kolmen viikon dietti-v*tutus-mietteitä, olkaa hyvät.

Viikonloppu tuli ja meni. Tänään alkaa taas iltaduunit (voi huokaus) ja muutenkin päivä alkoi ihan niinkuun maanantai yleensäkin – vitutuksella. Oh monday, how I hate you. Maanantai pitäisi mun mielestä poistaa kalenterista ja korvata vaikka toisella torstailla. Mä tykkään torstaista, se on aina ollut kiva päivä.

tumblr_mk5fdveK7z1s9q8r1o1_500Kuitenkin. Diettiä on kulunut nyt 3 viikkoa ja tässä on muutama asia, mitä olen huomannut:

– Vietin kaksi iltaa selvinpäin baarissa (yay!) Ja kaikki ovat tietenkin olleet ihan ihmeissään, miksi minä en juo alkoholia. Selitys koska dietti. Suurin osa porukasta, okei fine ja sitten jutellaan jostain muusta. Jotkut: Mitä? Miksi? Vähänkö oot tylsä! Yhyy wää wää, älä ole niin tylsä.. Nojoo. Olisin voinut sanoa vaikkapa: Ei huvita. Mutta, dietti nyt lipsahti. Mun mielestä se ei ole iso juttu, miksi muiden pitää reagoida noin voimakkaasti?

diet funny– En ole saannut niitä tuloksia, mitä dietiltä olisin kolmen viikon jälkeen toivonut.. Eli kyseessä on siis Fitfarmin Bikini Challenge-dietti. Ei huvita ihan kolmen viikon jälkeen antaa periksi ja mennä takaisin omiin juttuihin.. koska, no, tää juttu maksaa rahaa.. Toivottavasti jatkan vielä loput 7 viikkoa. Kuitenkin, 3 viikkoa hirveetä raatamista ja ruokien punnitsemista yms ja paino ei ole tippunut ollenkaan ensimmäisen viikon jälkeen. Ja mulla on sitäpaitsi nälkä ihan koko ajan. Ja kun minä olen nälissäni, olen aika vittumainen ihminen.

food-funny-banana-snack– Olen kuitenkin huomannut, että minusta on tullut huomattavasti vahvempi salilla *pullistelee lihaksia.* Ja olen mennyt kasaan, terv. saan nyt päälleni housut kokoa 38 ilman, että taistelen makuuasennossa tunnin ja olen hengittämättä koko päivän ajan. Mutta vaa’alla en ole huomannut mitään suuria eroja. (Pitäisi oikeasti heittää se vaaka jonnekkin huitsin nevadaan. TIEDÄN! Kehityksen voi myös nähdä peilistä ja blablabla. Spare me.) Mutta tahtoo ENEMMÄN TULOKSIA!

funny-girl-writing-notepad-diet

– Olen toki myös huomannut, että on aika vaikeaa hengailla kavereiden kanssa ja olla dietillä. Erakkona on huomattavasti helpompaa. Nimittäin – syön nyt 5-6 ateriaa pävässä ja treenaan 5 kertaa salilla viikossa ja siihen päälle vielä aamulenkkejä kolme kappaletta. Ajoita nyt tonne jonnekkin väliin joku spontaani kaffitteluhetki kavereiden kanssa. Kaffittelu pitää osua juuri siihen väliin, kun ei pitäisi syödä, tai justiinsa siihen aikaan kun on tarkoitus syödä (aterioiden välissä tulee olla 2-4 h.) Eli sponttaanisuus on out of the question just nyt. Ja asioiden suunnittelu ei ole mun paras puoli. Kavereiden kanssa voi toki hengailla, mutta silloin pitää muistaa selkäranka. Jos kaverit mättää juustokakkua vadelmakastikkeen kera ja vielä kaakaot kermavaahdon kanssa siihen päälle, niin se on vähän voi voi ja itse saa tyytyä siihen kahviin, jossa on loraus rasvatonta maitoa (ja jos sitä ei ole tarjolla, niin kahvi mustana – tässä olen toki fuskannut – ANTEEKSI!) Niin ja on muuten todella hankalaa, jos kaveri tulee pariksi päiväksi kylään. Koska joudut pakottamaan kaverin syömään diettiruokaa haha. Koska toistepäin ei käy.

