perhe on painajainen.

Te, jotka seuraatte mua instassa ovat tietoisia siitä, että eilen keskellä päivää lähdin seikkailulle. Mutten koskaan kertonut, että minne, sillä tarkoituksena oli yllättää sekä mutsi, että sisko – koska siskolla on muuten tänään synttärit. Olen suunnitellut tätä pari viikkoa, heti kun tajusin, ettei mulla ole viikkoon luentoja ja aattelin, että BWAAHAA lähdenpäs.

heimelennetään

Joo a) mulla on avaimet mutsin luona. b) mutsihan on eläkkeellä, minne se menisi c) sisko vois olla se vaikeampi osapuoli yllättää, koska se ei nyt nii kauhiasti edes tykkää ylläreistä (en tiedä miksi.. jotkut ihmiset ovat outoja) mutta kukapa ei nyt ilahtuisi siitä, että ulkomailla asuva sisko tulee yllättäen kylään ja viime kerrastahan on noin ööh sata vuotta (en siis ollut kesällä Suomessa..)

Tarkoitushan oli se, että kun koputan mutsin ovelle se avaa sen ja on ihan silleen että: OUMAIGAAD! Mitä sä täällä teet???

Paitsi todellisuudessa se meni näin:

Mutsi olikin siskon kanssa Itäkeskuksessa, ja oli vasta tulossa kotiapäin. Laitoin viestii että höh höh ”millos oot kotona, soitellaanko sitten? Tylsää duunissa.. ” Puoli yhdeksältä piti olla se aika. Okei fine, voin kävellä talon ympäri ja tulla takaisin uudestaan. Olin siis jo perillä, tyhjässä kämpässä.

MUTTA.

Mutsin koira.

Niin se koira. Senhän oli tietty pakko päästä ulos. Tai näin päättelin, koska se tuhnutteli aika reippaasti kun se hengas mun vieressä. Ja mä en sitten oikein kestänyt sitä tuhnuttelua (erittäin silent, erittäin deadly!), joten aattelin, että hei, menen koiran kanssa mutsia vastaan. Eli koiralle hihna päälle, kengät jalkaan ja eikun ulos.

Paitsi, että mutsi päätti yhtäkkiä ottaa ihan väärän tien kotiin, ei siis sitä tietä mitä se on ottanut 30 vuotta. Just. Eli en koskaan törmännyt siihen. Sitten aattelin, että voi hemmetti – jos se on kotona ja koira ei ole siellä ja mun kamat on siellä se varmaan mokaa koko homman ja kertoo siskolle. Ja eikun juoksemalla kotiin koiran kanssa hirveetä vauhtia (no koirahan tarvitsee liikuntaa.. mitäs siinä..)

Kun koputan oveen mutsi vaa: Siis mitä hittoa, mitä sä täällä ja mä luulin et koira oli kuollut. Mä vaa: okeeej :D koska mun reppu + ei koiraahan tarkoittaa automaattisesti, että koira on delannut. Nojoo. Sitten se heitti vaa siihen ”niin, että kirjoitin siskolles kanssa.. ”

MITÄ KIRJOTIT!!?!!?!

”No, että koira ei tullut vastaan.. ”

Ah okei, ei siinä sitten mitään haittaa..

”… ja, että sun laukkus on sun huoneessa..”

meryl-facepalmNO VOIHAN! Siinäs meni sitten mun yllätys, kun oli tarkoitus mennä aamusta kello seiskalta oven taakse ja vaa tadaa ylläripylläri!

Noh, pakko sitä oli sitten soittaa siskolle, ja kun se vastas niin oli sellainen minuutin hiljainen hetki, ja sitten tuli vaan:

”Siis mitä ootko muka Suomessa. Häh. Mä en nyt tajua. Ihan oikeasti vai?”
”Jepp..
surprise… Nooh, mennääks vähän baila baila huomenna? Nnntsnnnts..”
”Noku mä oon kaverin kaa tehny vähän suunnitelmia.. ”
”Niin? Enkö mä muka voi tulla messiin vai? Mä en oo viettänyt sun synttäreitä ikinä.. ”
”Noku kaveri menee vähän oudoksi, jos siellä on ventovieraita mukana.. ””Hmm, eli mä matkustin tänne sun takias, kun sulla on synttärit, ja mä en saa olla mukana viettämässä? Ja milloin musta tuli ventovieras?”
”No voidaanhan me hengailla vaikka maanantaina.”
”No eihän maanantaina ole kivaa mennä baanalle. Mut okei, mukavaa synttäriä ja lähdenpäs tästä sitten takaisin Ruotsiin. ”

hmm
Paitsi etten lähde kuitenkaan, ei ole varaa ostaa ylimääräistä lippua ja en jaksa yrittää vaihtaa. Että todella hyvin meni sitten se yllätys. Eli mitäs tästä opimmekaan? A) Kerro jommallekummalle, ettei kukaan saa sydäreitä (koira on kuollut..) ja toinen kertoo kaiken B) Nykymaailmassa ei näköjään voi tai saa olla sponttaani enää, vain tällaisia juttuja pitää suunnitella noin viisi vuotta etukäteen (eli solong jännittävä elämä, pitäisköhän munkin suunnitella mun elämäni jokaikinen hetki kymmenen vuotta eteenpäin?) C) Ei kannata tehdä kivoja juttuja muiden takia, kukaan ei kuitenkaan arvosta sitä. D) Koira saa oppia pidättelemään ja minä kestämään tuhnuja paremmin.

deadMut näillä mennään. Teen sitten sitä mun kouluduunia jonka pitää olla valmis perjantaina. Ja tapaan kivoja blogilikkoja ja entisiä örppöläisiä.

5 thoughts on “perhe on painajainen.

  1. Waaat, eli et oikeesti päässy siskos kaa viettää sen synttäreitä sen kaverin takia? That’s weird. Noo, kuulostaa siltä että opit tärkeän läksyn ja se on tuo D. ;DD

    Tykkää

    • Yepps :D Näin on mut hei. Olin saunassa, that’s something. Olisin missannut muuten koko matkan aikana :D Niin totta.. D on ehdottomasti tärkein!!

      Tykkää

  2. Eikä :( Ihana yllätys, harmi että ei onnistunut niinku suunnittelit. Mutta kyllä sun äiti ja sisko silti ilahtui varmasti sun näkemisestä eli no worries :D

    Tykkää

  3. Päivitysilmoitus: viikon ♥ ihanat: kakkukarnevaalit helsingissä, syystakkeja ja halloweenkrääsää | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s