”mä en ikinä mene salille ilman meikkiä, koska haluan näyttää hyvältä (äijiä varten)” – meikata salia varten vai eikö, siinäpä vasta väittelyn aihe.

Olen aika laiska meikkaaja. Jos olen vapaalla meikkaan harvoin. Ainoastaan, jos olen menossa esimerkiksi kavereiden kanssa kaffittelee kaupungille. Töihin ja koulua varten meikkaan aina ja sen meikin teen viidessä minuutissa. Salille en koskaan meikkaa, koska no, meikit leviää ja näytän sillon petolinnunperäsimeltä (miltä kyllä näytän ilman meikkiäkin, sanotaan sitten, että meikkien kanssa näytän kahdelta perseeltä.. voiko niin sanoa? No sanoin jo.) Joskus, jos saan luuni salille duunin jälkeen olen meikit naamassa salilla. Mutta se on aika harvinaista.

gym_makeup

Juttelin taannoin treenaavan ystäväni kanssa just aiheesta liikunta ja meikkaaminen. Tai.. ”juttella” on ehkä vähän väärä sana meidän ”juttutuokiolle”, vaan kyse oli lähinnäkin väittelystä. Koko juttu alkoi siitä, kun istuin aamiaispöydässä ja ystäväni tuli salilta kotiin syömään aamupalaa, hieman ärtyneenä ja vittuuntuneena ja sanoi:

”Meikkaan yleensä aina, kun menen salille. Mutta miten voi olla mahdollista, että sinä ainoana kertana, kun menen sinne salille ilman meikkiä, näen siellä hyvännäköisiä äijä?”

”No mitä sitten? Tuskin ne nyt sun naamas tuijottaa, että onko meikit naamassa vai ei? Treenaamassahan sä oot, etkä pokaamassa miehiä? Sitäpaitsi, sullahan on poikaystävä, eli mikä on ongelman nimi? Ja jos ne kattoo, nii entä sitten? Sitäpaitsi ei susta edes huomaa, että onko meikit naamassa vai ei.. HAAHAA.”

gym_makeup2”No, entä sitten? Kai mä saan meikata itsestäni hyvännäköisen muutenkin? Ei sitä koskaan tiedä ketä sitä tapaa.. ”

” Öö, okei. Tottakai, mutta edelleen, eihän sinne salille mennä katselemaan muita ihmisiä, vaan treenaamaan? Mua ei todellakaan kiinnosta, miltä muut näyttää, eikä mua kiinnosta, jos joku nyt sattuis kyylää mua – toivon kuitenkin, että ne siinä tapauksessa huomaa miten hyvin mä vedän. Hehe. Ja sitäpaitsi, ne kerrat kun mulla on ollut meikit naamassa, niin ne leviää ja näytän lopulta Alice Cooperilta.. ”

”Voi kyllä ne katsoo. Mä ainakin katon. Kyllä mun mielestä salilla pitää olla hyvännäköinen, ihan muidenkin takia. Ehkä sun pitäisi siinä tapauksessa testata vedenpitävää meikkiä?”

”Öö.. Meen kuitenkin aina suihkuun salin jälkeen, ja sit pitää laittaa meikit uudestaan koska hikoilen niin paljon? Se olisi vaan ajan ja meikkien haaskaamista. Eli en aio alkaa läträä meikkien kanssa.”

”Mutta jos sä meikkaisit, ehkä sä löytäisit miehen sieltä salilta?”

(Oh yes, tämä kommentti tuli ihan oikeasti..)

”… No just. Nokun mä edelleenkin menen sinne vain treenaamaan, enkä pokaamaan miehiä… Ja yritätkö sanoa, että mä oisin muka sinkku vaan, koska en meikkaa kun treenaan. Allright. Tuskin. Mä mielummin keskityn 100% siihen treeniin ja vedän kunnolla, kuin että mietin koko ajan sitä, miltä mä näytän, näkyykö tässä kulmassa mun vatsamakkarat ja onkohan mun kulmat lähtenyt liikkeelle, iik ääk, ja mitä muut musta ajattelee ja vedän 50% maxvauhdista. Ihan turhaa pistää energiaa sellaiseen. ”

”Ei kyllä se on tärkeää! Ja kyllä ne miehet kattoo!”

