kuulokeongelma salilla.

Ehdottomasti tärkein osa mun treenistä on musiikki. Tunnen oloni aivan eksyneeksi ja miltei alastomalta, jos esimerkiksi unohtaisin ottaa mukaani kännykän salille ja joutuisin treenaa ilman musiikkia. Jotenkin se auttaa sekä motivaation löytämiseen, keskittymiskykyyn, sekä poistamaan ulkoisia ärsykkeitä (esimerkiksi ne tyypit, jotka treenaavat kaveriporukassa ja suurimmaksi osaksi vaan juttelevat ja naureskelevat, tai ne jotka huutavat (ja luulevat olevansa tosikoviksii) ja ne, jotka vaan päästelevät todella epämääräisiä ääniä (trust me, niitä on monia.) Pari kertaa olen joutunut kuuntelemaan muita ihmisiä salilla, ja se sai mut niin huonovoivaksi, että lähdin pois – kesken treenejä. True story.

Hyi. Pelkkä ajatus musiikittomasta treenistä saa niskakarvat pystyyn. Hyi. Kuulokkeet korviin ja olen omassa, turvallisessa (vaaleanpunaisessa) kuplassani. Yeah. Lisäksi muuten kuuntelen musiikkia, jos kävelen jonnekkin. Tai matkustan jonnekkin. Tai tiskatessa. Kuuntelen musiikkia siis jatkuvasti. Paitsi silloin, kun nukun.

Tosin mulla on jatkuasti yksi ongelma, kun on kyse musiikin kuuntelusta salilla (- ja muutenkin.) Nimittäin kuulokkeet. Ensinnäkin mä hikoilen. Ja hikoilen siis paljon! (About niin paljon, että voisi kuvitella, että olen käynyt juuri suihkussa treenivaatteet päällä tai sitten tulin justiinsa uima-altaasta salille.) Ja hikeä valuu korviin. Aina. En yhtään ihmettelisi, jos korvatkin hikoilisi. Tulos on se, että kuulokkeet tippuvat noin kolmisensataabiljoonaa kertaa korvista treenin aikana. Se on muuten helvetin ärsyttävää.

Sen lisäksi kuulokkeiden piuhat ovat naurettavan pitkät, joten aina välillä (ellen suurinpiirtein pujottele piuhaa treenitoppiin kiinni jollakin tavalla) osun kädellä piuhaan ja kuulokkeet lentävät korvista. Se on melkein vielä ärsyttävämpää, kuin edellinen pointti.

Näiden ongelmien lisäksi, mun kuulokkeet kestävät maksimissaan noin kolme kuukautta. Vaikka olisin kuinka varovainen, ja laitan ne aina hienosti pöydälle, enkä heitä laukkuun, jossa ne voi mennä solmuun – ne hajoavat aina. Tai siis yritän olla varovainen, sanotaan niin mielummin.

paskatkuulokkeet

Viime vuonna multa hajosi neljät tai viidet kuulokkeet. NELJÄT TAI VIIDET! En uskalla ostaa mitään sikakalliita kuulokkeita, koska pelkään aina, että ne hajoavat samantien kun hengitän niiden päälle. Joko siinä menee niin, että toisesta kuulokkeesta ei yhtäkkiä kuulu mitään, tai sitten piuha menee rikki jollakin tavalla. Kuten näette kuvasta, olen teipannut tuon yhden piuhan, hehe.

Sitten en tietenkään halua ostaa halvinta kuulokettakaan. Koska no, ne nyt varsinkin hajoavat sekunnissa. Nuo teippiversiot ovat esimerkiksi Clas Ohlssonin halvimmat – piti rahapulassa hankkia äkkiiäkkii jotain treeneihin – ei olisi kannattanut. Ne hajosivat parissa viikossa (ja jos joku nyt tässä ihmettelee, että miksi tää idiootti ei mene reklamoimaan, niin se johtuu siitä, että olen hävittänyt kuitit.. kivat. Vaikka normaalisti säästän kaikki kuitit..) Lisäksi halvoissa kuulokkeissa on yleensä se ongelma, että ääni on ihan vitusta niissä. Esimerkiksi nuo Halinalle-kuulokkeet… Niiden käytöstä tulee ihan oikeasti tinnitus ja migreeni. (Ai miksi olen sellaiset ostanut? No haloo, HALINALLET!! :D) Migreenin ja tinnituksen lisäksi, niille nauretaan salilla. Been there.

