yhyy, olen sinkku koska olen liian pitkä!

Oon nyt aika aktiivisesti tässä testaillut Tinderiä, ihan vaan, jotta saisin vähän blogimateriaalia (kaikkeen minäkin ryhdyn ihan teitä viihdyttääkseni ;)

Ja mun suurin wtf-ajatus on tällä hetkellä se (ollut jo aika kauankin..), kuinka tärkeää pituus on nykymaailmassa. Tämä tuli siitä, että niin monella äijällä on about me – osiossa vain ja ainoastaan pituus kirjoitettuna. Siis WOOOW! Nyt sain kyllä ihan sairaan hyvän kuvan susta ihmisenä, kun tiedän minkä pitunen olet! Niin pituus yhdistettynä naamaan ja mahdollisesti paidattomaan kuvaan. WOOW!

MILLOIN JA MITEN PITUUDESTA TULI SE ABSOLUUTTISESTI TÄRKEIN ASIA IHMISESSÄ?

Mitä vittua ihmiset! HÄVETKÄÄ!

Yksi tyyppi ihan tosissaan lopetti mun kanssa jutustelun, koska olin niin pitkä. Minä. PITKÄ! Mä oon omasta mielestäni ”vain” 170 nysä – tai no aika normipituus muijalle. Kai. No mulle se on aina ollut aika normipituus. Läppää pystyi heittää tän tyypin kanssa vaikka kuinka paljon ja juteltiin oikein paljon ja hauskaa oli ja puhuttiin tapaamisesti etc. Tosin, sitten tuli se kysymys, ”kuinka pitkä oot muuten”. Mulle ei tullut edes MIELEEN kysyä tätä.. Mutta siis joo. Kerroin pituuteni, se kertoi omansa – voi luoja, mun ois pitänyt olla 150 senttinen, että olisin kelvannut. Nyt olin vaan 2 cm lyhyempi kun tää jätkä. Loppui jutustelu, kuin seinään. No vittu FINE! Mukavaa elämää sullekkin.

noEsmes tämä kuvaus saa mun silmät nykii aika mukavaan tahtiin: ”tosirakkaus löytyy toivottavasti pienessä pakkauksessa.” Kamoon! Niin, että matsaa sun housujen sisältöön vai? Ymmärrän yskän. Swipe left.

Mua jotenkin ottaa niin kaalin tämä, että miehen on siis pakko olla vähintään 10-20 cm pidempi kuin nainen, muuten menee maailmankuva ihan pilalle. Yhy. Okei, ajattelenhan toki itsekin niin välillä. Tai ajattelin – tuon  ylempänä olevan tyypin takia olin antamassa mahdollisuuden kuitenkin. Koska hei, se oli ihan oikeasti ihan helvetin hauska tyyppi. Mutku no. Mä oon vaan liian pitkä!

Voi surku, pitääkö mun saada tästäkin jotain ulkonäkökriisiä? Mun pituudesta! Nyt en tule koskaan saamaan unta taas vaihteeksi. Riittää jo, että on kriisiä painosta, hiustenväristä, kuppikoosta, perseen koosta, nenän muodosta, pään muodosta ja ja ja ja… en siis nyt tarkoita sitä, että mulla näitä kriisejä on, mutta monella on.

Koska se pituushan (kuten myös paino, jalan koko, nenän muoto ja hiusväri etc) kertoo taas vaihteeksi ihan koko mun persoonallisuuden, miten kohtelen kanssaihmisiäni, millainen huumorintaju mulla on ja mikä mun lemppari viini on. Niin ja tottakai myös mun lemppari leffan ja sekä värin ja olenko vasen- vai oikeakätinen.

ARGH! Hulk mad!

hulk madJotenkin en ylläty, miksi niin monet näistä tyypeistä hengailee näissä apeissa melkeinpä vuosikausia. Etsitään jotain täydellistä naista/miestä, mitä ei ole edes olemassakaan. No onnee vaan metsästykseen! Meen tässä mun aivan liian pitkän ruumiini kanssa nukkumaan, jos nyt vaikka sattuisin saamaan unen päästä kiinni.

