kimppakivaa, ryhmäkuvaa – ryhmätyö on perseestä.

Mä _vihaan_ ryhmätöitä koulussa. Siis todellakin vihaan. Koska joudun aina ihan täysin paskaan ryhmään (okei en aina, mutta aika usein.) Koska no:

group2Arvatkaa kerran, kuka minä olen noista tyypeistä tällä kertaa? No se, joka joutuu tekemään kaiken duunin. Yksi on copypasteannut oman osuutensa maikan antamasta ohjeista.. (tää tyyppi on ainakin vähän messissä!) Yksi on kirjoittanut koko tekstinsä ”minä”-muodossa ja unohtanut täysin viitata kurssikirjaan (pakollista). Yhden tyypin näin ensimmäistä kertaa perjantaina – kun ryhmätyö alkoi maanantaina. Ja yksi tyyppi ei koskaan ole avannut suutansa kertaakaan ja ”on ollut kipeänä” sitten viime keskiviikon. Puhumattakaan siitä, että ainoastaan 2 henkillöä viidestä on ollut ajoissa paikalla, kun ryhmän piti kokoontua. KAKSI VIIDESTÄ! (Ja joo, minä olen toinen niistä.)

groupassignment

Mä ajattelin, että meidän työstä ei koskaan tule mitään, ellen minä laita kaikken tekstit yhdeksi tekstiksi ja pidän huolta siitä, että se on jotenkin okei. No vittusaatana, ei olisi pitänyt. Vähän niinkun mission impossible. Sanoin, että haluan ne tekstit perjantai-iltaan mennessä ja saan illalla viestin siltä tyypiltä, ketä en edes tiennyt olevan meidän ryhmässä ”olen tehnyt töitä sitten kello viiden (niin varmaan) eli lähetän sen sulle huomenna” – tuliko lauantaina mitään tekstiä? No ei. Ei tullut muuten siltäkään, joka on ollut kipeänä. Eilen illalla pistin viestiä jätkille, että HALOOO, puuttuu vielä pari tekstiä – ja tyypit ovat nähneet viestin, mutta tekstit uupuvat edelleenkin (onneksi feissarista näkee, kuka on nähnyt viestit ja kuka ei höhö.)

fuckingidiotsMulla kiehuu nyt niin vitusti, etten tiedä mitä helvettiä tässä oikein tekisi. Huomenna työ pitäisi antaa maikalle. Varmasti tulen kiroilemaan (suomeksi) aivan helvetisti kun nään ne huomenna – JOS EDES VIITSIVÄT TULLA PAIKALLE! Olen huomannut, että jos ruotsalaisille kiroilee suomeksi, niin he paskovat housuihin. Jopa isot äijät. (Vinkiksi vaan – tai sitten he luulevat, että on kännissä (Oikeasti, se rasittava tyyppi sanoi, että koska kiroilen suomeksi niin se on aika ”spussemaista” käytöstä.. mitvit? :D Onneksi se tajusi vinkin, kun lopetin yhteydenpidon.))

Koko suunnittelukin meni about näin: ”Kaikki kirjoittavat jotain, ja sitten katsotaan, mitä kaikki ovat kirjoittaneet ja siitä poimitaan parhaimmat ideat.” MITÄVITTUA? Mun piti ihan iskee nyrkki pöytään ja sanoa, että ”EI! Sinä kirjoitat tuosta. Sinä tästä ja minä tästä.” Siis huokaus.”Kaikki kirjoittavat jotain” – joo hei, susta tulee ihan oikeasti todella hyvä coachi (siis mehän opiskellaan coacheiksi…) joku päivä – ”Jos nyt kaikki vaikka tekee mitä haluaa niin tästä tulee todella hyvä, nähdään huomenna sitten siellä matsissa. Voitto kotiin!” Mit vit? Jos mä joskus joudun näiden tyyppien kanssa samaan ryhmään taas, joku delaa.