Jopa uuden Samsung Galaxy S4 mukana tulleet kuulokkeet kestivät 1,5 kuukautta, kunnes hajosivat. Ne aion sentään reklamoida, kunhan.. jaksan.

Pistää vähän mietityttämään, että mitä paskaa sitä myydään tänä päivänä – vai oonko mä ihan oikeasti liian kovakourainen mun kuulokkeiden kanssa, enkä vaan osaa.. käyttää niitä?

Needless to say. Olen täysin hukassa ja kun kaikki semisti toimivat kuulokkeet hajosivat viikonloppuna, mun oli pakko ostaa uudet. Joten kävelin läheiseen tekniikkakauppan ja selailin kuulokevalikoimaa noin tunnin (I shit you not.) Joko hintaa oli ihan liikaa (opiskelijabudjetti) tai sitten liian huonot. Meinasin jo alkaa itkee siellä kaupassa, ja näin edessäni rasittavan amazon-prosessin. Huokaus.

treenikuulokkeetSilmiin osui sitten nämä Philipsin ”sportti”-kuulokkeet. Jotka hylkivät vettä ja hikeä. Niissä on tuollaiset ufot geelityynyt (vaihdettavat!), jotka estävät sen, että tippuvat korvista. Lisäksi siinä on tuo klipsi, jonka voi laittaa kiinni paitaan, eikä piuha siis elä omaa elämäänsä. Ja koska hinta oli ihan siedettävä (n.15 euroa –  ehehe Suomen Gigantissa näköjään femman kalliimmat!) niin päätin ostaa ne.

Olen kerran niitä kokeillut, ja muuten pysyvät vallan mainiosti korvissa. Eikä piuhakaan ole tiellä ollenkaan. Itse ääni on suhteellisen hyvä – kaikki kuulostaa mahtavalta, melkein taivaalliselta, jos on käyttänyt noita hemmetin halinalle-juttuja noin viikon. Lisäksi kuulokkeet ovat neonroosat – ja neonvärit ovat aina tervetulleita mun maailmassa, ehehe. Tosin miinus siitä, ettei kuulokkeissa ole mikrofoonia, joten joudun pitämään kännykkää kädessä, jos juttelen jonkun kanssa puhelimessa (tiedän, olen laiska.) Mikrofoni olisi kuitenkin ehkä nostanut hintaa, joten olisin sitten jättänyt ne sinne kauppaan. Aijaa.

Suuri kysymys on nyt tietenkin se, kuinka kauan nuo kestävät? Minä veikkaan pari kuukautta…

Joten siksi kysynkin näin tähän loppuun (- Miten mä sain näin pitkän tarinan jostain kuulokkeista? Miksi en vaan voi mennä suoraan asiaan? :D) onko teillä jotain vinkkejä kuulokkeista, jotka olette todenneet todella, todella hyviksi? Jotka kestävät treeniä – eivätkä tipu korvista, sekä joissa ääni ei mene ihan vituiksi? Otan mielelläni vastaan ehdotuksia, niin voin säästää vähän rahaa tässä seuraavien parin kuukauden aikana, kunnes nämä hajoavat.

Kiitos etukäteen ♥ Piis out!

11 thoughts on “kuulokeongelma salilla.

  1. Ihanat Halinalle-kuulokkeet ♥

    Mulla taas on tommosten nappikuulokkeiden kanssa ongelmana se, että vaikka kuinka yritän asetella ne korviin, niin ne ei minuuttia kauempaa korvassa pysy. Mulla onkin hakusessa hyvät ja mielellään halvatkin lappukuulokkeet. Semmoset mitä vois pitää työmatkalla musiikkia kuunnellessa kuin salilla treenatessa.

