aika lihaksikkaat reidet

Nuorempana aina jotenkin häpesin mun tukkireisiä, siis epänormaalin lihaksikkaat reidet, suuret reidet – miten sen nyt sanoisi. Kaverit olivat aina minua huomattavasti hoikempia ja mä olin vaan se kömpelö kaveri jolla oli hirveet tukkireidet, jotka olivat aina tiellä. Eikä ne edes periaatteessa olleet mitenkään tukkimaiset, vaan lihaksikkaat (pienen rasvakerroksen alla, okei.) Reidet olivat aina suurin ulkonäkökompleksini (onko tuo muuten oikea sana? Mä nyt käänsin sen suoraan ruotsinkielisestä sanasta haha.)

Mulla kesti todella kauan päästä tämän ajatustavan ylitse. Itseasiassa kun aloitin salitreenit puolisentoista vuotta sitten, sanoin silloiselle ohjaajalle, etten halua hirvittävästi jalkatreenejä, koska mulla on jo tarpeeksi lihaksikkaat jalat. Koska naisilla ei tule olla lihaksikkaat reidet, vaan hoikat ja pitkät sääret – olisi niinkun kiva pienentää reisilihaksia.. Enkä muuten halunnut mitään muitakaan lihaksia paljon. Halusin lähinnä vaan laihtua ja olla.. siro. Okei, sanoi ohjaaja ja mulla oli vaan jalkaprässi mukana treeneissä.

legday

Jossain vaiheessa tajusin sen, ettei musta koskaan tule siroa. Ja se on ihan okei. Eli annetaan lihaksien olla missä ne on ja yritetään ehkä vähän kasvattaa niitä. Joten nykyään treeneissäni on kyykkyjä monessa eri muodossa, on reisiojennuksia, on jalkaprässiä jossa on huimat painot. Ja se on niinkun fine. Mä saan hirveet kiksit siitä, kun menen jonkun leson äijän jälkeen vetää jalkaprässiin ja lisään siihen painoa tyypin jälkeen ja se heppu on ihan w000t (tiedän, mulla on oudot huvit.) Ja nykyään muuten tykkään lihaksikkaista reisistäni!

Paras juttu oli kuitenkin eilen. Tehtiin eilen koulussa maksimaalinen hapenottokyky testi pyörällä. Se menee silleen että pyöräillään 20 minuuttia ja jokaisen 4 minuutin kohdalla lisätään vastustusta ja mitataan syke (ja siitä lasketaan se maksimaalinen hapenottokyky sitten) ja tarkoitus on päästä maksimisykkeeseen lopussa. Miehet lisäävät 50 wattia vastustusta ja naiset 25, eli siihen pyörään lisättiin painoja.

No meikä hyppää viimeisenä pyörän päälle ja alan pyöräilee. Ensimmäiset 4 minuuttia ovat niin kevyitä, että mulla on melkein leposyke. Seuraavat neljä minuuttia pulssi nousee vähän. Seuraavan intervallin aikana nousee ehkä kymmenellä. Kun 15 minuuttia on mennyt (ja pulssini on jossain 115 paikkeilla, kun muut olivat siinä kohtaa puolikuolleita) ryhmäni tokaisee: ”Mitä vittua (okei ei ne nyt noin sanoneet, koska ovat ruåttalaisia, sanoivat vaan faan) sun pulssi ei ole noussut melkein yhtään! Ja sitäpaitsi, sä et edes ole hengästynyt tai hikoile tai näytä edes kärsivän!” Joten testinvetäjä tuli siihen viereen ja tokaisi vaan että: ”Haha, hitsit, sä oot niin vahva, että olisit voinut vetää miesten painoilla, laita viimeiseen intervalliin 50 wattia sitten”. Ja vasta sitten tuli tarpeeksi enemmän vastusta, ja hiki nousi pintaan ja syke nousi.

Eli periaatteessa feilasin mun testin (pulssin pitäisi nousta tasaisesti kohti maksimia), koska olen niin vahva naiseksi ja saan täten myös kirjoittaa sen mun labraraporttiin :D

Mac Culkin Home Alone 3Onko teillä ollut jokin ulkonäkökompleksi, josta olette päässeet yli?

2 thoughts on “aika lihaksikkaat reidet

  1. No mulla on kanssa ollut aina aika isot reidet suhteessa mun muuhun kroppaan. Koska oon treenannut lapsesta asti räjähtävää voimaa ja vähän staattistakin ja reisiin se meni. Ei se mua enää häiritte sillä lailla, koska nykyään on niin cool olla lihaksikas (emmä tosin tiedä tuleeko se ekana mieleen kellekään mua kattoessaan paitti mun fyssarille joka hoitaa reisistä fascioita säännöllisesti) mutta siinä kohtaa se häirittee kun farkkumallit pitää valita sen mukaan että meneekö reisistä yli. Ei saa kaikkia kivoja housuja. Nykyäänhän mulla on fysiatrialta sellanen diagnoosi että mun reidet on yliaktiiviset ja ne aiheuttaa ison osan mun lantiovaivoista (koska se yliaktiivinen lihas kääntää reisiluun sisäkiertoon) eli mulla on nyt oikeutus sille että liian isot reidet. En saa treenata muutaku takareisiä, eli mitä näitä ny on, mave suorin jaloin ja ööö leg curl, jota en sitte taas saa tehdä koska se aktivoi liikaa lonkankoukistajaa, eli mun jalkapäivä on aika monipuolinen. Ajan kyllä pyörällä silti joka paikkaan mut ei sitä lasketa, eihän kukaan voi olla 100% käyttämättä jotain lihasta vaikka sitä yritettäis miten ”sammuttaa”:Ehkä ulkonäöllisesti oon siis päässy reisistäni yli mut muuten en tiedä pääsenkökään koskaan.

    Tykkää

    • Mä en treenannut ainakaan niin paljon nuorempana – ne on vaan geneettisesti tällaiset :/ mut ei kuulosta kuitenkaan kivalta, että aiheuttaa sitten tuollaisia vaivoja :(

      Joo tiiän niin ton tunteen farkkujen kanssa. Mutta niitä farkkuongelmia on kyllä aika monella, siskolla jolla on sirot sääret ja on aika bootylicious, niin sillä taas joko istuu löysästi reisistä ja hyvin lantiolta tai sitte istuu hyvin reisillä mutta kiristää lantiolta. Tuntuu melkein siltä, ettei täydellisiä pöksyjä oikein olekaan. Heti kun löytää jotkut kivat niin niiden valmistus suurinpiirtein lopetetaan :P

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s