maailman(euroopan)matkaaja-mary

Eräs asia, joka minua on niin harmittanut jo monena vuotena on se, että kaikki ystäväni matkustelevat sinne sun tänne – ja mä matkustan ainoastaan Suomeen, jos jonnekkin edes matkustan (tai jopa Tallinnaan asti, kun olen tuntenut oloni todella villiksi!)

Joten päätin tuossa viime kesän lopussa (taisi olla silloin, kun sisko oli New Yorkissa reissussa ja minä istuin katkerana Pukinmäessä katsomassa telkkua.. ), että alan säästämään rahaa, jotta voisin seuraavana vuonna (eli tänä vuonna) lähteä jonnekkin, edes vähän kauemmaksi kuin koti-Suomeen tai Viroon.

Kun elää jo muutenkin aika nihkeesti opiskelijabudjetilla, säästäminen ei ole ollut ihan maailman helpointa. Kaikki ylimääräiset kulut pois. En enää ravannut baareissa niin paljoa (olette varmaan tekin huomanneet tämän, ettei pitkään aikaan ole ollut mitään yhyy kaamee krapula-postauksia). Jos menin kavereiden kanssa baariin, en mennyt syömään mitään baarin jälkeen, ja join suhteellisen vähän (eli pullo viiniä ennen baariin menemistä = halvat kännit, koska en juo niin paljoa enää, hehe.) En ole ostanut mitään ylimääräistä, mitä en ole tarvinnut (en vaatteita, en kosmetiikkaa, en koruja, en mitään, olen jopa vähentänyt herkkujen syömistä – paitsi no, jos satuin löytää jotain kivaa treenivaatetta, hehe.) Tein vähän extratöitä, istuin nenä kiinni kirjoissa, etten joutuisi uusintatentteihin. Säästin melkein kaikki rahat, jotka niistä duuneista sain.

Kun muuten kerroin tästä perheelleni, että olen saanut säästettyä aika nätin summan rahaa, kaikki lensivät persuksilleen, koska olivat niin hämillään. Marianne on mukamas säästänyt rahaa? Ennen olin sellainen, että jos lompakossa oli tyyliin edes yksi ylimääräinen euro, mietin mihin sen tuhlaisin. Ja jossain vaiheessa mulla ei ollut edes varaa kahvipakettiin. Kai tämä on jonkinlainen grown-up thing?

Ja sitten kun matkakassaa alkoi kertymään, piti vaan löytää se vapaa-aika, jolloin pääsin lähtemään. Tenttejä pukkaa, uutta kurssia pukkaa, on sitä sun tätä koulussa koko ajan. Hööh. Kunnes löysin pari (toivottavasti) rauhallista vapaata viikonloppua.

Joten tänään istahdin megaison kahvikupin kanssa tietokoneen ääreen ja googlasin läpi koko interwebsin, löytääkseni halpoja lentoja. Kunnes löysin ja buukkasin matkan Dusseldorffiin tuokokuussa moikkaamaan Judithia , joka muutti sinne melkeinpä vuosi sitten. Ja heti sen jälkeen metsästin itselleni halvan reissun Gdanskiin moikkaamaan siellä lääkäriksi opiskelevaa Jessicaa (joka oli täällä käymässä vähän aikaa sitten.) Gdanskin reissu on muuten jo kolmen viikon päästä! ÄÄK!

Nyt toivon tosiaan niin hartaasti, että olen buukannut ihan oikeat lennot oikeisiin paikkoihin (molemmat muuten tarkistivat multa, että olenhan nyt taatusti matkalla oikeisiin kohteisiin.. miksiköhän?), etten esim löydä itseni vaikkapa Zimbabwesta (ei se mua kyllä haittaisi ollenkaan.. mutta kaverit ei ole siellä hehe.) Tai, että olen munannut jotenkin aikataulujen kanssa, koska joudun ensin matkustamaan Göteborgiin tai Tukholmaan, ja sieltä eteenpäin busseilla lentokentille (olen sen verran aika-pessimisti, joten varmistin, että mulla on  tuntikausia aikaa ehtiä, ettei ihan minuuttiaikataululla mennä.. se on muuten kaikkein kamalinta!) Mutta mistä sitä tietää, jos vaikka junaraiteelle tippuu yksi pölyhiukkanen ja junat myöhästyvät sairaasti ja missaan lentoni?? Tiedättehän minun tuurini, hoho. Tai unohdan passin kotiin. Tai, tai, tai, tai.. Ei nyt aleta maalaa piruja seinille! Matkoista tulee taatusti legendaariset one way or the other :D (Niinkun myös krapula, koska molemmat näistä ystävistä ovat kovia bilettämään hehe.)

Nyt en millään malta odottaa! Aivan ihanaa! Viime matkasta onkin about biljoona vuotta! Matkakuume, how I’ve missed you!

Im-going-on-an-adventureMinne te haluaisitte matkustaa juuri nyt?

4 thoughts on “maailman(euroopan)matkaaja-mary

  1. Jeee matkustelu on aina kivaa! :)

    Ja tosiaan kunhan varaa tarpeeksi aikaa, kaikki on jees. Mieluummin istuu sitten sen ylimääräisen tunnin lentoasemalla kuin juoksee hiki päässä ja koko ajan päällä paniikki että myöhästyy. Tosin tuon sun ratahistorian huomioon ottaen…. NOEI, hyvin se menee :D

    Ja minnekö haluaisin matkalle? Ööh, minne vain :D Mulla on tässä tulossa parikin reissua joten ihan kauheasti en osaa haaveilla mistään. Mutta jos syyskuinen työmatka EI ole Prahaan niin sinne kyllä sitten lähden vielä tämän vuoden puolella :P

    Tykkää

    • Niin onkin! Ellei sitten ole kyseessä båtskimatka Helsinkiin :D Ne on aina niin vitusta haha.

      Nimenomaan, se on niin totta. Istun todellakin mielummin sen tunnin siellä, kun juoksen pää kolmantena jalkana jonnekkin. Onneksi on ainakin suorat lennot ettei joudu vaihtaa. Tunnetusti en koskaan löydä sitä gatea minne pitää mennä :D HAHA no siis tätähän mä vähän pelkään. Varsinkin kun Arlandassam mulla ois tunti aikaa chekata sisään ja löytää se oikea gate… Noh. Jos ei muuta niin saanpahan ainakin blogimateriaalia sitten :P

      Hehe mä vähän arvasin, että sulta tulisi tuollainen vastaus, että mihin vaan :DD Praha ois kyllä kiva nähdä!

      Tykkää

  2. Oi ihanaaa! :) Mä olen lähdössä muutaman viikon päästä Turkkiin, ihan perus lomamatkalle rentoutumaan. Sellainen kunnon all inclusive -reissu, jollaisella en ole kyllä koskaan ennen ollut :)
    Kaikkea pitää kokeilla (melkeen..)!

    Tykkää

    • Ooh ihanaa! Mäkään en oo koskaan ollut sellaisella matkalla! :D Kelepais!

      Kyllä on joo ihanaa päästä pois vaikkakin kyseessä onkin vaan ihan viikonloppureissuja :)

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s