asioita, joita en ymmärrä pt 16: prinsessat ruokapöydässä (aka kun aikuiset nirsoilee..)

Mun luokalla on eräs likka, joka aina kommentoi muiden ruokia (varsinkin mun – koska syödään yleensä lounasta yhdessä.) Ja hän ei muuten kommentoi niitä ruokia mitenkään positiivisesti esim ”Oih miten hyvältä sun ruokas tuoksuu! Näyttääpäs herkulliselta!” etc etc vaan kommentit ovat lähinnä aina tyyliin ”Hyi mä en muuten yhtään tykkää sienistä, niiden koostumus on niin limanen. Näyttääpäs epäillyttävältä tuo sun ruokas, mitä siinä on?” (no kesäkurpitsaa, kermaviiliä, sitä sun tätä…) ”Onpas todella outo yhdistelmä, en voi kuvitella sen olevan hyvää. ”

Kun maistoin uutta magnumia (se shamppanjaversio, hopean värinen juu nou) – ”Joo ei näytä kyllä yhtään herkulliselta, miltä se maistuu? Maistuuko alkoholita? En voi ymmärtää miten tuollainen jäätelö on hyvää.” VITTU MAISTAAAAAAA ennen kun lähet kommentoimaan. Kun kerroin uuden välipalaherkkuni olevan taatelit dipattuna maapähkinävoihin tää vaan: Ei helvetti miten sä voit yhdistää kaksi noin outoa juttua keskenään! #¤&/#¤&/#¤!!!#¤!

Ihan oikeasti. MAISTA!

Eräs toinen tuttavani on niin nirso, että alan näkemään punaista aina kun juttelen hänen kanssaan. Itseasiassa, ärsyynnyn ihmisestä niin paljon, että näen punaista ainoastaan hänen nimensä näkemisestä. Nyt on kyseessä siis melkein 30-vuotias henkilö. KOLKYT. Hän syö pizzan päällä ainoastaan tomaattikastiketta ja juustoa, koska ”kaikki muu pizzan päällä olevat ainekset ovat niin epäillyttäviä”. Kerran kun meillä oli Halloween-bileet olin tehnyt kaiken maailman muffareita jossa oli marshmallow fluffia sisällä, vaahtokarkkeja dipattuna valkosuklaaseen ja jelloshotteja. Tämä tuttava istui koko illan sohvassa, eikä maistanut mitään. Olin todella ylpeä leivoksistani ja tarjoilin hänelle.. ”Joo ei, siis noissa kaikissa on niin omituinen koostumus, etten halua laittaa niitä suuhuni. ”

what-is-your-problem
Mun mielestä nirsoilu on ymmärrettävää, jos on kyseessä noin viisivuotas lapsi. Silloin voi antaa anteeksi. Paitsi kuitenkin.. en tiedä, mut on ainakin kasvatettu sillä tavalla, että ensin maistetaan ja sitten voidaan päättä tykätäänkö vai ei. Välillä meni kyllä niinkin silloin nappulana, että yhyy jos et tykkää, tämä on ainoa ruoka, jota saat tänään, ole sitten nälkäinen jos ei kelpaa. Ja niin sen mun mielestä pitääkin olla.

Mutta kun AIKUISET ihmiset tekevät samalla tavalla en kertakaikkiaan voi ymmärtää. Tekis ihan oikeasti mieli bitchslapata ihmistä päin näköä, että nyt vittu, nyt kyllä kasvat aikuiseksi ja maistat ennen kun heität nirsoilukommenteja. Teet vaan itsestäsi idiootin. Ja kaikkein törkeintä on se, jos minä esim tarjoan jotain ruokaa jollekkin ja he kieltäytyvät, koska hyi kauheeta en voi syödä tuollaista ällöttävää! Ja kuitenkaan ei ole koskaan edes maistanut kyseistä ruokaa, vaan antaa oman mielikuvituksen tai ruuan ulkonäön päättää, että syökö vai ei. En voi sietää tuollaisia prinsessoja. Ihan oikeasti, voi melkein olla aika varma siitä, ettei tule kutsua mun luokse toiste.
Mistä tuollainen käytös johtuu? Onko se kasvatuksesta? Mulle ei ikimaailmassa tulisi mieleen, että käyttäytyisin tuolla tavalla jos menen jonkun luokse kylään. Onhan mullakin asioita, joista en tykkää, esim olut ja vaikkapa maksaruuat. Ja jos joku nyt sattuisi kutsua mut luokseen ja tarjoilisi jotain maksaruokaa ja juomaksi olutta niin ei kyllä todellakaan tulisi mieleen kieltäytyä ”Joo siis hyi saatana ei kiitos. Mä istun tässä mielummin vesilasin ja tyhjän lautasen kanssa. Mutta syökää te muut vaan ihan rauhassa kun mä leikin prinsessaa tässä all by myself.”

Siskonihan oli todella nirso, kun olimme nuoria. Kuitenkin kun hän vähän vanhempana (joku 18-20 veenä) uskalsi maistaa kaiken maailman juttuja, hän totesi ”Ei hitto, miksi olin niin nirso kun olin nuorempi! Olen missannut niin paljon mahtavia ja herkullisia ruokia! Damn you past self!”

Jotain rajaa. Ja joo, olen alkanut vaihtaa lounasjengiä. Hell, syön mielummin lounaani yksin, sillä en jaksa kuunnella tämän henkilön kommentteja enää.

No niin. Kerropas. Oletko nirso?

13 thoughts on “asioita, joita en ymmärrä pt 16: prinsessat ruokapöydässä (aka kun aikuiset nirsoilee..)