Mitäs te silläpuolella ruutua ajattelette tästä? Onko naisen automaattisesti oltava miestä lyhyempi?

24 thoughts on “yhyy, olen sinkku koska olen liian pitkä!

  1. Mulla on vähän paha tulla huutelemaan, oon 155cm kengät jalassa eli aika lyhyt. Musta oisi hassua, jos jätkä oisi mun pituinen, kuudesluokkalaiset pojat on tän mittasia! Ehkä jos olisin ns normaalipituinen asia ei vaivaisi, mutta lähtökohtana mulla on se, et se toinen on vähintään 15cm pidempi. Kuka sinne ylähyllylle muuten yltäisi! ? :D

    Tykkää

    • Ois kyl aika hassuu jos joku alkais sua kutsuu liian pitkäks :D Ja pakko kyl sanoo, et olisi mullakin varmaan vähän ongelmia, jos äijä ois jotain 15 cm mua lyhyempi :) Ois ehkä pitänyt selventää, että samanpituinen taikka muutama sentti lyhyempi :D

      Tykkää

  2. Mulla on vähän sellanen että miehen pitää olla pidempi, ainakin sen verran että korkkareita voin käyttää enkä mene ohi :D Mutta jotenkin pidempi mies on, en mä tiedä, turvallisempi? Siis ajatuksella että naisethan aina haluaa että niitä halitaan ja että pystyy käpertymään toisen syliin ja kaikkea sellasta söpöä. Ni onhan se jotenki jos mies on sitte lyhyempi (saati muutenkin pienempi) ni siinä sitten kauheena mörssärinä halit ite sitä miestä. Eeh. Ihan pölvästiähän tällanen on, tiedän! :D

    Ja onhan se niin että mitä paremmin ihmisen tuntee, sen vähemmän ulkoiset asiat merkkaa. Tinder on vaan niin kovin ulkonäköön perustuva juttu että sanoisin että pitää käydä kauhee munkki että sieltä jonkun oikeasti samanhenkisen ihanan tyypin löytää. Kyllä mä tiedän että näin on käynykin, ei siinä mitään, mutta mä oon ainaki TOSI skeptinen että siellä ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa jonkun tapaisin. Sitten kun sen aika on.

    Ja niin, ET OLE LIIAN PITKÄ. Se kundi oli sulle vaan liian lyhyt.

    Tykkää

    • Niin siis mähän aattelin noin kanssa ennen. Vielä kun exän kaa seurusteltiin ja se oli VAAN mua 10 cm pidempi, etten sitten käyttänyt korkkareita koska oisin ollut sitten nii mörssäri (no olinhan mä muutenkin silloin tukevampikin, että olisin ihan OIKEESTi ollu mörssäri siihen verrattuna) Mutta sitten tosiaan kaverit piti mulle pienen puhuttelun, että eihä sitä koskaan tiedä jos menee se SUURI rakkaus ohi naaman kun on niin kiinni tuossa, että pakko olla niiiiin pitkä, että voin pitää näitä 30 cm korkoja , ja se ois edelleenki pidempi.

      Mutta siis joo, kyllähän mä tunnetusti pidän pidemmistä äijistä, mitä pidempi sen parempi. Mutta annan kuitenkin vähän lyhyeimmille edes yhden mahdollisuuden ennen kun tuomitsen. Mielummin niinku kristiina tuossa sanoi, että lyhyempi äijä jolla on persoonallisuutta, kuin pitkä joka on mulkku :D No emmäkää kyllä oikein osaa ottaa sitä Tinderiä ihan tosissani, enkä melkein uskokaan, että sieltä ketään tapaisi. Koska no swipeaan vasemmalle 99% tapauksista :D (swipe left on siis juu ei kiitos) mä voisin vaikkapa laatia ihan oman postauksen kaikille mun viidelle miljoonalle syylle, miksi kukaan ei tinderissä mulle kelpaa HAHAH.
      Ja niin jo, hyvä pointti toi vika! :3

      Tykkää

  3. Jag har kunnat konstatera att de kvinnor (jag träffat) vill att mannen skall vara längre än vad de är. Själv bryr jag mig inte så mycket i dethär, men visst känner jag mig liten om kvinnan är längre än 180cm, vilket är min egnen längd. På dejtingsidor har jag valt 155-182cm på de jag kan tänka mig träffa. Av de jag träffat så har nog den kortaste varit 160cm och den längsta 178cm. Nu säger jag inte att längden är det som avgjort, utan där finns nog många andra faktorer inblandade. Jag tänker ändå att för en del kvinnor kan längden ha varit avgörande för att ens komma igång med att bekanta sig, på samma sätt som det kan vara andra vägen.

