kalastusta vessanpöntöstä.

Ruotsin yliopistoissa on sellainen homma kun kirjoitetaan tentti, että ensin kun tullaan tenttisaliin pitää näyttää henkkarit. Siksi, että tietävät että tenttiä kirjoittaa oikea henkilö. Sen lisäksi se henkkari pitää olla siinä pöydällä tenttiä kirjoittaessa, jotta oikea henkilö saa oikean anonyymin tenttikoodin.

Meillähän oli statistiikan sekä tieteellisen tutkimusmetodologian (emmä tiiä taaskaan, että onko tämä nyt ihan oikea nimi, mutta tuollaista pas.. asioita oli edellisessä tentissä..) tentti viime torstaina. Kirjoitin tentin valmiiksi (meni päin persettä, jos kiinnostaa – statistiikka on saatanasta..), vein sen tentinvalvojille ja lähdin pakkaamaan tavaroitani. Koska kädet olivat täynnä laitoin henkkarit takataskuun ja kannoin tavarat laukulleni ja juoksin kohti vessoja. Meinaa oli sen verran paha pissahätä.

Sen jälkeen lähdin käppäilemään kotia kohti ja vähän campuksen ulkopuolella muistin henkkarit. Ihan siis niinku sillä tavalla, että kannattaa varmaan laittaa henkkarit takaisin lompakkoon ettei vaan jää sinne takataskuun, kun heitän housut pesuun. Mutta kun olin kaivamassa sitä takataskusta huomasin, että tasku oli tyhjä. Jolloin muistin, että justiinsa se tasku on melkein irti, eli siinä on ihan tajuton reikä.

panicattackOH. The panic.

Lähdin juoksemaan takaisin campusta ja tenttisalia kohti. Samalla kun kyyläsin maata, jospa ajokorttini makaisi siinä jossain maassa. Ja samalla hoin ”Pliis ole jossain maassa, tai vaikka pöllitty.. älä VAAAAAN sano… ” Ei mitään korttia missään maassa ja juoksin sisään siihen rakennukseen, jossa tenttisali oli. Ei ollut missään lattioilla siellä. ”Älä vaan sano, älä vaan sano, älä vaan sano.. ” Juoksin siihen vessaan jossa olin ja toivoin.. rukoilin.. että pahimmassa tapauksessa se ajokortti olisi siinä vessan lattialla.. eikä you know where.

Onneksi vessa oli tyhjä.. suljin oven (ettei kukaan vaan ihmettelis mitään..) Ei henkkareita lattialla.. ”Äläää vaaan sano.. ”. Katsoin pönttöön. Ja sieltähän näin vaalenpunaisen ajokortin, jossa komeili mun kuva. Yhyy.

shivers

Damnation. Hmm. Pakko se oli ottaa pois sieltä.. ja eihän lähettyvillä mitään kumihanskoja ole joten äkkiä vaan dyykkasin PALJAIN KÄSIN kortin perään ja nappasin en talteen.

gag

Sen jälkeen pesin käteni saippualla noin viisituhatta kertaa samalla kun yökkäsin vähän väliä. Niin ja pesin myös sen kortin tietenkin.

Sitten poistuin vessasta ja ulkopuolella odotti siivooja. Joka oli tulossa siivoamaan sitä vessaa. Jos olisin katsonut vähän ympärilleni, ennen kun ryntäsin paniikissa dyykkaamaan vessanpyttyyn olisin huomannut viereisestä vessaa siivoavan siivoojan, jolta olisin voinut pyytää apua. Mutku enhän mää tietenkään.

stare

Joten kävelin hissukseen kotiin ja yökkäsin vähän väliä. Ja kotona desinfioin kädet ja kortin muutamaan otteeseen.

Joten nyt voin siis lisätä tämänkin tapauksen CV:heni. Ja tietenkin olisin voinut olla kertomatta tätä kenellekkään… mutku heeei, mitä mä en tee teitä viihdyyttääkseni? :D

PS. Katsokaa nyt mitä kaikkea mahtavaa on tapahtunut netittömän viikon aikana! Wait there’s more.. mutta siitä joku toinen kerta.

Kuvat: reactiongifs.com

8 thoughts on “kalastusta vessanpöntöstä.

