kalenteri-inspikset 2015

Vuosi lähestyy loppuaan kohta puoli ja edessä on se vuoden vaikein päätös: Millaisen kalenterin haluan ensi vuodeksi? Kalenteri tai almanakka, miksi sitä nyt sitten kutsuukaan on mulle todella, todella tärkeä väline arkipäivässä. Ensinnäkin, muistini on about yhtä hyvä, kuin kivellä – eli en muista mitään, ellen kirjoita ylös tärkeitä tapaamisia, mieluiten niin moneen paikkaan kuin mahdollista (tämän takia, minulla on kaksi kalenteria.. yksi mukana koko ajan, toinen seinällä eteisessä – lisäksi post-it-lappuja ympäri kämppää ja välillä kännykkäkin muistuttaa mua supertärkeistä asioista..) Toiseksi, mulla on kalenterin välissä kaikki sikatärkeät paperit/muistilaput – kuten esmes lääkärikutsut etc. Kolmanneksi, kalenteriin on kiva sotkea ajatuksia, piirtää juttuja ja liimailla tarroja, sen takia mun kalenteri painaa aika paljon. Heh.

Mutta nyt asiaan. MINKÄLAISEN KALENTERIN VALITSEN? Täältä Örppööstä ei oikein saa mitään kivoja ihan fyysisistä kaupoista, joten mun on more or less pakko tilata jotain netistä. Yleensä löydän tieni ebayhin ja amazonin, sillä sieltä löytyy vaikka minkälaista kalenteria. On tyylikkäitä, perusversioita, on söpöä, on taiteellista, on Star Warsia you name it. APUA! Liikaa vaihtoehtoja! Sen lisäksi eksyin vielä etsyynkin, voi voi voi.. Niin.. ja ei saa unohtaa, että pinterestistä voi saada miljoonia ideoita myös..

Tässä ovat muutama poiminta mun löydöistä..

dfs
gsfgs

Olen myös monta vuotta kuolannut persoonallista kalenteria, jonka voisin muokata melkein minkänäköiseksi.. mutta.. no hinta. Mutta toisaalta, voisin itse suunnitella sen juuri sen näköiseksi, kuin haluan. Ja haluaisin kovasti sellaisen tiedättekö, nahkaisen kalenterin, minne voi sitten uudestaan ostaa uusia sivuja – tosin, koska yleensä kyllästyn aina kaikkiin kamoihin, niin varmasti kyllästyisin siihenkin vuoden päästä. Mitäs jos tekisi ihan oman kalenterin from scratch?

HHHNNNGGGGH.

Tsiisus. Onpas mullakin ongelmat.. Tosin onhan tässä vähän vielä aikaa miettiä, minkälaisen haluan ensi vuodeksi. Niin ja munhan pitää hankkia sekä seinä- että laukkuversio.. Double the trouble!

Nojoo, mietintämyssy päähän ja eikun pohdiskelemaan asiaa.

Onko kalenteri tärkeä teille? Minkälaisista tykkäätte itse? Oletteko jo löytäneet ensi vuoden kalenterin vai teettekö siitä megaison ongelman niinkun minä? Minkä te valitsisitte näistä? Biljoona kysymystä ehhehe..

7 thoughts on “kalenteri-inspikset 2015

  1. Nyt opiskelujen myötä palasin lukukausikalenteriin, eli vaihto tapahtuu kesäloman aikana. Koulukalenterissa mulle tärkeä on ylimääräinen, päivittäismerkinnöiden ulkopuolella oleva kirjoitustila joka viikolle. Siihen laitan ylös viikon ”to do”:t. Työssäoloaikana tärkeää oli pienenpieni koko max. pelikortin kokoinen, jotta se mahtui mun pikkupussukkaan, jossa on kaikki tärkeet tavarat. Näiden ehtojen täyttymisen jälkeen valinnanvaraa jää yleensä aika vähän. Viime vuonna sain pohtia punaisen ja keltaisen pikkukalenterin välillä. Valitsin keltaisen.

