2014: summa sumarum

Traditiot kunniaan, on aika tehdä lopullinen katsaus vuoteen 2014 ennen kun siirrymme seuraavaan vuoteen.. sama lista, as usual.

5 tapahtumaa, jotka ovat olleet erityisen kivoja viime vuonna:

1. No oiskohan se kuitenkin tuo mystinen poikaystävä se ykkönen. Sen verran kyyninen olen, etten uskonut, että tässä ihan näin kävisi. En kuitenkaan halua vielä sanoa, etten ole enää forever alone – koska eihän sitä niinkun koskaan tiedä, tällä hetkellä näyttää hyvältä kaverit!

love
2. Gdanskin ja Düsseldorfin matkat. Olen suunnitellut näitä sen verran kauan, ja oli ihanaa vihdoinkin päästä moikkaamaan kavereita ulkomaille. Kaikki mitä tarvittiin, oli vähän rahaa säästöön.
3. Kun sain uuden työpaikan, jota kautta olen tutustunut aivan sairaan mahtaviin tyyppeihin. Voin kerrankin sanoa, että tykkään todellakin työstäni. Ja samalla pääsin eroon entisestä paskasta duunistani.
4. Juhannuksen vietto. Vietin sen töissä meidän asukkaiden kanssa ennen kun lähdin kavereille, ja oli todella kivaa tehdä hyvää ruokaa ja viettää aikaa ihmisten kanssa, jotka ovat niin yksinäisiä. Mielummin vietän sen näin tulevaisuudessakin.
5. Kesä. En yleensä pidä kesästä, mutta viime kesä oli kyllä aika hieno ja sen lisäksi koska mulla oli töitäkin ja sain uusia ystäviä duunin kautta, niin se oli kyllä ihan omaa luokkaansa.

Viisi tapahtumaa, jotka ovat erityisen surkeita tänä vuonna?

1. Kun loukkasin selkäni. Se ei edellenkään ole parantunut ja itseasiassa olen aika kyllästynyt siihen rehabiinkiin. Tässä nyt latailen vähän mun pattereita ja aloitan sitten kaikkien muiden kanssa treenaamisen tammikuun 1 päivä. Taas. Jospa nyt..
2. Aloitin maksaa opintotukeani takaisin joten rahaa ei ehkä tule säästettyä niin paljon, kun edellisenä vuotena. Damn, I feel old.
3. Ikuinen väsymys. Olen ollut niin väsynyt, että jopa opiskelukin maistuu puulta enkä oikein jaksa tehdä mitään. En sitten tiedä mistä tämä johtuu. Mun olisi pakko saada normaali unirytmi takaisin ja alkaa liikkuu enemmän. Mutku EI JAKSA.
4. Saamattomuus. Yhdistä loukattu selkä ja väsymys ja saat jonkinlaisen kivan saamattomuuden tunteen. Välillä en jaksaisi tehdä yhtään mitään. Tämä voi tosin liittyä siihen, että meillä on viime aikoina koulussakin ollut vaan kerran viikossa luentoja, niin sitä tulee jotenkin fleguksi kun ei ole jotain menoja päivittäin. Who knows.
5. Kun lähdin sinne metsään pariksi vuorokaudeksi – edelleenkin (!!) traumoja (sssstnan hirvikärpäset..)

Mitä opit tänä vuonna?

Hmm mitäköhän olen oppinut? No vaikkapa sen, että selän kuntouttaminen kestää ihan vitun kauan ja siihen tarvitaan todellakin PALJON kärsivällisyyttä. Itse kärsivällisyyttä en ole vielä oppinut, mutta ehkä se tulee sitten siinä jossain vaiheessa vaikkapa ensi vuonna. Olen myös oppinut, että vuorokaudessa on tosiaan vain ne 24 h joista 7-8 tulisi viettää nukkuessa. Olen valvonut aivan törkeän paljon ja kuitenkin herännyt aikasin, ja sen takia mulla on nyt tällä hetkellä TÖRKEÄ univelka. Yhyy. Tätä alan nyt fiksaamaan kunhan matkustan taas kotiin täältä Suomesta.

Sen lisäksi olen oppinut, ettei Puolassa kannata vetää drinkkejä liian nopeasti – ovat meinaa sata kertaa vahvempia, kuin mihin olen tottunut. Seuraavan päivän vietät meinaa näin:

HAHAHAHAHA

Olen kai jotain muutakin oppinut, mutta nyt ei vaan tule oikein mieleen mitään muuta. Joo siis niin joo, opin säästämään rahaa of course. Lisäksi olen ollut aavistuksen positiivisempi ihminen.. mikä on ollut kanssa aika uusi kokemus. Onhan toki niitä huonojakin päiviä ollut..

Tuliko vuodesta sellainen kun halusit?

