mary eräjormailee: paska reissu, mutta tulipahan tehtyä

Eli jess. Raporttia halusitte, raporttia saatte. Tiedättekin jo, että ainakin olen elossa. Mutta olipahan reissu. En oikein osaa sanoa, että oliko paska reissu (oli se) vai oliko mahtava reissu. Oli meinaa ihan himpskatin kamalaa ja aivan helvetin hauskaa (välillä).

Leikitään nyt, että olisin todella positiivinen ihminen ja aloitetaan niistä positiivisista jutuista.

+ Meidän ryhmä oli ihan sairaan hyvä (yhtä likkaa lukuunottamatta tehtävien välissä) kaikki antoi kaikkensa ja jos mokasimme, mokasimme joukkueena eikä koskaan syytetty toisiamme. Ei tullut riitoja, ei draamaa, ei mitään. Meillä oli sairaan hauskaa ja ihan omia läppiä ja keksittiin omia ”juttuja.” Meidän ryhmän nimi oli 100% tämän videon takia joten aina kun me voitettiin me vaa heitettiin sen jälkeen, että vedettiin 100%. Tai siis, me tehtiin kaikki tehtävät kilpailuksi ja leikittiin, että voitettiin vaikka palkintoja ei ollut. Kun oli palkintoja me oltiin melkein aina kakkosia – paitsi viimeisessä kilpailussa, kun kaikki olivat kyllästyneitä meidän 100% ja leijjumiseen ja päättivät keskenään, etteivät äänestä meitä. Mutta eihän se meitä haittanut. Saatiin jopa muilta yksittäisiä kehuja, että meidän ryhmä vaikuttaa oikeasti teamilta. Eli se oli kivaa.

bro

+ Luonto siellä Kilsbergenissä oli aivan sairaan hienoa. Siis oih! Voisin mennä uudestaan sinne kävelemään ympäri metsää.. jos ei vaan.. (tämä kohta jatkuu miinusten kohdalla..)

+ Jotkut tehtävät oli ihan oikeasti todella kivoja. Jouduttiin esmes arvoida, kuinka nopeasti kävellään rinkat selässä eräältä rannalta sinne missä yövyttiin (meidän 100% oli näköjään kaikkien aikojen nopein ryhmä! Ja huom, meikä jopa juoksi rinkan kanssa!) Saatiin muutamien vinkkien ja kartan avulla löytää seuraavaa kohde missä yövyttiin. Vaeltaminen on kivaa. Saatiin tehdä palapelejä ilman puhumista ryhmässä. Etsiä sitruunoja sokkona koko talosta. Pelattiin korttia porukassa. Opittiin tuntee toisiamme paremmin etc etc. Ja tämän sanoo siis ihminen, jonka mielestä tuonkaltainen bondaaminen on perseestä.

+ Ei jouduttu nukkuu ulkona! Tämä oli todella, todella, todella megasuuri helpotus! Koska oltiin kakkosia siinä tehtävässä missä arvioitiin saapumisaika paikalle, saatiin palkinnoksi nukkua sängyissä. Ykköset saivat oman mökin ja kolmoset ja neloset saivat nukkua vaan patjoilla yläkerrassa. Nukuttiin tosiaan toisessakin mökissä, mutta siitä mökistä enemmän miinusten puolella.

loki

+ Mun uudet kengät olivat MAHTAVAT! Ne olivat lämpöiset, mulla oli kolmet sukat ja yhdet villasukat päällä, eikä kiristänyt. Ei tullut rakkuloitakaan. Ja mitä parasta, ne oli ihan oikeasti täysin vedenkestävät. Se tuli testattua sillä tavalla, että plutasin jonnekkin minisuohon, eikä yhtään feilannut. LÖÖÖV THE SHOES!

+ Sain mahdollisuuden käydä pikasuihkussa, tosin haaleassa vedessä, mutta se oli nannaa.

Öh. Muita plussia ei kai ollutkaan. Heh.

Eli miinukset seuraavaksi.

