nykypäivän vanhukset ja tekniikan ihmeellinen maailma.

Vanhempi ruovashenkilö, noin 60-vuotias istuu tietokoneensa ääressä ja kysyy, mitä ylärivillä olevat nappulat tekevät.

”No tuosta esim laitat volyymiä kovemmalle, tuosta äänet pois ja tuosta voit sammuttaa Wi-Fin.”
”Ai voiko sen Fi-Fin sammuttaa tuostakin?”
”Eiku Wi-Fi. Joo voi.”
”Niin niin. Fi-Fi.”
”Eikun WI-Fi. V:eellä!””Ai Fi-Fi vai Di-Fi.”

Samalla kun kikattelen hysteerisesti haen paperin ja kirjoitan siihen isoilla kirjaimmilla, WI-FI.

”No niin! FI-FI!” jatkaa rouvashenkilö.

Kikatus muuttuu huutonauruksi.
”Tossahan on kaksoisvee! Miten sä sen Fi-fiksi saat?”

Rouvashenkilökin alkaa nauraa hirveetä huutonaurua.

”Siis mä oon aina luullut, että se on Fi-Fi! Miten mä oon sen niin väärin kuullut?Ja säkään et oo reagoinut, kun ollaan kaupoissa oltu telkkuja ostelemassa ja mä oon kysellyt myyjiltä, että onko niissä Fi-Fiä?”

2 thoughts on “nykypäivän vanhukset ja tekniikan ihmeellinen maailma.

  1. Mun ystävän nyt jo edesmennyt isoäiti (tyyliin 90v) lähetti aina kettuinternetillä telexin. Eli käytti Firefox-selainta sähköpostin lähettämiseen. Hatunnosto isoäidille, ei välttämättä onnistu ihan kaikilta tuossa iässä :P

    Mulla on myös mm. pari sukulaista jotka on ihan hukassa ”sivelypuhelinten” kanssa. Eli siis kosketusnäytön.

    Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s