mary testaa: elämää ilman facebookkia – update.

Nyt on mennyt jo päälle 20 päivää siitä, kun kirjoitin postauksen, että poistan Facebookkini. Tai jotain sinnepäin. Se pysyi poissa about viikon, kunnes tajusin, etten voi käyttää esim Netflixiä tai Tinderiä, koska molempiin tarvitsen Facebookia sisäänkirjautumiseen. Tiedän, että Netflixissä sen voi varmasti hommata muulla tavalla, mutta olen näissä asoissa aika laiska.

Joten aktivoin tilini. Meh. Se otti vähän päähän. Oli niin ihanan vapauttavaa olla täysin Facebookvapaa. Yhyy.

Mutta!

Otin pois kaikki Feissarisovellukset kännykästä, enkä ole logannut sisään melkein ollenkaan. Tällä tavalla en voi käydä katsomassa Feissaria kokoajan. Ehkä  pari kertaa viikossa käyn katsomassa mitä siellä tapahtuu. Ja eihän siellä oikein mitään olekkaan tapahtunut. Sitä samaa kaikki siellä kirjoittaa, eikä kukaan ole tehnyt mitään mullistavaa tai esim. mennyt naimisiin jonkun kuninkaallisen kanssa tai kuollut. Ainoastaan blogin Feissarisivuja olen kaivannut ja sinne olen pari juttua laittanut. Henkilökohtaista sivuani en ole päivittänyt ollenkaan. Best feeling ever.

Huvittavinta on kuitenkin ollut kavereiden reaktiot. Tina on ystävällisesti siirtynyt pitämään yhteyttä teksareiden kanssa, mutta kukaan muu ei sitä oikein ole tehnyt – siis niistä, joiden kanssa olen jutustellut yleensä Facebookin kautta.

Andy oli kirjoittanut viestin (Facebookiin siis) että yritti kirjoittaa mulle muutamaan otteeseen kun Feissaritili oli poissa, ja ihmetteli miksi mun sivua ei löytynyt… Joten tyyppi odotti yli viikon (…) kunnes aktivoin sen uudestaan. Ei sitten niinkun tullut mieleen, että voisi vaikka ottaa yhteyttä muulla tavalla? Sanoin, että tulevaisuudessa kannattaa mielummin kirjoittaa tekstareita tai käyttää whatsappia. Vastaukseksi sain: Siis mulla ei ole varaa lähetellä tekstareita koko ajan ja en aio vaan sun takia hankkia yhden sovelluksen, joka imee patteria. Etkö voisi pitää ainakin Messengeriä käytössä?

sayhuh

Joten nyt se kirjoittaa mulle mailia, jos sillä on asiaa. Mailia?! Olen maailman surkein sähköpostinkäyttäjä. Enkä kirjoita kenellekkään sähköposteja paitsi pomolle just ja just.

I don’t know. Mutta MITEN OLISI VAIKKA HELVETTI, JOS HERRA SAATANA SOITTAIS JA JOS HENGALTAIS VITTU FACE TO FACE JOSKUS? Tuli vaan mieleen? Jos mun yli 60-vee mutsilla on WhatsApp, miksi ei tää tyyppi voi sitä hankkia? Mä en kestä! Gnaah!

Lisäksi tyttöporukka, jonka kanssa aina silloin tällöin tavataan, jatkaa juttelemista ja tapaamisten suunnittelua Facebookissa. He siis tietävät, ettei mulla ole Feissaria. Vasta useiden tuntien jälkeen jollekkin tulee mieleen, että mitäs jos vaikka kysyttäis tekstarilla, että mitäs se Marianne tykkää tapaamisesta ja ajankohdasta. Ja sitten tulee, aavistuksen syytteleviä kommentteja, ettei mulla ole hajua siitä mitä tapahtuu. No hei, anteeksi, että vaikeutan teidän elämää.

On se kummaa, että kun on vaikka minkälaisia appeja nykyään ja vanhat kunnon tekstarit, niin näköjään monelle se on todella vaikeaa, kun joku päättää lopettaa Feissarin käyttämistä. Kun siis muhun saa yhteyttä nopeasti muutenkin. Ja kukaanhan ei muuten soita edelleenkään. Tosin en kyllä kauheasti edes tykkää jutella puhelimessa, mutta niinkun niin.

Tosin monet ovat kuitenkin myös olleet todella kiehtoneita siitä, että päätin lopettaa siellä hengaamisen. Ja ovat alkaneet miettimään omaa Feissarikäyttäytymistä. Se on mun mielestä kiva juttu. Monet eivät edes tajua sitä, kuinka Feissariaddikteja edes ovat.

Tähän vielä pieni välikommentti: Sain kutsun häihin Feissarissa. Siis mitä vit oikeasti.. KUTSUN HÄIHIN? Tai no siis. Sain kutsun sinne itse vihkimistilaisuuteen mutten itse vastaanotolle. Joo ei kiitos. Mä en mene minnekkään, ellen saa takuuvarmasti kakkua. Kaikkihan sen tietää. Sitten kun mää meen naimisiin (tässä kohtaa saatte nauraa) lähetän kutsun kaikille Feissarin kautta. Jepp. So classy.

