mary testaa: GRIT strength

Tässä syyskuun alussa mun vakkarisalilla oli tulipalo, eli se on suljettuna. Joten vaihdoin sitten toiseen, johon ihastuin kovasti. No, siellä romahti katto ja tulvi viikolla, eli se on ollut suljettuna muutama päivä. Onneksi mulla oli BCn välipäivät sinä aikana, ettei nyt hirvittävästi ottanut päähän. Paitsi perjantaina kun oli tarkoitus jatkaa reenejä. No koska en jaksanut mennä kolmanteen saliin (mä saan siis reenaa mun kortilla kolmessa eri paikassa, koska olen niin awesome. No ei kai, mä maksan siitä..) niin päätin sitten mennä jollekkin ryhmäliikuntatunnille.

Tottakai mun lemppari on otettu pois lukujärjestyksestä – Combat – ja perjantaisin on vaan muutama hassu tunti. Esimerkiksi sellainen kuin GRIT Strength. Koska se on Les Millsin tunti niin päätin mennä sinne – no koska Les Mills sydän sydän sydän. Mulla ei ollut MITÄÄN hajua mitä se on. Tiesin vain, että se kestää 30 minuuttia normaalin 55 minuutin sijasta (esim Combat, Pumppi etc) Lukujärjestyksessä luki, että se on yksinkertainen, mutta rankka tunti. No, salilla on yleensä tapana pistää kaikki tunnit rankoiksi, mutten itse ole koskaan koennut niiden sitä olevan.

No. Tottakai mä olin taas väärässä. Muistatteko, kun kävin Heinin kanssa reenaamassa HIITiä kahvakuulien kanssa? Ja melkein kuolin. No turns out, Grit Strength on vähän sama juttu. Tosin ei mitään kahvakuulia, vaan Pumpista tutut tangot ja painot. Okei selevä. Toisin sanoen, arvelin, että fiilarit tulee olemaan öpäyt samat, kun silloin viimeksi. Ellen sitten kuolisi jossain matkan varrella. Ja tämänhän sain tietää, kun seisoin siellä salissa ja ovet oli lukittu – eli en voinut paeta paikalta.

No ensinnäkin paskoin housuihin siitä, että seisoimme ympyrässä salissa, eikä niinkun normaalisti, kuten Pumpissa tai Combatissa tehdään. Tottakai mua vastapäätä ympyrässä seisoi öpäyt Örebron parhaimman näköinen dudeli. Tottakai. Hnnnghh.

Sitten tunti alkoi. Ensin oli kyykkyjä levypainoilla, ja mietin sitä, että eihän tämä nyt mitään pahaa ole. Olen treenannut kyykkyjä ihan törkeästi nyt Fitfarmin dietin aikana, joten mun perse on nykyään terästä (liioittelua, huom.) Sen jälkeen punnerruksia – ei edelleenkään paha. Kamoon, miten niin muka rankka..?

Mun pitäisi lopettaa tuollainen ajattelu – koska saan aina turpiini kun ajattelen tuolla tavalla.. Olette varmasti huomanneet sen? Ja niinhän siinä taas vaihteeksi kävikin.

Sen jälkeen tuli tanko mukaan kuvioihin (kera painojen tietty) – kolme eri liikettä (kun mää en osaaaaa niiden nimiä suomeksi tai enkuksi niin jätän väliin .. ) ja kolme settiä = eli yhteensä miljoona toistoa ja sikanopeasti. Niiden kolmen setin jälkeen alkoi jo vähän vintti menee pimeäksi ja muistini alkoi pettämään pahemman kerran koskien mitä tunnin aikana oikein tapahtuikaan. Eikä me oltu vielä edes puolessavälissä.

Taukojahan ei tietenkään ollut.. Jossain vaiheessa tehtiin taas kyykkyjä, ja sitten kyykkyhyppyjä ja sitten *sensoroitua kiroilua* burpeeseja ja mountainclimber-burpeeseja. (Kuka keksi ne? En tykkää susta! Koska ne EI OLLUT KIVOJA!) Jossain vaiheessa meinasin taas oksentaa ja pyörtyä, mutten kuitenkaan sitä tehnyt.

Musiikista en oikein voi sanoa mitään, sillä en muista siitä mitään, koska olin niin keskittynyt tekemään niitä liikkeitä ja myös tietenkin siihen, etten delaisi sinne saliin (esim ”Marianne, muista hengittää!”) Mutta näin jälkeenpäin, kun googlasin tracklistaa, niin ihan hyvältä vaikutti. Muse sydän sydän sydän.