  1. Hihi :D Emmä nyt liian nirso, mutta oliivit on tosi epäilyttäviä. Muut joita epäilen: katkaravut, herkkusienet, taatelit, artisokat ja kaikki muu mitä mulle ei oo tenavana syötetty.

    Onneks en oo ihan niin paha kuin tuo sun tuttu, joka ei ymmärrä valkosuklaan päälle.

    Tykkää

    • :D ”Muut jota epäilen” haha hyvin sanottu. No oliivit sentään ymmärrän, ne on aika aquired taste. Olin itsekin aika epäileväinen taateleita kohti, kunnes ihan itseasiassa parisen viikko sitten maistoin.. ja oli hyvvää :3

      No nii sanos muuta, miten ei voi ymmärtää valkosuklaan päälle. No wonder ettei oikein olla yhteydessä.. :P

      Tykkää

  2. En epäilee ruokaa, vaan ne jotka sitä valmistaa :) Hiukan nirso olen, mutta jätän myös sanomatta jos joku on valmistanut jotain mistä en yleensä pidä.

    Tykkää

      • Eli minulla on erilaisia ystäviä, jotkut osaa kokata, jotkut ei. Näistä ei-osa on välillä semmosia joille tiskaaminen on todella jotain mikä ei tapahdu hyvin usein. Tai muutenkin tulee mieleen onko tuote nyt ihan varmasti syötävä kun jääkaappia ei ole siivottu vuosiin. Näitä ei onneksi ole kovin monta, mutta kyllä epäröin syödä heidän luona. Nykyään syön ennen menoa niin ei tarvitse miettiä sotkua, tai siis yleensä en mene sinne vaan nähdään muualla :)

        Sivuseikka: pienenä en halunnut juoda maitoa jos parasta ennen oli mennyt tai oli samana päivänä.. koska parasta ennen.

        Tykkää

        • AHAAA! No joo nyt mä hiffasin :D Joo no, pakko myöntää, että olen samanlainen hahah. Mä joskus alan siivoo niiden kavereiden luona :D Tosin onhan mullakin niitä kavereita jotka alkaa siivoo mun luona hmmm… mut ne kyllä on aina mun pöperöitä syöneet hahaha.

          Tuo maitojuttu on aika yleinen, so I’ve heard. Meillä tosin sai aina kuulla, ettei se maito mee pilalle heti jos päiväys on mennyt umpeen.. joten aika monta kertaa oon juonut vanhaa maitoa :/

          Tykkää

  3. Nirsoksi en itseäni sano vaikka välillä se siltä saattaa vaikuttaa.

    Esimerkiksi jos koulussa on papupataa ma-to päivinä niin poimin pavut pois. Tämä sen takia ettei vatsani pavuista tykkää vaikka itse tykkäänkin. Perjantaina voi sitten syödä kun voi viikonlopun sitten kärsiä kotona (perheenjäsenet ei kyllä arvosta). x)

    Tietenkin on niitäkin ruoka-aineita joista en tykkää mutta syön jos tarjotaan. Esimerkkinä vaikka äyriäiset ja sienet.

    Elän niin kuin kasvatettu: ”Sitä syödään mitä tarjotaan. Piste.”

    Tykkää

    • No en tiedä, onko tuo ihan sitä nirsoilua pahimmasta päästä, en mäkään kyllä mielelläni syö papuja sattuneista syistä julkisilla paikoilla :D Yksin kotona sitten tai jos perheen kanssa hengailee, eikä niitä haitta no.. haittavaikutukset HAHA.

      Näyttää siltä kuin ihmemaan lukijat on hyvinkasvatettu :DD

      Tykkää

      • Eihän siinä olis mitään jos sais siellä vessassa juossa tuntien aikana, mutta kun ei. :/

        Välitunnit on kuulemma sitä varten…

        Vaikkakin ne tunnit kestää sen 45 min niin tiukkaa tekee. ._.’

        Tykkää

        • O_o say woot. Mä kyllä oisin vaa sillee et anteeks nyt vaan että mä meen nyt vessaan OR ELSE! En voi sietää tuollaista systeemiä :/

          Tykkää

  4. No mä oon kasvissyöjä, enkä oo oikein ikinä syönyt lihaa tai kalaa. Eli varmaan oon jonkun mielestä nirso as fcuk. Mutta jos lihaa+kalaa+liivatetta ei lasketa niin en kyllä oo kovin nirso, syön kaikennäköstä ja tykkään paljosta. Mut sienistä en vaan tykkää, aina yritän syödä jos joku laittaa ja aina nielen oksua suusta koska ne vaan ei. Sanonkin että oon Kasvissyöjä ja ku sienethän on ihan oma eliölajinsa, ei kasvi eikä eläin vaan sieni, niin perustelen sillä etten syö niitä :D

    Tykkää

    • No tääkin on sellainen juttu, etten sitä oikeastaan nirsoiluksi määrittelisi, siis esim just se, että jättää jotakin syömättä eettisten syiden takia. Et jos sä tulisit mun luo hengailee, niin en kyllä tarjoilisi sulle puolen kilon pihviä :D Ja jos sattuneista syistä sen tekisin, niin en vetäisi herneitä jos kieltäydyisit syömästä, vaan lähinnä olisin nolo, etten tajunnut sun olevan kasvissyöjä. Sama koskee allergioita. Sittenhän on niitä, jotka sanovat olevansa tietylle asialle allergisia, vaikka eivät vaan tykkää.. argh, silmät nykii!

      Hahaha aika hyvä veto noista sienistä, I’ll let it slip this time! Paitsi mä oon muuten saanut exän tykkäämän sienistä kun tein ne todella hyvin, ja se oli samanlainen ku sää ;)

      Tykkää

  5. Päivitysilmoitus: sinkkuelämää: mielummin sinkku for life, kun huonossa suhteessa. | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s