”So what? Mä vedän täysillä ja haluan, että treenien lopussa olen täysin poikki ja naama punainen (yleensä lila) ja hikinen kuin sika. Mä meen salille itseni vuoksi, jotta tulisin paremmaksi treeneissä ja tärkeintä on hyvinvointi. Jos mä laittaisin kaiken energian siihen, että näyttäisin hyvältä, niin en voisi vetää täysillä.. Eli se riippuu ihan siitä omasta asenteesta, jos multa kysytään. Testaisit joskus, sen sijaan, että ärsyynnyt, kun kaikki eivät ole mallin näköisiä.”

dontgivea

”Mutku onko se nyt sitten kivaa näyttää ihan perseeltä? Mä en vaan voi sietää rumia ihmisiä.”

Okei.

Oli pakko siinä vaiheessa laskea kymmeneen, ennen kuin alkoi kiehumaan ja käydä hakemassa lisää kahvia. Ja sen jälkeen vaihdoin aihetta, ettei väittelystä olisi tullut ilmiriita.  Haha. Ja tottakai iski heti ajatus, että pakko kysellä, miten muut ajattelette tämän suhteen? Tietääkseni siskoni meikkaa myös (ainakin vähän.) Ja siis, mun puolesta SAA meikata, jos niin haluaa.. En vaan itse sitä tee. Ystäväni tosin ei näköjään yhtään osaa kuvitellakaan, että maailmassa on olemassa ihmisiä, jotka eivät ajattele kuten hän. Itseasiassa, mua ei voisi vähempää kiinnostaa, miltä ihmiset salilla näyttää – kunhan eivät haise siltä, etteivät ole käyneet viikkotolkulla suihkussa.

Eli seuraavaksi pieni galluppi.

Meikkaatteko kun menette salille tai kun treenaatte? Miksi siinä tapauksessa? Miksi ette?  Olisi myös kiinnostavaa kuulla miesten näkökulmaa? Eihän teitä, siis ihan oikeasti – käsi sydämellä – periaatteessa kiinnosta, onko muijalla meikit salilla vai ei? Ette varmaan edes tiedä, mitä meikki on (höhö, tuo oli läppä. (Vai oliko?)) Entä kyyläättekö muita salilla? Siis ihan kaikki näin yleisesti..? Jos kyllä, miten teillä on aikaa siihen? :D

Galluppiin voitte vastata kommenttilootaan, kiitos jo etukäteen!

6 thoughts on “”mä en ikinä mene salille ilman meikkiä, koska haluan näyttää hyvältä (äijiä varten)” – meikata salia varten vai eikö, siinäpä vasta väittelyn aihe.

  1. Moikka! Mä kun teen mitään liikunnallisia juttuja (aiemmin tämä käsitti salin, sen jälkeen ryhmäjumpat ja nykyisin lenkkeilyn [johon pitäis muuten taas panostaa…se on vähän, köh, unohtunut]) olen yleensä jo valmiiksi meikannut ja en pese niitä pois sen takia että aion harrastaa liikuntaa.

    En mene ihmisten ilmoille ilman sitä vähäisintä määrä meikkiä jolla suostun liikkumaan julkisesti: kulmat, ripsari ja pieni määrä meikkivoidetta pieneen ihon tasoitukseen. Eli joo, meikkaan liikuntaakin varten. Hikoilen kyllä naamasta ihan huolella mutta ei mulla silti oo (yleensä) meikit levinny ku lopetan.