– Kun tultiin sinne siis ensimmäisenä päivänä ja saatiin se meidän huone, jossa oli sänkyjä, niin me suurinpiirtein tyhjennettiin meidän laukut ja laitettiin kamoja paikoille. Sitten tulikin yhtäkkiä se tehtävä, että meidän piti niiden vinkkien ja kartan avulla löytää seuraava yöpymispaikka. Eli eikun kamat takaisin laukkuun ja eikun menoksi sinne metsään..

disappointed

– Ja siellä metsässä oli ihan hirveästi HIRVIKÄRPÄSIÄ! Hyisssaaaa… Siis ihan oikeasti. Niitä oli ihan joka paikassa. Mun pää oli täynnä niitä, joten mä rapsutin päätäni ihan koko ajan ja oli tiedättehän, sellanen fiilis kuin niitä olisi ollut joka paikassa. Yksi oli melkein menossa mun KORVAAN SISÄÄN ja löysin noin viisi kappaletta mun urheilurintsikoiden sisältä. SISÄLTÄ! Ja jopa housujen allakin. HYI HELVETTI! YÖK! Mä ihan oikeasti sain monta kertaa melkein itkukohtauksen koska niitä oli joka paikassa.

Dawson_Crying

– Ja se mökki. Voi luoja. 1800 luku soitti ja halusi mökkinsä takaisin. Perkele. Sängyt oli sellaisia kolme sänkyä päällekkäin, tiedättehän. Eikä niitä edes riittänyt kaikille, joten jotkut sai nukkua verannan penkeillä (eli kolme isoa jätkää – eli ne kilteimmät jätkät, jotka antoivat ainakin muijien nukkua sängyissä – ressukat.) Mulle oli varattuna sänky – koska selkä. Mutta ei se mitenkään hirvittävästi auttanut, koska se patja oli about sentin paksunen ja sitä niinkun heräsi joka kerta kun suurin piirtein hengitti koska ne sängyt natisi. Ja sitäpaitsi siellä ei ollut sähköä eikä juoksevaa vettä. Onneksi järvivesi oli sen verran puhdasta, että sitä pystyi juomaan koska meikäläinenhän unohti ottaa vettä mukaan…

– Onneksi se järvivesi sentään oli hyvää, sillä se vesi siellä ekassa paikassa maistui ihan raudalta.

gag-jim-carrey-liar-liar

– Ja voi luoja. Ne ulkovessat! Ei kyllä tehnyt mieli mennä sinne ollenkaan. Vahingossa osoitin fikkarilla sinne vessan ja näin, että jokun peräsuoli oli suurinpiirtein RÄJÄHTÄNYT SINNE! Yhyhyy. Ja sitten se oli vielä todella huonosti suunniteltu se huussin reikä, se oli niinkun todella kaukana siitä reunasta.. Joten. This is the nolo osuus.. Mä siellä pilkkopimeässä jotenkin missasin istuu siihen reijän päälle kun tuli pissahätä, ja istuin siis sen lankun päälle ja annoin mennä. Siinäs sitten meni noin muutama sekunti, kunnes huomasin, että hemmetti mähän pissaan tässä päälleni.

crying

Eikun äkkii hakee vaihtovaatteita. Ja sitten jotekin yritin päästä sen shokin ylitse, että kusin mun vaatteiden päälle. Ihan oikeasti. Miten voi olla niin tunari, ettei tajua, ettei istu sen huussin reijän päällä? Yksi luokkalainen sitäpaitsi oli mukana siellä pimeydessä kun tämä tapahtui.. Ja se meinasi kuolla nauruun, kun mää vaan huudan sieltä pilkkopimeästä huussista, että ”Hitto mä luulen, että kusin itseni päälle. Joo mä kusin ehdottomasti itseni päälle.” Marianne 31 vee moi. Lisäksi jotenkin onnistuin myös pissaamaan mun upouuden vessapaperirullan päälle kanssa :D Sanoin kyllä kaverille, että se kuolee, jos se kertoo kellekkään. Onneksi siellä oli vessapaperia vaikka kuinka paljon muutenkin.

meryl-facepalm

– Ja koska nukuttiin kaikki samassa huoneessa mua ihan oikeasti alkoi vituttaa eräät henkilöt, jotka ihan oikeasti evät osaa pitää turpaansa kiinni. Pitää niinkun puhua ihan koko ajan, eikä osaa edes kuiskatakaan. Ja joo, unohdin tosiaan ne korvatulpat ottaa mukaan. Hitto, että alkoi ärsyttää. Meinas kyllä tulla muutmat suomenkieliset kirosanat siihen mennessä.

twitching-sheldon

– Nukkumisestahan ei muuten tullut yhtään mitään. Mähän siinä mietin monta tuntia sitä vessaepisoodia ja sen lisäksi niitä hiton hirvikärpäsiä. Yritin kovasti ajatella jotain kivaa, mutta heti ne ajatukset meni niihin kärpäsiin ja mun pissaleggareihin. Nukuin ehkä tsägällä kolme tuntia.

internatllyscreaming

– Ja muuten kun nyt kerran puhutaan unohtamisesta – niin unohdin mun hammasharjankin kotiin. HAMMASHARJAN! Ja muuten kaikki mun proteiinit. Olin keittänyt neljä kananmunaa ja ostanut mozzarellaa mukaan, mutta kaikki jäi jääkaappiin.

