päivä 17- 10 things you wanted to be when you “grew up”

Tiedän, että tykkäätte lukea näistä, kun itse lomailen Puolassa. Joten jatketaan nyt kun kerrankin ehdin tehdä yhden Top 10 postauksen lisää (tämä on kirjoitettu torstaina, ennen matkaa.. asioita, joita mielummin teen kun pakkaan.. kirjoitan blogipostauksia hehe)

No kuitenkin 10 things I wanted to be when I grew up. Grew up on sitten vähän joustava käsite, moni näistä asioista on

1. Poliisiksi. Tätä olen halunnut ihan pienenä, sekä aika isonakin. Mutta siitä ei koskaan tullut mitään, en kai uskaltanut hakea. Nyt tuntuu vähän siltä, kun on jo liian myöhäistä.. tai onhan tässä yhteishaku tulossa.. JUUUST KIDDING!

2. Arkeologiksi. Lähinnä Tomb Raiderin ja Indiana Jonesin takia. Hiljaa.

3. Historioitsija. Öh onko tuo sana? Historian in English. Koska tämä kirja. Aloitinkin historian-opinnot, mutta turns out, se oli sairaan tylsää, varsinkin Ruotsin historia. Hohhoijjaa.

4. Yhdessä vaiheessa halusin seuraavaksi Kubrikisi, ja opiskelinkin dokumenttien tekemistä (joo siis Kubrikhan ei ole mikään dokumenttientekijä, let’s leave it at that.) Enkä muuten minäkään. Olen mielestäni suhteellisen luova ihminen, mutta kamerat ja minä ei oikein tulla toimeen. Olin sitten sen edessä tai sen takana.

5. Laulajaksi. Kunnes selvisi, etten osaa laulaa. Se oli aika pettymys. Lisäksi olen aivan liian ujo, joten uskallan vaan laulaa, kun olen yksin. Ja yleensä silloinkin kuulokkeiden kanssa, etten vaan kuulisi itseäni. Voi mun naapuri-ressukoita.

6. Jossain vaiheessa halusin suunnitella seuraavan megasuositun apin (ja tulla miljonääriksi), mutta kaikki tiedämmekin miten se tarina loppui

7. Jossain vaiheessa halusin asianajajaksi, mutta sitten katsoin pääsykokeita ja melkein pyörryin, joten se jäi sitten siihen. Tämä vaihe kesti noin kaksi päivää.

puhelinpiirrustuksia8. Jossain vaiheessa halusin tehdä jotain luovaa, tosin huomasin, etten ole kovin hyvä maalaamaan tai piirtämään, enkä osaa edes piirtää suoraa viivaa. Vaikka melkein kaikki aina sanovat, että osaan piirtää niin hienosti. Mä osaan piirtää tasan kolme asiaa – Karvisen Oskun, My Little Pony-wannabe unicorning ja tietynlaisen kukan. Muuten vaan sotken paperia. Se ei ole taidetta. Se on sotkua. Eikä sillä pääse pitkälle. Eli ei siitäkään tullut mitään.

9. Jossain vaiheessa ajattelin, että ehkä se mun juttu on sosiaaliantropologia, koska no hei Bones on antropologi ja se on aika kovis. Mutta sekin alue oli niin sairaan tylsää, enkä läpäissyt kurssia.

wondermary210. Supersankariksi. Myöntäkää pois, kaikki me ollaan jossain vaiheessa meidän elämää miettineet, minkälainen supersankari olisi ja minkä powerin valitsisi itselleen. Minä olisin siinä tapauksessa ollut Wonder Mary – ja mun poweri olisi ollut ööh… todennäköisesti Hulkin voimat ja telepatia.

Miksi en halunnut tulla, kun olin pieni? Eläinlääkäriksi ja kotiäidiksi. En koskaan. Ikinä. Never. Tosin musta ei kyllä ihan kuitenkaan tullut se, miksi halusin – toivottavasti nyt olen edes jotenkin oikeilla linjoilla. Tosin sanoisin kuitenkin, että olen aika lähellä tuota supersankaria. Olen ainakin oman elämäni supersankari :)

Mistä te haaveilitte pienenä? Ja tuliko teistä se, miksi halusitte?

5 thoughts on “päivä 17- 10 things you wanted to be when you “grew up”

  1. Mä en oikein muista, miksi olen halunnut pienenä. Tai siis isona. Veikkaan että perus kavereilta kopsattu opettaja vaikken oikeasti ole koskaan ollut yhtään opettajatyyppiä. Sen muistan, että lukiossa luin jotain ammantinvalintaopasta tai mikähän mahtoi olla ja näin siellä kääntäjän ammatin ja tiesin heti että se mä haluan olla. Ja se musta tuli ja kyllä mä edelleenkin haluan olla kääntäjä.

    Oon tietty halunnut joskus ammattiurheilijaksi (kungfu tai tanssi lähinnä ja miksei nytkin toi ratsastus, olispa kiva jos joku maksais harrastamisesta). Nykyajan nuorten pääasiallinen ammattitoive tuntuu olevan mediapersoona. Whatever that means.

    Mut nyt mä haluan olla isona vähän ehjempi. Ei aina joka paikasta romuna.

    Tykkää

    • Mua aina vähän harmittaa, ettei musta sitten tullutkaan poliisia.. Musta on niin hienoa, kun porukasta tulee sitä, miksi ne halusikin nuorempana siis. Hmm miksiköhän mä en ikinä miettinyt kääntäjän hommia, tykkäänhän sentään kielistä.. mitäss jos yhteishaku.. ehhee no ei vaiteskaan. Mun kaikki kaverit halus eläinlääkäriksi :D

      Toi on muuten niin totta, että nykyään halutaan mediaan duuniin. Niinhän mä itsekin ajattelin silloin muutama vuosi sitten, harmi vaan, että pitää olla todella, todella, todella lahjakas ja tai spesiaali – jotta onnistuu – ja mieluiten pitää olla aika hyvin suhteitakin. Kukaan ei koskaan oikein kerro sitä, kun noista opinnoista puhutaan.

      Toi viimeinen on aika osuva mullekkin. Tulispa jo se päivä, kun on täysin ehjä..

      Tykkää

  2. Mä en vieläkään tiedä mikä haluan olla isona. Yliopiston myötä oon pyöritellyt kääntäjän ja nimenomaan audiovisuaalisen kääntäjän ammattia, mutta en jaksa uskoa että musta olis sellaiseen. Kirjastotäti olis kiva olla kanssa, tai jotain kirjojen kanssa. Kirjallisuuteen liittyvää. Sit se noloin unelma jota vieläkin kannan mukanani on tietty kirjailija, mutta siitä nyt ei vaan puhuta.

    Penskana mä en muista mitä halusin olla. Paitsi että yhdessä vaiheessa olisin halunnu sisustusarkkitehdiksi!

    Tykkää

    • Ai hitto! Unohdin (?!?!) kanssa tuon kirjailijan! Damn! Eikä se oo noloo!!! :) Dream on! ;)

      Tuttu tunne tuo ettei tiedä miksi haluan, en mäkään sitten oikein tiedä, mitä töitä haluan tehdä, kun oon opiskellut tän jutun valmiiksi (voin siis tehdä aika monia eri juttuja…) Hmm mikä on audiovisuaalinen kääntäjä? Ai ne jotka munailee subbareiden teossa? :DD

      Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: top 10 challenge | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s