    Saattaapi olla että tähän liittyy snadisti se et jos satunkin törmäämään johonkin miellyttävän näköseen herrasmieheen mutta suurin syy on vaan se että itse tunnen oloni mukavammaksi kun tiedän näyttäväni hyvältä. :)

    – Tiia

    Tykkää

    • Moikka! Joo no vähän väkisinkin pääsee liikunta unohtumaan, kun on ollut tällaiset helteet kun nyt on ollut, ja mun mielestä se on ihan fine :P Kohta syksy taas nii sitten jatkaa panostamista kunnolla haha. Sulla on about sama meikkirutiini kun mulla, kun menen ihmisten ilmoille hehe. Tosin just sen meikkien leviämisen takia olen tullut siihen tulokseen, että näytän paremmalta lilana ja ilman meikkiä, kuin lilana ja alice cooper/panda meikkien kanssa :D Mulla levii enimmäkseen justiinsa kulmat hikoilun takia hehe. Edelleenkin etsin sitä täydellistä kulmakynää, joka oikeesti pysyisi treenienkin aikana (olisi kiva omistaa kulmat 24/7) Tosin viime kerralla kun oli salilla duunin jälkeen mun kulmat pysyi paikoillaan – tosin en kyllä vetänytkään ihan täysillä, koska salin AC oli rikki ja se oli kuin sauna :P

      Mutta totta, onhan siitä loppujen lopuksi kyse siitä, että jos saa mukavammat fiilarit meikillä, niin sitten meikkaa :) Ja vice versa, jos ei halua meikata niin sitten ei meikkaa :D

      Tykkää

  2. En meikkaa erikseen mutta en myös pese meikkejä pois jos salille mennessä sitä on (jotkut pesee ja pitää siitä suurta meteliä). Ratsastuskisoihin meikkaan ja yritän miettiä sellaset meikit jotka ei leviä. Koska siellä (kouluratsastuksessa) ulkomuodolla on väliä, tosin ei kukaan tuomari vähennä pisteitä jos ei oo meikannut vaan ehkä sen teen lähinnä niiden täydellisten dresyyriprinsessojen takia, ettei tarvi hävetä täydellisten nutturoiden keskellä… Kyllä mua ehkä vähän kiinnostaa miltä salillakin näytän, varsinkin töissä koska en halua että asiakkaat kyylää mun makkaroita :D

    Oon yleensä sellainen neonpinkki naamasta aina kun teen jotain liikunnallista enemmän ku 3min, joten luultavasti ihan turhaan mietin mitään ulkonäköhommia. Miesten mielipiteet ei kyllä kiinnosta ja muutenkin muut saa olla niinku lystää kunhan tekee muutakin ku pousailee laitteissa joita haluaisin käyttää.

    Tykkää

    • Niin, kyllä mäkin duunin jälkeen meen salille meikeillä, en mä jaksa pestä niitä pois (eli kävelen kotiin Alice Cooperina) ja sitten kun mäkin joku kaunis päivä teen salijuttuja työkseni, niin varmasti alan panostaa enemmän siihen ulkonäköön :D Mutta se on sitten joskus kun niin pitkälle pääsen.

      Ja sen mä voin ymmärtää, että noissa heppajutuissa on niinkun kaunoluistelussa on esteettisyys osa urheilua. Kyllä mäki varmaan tekisin ihan samalla tavalla kun sää :P haha ”dresyyriprinsessat” osuva sana :D

      Niinpä – siis toi vika lause (y)

      Tykkää

  3. Arkena lenkille mennessä töiden/koulun jälkeen en pese meikkejä pois. En kuitenkaan meikkaa jos lenkillelähtö on ensimmäinen poistuminen neljän seinän sisältä päivän aikana, mitästä turhaa! :) Jos oletettaisiin että alkaisin käymään salilla niin meikkaisin… Yeah I know, mutta naama menee kauniin pinkiksi urheillessa :D

    Tykkää

    • Menispä kauniiksi pinkiksi mulla, mä tosiaan oon lila :D So not pretty hahahahha. Just näin mäki vedän. Tosin harvoin menen koulun/duunin jälkeen salille/lenkille, meen yleensä ennen sinne :P

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s