Ja voinkin sanoa, että mun mielestä on ollut aivan mahtavaa tää Feissariton elämä. Luen enemmän lehtiä ja uutisia – vaikka seuraankin monia lehtiä Feissarin kautta. Werid. Olen jopa pelannut vähän Pleikkaria! Katsonut paljon sarjoja (en vielä ole aloittanut teidän sarjavinkkien katselemista.. I’m getting there..) olen jopa lukenut enemmän kirjoja (tai no, jos ihan rehellinen olen, niin olen lukenut noin 10 sivua kirjastani hehe, but it’s something! Olen ollut ulkona enemmän. Olen siivonnut enemmän (toinen asia on sitten, onko kämpässä siistiä.. ) Mutta parasta on kuitenkin se, kuinka rauhallinen olo mulla on, kun en tarkastele tunnen välein mitä Feissarissa on tapahtunut. Ihanaa! Aion siis jatkaa tällä tavalla. Jeesbox. Ja aivan paras juttuhan on se, että olen viettänyt huomattavasti vähemmän aikaa koneen ääressä. Siis radikaalisti vähemmän. Joskus on mennyt jopa päiviä, kun en ole edes avannut konettani.

uhhuh

En ole tosin tavannut kavereita sen enempää. Ehkä se muuttuu, kun porukkaa tajuaa, että olen tosissani, enkä ole palaamassa Feissariin vähään aikaan. Ehkä monet unohtavat mut, toiset ehkä eivät. Mutta minä en aio hengailla Feissarissa ihan vaan sen takia, jotta muiden elämä helpottuisi.

Ja toi Andy-juttu oli nyt kaiken huippu. Niinkun.. mitäihmettä?

2 thoughts on “mary testaa: elämää ilman facebookkia – update.

  1. Tosi hyva kuulla updeittaus tahan aiheeseen. Taahan oli siis tosi hyva juttu ja ma nyokyttelin kun luin sita ensimmaista. Heti kun huomasin tan updaten niin halusin tulla *uudelleen* kommentoimaan… Ja sit tajusin et on sunkin varmaan helpompi reagoida kommentteihin jos ne kato jattais ensin… Et onneks ma oon tosi fiksu.

    Mut siis kaikenkaikkiaan tosi jees postaus (seka tama etta se edellinen). Ma oon edelleen Facebookissa, mut en juurikaan kayta sita. Mun kaverit kayttaa sita paljon, mutta vahitellen ovat tajunneet ilmoittaa mulle esim. teksarilla jos siella on vaikka joku kutsu. Kylla ne oppii jossain valissa, etta jos haluavat saada kiinni, niin ihan puhelinta voi kayttaa. Hyvin harvoin kayn kattelemassa mitaan enka postaile oikeestaan ollenkaan. Lahinna taas noita blogin sivuja, mutta sillon oon kirjautuneena blogin tililla ja useimmiten paivitan suoraan muualta (instagram, blogger, etc)

    Mun yleisin syy kayda siella on lahinna kavereiden tai serkkujen muksujen kuvat, en kuitenkaan nae niita kun parin vuoden valein, ja sillon tallon selailen mita vanhoille tutuille kuuluu kun kerran oon nykyisin keskella yota hereilla. Mulla iski totaalikyllastyminen varmaan pari vuotta sitten, etta ymmarran kylla ihan taysin.

    Tykkää

    • Hahah, niin no jos kommentti näkyy koko maailmalle niin on kyllä huomattavasti helpompaa reagoida siihen :D
      Kiitos, kiva kuulla, että oli hyvä aihe kerrankin :P

      Mä toivon todellakin, että munkin kaverit tajuaisivat tuon, että ottavat yhteyttä muhun sitten muulla tavalla. Siis kaikki. Toki yksi vaihtoi heti, muttei muut. Välillä kyllä tulee vastaan sellaisia juttuja, joita haluaisin jakaa muiden luettavaksi – mutta at the end of the day, tiedän, ettei kukaan mun Feissarissa kuitenkaan lukisi niitä juttuja. Meh ja haha. Mun postaustahti vähentyi huomattavasti viime kuluneen vuoden aikana ja sitten jotenkin niinkun säkin sanoit iski vaan totaalikyllästyminen mullakin. Jos jotain todella fantsua tapahtuu, kerron siitä kavereille ihan suoraan, jos ovat sen tiedon arvoisia :D (Eli vain harvoille kerron..)

      Mä yritin hankkia blogille oman sisäänkirjautumisen, mutta ei se toiminu ku se halus mun henk.koht. kirjautumisen :( WordPress on ainoa joka postaa sinne automaattisesti. Mutta huomasin nyt sen, että voisin hankkia pages sovelluksen kännykkään ja sitä kautta postata juttuja, nii ei tarttis mennä eka omaan feissariin ja sitten sieltä blogin sivuille. Hemmetin hankalaksi tehty!

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s