    P.S Det är nog då inte bara män som har dåliga Tinderprofiler, mer än hälften av kvinnorna inte har någon text alls. Några har ort och någon enstaka har något skojigt istället för ett Marilyn Monroe citat eller ”Pieni mutta pippurinen”. Trots utseendet har stor betydelse på Tinder så är det betydligt lättare att få till stånd en konversation om man har något mer att gå efter.

    P:P.S Skrev på svenska för då blir det mindre stavfel :)

    Tykkää

    • Det går riktigt bra att skriva på svenska, då blir det mindre stavfel för mig med hehe.
      Det finns ju inte så där överdrivet många tjejer som är över 180 ifs, fast förstår ju ändå poängen. Alltså tydligen så är detta med längd ett krav att skriva i sin profil enligt dudes på tinder iaf. Står ofta i profilen ”längd: xxx cm. är tydligen sjukt viktigt här. ” vilket förklarar det att så många skriver längden i sin profil. Själv kan jag ju tycka att det är lite konstigt. Och jag VET att tjejer anser detta med längd vara oerhört viktigt. De flesta av mina tjejkompisar menar ju att killen absolut måste va längre. Men liksom ändå. Lite tragiskt att inte ge en person en chans, bara för att hen är 2 cm under ”kriteriegränsen” :D

      Ja vad jag har hört av killkompisar så är brudarna nästan värre än killarna gällande utseendesfixering, så är inte förvånad över den nyheten att tjejer också suger på att tindra. Ja och tydligen är tjejer inte så där jättepeppade på att starta konversationen heller vad jag hört. Lite gammaldagstänkande där.. Men fett kul att få lite manliga synpunkter gällande det här med att nätdejta! Så tack för det! Brukar alltid fråga killkompisarna också hur de upplever dejtingvärlden och hur brudar funkar i den :D Oerhört intressant.

      Tykkää

  4. Mulla exä oli ”vaan” 10 senttiä pidempi (oon seurustellut mua lyhyemmänki kundin kanssa – jotain 8cm) ja se ei ollut tarpeeksi. Yleensä käytin ,lenkkareita mutta siitä nousi heti hirveä paskamyrsky kun mulla oli korot. Talvikengissä oli 6cm (olin liian pitkä sillon kun niillä pääsin jopa 174 pitkäksi) ja auta armias jos käytin 10cm korkoja!
    ”Sä oot liian pitkä. Vaiha kengät, en tykkää noista.”

    Ite en jaksa välittää pituudesta, ikinä välittänytkään, mutta hyvä huumorintaju ja persoonallisuus on sitäkin tärkeämpi. Mielummin oon lyhyen mutta hyvän tyypin kanssa kuin pitkän ilman minkäänlaista persoonallisuutta. Joo, kaikki on sanonut että oon ”strong independent woman” kun en kaipaa miestä vaan osaan tehä kaiken itekin, mutta mielummin turvaudun itteeni kuin muihin joista ei ikinä tiedä :) Ja jos ylähyllyille pitää päästä niin aina on tuolit ;)

    Tykkää

    • Eikä apua! Onneks mun exä ei sentää mitään tuollaista heittänyt, seki oli 10 cm mua pidempi. Tosin en kyllä edes korkoja käyttänytkään silloin.. mutta itseni takia siis, se ei niin tuosta pituudesta välittänyt.