Lisäksi, meidän tehtävä on tehdä harjoitus muille luokassa, jossa käsitellään jotain tiettyä psykologista aihetta (valittiin itseluottamus.) Nää tyypit, jotka ovat kirjoittaneet jotain ovat keskittyneet täysin johonkin muuhun, paitsi siihen itse harjoitukseen. Joten MINÄ sain sitten keksiä sen, suunnittelee sen ja joudun muuten vetämään sen muiden kanssa kun jäbät vaan istuvat ja ottavat iisisti. Miksi edes ehdotin sitä to begin with?

dowhati'mtellingyouIhan kun mulla ei mukamas olisi mitään parempaa tekemistä tänään. Mulla itseasiassa on. Sunnuntai piti olla vapaapäivä ja mun olisi tarkoitus hengailla sen kivan tyypin kanssa, joka on luvannut laittaa mulle ruokaa ja katsoa elokuvaa (!!). Mutta ei sitten. Kai mun sitten pitää kirjoittaa ne uupuvat tekstit ja pistää kaikki uusiksi. Koska se on niin vitun kivaa. Jeee! Waves. Näytän ehkä todella vihaiselta juuri nyt, but trust me, I’m laughing on the inside. Tai sitten en.

notme

Multa on mennyt yöunet tämän työn takia. Koska mä haluan hyvän arvosanan.. näköjään näitä v*tun f*kin luusereita ei näytä edes kiinnostavan että läpäistään. Olisi heti pitänyt sanoa, että haluan vaihtaa ryhmää. Mutku ei halua olla kusipää koulutuksen ensimmäisen ryhmätyön aikana. No, osuipa sitten omaan nilkkaan paska taas.

J5W8wx2Mä vihaan ihmisiä.

because-its-always-me-who-do-all-the-work-funny-poctureKiitos blogi, että sain avautua. Olo on aavistuksen parempi nyt.

10 thoughts on “kimppakivaa, ryhmäkuvaa – ryhmätyö on perseestä.

  1. Hahhah tiedän tunteen. Itsekin olen väkertänyt ryhmätöitä koko viikonlopun, mutta nyt sattui kyllä niin hyvät ryhmät että tuolta tulee muiltakin ihan kunnon panostusta, luojan kiitos! Ihan uteliaisuudesta, missä olet koulussa Ruotsissa? Itse olen Tukholmassa Handelshögskolanissa.

    Tykkää

    • Joo no mulla on pari kertaa ollut hyvä ryhmä, noin 10 vuoden opiskeluiden aikana :DD että tapahtuuhan sitä, on varmasti joku poikkeus joka vahvistaa säännön tai jotain vastaavaa.

      Örebron Yliopistossa opiskelen :) Eli suhteellisen lähellä kuitenkin! Tukholmaan ei tuota noin.. pisteet riittäneet hehe.

      Tykkää

  2. Ahahahahaa, mielettömän hyvää tekstiä :D!! Nauroin tolle kuvalle ja kaavioille, koska ei vaan vois pitää enempää paikkaansa.

    Niin rasittavaa tehdä mitään aikatauluja kun ne ei kumminkaan pidä, aina joukossa on joku, joka ei tee osaansa. Ja joskus tosiaan useampi…

    Tykkää

    • Haha kiitos. Joo noi kuvat on aika paikkaansapitäviä :D Mä haluaisin että joku selittäisi mulle mikä on ryhmätöiden tarkoitus, paitsi että siinä oppii anger managementiä aika reippaasti.. Aina ei kyllä sitäkään..

      Tykkää

  3. Ah, tää on niin totta!
    Ollaan just tekemässä kandidaatintutkielmaa parityönä (mitä ihmettä??), ja jos 3 viikkoa sitten saatiin nakki, että 3.12. pitäisi olla tutkimussuunnitelma valmiina, päättää parini lähteä reissuun 3 viikoksi ja palaa paikkakunnalle vasta deadlinepäivänä. Eikä ole tehnyt mitään asian eteen, vaikka nykyään hienot nettiyhteydet joka paikassa ja kovasti luvattiin että jotain tekisis matkalla. Ai hitsit mie odotan huomista miittinkiä, joudun varmaan kirjoittamaan loputkin jutut itte -.-

    Tykkää

  4. Päivitysilmoitus: kun maikka kysyi kuinka hyvin teimme työtä ryhmässä.. | Mary ihmemaassa

  5. Päivitysilmoitus: mary ja opiskelun sietämätön keveys. | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s