kun lähdin extemporee helsinkiin..

…enkä kertonut siskolle mitään. Ja sisko oli koiravahtina mutsin luona ja mutsi pakotti sen avaamaan oven lauantai-aamuna.. (tosin tässä kesti hirvittävän kauan, koska sisko oli vielä yökkäreissä ja ilman meikkiä (eihän silloin voi avata ovea) ja se meni ihan paniikkiin siitä, kuka oven takana voisikaan olla.. joten jatkoin koputtamista (mutsilla ei ole ovikelloa – se on rikki) ja koira haukkui murhaavasti (voi ressukkaa, kun se luulee olevansa niin pelottava – siis kyseessä on kääpiömäyräkoira :D) samalla kun sisko yritti ovisilmästä katsoa, kuka helvetti hakkaa ovea (kuulin miten se panikoi siellä) On se kyllä siskoonsa tullut se likka :D)

Anyhoo. Siskon reaktio kun se avasi oven:

surprised”MITÄ SÄ TÄÄLLÄ TEET? MITÄ IHMETTÄ? SIIS MITÄ? WHAT? MIKSI? HÄH? WTF?”

(Olin juuri tuntia aikaisemmin kirjoittanut sille WhatsApissa viestiä ihan normijuttuja, miten aikaisin menin nukkumaan etc etc.)

surprised2 Sen jälkeen se varmaan tajusi, ettei nähnyt unta, joten ihmettelyä jatkui noin puoli tuntia kun sisko heitti hysteeristä naurua ja hengitti siinä välillä syvästi ja sanoi ”Siis wtf?” (Noin puolen minuutin välein.) Ihme ettei pissannut housuihinsa. Kuitenkin, kiitos mutsi ja faija, että autoitte yllärin järkkäämisessä :D Oli sen arvoista!

Muita juttuja, joita tuli Helsingissä tehtyä:

– Käytiin keskustassa shoppailemassa.

IMG_20140329_191956– Käytiin syömässä Santa Féssa, ja se oli muuten ensimmäinen kerta ikinä kun olin siellä. True story. Olen siis joo asunut yli 20 vuotta Helsingissä, enkä ole käynyt siellä Joo siskolla oli sama ilme, kun mitä sulla on nyt. Söin Beef-burriton ja se oli sairaan hyvää. Suosittelen, jos sultakin on jäänyt Santa Fé kokematta, mene sinne, niin et ole yhtä nolo kuin minä.

– Saunottiin (tietenkin, kun kerrankin sai mahdollisuuden käydä suhteellisen oikeassa saunassa, jossa lämpötila oli yli 60 astetta.)

IMG_20140329_114219– Earth Hour aloitettiin täysin pimeässä kämpässä ja kompastumalla koiraan muutamaan otteeseen, kunnes kynttilät löytyi. Ressukka.

– Käväistiin siskon kanssa Kirkkonummella hengailemassa faijan ja kumppaneiden kanssa. Lainasin broideilta Dead Space kakkosen – jota en varmanakaan uskalla pelata yksin :(

IMG_20140330_000410– Sain taistella nukkumapaikasta koiran kanssa. Näköjään myös koirat valtaavat parhaimmat nukkumapaikat, eivät ainoastaan kissat.

IMG_20140331_112635– Aiheutin pienen tulvan maanantai-aamuna. No koska maanantai.

Ja sen lisäksi juteltiin paljon, syötiin hyvin, lepäsin kunnolla (ja pääsin eroon kahden viikon päänsärky/migreenihelvetistä) ja sitten maanantaina olikin jo lähtö takaisin Örppöösen, tällä kertaa lentäen. Ja muuten en mieluiten ikinä enää astu jalallani laivalle, tästä lähtien toivottavasti aina lennän Helsinkiin. Kivempaa ja huomattavasti nopeampaa ja melkein saman hintaistakin. Laivat on perseestä.

IMG_20140331_134834Niin ja mamma saattoi mut lentokentälle, niin repäistiin ja mentiin kaffittelemaan Starbucksiin. Molemmille ensimmäinen kerta – itseasiassa, mammahan ei koskaan ole kuullutkaan edes mistään Starbucksista ja sekoitti sen Burger Kingiin (miks täältä ei saa noita hampurilaisia? (Vanhukset.. ja varmaan tajuat mistä olen nämä kuulius-geenini perinyt?)  Syötiin vadelmacheesecake-muffarit ja juotiin caramel macchiatoa. Sairaan hyvää!

