kun mary seikkaili düsseldorffissa osa 1

No niin kestihän vähän aikaa kunnes jaksoin ja ehdin alkaa kirjoittamaan Düsseldorf-matkasta. Eli mennään heti asiaan, koska asiaa on paljon… niin paljon, että päätin jakaa postauksen osiin.

dusseldorfEli matka kohti Düsseldorffia alkoi Örppööstä ja aurinko paistoi, kerrankin. Eli matkustin Tukholman kautta Arlandaan. Mulla oli tarkoitus ottaa lentobussi Arlandasta, mutta koska juna oli noin 40 minuttia myöhässä mulle tuli sen verran paniikki, etten ehtisi, joten jouduin ottamaan Express-junan. Se on muuten todella mahtava tapa reissata Arlandasta Tukholmaan, koska matkaan menee vain 20 minuuttia, ettäs tiiätte. Varsinkin opiskelijalle koska hinta on opiskelijalle aika kiva, 130 kruunua. Normaalit aikuiset maksaa puolet enemmän.

Mutta tietenkin tämä matka ei lähtenyt käyntiin aivan parhaimmalla mahdollisimmalla tavalla. Sen lisäksi, että juna Örppööstä Tukholmaan oli 40 minuuttia myöhässä – KESÄLLÄ! (Oliko raiteella kenties siitepölyä, joka aiheutti viivästyksen??), en millään meinannut Tukholman juna-asemalla löytää sitä paikkaa mistä ne Express-junan liput voi ostaa, joten juoksin siellä paniikissa koko aseman läpi taklaten mummoja, koska aika alkoi käydä vähiin, kiitos myöhästyneen junan. HNNNNGGGHHH.

Olen sen verran aikapessimisti, että haluan olla ajoissa ja tietää minne mun pitää mennä ja kun juna myöhästyi, enkä löytänyt lippuostopaikkaa  ja kaikki meni ihan päin vittua, olin jo ihan itkun partailla. Ihan oikeasti, meinasin alkaa itkee kuin pikkukakara siinä keskellä Tukholman juna-asemaa, tai ainakin saada paniikkikohtauksen vielä seksikkäämpää. Tosin, jos rehellisiä ollaan, aikaa lennon lähtemiseen oli noin kaksi tuntia, eli periaatteessa kiirrettä ei ollut. Mutta kun aikapessimisti! Onneksi löysin mestan loppujen lopuksi. Olin nimittäin kävellyt sen ohitse ja juossut täysin väärään suuntaan. Paikka oli aika loogisesti sen Arlanda Expressjunan laiturin vieressä. Ei siitä sitten sen enempää. Muita vahinkoja ei kutienkaan tapahtunut, paitsi mitä nyt muutamat mummot tuli siinä taklattua. En edes liioittele.

Kun olin checkannut sisään ja mennyt turvatarkastuksen läpi mulla oli hetki aikaa katsella Tax Free-tarjontaa. No sehän meni aika vituralleen siinä mielessä, että joku hajuvesimyyjä nappas mut siitä, koska halusi näyttää mulle jonkun uuden hajuveden. ”Ihan kiva tää on, mutta mun pitää testata hajuvettä, ennen kun ostan sen ja katsoa saanko allergioita..” sanoin myyjälle ja olin jo menossa pois siitä, koska mulla ei ollut mitään aikeita ostaa mitään kallista hajuvettä.

Mitä myyjä tekee? Suihkutti pari kunnon suihkautusta mun käsivarteen ja sanoi, että jos en saa mitään ihottumaa viiden minuutin sisällä niin sitten en ole allerginen ja voin ostaa hajuveden. MITVIT?? Saako noin ihan oikeasti tehdä? Olin jo siinä vaiheessa pyörtymässä sen hajuveden hajusta, tai pikemminkin tällä tavalla:

dying2Olisin halunnut lapun ja haistella sitä, sillä en minä saa mitään ihottumia, mä alan aivastaa ja saan astmaoireita melkein kaikista hajuvesistä. Jos en saa lapusta oireita suihkutan ITSE ihan pikkuisen vaan käteen ja testaan uudestaan. Tää prosessi kestää mulla VIIKKOJA, koska pitää testata uudestaan ja uudestaan. Kai mä nyt tiiän paremmin kun tää helvetin ämmä mun OMISTA allergioista?? Vitun pölö. En todellakaan suihkauta puolta pulloa päälleni. Enkä osta hajuvesiä viiden minuutin miettimisajan jälkeen. Sanoin myyjälle, että pyörin tässä ja tarkistan tilanteen ja poistuin paikalta ja juoksin vessaan pesemään pois hajuvettä sillä nenä alkoi vuotaa ja aloin aivastaa non-stoppia. Eli joo. Allerginen. Sen lisäksi sain vielä migreenin sen lisäksi, koska sain sen hajuvesisuihkun.

