lokki 1- mary 0

Olipa kerran kaunis ja aurinkoinen aamu ja päätin normaaliin tapaan mennä aamulenkille. Kuulokkeet korville ja lippis päähän ja eikun menoksi. Kävelin joenrantaa pitkin iloisesti nauttien aurinkoisesta, tosin aavistuksen kirpeästä ilmasta, kun näin tiellä kaksi pientä linnunpoikasta. Siirryin toiselle puolelle tietä, etten vain pelästyttäisi poikasia ja ettei niiden äiti vaan hyökkäisi mun kimppuun – koska olen kuullut, että ne välillä tekevät niin. Jatkoin hitaasti kävelyä jaaa..

Sitten yhtäkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta.. tai siis..niin.. taivaalta hyökkää mua kohti lokki huutaen.. tai ehkä kiljuen on parempi kuvaus. Ehdin just ja just hyppää sivulle ninjamaisen nopeasti, ennen kuin se olisi törmännyt muhun. Aha, tää oli varmaa sitten se mammalokki. No hitaasti menin vielä enemmän sivulle, kunnes olin jo melkein pusikossa rämpimässä. Minähän siis menen tätä tietä, ajattelin itsekseni.

Jaaa lokki teki uuden ilmahyökkäksen, kun mikäkin kamikaze-lentäjä. Ja huuto oli ihan tajutonta. Väistelin siinä lokin ilmahyökkäyksiä noin viitisen minuuttia kunnes tajusin, että tää ei lopu hyvin. Joko se tulee puhkaisee mun silmät nokallaan, tai sitten se paskoo mun päälle. Tai tappaa mut. Joten annoin periksi ja käännyin takaisin.

JA LOKKI HYÖKKÄÄ TAKAAPÄIN! Mitä vittua, silloin aloin jo huitomaan käsillä et, nyt saatana, nyt loppu. Mä oon sua noin sata kertaa isompi, perkele. Ja sitten se lokki asettui noin metrin päästä maahan ja katseli mua niin murhaavasti (jos nyt vaan siis lokit osaa katsoa murhaavasti, yhtä tyhmiltä ne aina näyttää) ja oli tekemässä uutta hyökkäystä kun mä potkasin sitä kohti hienon roundhouskickin. Tai siis päässäni se näytti hienolta, todellisuus:

sucker-kick-failLokki otti vähän etäisyyttä ja lähdin juosten pois ja näin mun takana seisovan vanhan pariskunnan, jotka olivat varmaan nähneet koko shown alusta alkaen.

awkward3Totesin heille vaan: Nykylinnut, ei mitään käytöstapoja. Ja lähdin naama punaisena pois paikalta ja  toista kautta lenkilleni.

Jos joku sitten kysyy, niin niitä lintuja oli ainakin 100 ja kaikki sai turpiinsa!

5 thoughts on “lokki 1- mary 0

  1. Hyi kauheeta :D Mun päälle on vaan hyökänny innostunut ja nälkäinen pulu Turun Aurajokirannassa, kun olin joskus kaauan sitten Silakkamarkkinoilla. Hyökkäyksen syy oli siis tosiaan ne friteeratut silakat, joita mutustelin siinä kaikessa rauhassa. :D

    Tykkää

    • HAHAh! Voi ei, ärsyttää kun linnut yrittää pöllii safkat. Esim lokit Helsingin Kaupptatorilla vasta pelottavia on, ku ne on vielä sellaisia monsterikokoisia ja yrittää aina pölliä hodarit tai jäätelöt :P Mutta hyökkäävästä pulusta en koskaan oo kuullut xD

      Tykkää

      • Hmm, olikohan sekin sitten lokki siellä Turussa :D Alan vähän epäilemään että oisko se sittenkään ollut pulu nimittäin, nyt kun tarkemmin ajattelen. Tosin kyllä ne pulutkin aika aggressiivisesti tulee kohti jos vaikka ostaa Turun kauppatorin Kallun grilliltä hodarin. Noo, en rehellisesti muista, mutta joku lintu se ainakin oli, siitä olen varma! :D

        Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: kun mary seikkaili düsseldorfissa osa 2 | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s