– Ja kun nyt kerran tässä puhutaan ruuasta niin, meidänhän piti tehdä ruokaa toisillemme. Mä nyt jotenkin luulin, että koska kerran meitä on noin 20 urheilullista ihmistä, että ruoka olisi kutakuinkin ravintorikasta. Koska pitäähän sitä niinkun jaksaa tehdä niinkun fyysisiä juttuja siellä. But no. Ruokina oli ekana iltana perunamuussia, lihapullia (mulle kasvis, koska sanoin, etten syö lihaa – jotenkin arvasin että lihapullia olisi menyyllä – ollaanhan sentään Ruotissa) ja jotain limaista kastiketta, lounaaksi tokana päivänä makarooneja ja kananakkeja – kastikkeena ketsuppia. EI MITÄÄN VIHANNEKSIA! Eikä kolmesta nakista tule edes vatsa täyteen. Ja ketsuppi ei hemmetti ole kastiketta! Yök! Meidän ryhmä sentään teki makkarastroganoffia riisin kanssa (tosin riisi epäonnistui) ja siitä tuli melkein jokaikinen vitun pölö sössöttää, että ohhoh ai puuroako syödään nami nami. MITÄ VITTUA IHMISET! Meillä muuten oli vihannesta mukana siinä soossissa – sipulia, chiliä ja valkosipulia :D Aamupalaksi joku ryhmä teki puuroa. Ja onnistuivat senkin mokaamaan. Oli kuin limaa, eikä mukana ollut yhtään suolaa, vaikka sanoivat, että siinä oli sitä. Meinas kyllä tulla itku muutamaan otteeseen. Never again! Eikä edes mitään proteiinia aamupalaksi. Whatthehell!

yeah right

– Kaikki epämääräset ruuat aiheutti muuten ihan törkeitä ilmavaivoja mulle. Eli piereskelin koko matkan more or less. Onneksi olivat hiljaista sorttia eivätkä haisseet. Ainakin kun olin hereillä. Yön aikana olin varmaan mikäkin moottoriperse. Eli siis kyllä, naisetkin piereskelevät, miehille tiedoksi. Ja jos ne ovat haisevia sortteja, ne eivät siis tuoksu ruusuilta..

ohyeah

– Kokkaaminen meidän mahtavassa ryhmässä oli ainoa kerta, jolloin meinasi tulla sota. Koska kaikki halusivat tehdä makkarastroganoffia omalla tavallaan. Eli viisi erilaista versiota. Kukaan ei uskonut sitä, että koska luokan kaksi vanhinta ihmistä on meidän ryhmässä, että meillä ehkä on vähän enemmän kokemusta. Joten sekaan heitettiin esmes kilo ketsuppia (hyisssaaaat..) Onneksi sain itse tehdä oman stroganoffin kananakeilla bwahaha. Joku söi jämät siitä, ja tuli kehumaan, että oli muuten paljon parempaa. Told ya.

-Eräs tehtävä, jonka saimme oli, että meidän piti sieltä metsämökistä mennä takaisin sinne parempaan mökkiin. Tosin emme saaneet mennä samaa matkaa, vaan piti mennä pidempää reissua ja matkan varrella ”yksi mursi jalkansa ja yksi menetti näkönsä.” Eli siinä sitten jouduimme jotenkin saamaan tyypit realistisesti takaisin sinne lähtöpaikalle. Meikä sai olla se sokea. Ja voi hemmetti, miten kamalaa on kävellä UMPIMETSÄN LÄPI ihan sokkona, kun toinen selittää miten pitää kävellä ja mihin suuntaan. Karseeta! En suosittele. Mutta selvittiin kuitenkin todella hyvin siitäkin tehtävästä ja oltiin ekoina, vaikka meitä oli yksi vähemmän kuin muissa ryhmissä. Periaattessa meillä oli lupa valita jompikumpi niistä, murtunut jalka tai sokkona – mutta maikkojen mielestä me tehtiin se tehtävä niin hyvin, niin eivät sitten sanoneet mitään. Mitäs siinä.

wholetthe

– Leikit iltaisin. Ihan oikeasti. Milloin ihmiset tajuavat, ettei kaikki tykkää mistään hiton leikeistä. Meidän piti tehdä jotain tyhmiä liikkeitä My Bonnie-biisille ja juosta tuolien ympärille ja laadidaa.