  1. Tää oli jotenkin niiin sellainen juttu taas, mikä voisi tapahtua sulle! :D Meillä on kanssa ammattikorkeakoulussa tuo sama systeemi silloin kun on yleinen uusintatenttipäivä, mutta itse oon onnistunut ainoastaan pudottamaan henkkarini ja kirjoitusvälineeni edessäistuvan niskaan :D Tentti pidettiin siis silloin auditoriossa..

    Ja hienostihan ne kierivät siitä vielä alempiin penkkiriveihin, oli aikamoinen homma ennen kuin sain ne takaisin, sillä _tietenkään_ tentinvalvojat eivät antaneet minun liikkua paikaltani (enkä olisi siitä kyllä mihinkään mahtunutkaan..) eivätkä ne edessäistuvat viitsineet poimia kamojani lattialta. Siellä sitten koitin mahdollisimman vähän häiriötä aiheuttaen viittailla ja huhuilla apua :D

    Tykkää

    • Hahaha, voi ei..! Juuri tuon takia olen todella, todella, todella, onnellinen siitä, ettei Örppöön yliopistolla ole montaa auditoriota, ja meillä tuskin koskaan on siellä luentoja tai varsinkaan tenttjä – mulla kävisi varmaan tasan tarkkaan tuolla tavalla :D Joten I feel you! Lisäksi, jos mä lähtisin huhuilemaan mun kamoja, saisin varman syytteen fuskauksesta HAHHA.

      Tykkää

      • No lähellä oli mullakin :D Kun lähdin tentistä niin yks valvojista tuli mun perään ja auditorion ulkopuolella sanoi että ”niin tenttitilaisuus on todellakin hiljainen, ei häiritä muiden työrauhaa ja näin säästytään myös mahdollisilta epäilyksiltä lunttauksesta ja sen sellaisesta. että tiedät sitten jatkossa”.

        JOOO en varmaan tiennytkään että se suu pitäis pitää kiinni, mutta kyllä siinä vähän mun omakin työrauha menee jos ei oo kynää millä kirjoittaa ja henkkaritkin jää asustamaan jonnekkin auditorion lattialle :’D

        Tykkää

        • Haha joo jostain kumman syystä sitä kynää kyllä tarvitaan. Mä oon just säästyäkseni tuosta alkanu ottaa kourallisen kyniä mukaan tenttiin. U know better safe than sorry. Mutta kääk, jos joku tulis sanoo mulle tolla tavalla menisin ihan paniikkiin ja vaa ”MÄ EN LUNTANNU IHAN OIKEESTI MUN KYNÄ TIPPUU YHYHYY” ja alkanu spiidaa. Kerran lukiossa matikan maikan mielestä mä lunttasin, vaikka katoin vaa onko kaveri valmis kokeensa kaa, hitto et mä aloin pillittää ku se syytteli mua :P terv. kovis.

          Tykkää

  2. Piti siis kirjoittaa että tää oli sellainen juttu minkä voisin ajatella tapahtuvan VAIN just sulle :D Pari ”tärkeää” sanaa unohtui!

    Tykkää

  3. Miten voi aina sattua ja tapahtua… mut tärkeintä että henkkarit kuiteski löyty! Itte olin kesätöissä aikoinaan siivoojana ja tyhjensin sellasen lattianpesukoneen likasäiliötä vessanpönttöön, kun yhtäkkiä säiliön korkki putos pönttöön. Olihan siinä hanskat käessä, mutta ne ylttyy vain just ja just ranteeseen saakka, ja sai sieltä pöntöstä jonkin aikaa ettiä, ennen kun tajusin, että korkki oli jo siirtynyt putkistossa eteenpäin… siinä kun esimiehelle selitin niin se paljasti, että sille oli käynyt sama kännykkänsä kanssa :D

    Tykkää

    • Hehe en tiedä. Mä tosiaan melkein toivoin jo, että olisi hävinnyt, niin olisin säästynyt tuolta traumalta.. hehe.

      Hahah, voi ei :D Mahtoi olla mahtava näky :’D Mä aina pelkään, että kännykkä tippuisi vessanpönttöön. Onneksi – *koputtaa puuta* tätä ei vielä ole tapahtunut…

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s