Eli kiitos ihan vitusti, sinä joka esittelit niitä Kenzon hajuvesiä. Alkoi matka todella mukavasti! Mä haluaisin oikeasti tietää, saako noin tehdä? Jotenkin tulee itsellä mieleen, ettei muiden päälle noin vaan voi suihkauttaa hajuvesiä ilman lupaa. Mua alkoi vituttaa niin äärettomästi ja aivastelin melkein koko lennon. Migreeni onneksi meni pois, sillä mulla oli lääkkeet mukana.

No hei there’s even more.. Kun odotin gaten ulkopuolella boardingia, joku heppu tuli kysymään, voisiko tehdä pienen markkinointitutkimuksen mun matkasta. Sanoin, että tietenkin, sillä tiedän kokemuksesta miten vittumaista duunia se on. Tosin todella kivaa sinä 5 minuutin aikana, kun heppu (noin 50-60 vuotias) haastatteli mua, se tuijotti vaan mun tissejä. Todella. Kivaa. Miksi aina minä? Mä en niinkun edes jaksanut enää reagoida asiaan..

No mennään sinne asiaan nyt. Vihdoinkin. Pääsin koneeseen ilman sen enempiä ongelmia ja matkakin meni ihan mukavasti. Mitä nyt aivastelin koko ajan, kiitos sen hajuvesiämmän siellä tax-freessa.

Kun tulin perille Judithin piti olla mua vastassa, mutta kun tulin ulos sieltä matkatavaramestasta vastassa ei ollut ketään. Olin ihan silleen että wtf.Odotin 10 minuuttia, eikä Judithia näkynyt missään. Alkoi jo menee hermot koko matkaan. Wifi ei tietenkään toiminut tai ei ollut ilmaista, enhän minä sitä voi tietää, koska kaikki tiedot siellä oli saksaksi ja ainoat sanat jota saksaksi osaan on Scheisse ja Danke. Ehkä Bitte. Laitoin sitten tekstarin Judithille ja kysyin, että missä ihmeessä se on ja se sanoi, että ulkopuolella. Ja mää vaa, siis mä oon ulkopuolella, sä et oo. Missä sä oot. Menenkö tuonne missä noi autot on? MITKÄ AUTOT? MISSÄ SÄÄ OOT? Kävi ilmi, että Judith oli lentokentän toisella puolella. Hehe. Onneksi löydettiin toisemme sitten lopuksi ja kaikki meni hyvin.

Otettiin taxi Judithin luokse, syötiin ja lähdettiin heti Dusseldorffin yöelämää katsomaan. Olinhan perillä aika myöhään ja ruokailuun meni hetki sen lisäksi. Huh huh, olin täysin rättiväsynyt matkasta ja koulupäivästä (meillä oli ensi-apukurssi ennen matkaan lähtemistä), mutta hei. Nukkuminen on heikoille.

killepitchLuulin ensin, että meidän oli tarkoitus mennä jonnekkin klubiin, mutta Judithin ja sen poikaystävän mielestä barhopping oli parempi idea.. Yeaah. En ole ollut barhoppailemassa varmaan kymmeneen vuoteen. Kierros alettiin paikallisen Killepitsch-shotin kanssa. Se maistuu vähän Jägermeisterilta, mutta ei kuitenkaan. Oli ihan jees ja mä olisin niin halunnut ostaa tuollaisen pinkin pullon, koska se on niin kuuli. Sitä juomaa ostettiin pienestä baarista, jonne ei periaatteessa edes mahdu, joten ne juomat voi tilata ikkunan kautta. Interesting.