No ei ihan. Mulla oli suuret suunnitelmat kun oli kyse treeneistä, mutta siinä kävikin sitten niin, että loukkasin selkäni todella pahasti ja kaikki treeniunelmat ovat tällä hetkellä jäässä ja olen keskittynyt vain selän kuntouttamiseen ja hyvään oloon. Tosin tämä on edelleenkin aika suuri ongelma ja olen edelleenkin aika maassa. Olen jopa miettinyt, että menisin juttelemaan urheilupsykologin kanssa tästä tilanteestani, koska tää on ihan vitusta.

Ja näin muuten olin ihan satavarma, että sinkkuelämäni olisi jatkunut forever and ever, mutta toisin kävi. Että ainakin jotain positiivista on tapahtunut. Muuten suunnittelin, että panostaisin vähän sisustukseen, säästäisin rahaa ja matkustaisin – kaikki kolme toteutuivat, nyt pitäisi tehdä uudet tavoitteet ensi vuodelle.

Mitä vaatteita olet käyttänyt?

ilovepink

Se on se aika sama perusvaatemeininki, kuten yleensä – treenivaatteita (vaikka en ole treenannut kovinkaan paljoa) tai farkut yhdistettynä neuleeseen tai toppiin. Aika tylsää.

Mitä musiikkia olet kuunnellut eniten?

Tänä vuonna olen enimmäkseen kuunnellut mun hipsterlicious-listaa.. ja Spotifyn mukaan olen eniten kuunnellut Ghostia ja sitä olen kuunnellut eniten talvella, keväällä se oli Nero, kesällä Diplo ja syksyllä Maroon 5. Ihan selvästi kuuntelen eri vuosikausilla erityyppistä musaa :D Olen kuunnellut kaiken kaikkiaan 46 843 minuuttia Spotifyta (aikauhee :D) Tässä ihan muutama lempparibiisi viime vuodelta :






Mitä olet katsonut? (elokuvat, sarjat, telkkuohjelmat..)

Suurimmaksi osaksi olen katsonut sarjoja ja niistä lemppareita on ollut: Penny Dreadful, Band of Brothers, American Horror Story (s03 – huomattavasti parempi kuin kakkonen!), Orange is The New Black, Touch (ihan jees), Frendit alusta loppuun (i löööv! miten olenkaan jättänyt tämän katsomatta näin kauan? :D), Reaper jne jne. Ei voi muistaa kaikkia.. Mutta Netflix on ainakin ollut kovassa käytössä sanotaanko näin!

Leffoja olen katsonut todella vähän, niistä kuitenkin esmes Fury, Guardians of the Galaxy, Dawn of The Planet of The Apes, X-Men: Days of Future Past, Expendables 3 ja Hercules. Pohjanoteeraus oli kuitenkin Maleficent joka oli todella nyhverö leffa ja Edge of Tomorrow, joka oli aivan liian ennalta-arvattava ja sitäpaitsi, Tomppa – tee jotain muuta genrea edes joskus, eikä vaan paskaa scifiä.

dead

Kenen kanssa hengailit eniten?

Hmm eiköhän tämäkin lista ole aika samanlainen, kuten viime vuonna. Ystävien ja sen lisäksi mystisen poikaystävän kanssa – vaikka asutaankin eri paikkakunnalla.

Oletko oppinut tuntemaan uusia ihmisiä tänä
vuonna?

Olen. Koska aloitin uudessa duunissa olen sitä kautta tutustunut moneen ihanaan ihmiseen. Niin ja sen lisäksi se mystinen poikaystävä on tuonut mukanaan muutaman uuden ihmisen elämääni.

Mitä on kauneinta mitä sait tänä vuonna?

Äh, en haluaisi tähän laittaa taas sitä, mutta sanotaan nyt mystinen poikaystävä. Joku joka päivittäin kertoo mulle että olen kaunis, että pitää musta juuri sellaisena kun olen ja joka arvostaa mun olemassaoloa vaikka tuntisin itseni pussilta paskaa… En tarvitse kukkia ja lahjoja ja timantteja, vaan ainoastaan sitä, että joku pitää minusta mun takia. Se on ollut kauneinta, mitä tänä vuonna olen saanut.

woop woop

Parasta, mitä luit?

Ja tähän ei siis saa laittaa mitään kurssikirjoja vai? Eikä ne ole kyllä mitään parhaita kirjoja vaan saakelin tylsiä. Mutta voisin sanoa, että I Have Life: Alisons’ Journey… Hyvä kirja todella kamalasta aiheesta, siis ihan järkyttävä tarina. Tykkään lukea tositapahtumiin perustuvia tarinoita ja elämänkertoja, ne on kaikista mielenkiintoisimmat. Olisipa opiskelut loppu, joten voisin lukea enemmän kivoja kirjoja.

