessa ja ohjaaja kävi hakemassa mulle sellaiset söpöt pikkukuulat seuraavaa settiä varten – JOTKA TUNTUIVAT LIIAN PAINAVILTA! (Onneksi tunnilla oli vaan minä ja Heini, muuten olisin ollut ihan sairaan nolona.. mä mikään ämmä ole! :D (tai sitten olen.. yhyy)) Niitä sitten nostelin siinä kädet täristen loppusetit. Perkele.
Kolmannen sarjan aikana happi loppui ja ryynit tuli suuhun kerran.
Neljäs sarja meni ihan hyvin. Tosin kun nousin ylös meinasin pyörtyä ihan oikeasti.

Kun alettiin vetää seuraavaa kierrosta mua alkoi jo itkettää. En olisi mitenkään jaksanut vetää yhtään mitään lisää. Olin aivan hiestä märkänä, minua ympäröi hikilammikko, lihakset suurinpiirtein kramppasivat ja itku oli kurkussa.

Eka kierros – meni ihan okei vaikka kiroilinkin mielessäni nonstoppia – kaikilla kielillä, jopa ranskaksi.
Toka kierros – en kyennyt enää seistä lankussa soutuliikkeessä, joten seisoin jotenkin ihan oudosti.. mahtoi olla huvittavan näköistä.
Kolmas kierros – sain ihan tapponärästyksen enkä enää nähnyt kunnolla.
Neljäs kierros – vedin sen aika hyvin, vaikka närästys ja näkö oli ihan vitusta ja vielä kaikki lihakset kramppasivat.. Jotenkin vika setti menee aina hyvin, outoa.

Sitten se olikin finito.

Sen jälkeen jäin makaamaan lattialle – kai.  En oikein ihan tarkkaan muista mitä sen jälkeen tapahtui? Pyörryinkö? Kuolinko?

t164345_dog-just-tired-resting-funny-meme_520374759606ee74aa5c0274Reenin jälkeen vähän vielä venyteltiin, mutta ainoa mitä pystyin ajattelemaan oli banaania ja palautusjuomaa, jotka olivat laukussani. Kun venyttely oli ohitse lähdin ryömien ja täristen hakemaan niitä.. Fiilis oli vähän kun olisi ollut vuoden autiomaassa ilman vettä ja ruokaa ja näkee keitaan, mutta ei ole voimia kävellä sinne.

hikiiii

En siis ole käynyt suihkussa vaatteet päällä, vaan about näin paljon hikoilen joka ikisen treenin yhteydessä. Kivaa -.- Kuva ei tosin liity tähän treeniin, vaan otettu toisena päivänä..

Varmaan elämäni rankimmat treenit IKINÄ! Tahtoo tuollaista Örebroohon! Oli hieno kokemus, vaikka se olikin vähän kuin near death experience. Kaiken maailman rääkkiin sitä itsensä muuten laittaa, mutta on se niin sen arvoista (paitsi seuraavana päivänä ehkä – lihaskipu oli niin vitusta, etten oikein voinut tehdä mitään, tuskin pääsin sängystä ylös, enkä voinut päätäkään liikuttaa normaalisti – oli sen arvoista joo-o!) Eikö se olikin niin, että train insane or remain the same? Ensi kerralla mietin kyllä toiste, jos Heini kysyy jos haluan mennä treenaaman sen kanssa..

No niin nyt on testattu kahvakuulat, HIIT ja käyty Crosstraining salissa. Yes. Uudestaan, uudestaan!

Kuka täällä crosstrainaa/fitaa ja milloin veditte vittumaisen, mutta ah niin ihanan rääkkitreenin?

PS. Elämä olisi ollut mainiota, jos olisin voinut tuon reenin jälkeen vaan mennä jonnekkin buffettiin vetämään mitä tahansa ruokaa napaan. Mutta ei, dietti piti – ja dietti on muuten melkein karppaamista, sen takia tuo reeni oli varmaan mulle niin paha? Sanotaanko näin, eikä siis mitään, että mulla olisi mukamas huono kunto tai mitään vastaavaa. Joo se on ihan vaan tuon dietin takia. Onse. On on. Turpa kii jos yritätte muuta selittää!

6 thoughts on “mary testaa : hiit:iä kahvakuulien kanssa

  1. Hahaha! No mut hyvinhän se meni, senkin luonnonlahjakkuus! :) Ja se pystypunnerrus teki mullakin tosi tiukkaa, vaikka 8 kg:lla per käsi se mulla kyllä HIITissä pitäis sujua (ja vähän nopeempaa tahtia), siis on aiemmin sujunut…mut kutosethan oli pakko pian napata. Huomasin kyllä että on tullu nyt kesän aikana käytyä vähemmän kestävyystunneilla. Mut toissapvnä olin eikä se nyt niin surkeesti menny!

    Mut kyl toi keskipäivän tuntikin on mulle ihan liian aikasin, ei vaan noi kestävyyshiitit lähe.

    Tykkää

    • Ehkä se ulospäin näytti.. suhteellisen hyvältä.. mutta sisältäpäin loppui kyllä puhti totaalisesti :D Mul ei varmaa siks toiminu, ku oli niin myöhänen tuo tunti ja oon aina paras aamuisin? :DD (seliseliseli)

      Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: mitä tapahtuikaan lomalomalomalla? | Mary ihmemaassa

  3. Päivitysilmoitus: mary testaa: GRIT strength | Mary ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s