kun maalasin lattian ja sohvan kynsilakalla

kynsilakkaepisoodi

Don’t worry, kuvassa ei ole verta, vaan se on kynsilakkaa… Kas seuraavaksi selitys, miksi ihmeessä olen ottanut kuvan pumpulista, jossa on kynsilakkaa..

Eilen illalla.. tai no siis yöllä mulle iski yhtäkkiä sellainen fiilis, että kynnet pitää lakata. Eli eikun etsimään aluslakkaa, mielialaan sopiva väri ja pikakuivattajaa ja let the fun begin. Siinä samalla katsoin Bonesia ja join teetä, ainoa valonlähde oli pieni pöytälamppu, sekä näytöstä tuleva valo. Mukavan rentouttavaa puuhaa siis … paljon kivempaa, kuin tentin kirjoittaminen.

Kun olin lakannut kynnet valmiiksi ja heittänyt päälle pikakuivattajan ajattelin kerrankin olla sisäsiisti ja siivota jälkeni heti. Otin pullon korkista (onko se korkki? Siis onhan se periaatteessa, mutta kutsutaako sitä korkiksi? Ei hitto ei pitäisi alkaa ylianalysoimaan näitä sanoja, koska korkki kuulostaa yhtäkkiä todella oudolta tässä yhteydessä..) ASIAAN! Otin siis korkista kiinni ja olin laittamassa kynsilakkaa laatikkoon jossa niitä säilytän…

No. En näköjään ollut sulkenut korkkia kunnolla ja .. pullo irtosi korkista, lähti lentoon  hienossa kaaressa kohti lattiaa ilmasta (korkki jäi siis käteen, ellei tullut selväksi) ja seurauksena oli noin puolen metrin oranssi hieno viivaa, joka ylettyi sohvalta pöydän alle. Mulle iski ihan tajuton paniikki. MUN SOHVA! Sitten mä tajusin miten mahtavaa blogimateriaalia kuva tästä kynsilakkakatastroofista olisi, mutta siinä muutaman nanosekunnin mietin, että jos alan ottamaan kuvaa siitä kynsilakasta se ehtii kuivua ja sitten sen poissaaminen tekstiilistä olisi mahdotonta – ilman pysyvää värivauriota. Mutkuhei, hyvää blogimateriaalia. MUTKU SOHVA!

Sohva voitti ja lähdin salamannopeasti etsimään pumpulia ja kynsilakanpoistoainetta veskistä. Siinä samalla kun olin nostanut pullon lattialta olin saanut käsiini kynsilakkaa, joten tietenkin peilikaappi vessassa on ihan oranssi niinkun myös pumpuleiden edessä olleet ISKEMÄTTÖMÄT käsipyyhkeet (vaaleanpunaiset vielä.. tietenkin.) Sen jälkeen juoksin nopeasti takaisin tapahtumapaikalle ja aloin pyyhkimään kynsilakkaa lattialta ja samalla tuli sitten levitettyä sitä kynsilakkaa vielä suuremmalle alueelle. PANIIKKI.

Kiroilin siinä aika reippaasti ja kastoin pumpulin kynsilakanpoistoaineeseen ja yritin jotenkin hellävaraisesti poistaa kynsilakan lattialta ja sohvalta. Onneksi onnistuin. Mutta sitten iski sellainen fiilis, että mitä jos sitä kynsilakkaa meni sohvan allekkin, joten jouduin kuitenkin ottamaan sen kännykän esille ja katsomaan fikkarin avulla (mulla on siis kännyssä sellainen fikkari-appi.. fikkari on siis.. ficklampa.. siis taskulamppu! Minä osa hyvä soomi.)

Sohvan alla ei ollut mitään kynsilakkaa, mutta kun laskin kännykän pöydälle huomasin, että koko kännykkä oli more or less oranssi. Jee.

Kivaa. Ja joo, vuorokausi oli jo vaihtunut maanantaiksi. Ehkä se selittää.

Kuitenkin. Mitään pysyviä vahinkoja kynsilakkaepisoodista ei tullut, paitsi henkiset traumat. Ja opin tästä sen, että a) ei kannata lakata kynsiä pimeässä b) se pullo kannattaa sulkea kunnolla käytön jälkeen d) mun sohvan alla on yllättävän paljon tavaraa – esim noin 10 kpl kyniä, muutamat iskemättömät laastarit, yksi käytetty laastari ja yksi käytetty nenäliina, sekä kirjastokortti.

Okei.

2 thoughts on “kun maalasin lattian ja sohvan kynsilakalla

  1. Hah :D Onneksi sait tuhot minimoitua! Mun lautalattiassa on vaaleanpunainen muisto edelleen yhdestä fiksusti toteutetusta kynsienlakkauksesta, mutta ei sitä onneksi huomaa jos ei tunge naamaansa melkeen kiinni lattiaan :D JA on se korkki!

    Tykkää

    • Hehe kiitos! :D Mä aloin niin ylianalysoimaan tota korkkia, että pää meinas räjähtää ja yhtäkkiä sana korkki ei enää kuulostanu edes suomenkielen sanalta haha. Joo mulla on kans yks harmaa tippa lattiassa (joka EI OLE mun aiheuttama ihme ja kyllä!) Pitäis saada se pois siitä, ennen kun ja jos mä muutan, muuten saan varmaa maksaa uudet lattiat ku mun vuokranantaja on nii vitusta :P

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s