dusseldorf2

Sitten jatkettiin matkaa. Saksassa on sellainen mahtava juttu kun Take Away-drinks. Eli baarista juodut drinksut pystyi ottaa mukaansa ja juoda missä haluaa. Mainio idea, kun on niin tottunut tähän meidän Pohjoismaiden systeemiin, että saat tyyliin turpiisi, jos vahingossa astut millimetrin baarin ulkopuolelle drinksun kanssa. Hinnoista on täysin turhaa kysellä sillä minä en maksanut koko illan yhtään mistään. Heh. Enkä muista tuon baarin nimeä. Itseasiassa muistan vaan tuon Killepitsch-nimen – koska luulin ensin Judithin kutsuneen sitä Killerpitchiksi ja luulin sen olevan todella tappavaa juomaa heheh.

Niitä baareja oli  muuten aivan tuhottomasti vierivierekkäin vanhassa kaupungissa ja se mesta onkin aika tunnettu, sillä se on maailman pisin baari aka Düsseldorfer Altstadt. Kuulemma yli 300 baaria ja klubia vierekkäin. Kolme. Sataa. Let that sink in. Me käytiin ehkä kuudessa eri paikassa :D

dusseldorf3

Kuitenkin, otettiin meidän drinksut ja mentiin joen ääreen katselemaan maisemia ja juomaan niitä. Ja näkymä Reinin varrella oli illalla aivan mahtavaa. Kuva on aika perseestä, koska no, olin jo siinä vaiheessa pikkasen .. alkoholin vaikutuksen alaisena. Olenhan sentään maailman surkein suomalainen.

dusseldorf4

Käveltiin ympäri baarikatua ja käytiin ostamassa ööh… kioskista lisää alkoholia. Kaikkea piti maistaa (ikävä kyllä) ja tämä purukuminmakuinen juttu oli aika järkkyä. Tosin valitsin sen, koska hei, purukumin makuinen.. Sen lisäksi käytiin shottaamassa rommia – ja se oli muuten kamalinta skeidaa mitä olen IKINÄ juonut. Sitä juotiin niinkun tequilaa, paitsi appelsiinin, sokeri ja jonkun järkyttävän skeidan kanssa. Hyi kauheaa.

Sen jälkeen mentiin johonkin maailman pienimpään baariin ja Judithin poikaystävä tilasi meille chilishotit, tiskin alta, eli sitä ei ollut edes listalla haha. Sekin oli niin järkkyä paskaa mutta kuitenkin aika siistiä juoda, sillä tuntui siltä kun sisälmyksen paloi. Tosin sen lisäksi kuolaneristys sen jälkeen oli jotain aivan karseeta.. Joten sillä mä seisoin keskellä baarikatua ja kuolasin jotain 15 minuuttia kuin mikäkin leidi. Classy!

Sitten käytiin syömässä yösapuskaa, kebabia ja juteltiin niitä näitä. Paitsi, että kello ei ollut edes kahtatoista haha. Mä olin kyllä aika kanttuvei siihen mennessä. Saksalaiset on ihan hulluja juomaan haha! Tosin Judithin poikaystävä on kyllä puolalainen, eli vielä hullumpi.

dusseldorf5

Pienen palauttavan huikopalan jälkeen mentiin takaisin baarihyppelemään (ääk) ja päädyttiin jonnekkin juomaan tällaiset pienet drinksut. Kuva ehkä vääristää, mutta nuo oli aivan jäätävän kokoisia, olisikohan ollut joko 5 dl tai 8 dl lasit tai jopa isommat. Ei nyt voi niin tarkkaa muistaa. Ja tuo jumbokoko maksoi 8 euroa. Vähän eri hintaluokkaa, kuin Pohjoismaissa, haha.

Noiden tuhoamiseen meni aikamoinen tovi (parisen tuntia) ja sen jälkeen mentiin kotiin nukkumaan, sillä seuraavana päivänä oli tarkoitus mennä kaupungille kiertelemään!

Mutta jatketaan tarinaa jonakin toisena päivänä!

2 thoughts on “kun mary seikkaili düsseldorffissa osa 1

  1. Päivitysilmoitus: kun mary seikkaili düsseldorfissa osa 2 | Mary Ihmemaassa

  2. Päivitysilmoitus: ihmemaan joulukalenteri 2014 – luukku 6 | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s