– Makeanhimo ei ole ollut mulle ongelma juuri lainkaan. Ne, jotka minut tuntee tietää, että olen aikamoinen sokerihiiri, jos niin haluan. Kuitenkin ei ole tehnyt mieli mitään makeaa – paitsi, jos olen tylsistynyt. Voi damnation, että silloin tekee mieli syödä – MITÄVAAN. Mutta jos tylsistyn, niin yleensä siivoan vähän aikaan, jotta se pahin himo menee pois. Siis huom. SIIVOAN. Mitvit.. (joo äiti, true story) Kuitenkin, jostain kumman syystä kämppääni ei voisi kuvailla ”siistiksi.”

funny diet tip

– Välillä tulee sellainen fiilis, että miksi helvetissä olen dietillä. En itseasiassa halua sanoa, että olen dietillä, mutta teen sitä kuitenkin.. Koska en tykkää siitä sanasta – olen koko elämäni mieltänyt dietti-sanan negatiivisena – mutta haluan tehdä tähän muutoksen. En edelleenkään sano, että laihdutan (vaikka en kokisi sitä huonona asiana, jos nämä viimeiset ylimääräiset kilot lähtisivät jonnekkin, missä aurinko ei paista..) Mutta, mutta. Ei tämä kyllä ole mikään elämäntapamuutoskaan, koska en halua elää tällä tavalla loppuelämääni. Ai miksi? Koska tässä on liian monta ”ei saa”:ta. Ei saa syödä sitä, ei saa syödä tätä, eikä taatustikaan saa syödä tuota (tämä dietti on aika lähellä karppaamista, kuitenkin saa syödä muutamat hedelmät päivässä, maitotuotteet eivät ole niitä rasvaisia, ja puuroa saa syödä jos on käynyt aamulenkillä. Näettekö saa syödä, ei saa syödä. Tosin olen tässäkin fuskannut ja syönyt porkkanaa (joka on kielletty), sekä sieniä (jotka myöskin ovat kiellettyjen listalla) – joudun helvettiin.) Se ei ole elämistä. Mutta toisaalta, välillä jos haluaa saada jotain KUNNON tuloksia, pitää näköjään tehdä vähän (aika paljon) uhrauksia. Yhyhyyy. Kauhean vaikeaa tämä eläminen välillä.

wondermary2

Noin, nyt olen avautunut. Nyt tuntuu vähän paremmalta, kun on päässyt eroon vähän aggressioista. Katsotaan, pärjäänkö seuraavat seitsemän viikkoa, vai annanko periksi.

Minkälaisia tuntemuksia dietit herättävät sinussa? Seuraatko itse jotain erityistä diettiä? Ja onko joku testannut tätä uutta diettiä, 5:2 – diettiä, josta nyt puhutaan IHAN JOKA IKISESSÄ VITUN PAIKASSA? (Siitä on näköjään tullut hirmuiso juttu ainakin täällä Ruotsissa..)

Nyt salille purkaa loput aggressiot.

13 thoughts on “kolmen viikon dietti-v*tutus-mietteitä, olkaa hyvät.

  1. Tosta 5:2:sta on muuten kirjotettu ehkä noin sata kirjaa. En oo testannut ja tuskin testaankaan, koska pystyn elämään terveellisesti ja olemaan syömättä niitä kahvipullia ilman mitään tuollaista hapatusta. Olen nälkäisenä vihainen, enkä halua olla kahta päivää viikossa todella vihainen. Ja tollanen dieetti vaan pistää pohtimaan ruokia ja kalorimääriä ihan liikaa enkä sellaista kaipaa. Jos tulee joskus herkuteltua paljon, voin sitten elää viikon kevyemmin. Ihmiset muutenkin stressaavat syömisistään ihan liikaa joka varmaan jo itsessäänkin aiheuttaa lihomista.

    Tykkää

    • Puhut täyttä asiaa.