– Käytöstapojen puute. Nyt heitän kyllä rumasti, mutta siis.. nykynuoriso! Mut on kasvatettu niin, että vanhempiaan kunnioitetaan. Eli esmes maikoille ekana ruokaa. Ja mun mielestä jätkät ei kyllä olleet mitenkään hirveen reiluja, kun juoksivat aina ekana ottamaan ruokaa ja ottivat mega-annoksia, vaikka ryhmillä oli rajoituksia, kuinka paljon saa ottaa (”Sori, en kuullut, höhöhö”) Laskettiin sentään, että kaikille riittää ruokaa, niin mitäs pölö meet ottaa kolmen ihmisen annoksen, häh?

Sen lisäksi siivoaminen. Miten se voi olla, että aikuiset ihmiset, luistaa sellaisestakin asiasta. Jos ollaan porukkana jossain mestassa ja kaikkien tulee siivota.. niin miksi pitää niinkun elää kuin sika, ja sitten syödään aamupalaa ihan sikakauan, että muut ovat jo ehtineet tehdä kaiken siivoamisen, koska on kiire? Ihan oikeasti, sairaan törkeää. Ja koska kukaan ei käynyt hakemassa lisää puita (piti hakea sen verran, kun mitä oltiin käytettykin siihen metsämökin lämmittämiseen..) niin MINÄ sitten menin hakemaan puita. Minä selkävammaisena roudasin varmaa 20 kg puita. Ja YKSI tyyppi auttoi. YKSI! Kahdestakymmenestäkolmesta. Saatana.

fucking kidding me

Ja wait! There is more! Kun lähdettiin kotiinpäin taas, pyysin meidän ryhmän kuskia, jos saisin istua etupenkillä ja sain vastaukseksi kyllä. Silloin yks tyyppi, jonka piti saada meiltä kyyti hyppäsi etupenkille. Vastasin siinä sarkastisesti, että ajattelipas sitten istua etupenkillä. ”Joo kato, mulla on selkä vähän kipee, tartten selkälämmitystä.” ”Ajaa, kun mulla on tässä välilevyn pullistuma ja me vähän sovittiin, että saisin istua siinä kuskin kanssa.” ”No onks sun selkä kipee nyt muka vai?” ”No mun selkä on ollut kipeenä tässä 6 kuukautta, eikun yhtäkkiä vaan parani, ihan tuosta noin vaan. MAGIC!” ”Ai nyt me niinkun kilpaillaan kenellä on paskempi selkä?” Ja tyyppi heitti takkinsa sisälle. Mun silmä alkoi nykii ja laskin miljoonaan, rauhottelin mun halua vetää sitä tyyppiä turpaan ja sain rauhallisesti sanottua ”Mee vaa istuu, jos kerran noin heikko oot. ” JA SE TYYPPI JATKOI! ”Ai koska te suomalaiset ootte niin koviksia? *puhuu ruotsia suomalaisella aksentilla (joka ei ole sama asia, kuin suomenruotsi)* Juodaan vähän Koskenkorvaa ja leikitään veitsellä HÖHÖHÖ.” – tässä kohtaan mun molemmat silmät nyki – ja sain vaan sanottua ”Mä en ole suomalainensuomalainen olen suomenruotsalainen.. iso ero.” JA SE JATKAA! ”Niin, ootte vaan keksineet tuon jutun, jos olette häviämässä.” Tässä vaiheessa mulla kiehu niin paljon, että yksi  meidän ryhmästä, joka istui takapenkillä otti mua kädestä kii ja sanoi katseella, että anna mennä anna mennä.

angry

KAIKKI MUUT, siis ihan kaikki muut meidän luokassa ovat koko matkan aikana pitäneet huolta siitä, ettei mulle käy mitenkään ja olleet huolissaan siitä, ettei mun vamma vaan pahene. Ja sitten tulee tää tyyppi, jolla on pikkasen selkä väsynyt ja on totaalinen mulkku. Ja sitäpaitsi olen muutenkin 10 vuotta vanhempi. Ja muija. Se siitä herrasmieskäytöksestä.  Mitä vittua, mä en ikinä tekisi noin jollekkin, joka on mua vanhempi. En koskaan. Siinäs minä sitten istuin koko kotimatkan takapenkillä kuin sardiinit purkissa kahden muun tyypin kanssa ja purin huuleen, ettei itku päässyt mun selän takia. Mutta ei se mitään, kai sitä olisi pitänyt arvata, että siellä on muutama mulkkukin meidän luokalla. ÄSSHÅL!