      Joo huumorintaju ja persoonallisuus on ehdottomasti ne tärkeimmät, olen täysin samaa mieltä sun kanssas. Voi jos vaan olisin aatellut niin aina, tää on aika uus juttu mulle nyt – tullut tässä parin viimeisen vuoden aikana. Okei viimeisen vuoden aikana. Okei keväällä alkoi. Haha niin sen pitääkin olla! Mä yleensä hyppään tiskipöydälle jos tartten jotain kaapin ylähyllyltä. Tosin sen verran dependent olen, etten osaa käyttää porakonetta. Siihen tarvitaan edelleenkin apua.. tosin naispuoliset kaverit ovat yleensä siinäki parempia kuin miespuoliset ;)

      Liked by 1 henkilö

  5. Ite oon 154cm ja en tykkää pienistä miehistä. Myönnän kyllä tinderissä pyyhkäisseeni vasemmalle muuten hyvännäköisiä miehiä just sen pituusmerkinnän perusteella; 168,5cm -> left, mutta taas toisaalta 196cm -> left

    Tykkää

    • Mäki luulin, että oot paljon pidempi! :D What the hell!

      Mutta jos rephraseataan se näin, jos tapaisit ihan OIKEASTI sairaan mahtavan tyypin, joka ois sanotaan 165 pitkä. Siis ihan oikeasti tosi mahtavan, antasitko pakit? :) (tosin ymmärrän, ettei ehkä ainakaan lyhyempää kuin sä, koska sähän oot itse ihan vaahtosammuttimen kokoinen :P (siis muhun verrattuna :D))

      Tykkää

      • Hahah, ei olis pitäny paljastaa omaa pituutta, nyt teidän illuusio särkyi! :D
        Pahan pistit, ehkä se miehen pituus (tai lyhyys) ei sit tositilanteessa haittais. Mutta todella vaikee kuvitella kun kaikki on aina ollut 180+

        Tykkää

  6. Mä oon ite vaan 155 cm ja mulle olis kyllä SUURI ongelma, jos jätkä olis mun pituinen tai vaikkapa vaan muutaman sentin pidempi, mutta ei voi oikeen verrata :D Koska tosiaan noin lyhyt miespuolinen henkilö olis jo todella todella lyhyt!!

    Muuten on kyllä tosi naurettavaa, että jos muuten tuntuu mätsäävän, niin pituus estää mahdollisen jutun edistymisen. Yhtä naurettavaa kun se, että kysyis horoskooppia ja kun toinen sen kertoisi, niin vastaisi tyyliin että ”mä en tapaile leijonia!”. :D Jos mä olisin sun pituinen niin mua ei ainakaan haittaisi, vaikka sitä pituuseroa ei paljoa oliskaan!

    TYHMÄ jätkä siis, älä välitä! Ota toi vaan merkkinä siitä, että se sun oikea odottaa vielä jossain muualla :)

    Tykkää

    • Juu siis enhän mä enää välitä, on tästä jo aikaa kun tämä tapahtui. Mutta silloin otti päähän jonkin aikaa ainakin.

      Niin no onhan se suhteellisen harvinaista, että jätkät on noin lyhyitä, vaikka niitä kuitenkin on. Ja niin no toi ois aika läppä toi horoskooppi juttu vetää keskustelun avaajana :D ”Moikka, hei millon sulla on synttärit?” ”24.7, kui?” ”Joo hei sori, my mistake. Mä en tykkää leijonista, te ootte vähän liian itsekeskeisiä, mä jäisin ihan varjoon. Mukavaa illan jatkoa!” PITÄISKÖ TESTATA :D HAHAA. Mun on pakko!

      Tykkää

  7. No voi jeesus mika urpo! Mua yleensakin korpee tallaset pituusvaatimukset… Siis kyllahan tottakai kaikilla on jotain mieltymyksia, esim. joku on heikkona pitkatukkasiin muusikonrenttuihin, sinisilmasiin blondeihin, jne, jne mutta etta joku tollanen taysin tyhjanpaivanen ulkonakoseikka olis este tutustumiselle johonkin tosi hyvaan tyyppiin on ihan taysin uskomatonta! Ma oon seurustellu sellasten kusipaiden kanssa, et jos pituus on ainoo ”ongelma”, niin ilolla otan sen vastaan!