      Joo niin onkin, katselin tuossa just kurssikirjoja ja koko nettikauppa täynnä jotain noita kirjoja. En kyllä mäkään aio testata. Toivon periaatteessa ettei kukaan muukaan. Niinku sinä niin myös musta tulee todella vihainen ja vittumainen jos on nälkä, niin olisi kaksi päivää viikossa kun mun pitäisi siinä tapauksessa välttää ulos menemistä. Eli no way! :D Mä en vaan tajua mistä tuo dietti nyt yhtäkkiä tuli ja miksi. Mä luin jostain, että tuon dietin aikana keskimääräinen kalorimäärä per päivä olisi 800 – sehän on aivan liian vähän! Nojoo kaikki tyylillänsä etc. Oppisivat vaan syömään normaalisti – ja ne muuten satunnaiset herkut on ihan normaalia – niin kaikki olis hyvin.

      Tykkää

  2. Kun nyt kysyit… ;) Siis mitä ”tuloksia” tarkalleen tarkoitat? Haetko pitkäaikaisia tuloksia vai lyhytaikaisia tuloksia? Tosin jos saavutat kyseiset tulokset tällä tavalla, mutta koet sen epämiellyttäväksi, niin voisi tietysti ajatella, että ei ne ehkä ihan pitkäaikaisia tule olemaan.

    Työkseni näitä asioita puin ja aika monta laihdutus-, liikunta-, treeni-, ruokaremontti-, hyvä terveys nyt ruokavaliolla – tarinaa on tullut kuultua. En tätä sinun taktiikkaasi kyllä kellekään suosittele, sori vaan. Ei mitään henkilökohtaista, mutta oma näkemys nyt vaan. On ihan opettavaista itsellekin kuunnella 60-v. rouvan sanoja, että ”voi, kun en olisi koskaan yrittänyt laihduttaa, silloin kun minulla ei ollut oikeaa tarvetta”. Elimistö näyttäisi monella oikeasti sekoavan jossain vaiheessa, kun riittävästi kiusataan ja rääkätään. Ja nyt puhun itse sellaisesta koko elämänkaaren perspektiivistä, en mistään fitness-kilpailijoiden kokemuksista, joista nykyään saa lukea (siis hyviä toki nekin näkemykset).

    5:2 on toisaalta vähän samaa mitä on monissa kulttuureissa harjoitettu iät ja ajat. Eli sinällään ei taaskaan mitään uutta auringon alla. Joillain toimii. Pienenä elimistön herättelynä lienee ihan ok. Ei tee autuaaksi.

    Tykkää

    • No ihan suoranaisesti ei ole mitään hirvittävästi tuloksia. Mutta siis haluan vaan eroon viimeisistä 5-8 kg painosta, kun jo sen pikkasen alle 20 oon jo tiputtanut. Eli juu pitkäaikaisia tuloksia. Eikä ne nyt niin nopeasti tarvitse lähteä. Tai sanotaan, haluan eroon pötsistä! Mutta kun ei ole lähtenyt kun pari hassua kiloa alussa ja nekin varmasti vaan nestettä. Mä lähdin tähän Fitfarm-touhuun kun oon kuullut monesta suuntaan, että toimis laadidaa. Mutta lähinnä testaamaan, että tomiiko vai ei. Ja sitten halusin vähän uutta salitreeneihin. Olen ollut hurjan skeptinen koko diettiin, koska ei saada mitään selitystä miksi pitää tehdä niin ja miksi näin vaan se on lähinnä tee näin ja pidä turpas kii suurinpiirtein. Kun tahtoo tietää miksi pitää tehdä juuri noin ja miksi näin. Treenit ovat ihan tajuttoman hyviä ja olenkin kehittynyt salilla aika reippaasti, se on ehdottomasti kivaa ja hyvä juttu. Mutta kyllä nyt maalaisjärkikin sen sanoo, että jos on koko ajan nälkä niin ei se nyt ihan sikakivaa ole. Tän homman voisi kyllä hoitaa ihan normaalistikin.

      Et summa sumarum, mä teen tätä, jotta voin sitten suositella tai haukkua tätä muille :D

      Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: puuro + suola = ♥ | Mary ihmemaassa

  4. Päivitysilmoitus: mary testaa: GRIT strength | Mary ihmemaassa

  5. Päivitysilmoitus: älä laihduta! | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s