    Tykkää

    • Mulla oli kanssa ennen sellaisia lukuvuosikalentereita, mutta sitten alkoi ärsyttää, kun niistä jää yleensä muutamat viikot pois kesällä ja tartten niitä kesäduunivuorojen takia :P Ojoj mikä suuri valinnanvara, haha kokonaiset kaksi kappaletta! :P Joo oon ihan samaa mieltä, että on pakko olla ylimääräistä kirjoitustilaa todo-listoille! Vaikka tosin pakko myöntää, unohdan kirjoittaa sinne mun todo-listat.. yleensä piirrän vaan kaikkea hämärää niihin..

      Tykkää

  2. Mulla on yleensä seinäkalenteri (saan aina kavereilta lahjaksi jonkun Disney tai kissakalenterin) mutta nyt kun ei voi mitään laittaa seinään niin tilasin etukäteen kirjasen Japanista(koska ihanat&eeppiset kannet – Sailor Moon- ja hinta ”vaan” $22). Ja eihän siinä muuta käyny kun paketti tuli samana päivänä kun lähdin (aamulla) ja kalenteri jäi porukoille eikä ne oo sitä vielä osannu laittaa eteenpäin :( Turvaudun paperilappusiin ja kännykän kalenteriin, että muistan vuorot ja mitä milloinkin on sovittu..
    Noista nappaisin mukaan ehkä Hello Kittyn :D Ois aika eeppistä vetää Hello Kitty kalenteri laukusta ja alkaa täytellä sitä kun muilla on sellaset tylsät mustat (nahkaset) kalenterit :D

    Tykkää

    • Voi ei! Toivottavasti laittavat sen tulemaan mahdollisimman äkkiä :/ no ei se periaatteessa ole paha hinta kalenterille.. Mä oon nääs vähän sellainen, että kaikki kalenterit, jotka maksavat alle n. 200 kruunua on ”halpoja” heh. Ja Japanista (sekä Koreasta) saa tilattua vaikka minkälaista kivaa kalenteria! Tilasinhan sieltä jostain kerran sen Liisa Ihmemaassa kalenterin. Ja on mulla ollut Hello Kittykin! Semmoinen Filofax-tyylinen nahkaversio. Kaksi kappaletta jopa! :D Oli tosi kivaa vetää se esille luennolla (mulla oli siis sellainen jo yliopisto-aikana..) ja kaikki koulukaverit vaa O_o hahha! Joo musta peruskalenteri on kyllä aika nono mulle – ellen sitten pimppaisi sitä todella värikkääksi :)

      Tykkää

  3. Kalenterin valitseminen on samanaikaisesti haastavaa, kivaa ja ärsyttävää. Kalentereissa tärkeää on että viikko mahtuu samalle sivulle. Tein kerran virheen ja ostin kalenterin jossa viikko oli jaettu kahdelle aukeamalle, enkä löytänyt oikeaa päivää saati viikkoa sitten millään. Valmiiksi merkatut kellonajat myös ärsyttää. ”Kello kolmelta muista ostaa koirien paskapusseja..” ”Viideltä muista marinoida kana valmiiksi huomista varten.” ”Kello kymmeneltä töitä 10-16.. eikun.. hetkinen?”

    Ps. Tuo kettukalenteri on huikean hieno. <3

    Tykkää

    • Hahhaha noi kellonajat! xD Todellakin samaa mieltä!

      Joo, nimenomaan! Koko viikko on pakko mahtua samalle aukeamalle ainakin! En ymmärrä sellaisia, jossa jokaiselle päivälle on oma sivunsa! Menisin ihan sekaisin!

      Mäki vähän kyllä ihastuin tuohon kettukalenteriin :)

      Tykkää

  4. Päivitysilmoitus: kalenterit 2015: mustaa nahkaa ja suloisia elukoita. | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s