    Tykkää

    • Onhan ne söpöt, harmi vaan, että ne vasta tippuu helposti korvista (jos vaikkapa joku hengittää 10 metrin päässä hehe) ja ääni on perseestä :D

      Mä mietin sellaisia lappukuulokkeita kanssa, mutta ne varmaa olis tiellä kun reenaan. Emt kun en ole kokeillut hehe sellainen mielikuva vaan.. Oon jo melkein avoin ihan mille vaan, kunhan ne pysyy korvissa, eikä hajoa haha. Onhan noita nappeja sellaisiakin, jossa voi vaihtaa sen suuruuden niihin.. nappeihin (hahah miten sen selittäis..) ootko testannut sellaisia?

      Tykkää

      • Testattu on ja ne sitten taas oli epämukavat korvassa :/ Toki sitten ois niitä semmosiakin kuulokkeita missä on korvasanka, eli korvan taakse menevä pidike. Ei nekään varmaan mun korville ne parhaimmat vaihtoehdot ole mutta ois ne ainaki huomaamattomammat ku noi mun p*skat Skullcandyn pinkit lappukuulokkeet.

        Tykkää

        • Niin, ne on kyllä vähän oudot ennenkun niihin tottuu .. JOo mä katselin sellaisia kanssa, mutta pelkäsin just sitä, että ne ovat epämukavat.. Ai onks Skullcandyt huonot? O_o Hitsit, että täydellisiä kuulokkeita on vaikeaa löytää – jos tietty sitte ei halua pulittaa niistä miljoonia… yhy.

          Tykkää

          • No ainaki noi mun Skullcandyt on huonot. Asettuu jotenki huonosti päähän että saa olla koko ajan parantelemassa asentoa. Lisäksi ne hiostaa ihan älyttömästi. Sennheiserin kuulokkeet ois kivat, mutta hinnatkin sitä luokkaa, että ei edes töissä käyvänä viiti ostaa. Varsinkin jos haluaa nätit ja sirot eikä mitään koko pään peittäviä.

            Tykkää

            • Ahaa joo se on kyl ärsyttävää et pitää hiplata niitä koko ajan.. Aaah joo sanos muuta. Pitäis ehkä pistää lotto vetämään?!? :D (koska todennäköisyys että voitta on niin suuri..)

              Tykkää

  2. Mulla taas ehtii hävitä ennen kuin hajota. Hukkaan noin neljät kuulokkeet vuodessa. Välillä tosin jotkut tupsahtaa takaisin mm. sellaisen kassin pohjalta, jonka oon tarkistanut miljoonaa kertaa. Kerran stockalla kauppaa tehdessäni myyjä kehotti säilyttämään kuitin kun olisi kuulemma vuoden takuu. Mies vähän pyöritteli silmiään kun sanoin, ettei ne hyvin todennäköisesti ole edes tallessa silloin.

    Olen siirtynyt koko ajan halvempiin kapistuksiin, mutta kai se raja jossain tulee vastaan.

    Tykkää

    • Voi ei! :D Voin joo kuvitella sen miehen ilmeen.. Ja se on muuten jännää miten kassien pohjalta voi löytää vaikka mitä! Vaikka mukamas on tyhjentänyt ne, niin vuoden päästä löytää sieltä vaikka mitä aarteita.. Mä hukkaan monia asioita, mutta kuulokkeet on kyllä onneksi sellaiset, jotka tiedän missä ne on.. aina. Koska kuolisin ilman niitä. Sitten taas toisaalta voidaan keskustella siitä, miksi hukkaan esimerkiksi pankkitunnukset vähän väliä.. koska eihän niitä tarvita esim. laskujen maksamiseen hehe.

      Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: viimeaikaisia randomeita | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s