Yes. Kun tulin kotiin otin maailman pisimmän lämpöisen suihkun, pesin hiukset oikein kunnolla ja tarkistin, ettei päänahassa vaan ole mitään ylimääräisiä hirvikärpäsiä (tunnen niitten ryömivän mun päällä edelleenkin..), laitoin puhtaat vaatteet päälle, pesin hampaani noin vartin ja tein kunnon mental fiven itseni kanssa.

sweet

TEIN SEN! SELVISIN HENGISSÄ 2 VUOROKAUTTA SIVILISAATION ULKOPUOLELLA! ILMAN, ETTÄ KUKAAN MUU SAI TURPIINSA TAI ETTÄ JOUDUIN HULLUJEN HUONEELLE!

victorydance

YLÄFEMMOJA KAIKILLE!

highestoffives

Mutta joo. Sellainen matka. Sekä hauskaa, että täysin katastrofaalista. Menisikön uudestaan? Kyllä. Jos saan yöpyä hienossa mökissä, jossa ei ole hirvikärpäsiä, eikä hämähäkkejä, eikä tuntemattomia ihmisiä.

Prinsessaperse kiittää ja kuittaa.

PS. Kuviahan ei tosiaan ole, koska mulla ei edelleenkään ole kännykkää, jolla voi ottaa hienoja kuvia, enkä viitsinyt kantaa mun kallista kameraa mukana.

PPS. Pari meidän ryhmän jätkistä oli muuten pahempia prinsessaperseitä, kuin minä.. He meinaa livahtivat autojen luokse ja lähtivät ajellen etsimään normaalia vessaa, jotta pääsisivät kakkoselle :’)

8 thoughts on “mary eräjormailee: paska reissu, mutta tulipahan tehtyä

  1. No voi jumalavita mikä kusinaama vittupää toi viimeinen idiootti?!?! Mulla juuri posahti aivoverisuoni sun puolesta! Lähen örppööseen ja vedän sitä pannuun perkele!

    What is he, five? Mun isä on vahvempi ku sun isä wtf gdmn mthfckr.

    Tykkää

    • HAHAHAHA :D No tiiäks multa varmaan posahti kolme suonta siinä. Näin jälkeenpäin aateltuna edelleenkin sellainen fiilis, että mitvit siinä oikein tapahtui. En tienny, että tuollaisia mulukkuja edes on..

      Tykkää

  2. Voi apua mikä ääliö tuo etupenkille ängennyt.. Pakko kommentoida kun nousi niin niskakarvat pystyyn. :D Juutuin blogiisi vähän vahingossa ja oon tässä lueskellut näitä vanhempiakin tekstejä läpi vapaapäiväni viihdykkeeksi. :)

    Tykkää

    • Hahhaa! kelaa ny et mä joudun sietää sitä tyyppiä vielä puolitoista vuotta kunnes opinnot loppuu yhyhyyy. Mitäs siinä, kiva kuulla että kelepaa viihdykkeeksi :D Nauti vapaapäivästäs! :))

      Tykkää

      • Voi ei.. Tsemppiä vaan.. :D Ja kiitos. :) Vapaapäivää voi kuluttaa mm. tekemällä pannaria, lukemalla blogeja ja katsomalla aivan liian monta jaksoa Näkijää. Hei hei vaan kaikki hyvät suunnitelmat jostain urheilullisesta aktiviteetista.

        Tykkää

        • Kiitos sitä tarvitaan hehe. Kuulostaa aivan täydelliseltä vapaapäivältä, itse pesen aina pyykkiä tai teen jotain muuta tylsää :D

          Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: ihmemaan joulukalenteri 2014 – luukku 20 | Mary Ihmemaassa

  4. Päivitysilmoitus: 2014: summa sumarum | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s