    Ma oon about samanpitunen sun kanssa. Mun mielesta oon ihan keskimittanen, sellanen normipituus, joskin musta tuntuu etta taalla meillapain oon hiukkasen keskivertoa pidempi. Sitten loysin tollasen miehen joka on mua pari senttia lyhyempi! Ai kauhee. Niin, ja ma tykkaan kayttaa korkkareita. Vahintaan 10cm korolla. Mutta toi mies on kylla tosi hauska, etta se korvannee ne puuttuvat sentit pituudesta.

    Eipa toi pituusero oo tota miestakaan haitannu. Sanoo etta on katevaa kun ei tartte tuolia jos ei ylta jotain ylahyllylta! Nyt se vaan toivoo etta toi muksu saa mun pituusgeenit eika sen. :D

    Tykkää

    • No niin sitä minäkin vähän aattelin, että noh – enpäs nyt aio tutustua tähän ihmiseen koska se on mua vaan 2 cm lyhyempi, vaikka vaikuttaakin mahtavalta tyypiltä.. outo tapa ajatella. Oonhan minäkin tapaillut tyyppejä joilla on vielä pahemmat ulkonäkökriteerit mut niinku kuitenkin. En oikein ymmärrä, että miten sitä niinkun silloin ajattelee.. Oon muistaakseni muutenkin joskus kirjoittanut näistä kriteerilistoista.. ne on vaan jotenkin niin.. älyttömiä. Varsinkin, kun ne tulee jonkun suusta joka oikeasti on perseen näköinen itse :P

      Haha no niin! Mahtavaa hei, just noinhan se pitääkin mennä ja sitten siitä tulikin happily ever after! :) Toi ”ai kauhee”-kommentti kruunas koko kommentin hahaha :D

      Tykkää

  8. Minä olen 168 (ja puoli, ja merkittävä puolikas se onkin) senttinen nysä. Naisten keskimittahan Suomessa on n 165cm, että siihen nähden olen jopa ”pitkä”. Tosin isosiskoni ovat 174 ja 180, ettäh… Minulla onkin sen suhteen ihan vääristynyt minäkuva pituudestani (Jope-äänellä: ”lyhyydestäni”). Vaikka tunnen paljon itseäni lyhyempiä naisia. Enemmän lyhyempiä kuin pidempiä.

    Mieheni on minua joitakin senttejä (alle 10 joka tapauksessa) pidempi. En koskaan ole toivonut pitkää miestä. Suuteleminen on esimerkiksi paljon ergonomisempaa suunnilleen samanmittaisen miehen kanssa, ilman, että toisen täytyy kauheasti kumastua tai varvistaa.

    174 senttinen siskoni on sentin pari miestään pidempi ja toisessa hääkuvassa siskoni kyykistää (korkkareissa), jotta mies näyttäisi pidemmälle, toisessa siskoni istuu kaatuneen puun päällä miehensä edessä. Tämä oli tuolloin 90-luvun loppupuolella mielestäni hyvin hämmentävää. Olisin siis kuudesluokkalainen ja koin tämän naisen kannalta vähän ikävänä tilanteena.

    Miehellä ei siis ollut ongelmaa siskoni pituudesta, mutta siskollani oli! Minä luulin hänen olevan feministisemipi ja olevan ylpeä senteistään. Tuollainen kyyristely on kuin häpeäisi muuttamatonta asiaa itsessään.

    180 senttinen siskoni löysi 10 senttiä pidemmän miehen (ja heidän lapsensa 18v poika ja 16v tyttö) ovat myös todella pitkiä. Poika lähes 2 metriä. tyttö vähää vaille 180cm. Siskoni nautti tanssilavoilla käymisestä, mutta tangon ja valssin askeleet paljon lyhyempien miesten kanssa olivat olleet hieman hankalasti koordinoitavissa. Kunnes hän näki muita miehiä päätä pidemmän jättiläisen, otti ja meni kihloihin tämän kanssa puolen vuoden seurustelun jälkeen.