En ole edes ehtinyt purkaa matkalaukkuani, koska uusi kurssi koulussa, tulostanut tonneittan papereita ja lippuja, sekä olen juossut ympäri kaupunkia tapaamassa kavereita ja yrittänyt mennä suhteellisen aikaisin nukkumaan, tilannut uudet kurssikirjat, tehnyt veroilmoituksen ja ja ja.. Mutta ei se mitään, koska perjantaina lähden taas kohti uusia seikkailuja ja tällä kertaan Gdanskiin! Tiedossa on ainakin shoppailua, drinksuja, sekä kampaajavisiitti  – viime kerrasta onkin … ööö.. ööö.. olisikohan jotain 10 vuotta? Eeei nyt niin kauan. 8? Mutta mitä jos ne kampaajat eivät tajua englantia, ja ne leikkaa mulle kammottavan pottafledan? Kääk!

Onneksi tarvitsen vaan vaihtaa matkalaukun paskaiset vaatteet puhtaisiin ja eikun menoks taas!

Mitä kivaa siellä on tapahtunut viime aikoina?

4 thoughts on “kun lähdin extemporee helsinkiin..

  1. Voi mikä ihana ylläri siskolle <3
    Täällä tapahtunut hyvä viime aikoina: nappasin aamulla kopin paahtimesta ilmaan lentäneestä leivästä :D

    Tykkää

    • Joo oli kyllä kiva suunnitella sitä ylläriä :) Mun mielestä elämässä pitää aina välillä olla jotain kivoja ylläreitä, muutenhan se olisi aika tylsää :)

      Haha! Mä oon aina halunnut ottaa kopin, mutten koskaan ole onnistunut :( Tosin, en ole syönyt paahtoleipää varmaan viiteen vuoteen… Ehkä se selittää sen harjoituksen puutteen.

      Tykkää

  2. Mä oon kerran käynyt Santa Féssa enkä ees asu Helsingissä ;) Ja oli varmaan ihan mukava yllätys siskolle :D

    Mulla sattu eilen oikeen kunnon vitutuspäivä :) Ekana oli saksan tentti joka tuntu menevän ihan penkin alle vaikka kuinka olin YRITTÄNY lukea ja kokeen alkaessa paikalle tuli toinen opettaja (mulkku<3) saarnaten kuinka se oli SEN luokka – meitä oli vaan se 40, kun sen luokka oli ~20 ja se pakotti meiät 50 hengen luokasta 30 hengen luokkaan tenttimään<3 – päällekkäin buukkauksia tapahtuu USEIN, ekana vuonna yhen päivän jokanen luokka oli tupla- tai jopa kolminkertasestibuukattu. Tentin jälkeen menin hakemaan autoa, jonka iskä oli jättänyt läheiselle parkkipaikalle (piti ajaa se äitille että se pääsisi töihin ajoissa, mulla ei kuitenkaan ollu päivälle muutakaan tekemistä) ja se oli parkkeerannu maksamatta parkkimaksua. Ensinäkin tuulilasissa oli ihana lappunen joka piti tunkea kiroillen laukkuun (olin sanonu että pitää maksaa ja kysynyt milloin parkkiaika erääntyy). Istuin autoon, laitoin avaimen virtalukkoon eikä se liikkunu senttiäkään.
    Tuiotin rattia kauhuissani ja yritin käynnistää autoa vaikka millä tavoin, pyysin jopa itku kurkussa apua joltain viereen parkkeeraaneelta, kun oli kiire ajaa auto mutsille. Lähes itkin paniikissa isällekin puhelimessa ja sen jälkeen mulle soitetaan uudelleen: "Voisko siinä olla rattilukko?". Rattilukkohan siinä oli ja olisin saanu sen käyntiin vaan hiema kääntämällä rattia…………………
    Porukoille kun pääsin kävin kissan kanssa sohvalle, vedin torkkupeiton molempien päälle ja päätin olla liikkumatta koko saakelin päivänä.

    Tykkää

    • Eeeeikä! Voi että, melkein olisi voinut kuvitella, että oli maanantai :/ Mä sitten VIHAAN rattilukkoa, mulle on käynyt noin about kolme kertaa ja joka kerta olen täysin paniikissa, et mitvit.. kunnes faija vaa: Öh, haloo, rattilukko. Ja mä en muuten tajua, miten voi tunaroida niin mahtavasti, että luokat tuplabuukataan – meilläkin tapahtuu sitä aina välillä. Tosin noin mulkkuja maikkoja en ole vielä törmännyt meidän koululla, tosin meidän anatomianmaikka on aika lähellä kun se aina saarnaa meille miten laiskoja ja huonoja me ollaan. Mutta se antoi meille ihan luvan haukkua sitä mulkuksi :P

      Mä vähän aavistinkin, että kaikki ovat käyneet siellä syömässä paitsi minä :( Mun ois pitänyt filmata siskon reaktio (ja tehä siitä giffi) mutta se ois varmaan vetäny mua turpaan, koska oli ilman meikkiä ja yöpuvussa hehe.

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s