Teitkö jotain, mitä et ole koskaan ennen tehnyt?

Hmm.. Matkustin Saksaan. Teinkö mitään muuta erikoista? En kyllä usko :D Tai no, loukkasin itseni vakavasti. Mutta se ei ole niin kiva vastaus. Säästin rahaa! (Sori jankkaus) Isääni lainaten ”aika uskomatonta, että likka, jolla ei ennen ollut välillä rahaa kahvipakettiin on säästänyt itselleen matkakassan kahdelle reisuulle plus vielä hätävarat päälle – samaan aikaan kuin opiskelee, olen melkeinpä vähän ylpeä!” muistaakseni se sanoi noin, viimeinen ylpeä-kommentti voi olla mun mielikuvituksen tuote, mutta hei – olen itse todella ylpeä.

Saiko joku ystävistäsi lapsen tänä vuonna?

Sai. Melkein joka toinen. Ihan oikeasti. Taisi olla tylsää kavereilla viime vuonna..

Vuoden 2014 suurin menestys?

Se, etten ole vieläkään jättänyt opintoja kesken (PUOLET JÄLJELLÄ!) ja se että sain uuden työpaikan. Tosin luulin, että olin way over my head uudessa työpaikassa, mutta duunikavereiden mielestä sovin sinne tosihyvin ja musta pidetään siellä todella paljon. Se lämmittää.

Paras ostos?

Mitäköhän olen ostanut? Ostin uuden takin, jota on kehuttu paljon. En yleensä koskaan saa kehuja vaatteistani, joten se on ollut kivaa. (Tarkoittaako tämä siis nyt sitä, että mulla on ruma tyyli vai? :D)

takki

Mihin kulutit eniten rahaa?

Hmm. Ruokaan ja treenivaatteisiin, todennäköisesti :D Niin ja junamatkoihin. Se huono puoli siinä, kun pitää matkustella poikaystävän luokse silloin tällöin ja junamatkat maksavat mansikoita. Vaikka saankin opiskelijahintaan. Hö.

Mitä toivot, että olisit tehnyt enemmän?

Treenannut. Loukkaantumisen takia menetin motivaationi aika reippaasti, enkä ole edes pystynyt treenaa. Ehkä ollut vähän sosiaalisempi. Kesä ja syksy meni vähän ohitse.

Lempivideo tänä vuonna?

 En muuten tiedä, jätetään tämä väliin tällä kertaa.

Mitä teit syntymäpäivänäsi 2013?

Hmm. En edes muista mitä tein :D Aijoo blogista kun luen, mulla oli näköjään pienet synttäribileet ja sain Star Wars-pelikortit :D

Miten kuvailisit tyyliäsi 2013?

Hmm. Mukava. Se taitaa olla tää ikä.. sitä tulee vain enemmän ja enemmän mukavuudenhaluiseksi haha. Voi ei, asialle pitää tehdä jotain!

yessssss

Ja sellainen se olikin se 2014. Mitä teillä on sanottavaa kuluneesta vuodesta? Oliko kivaa vai oliko paskaa, teitkö mitään normaalista poikkeavaa? Kertokaa mulle kanssa!

Nyt alan tästä pakkaa viimeisiä kamoja mun jo täysinäisiin laukkuihin (damn you alet!) ja otan taksin satamaan – en varmankaan lähde roudaamaan tuota viiden tuhannen kilon matkalaukkua tuolla märässä lumessa Puksusta Katajannokan Terminaaliin! Ja sovitaanko sitten, ettei mitään myrskyjä yölle kun matkustan laivalla kohti Ruotsia taas? Oke. Kiva. Palataan asiaan, kun olen Itämeren toisella puolella taas :)

XOXO Mary

2 thoughts on “2014: summa sumarum

  1. Hei munkin täytyy tehdä tämmönen! Kohtaan mitä musiikkia olet kuunnellut eniten no öö LesMillsin soittolistoja :D (Uudessa pumpissa on pari aivan uskomattoman kauheeta biisiä btw :D:D)

    Oon niin häpifojuu bc mystinen kille. ♥

    Tykkää

    • Näitä listoja on aina kiva tehdä, koska periaattessa ei tarvitse itse päättää mistä kirjoittaa, vastaa vaan kysmyksiin. Mulla varsinkin on ollut nää ideat vähän hukassa tässä vähän aikaa.

      Les Mills soi kyllä mun treenilistalla aika paljon :D Mä aina kaivelen ne parhaimmat niiden biiseistä ja laitan siihen. Ja joo, viime pumpissa oli mun mielestä melkein kaikki biisit pepusta.

      Naaw Tänks ♥ Mäkin kyllä oon aika häpi just nyt ^^

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s