Ja lopuksi vähän vatsoja. Ja kun piina oli ohitse, jäin siihen lattialle makaamaan aivan kuolleena. Oikeasti, en pystynyt liikkumaan ollenkaan, olo oli ihan voimaton. Mikä tietenkin oli homman idea. Ohjaajakin tuli ihan siihen vieereen kysymään, että oonko hengissä (tietenkin mikrofooni PÄÄLLÄ.. kiitos siitä. Ja naapuri tuli *yök* taputtamaan hartialle ja sanomaan, että hyvin vedin.. (Anteeksi, mutta millä oikeudella kosketat mua? Se oli siis joku vanha äijä, yök – en pidä siitä, kun vieraat ihmiset koskettavat mua..)) Kesti kyllä joku 10 minuuttia ryömiä pukkariin ja juomaan proteiinijuomat ja syömään banaania.. Ja varmaan näytin sen verran kuolleelta, silä muut tunnilla olleet kysyivät myös olenko ihan okei. (Olin, oikeasti.. vaikka tärisin ihan sikana.)

Sen jälkeen pyöräilin hitaasti, mutta varmasti kotiin.

Menenkö uudestaan? NO AIVAN VARMASTI! Does that make sense? Nope. Tällaiset HIIT-tunnit on siitä niin mukavia, kun ne on niin lyhyitä. Miksi ihmeessa olla viisibiljoonaa tuntia jossain nyhväämässä, kun voi käydä tekemässä päivän reenit alle puolessa tunnissa? Niin, laiska likka kiittää ja kumartaa.

Oletteko kokeilleet GRIT-tunteja? Niitähän on muitakin, Plyo ja Cardio vielä tuon Strenghtin lisäksi (niitä meillä ei ole yhyy.)

PS. Se hyvännäkönen tyyppi.. kun tulin ulos pukkarista, se istui siellä sen muksun kaa. Yhyy, tulen olemaan yksin koko loppuelämäni.. yhyhyyy.

*BC = Bikini Challenge

Mainokset

6 thoughts on “mary testaa: GRIT strength

  1. Hehe naureskelin tälle jo tos päivällä ratikkapysäkillä mut kännyllä vaikee kommenteerata. Joo, mä aina kyllä kiroan tällasilla tunneilla pääni sisällä, et miks hitossa mä teen tällaista sairasta itselleni. Mut toki sit tunnin jälkeen on hyvä fiilis. Siis sitku tajuaa, että on vielä hengissä. Viikon flunssan jälkeen on kyl niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanaa olla taas takas salilla! Ja hyvin kyl huomaa, että on ollu viikon tekemättä mitään (jos ei lasketa matkaa sängystä jääkaapille & mikoaaltouunille kaakaota lämmittämään)! Paikat niin ssss…aatanan kipeet!

    Tykkää

    • Heheh :D

      Joo kieltämättä tuli mulle kanssa mieleen, just et miks sitä tekee itselleen tällä tavalla. Mutta kun siitä selviää hengissä tulee kyllä aikamoinen voittajafiilis.

      Know the feelin, pahinta mitä tiedän on se, että on sairaan hyvä treeniputki päällä ja sitten tulee kipeeksi.. Mutta onneks oot taas terve ja pääsit salille taas :) ja haha joo no se lähtee sillä millä se tulikin, se lihaskipu ;)

      Tykkää

  2. Voi kyllä! Strength ja plyo tuttuja tunteja, ja fiilikset usein samanlaiset kuin sulla. Cardioon en ole vielä uskaltanut, kun se on kuulemma rankin. Plyossakin pumppu hakkasi kahta sataa, niin en uskalla kuvitella, mitä se olis tunnilla, jossa nimenomaan haetaan ihan maksimimaksimi sykepiikkejä.

    Kirjoitin muuten plyosta tuntiarvion. En pysty sitä kännykällä tähän linkkaamaan (ja koneelle päästyäni en satavarmasti enää muista), mutta käy lukemassa, jos harkitset sen kokeilemista.

    Tykkää

    • Ai Cardio on rankin? Okei ehkä pitää käydä muutaman kerran tuossa Strengthissä, niin että saa vähän paremman kunnon ennen kun menee sinne Cardioon. Meillä tosin ei vielä sitä Plyoa ole, mutta pakko mennä lukeilee siitä mitä se on! :D Jos saan mahdollisuuden, kokeilen varmasti.

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s