    Pituus siis voi merkitä, jos sen haluaa merkitsevän. Minulle se ei ole koskaan ollut este millekään. Kun aikoinaan minulla oli Suomi24-deittitili, ei yksikään mies kysynyt pituuttani tai painoani, edes livenä kun tapasin heitä.

    Tykkää

    • Sulla on kyllä aivan mahtavan paljon hyviä pointteja tässä! Mäkään en enää pidä tätä pituutta mitenkään ongelmana, joskus aikoja sitten tunsin itseni tosiaan ihan HIRVEÄN isoksi mun 150 senttisten vaahtosammutin-kavereiden vieressä -varsinkin, kun käytin vielä korkojakin. Mutta nyt ei tulisi enää mieleenkään, että esmes kävelisin kumarassa niinkun silloin ennen vanhaan.

      Tulevana liikunnanohjaajana sanon, että ergonomia on erittäin tärkeää! Hehe ;)

      No toi tanssiminen tosiaan voi olla aika haastavaa, jos on pituuseroa sen verran!

      No ONNEKS ei painoa sentään utele! Silloin vois jo mennä aikamoinen herneenpalko nenään. Ei sillä että paino olisi mulle ongelma, mutta kyselemällä toisen painoa ei saa edes minkäänlaista kuvaa ihmisen ulkonäöstä. Onhan noita ”nainen ei saa painaa yli 50 kg”-profiilejakin tullut vastaan.. huh huh :P

      Tykkää

  9. Mä luulen että se on ihan vaan itsetuntokysymys. Miehet haluaa tuntea olevansa isoja ja vahvoja, ja naiset usein päinvastoin siroja ja pikkuisia miehensä rinnalla. Esim mä olen aika pitkä (173) ja oon aina tykännyt pitkistä miehistä. Sitten menin ja törmäsin yhteen futislihaan joka onkin ehkä paperilla kolme senttiä mua pidempi eikä kummasti oo kyllä haitannut pätkääkään.

    Mutta sitten taas mä aina kyllä kuvittelin että mun The Miestyyppi on tietynlainen (ja tulikin sitten testattua miten elämä sujuis useammankin kitaristin kanssa haha). Kunnes sitten tosiaan tuli vastaan hyvänhajuinen urheilijapoika eikä ole käynyt mielessäkään enää IKINÄ sekaantua mihinkään helvetin taiteilijoihin. Että ehkä tekisi itse kullekin hyvää antaa mahdollisuus jollekin joka ei vastaa sitä omaa käsitystä unelmakumppanista, saattaa hyvinkin yllättyä…

    Tykkää

    • Joo no totahan oon nähnyt aika paljon, kun oon ollu aika monia äijiä vahvempi :D Siinä tulee melkein heti kommentti, että ”susta vois helposti luulla, että oot lesbo.. ” Anteeks siis mitä!? (Tämä on ihan truu story.. eräs kundikaveri heitti mulle että ellei se tietäis paremmin, se luulisi mua lesboksi koska mulla on lihaksia.. heitin takaisin, että ellen tietäisi paremmin, oisin luullut sua homoksi, koska pukeudut paremmin kun minä ja kehut aina laukkuja. meni aika hiljaseks.. ) Mutta varmasti on itsetuntokysymys!

      Mä tykkäsin kanssa ennen sellasista rokkaajista, ja mun mielestä lihaksikkaat äijät on nono. Sitten tapasin exän ja nyt sitten ei nää rokkaajat ookkaan niin hottiskamaa enää hehe. Mutta tosiaan opin sen, että antaa mahdollisuuden ainakin tiettyyn pisteeseen asti :) (En tosiaan annan mahdollisuutta äijille, jotka näyttää profiilikuvissaan murhaajilta, jotka ovat paenneet vankilasta. I know. Ne voi olla vaikka kuinka ihania. Mutku no.)

      Tykkää

  10. Päivitysilmoitus: sinkkuelämää: tämän takia kukaan ei tykkää susta tinderissä. | Mary Ihmemaassa

  11. Päivitysilmoitus: päivä 18 – 10 lemppari urheilua ja harrastusta | Mary Ihmemaassa

  12. Päivitysilmoitus: sinkkuelämää: liian nirso tinderiin? | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s