muumeja, torttuja ja pyöreet arskat.

Mulla on niin viha-rakkaussuhde Helsinkiin. Tykkään niin olla täällä, mutta kuitenkin rakastan myös sitä hetkeä, jolloin lentokone poistuu Seutulan lentokentältä tai laiva lähtee Katajannokan terminaalista. Tietyt asiat täällä vaan ei koskaan muutu. Esmes Malmi on edelleenkin täynnä pultsareita (ja muutama normaali ihmistä), Pasilan juna-asema haisee edelleenkin kuselta ja ruoka senkun aina kallistuu tällä oltaessa.

Tosin tällä kertaa en ole tehnyt mitään erikoista täällä Suomessa oltaessa. Olin melkein kolme päivää Kirkkonummella faijan luona ja serkun pojan ristiäisissä (Uspenskin katerdaalissa – sydän sydän. Onse nii hiano kirkko.) Mun oli tarkoitus opiskella ihan törkeästi ja levätä, mutta suurimmaksi osaksi olen vaan levännyt ja vähän opiskellut. Tänään sentään sain pois kaksi seminaaritehtävää to-do-listalta. Yksi jäljellä. Mutta tärkeintä on se, että olen vihdoinkin nukkunut normaalit yöunet. Jo neljä päivää putkeen!

Olenhan mä tehnyt jotain kivaakin täällä. Esmes löysin Kirkkonummen Citymarketista ehkä maailman mahtavimman kassin – joka tulee olemaan erityisen kova juttu Ruotsissa. Koska muumit. Mun oli tarkoitus ostaa tällainen kaverille kanssa, mutta en ole vielä löytänyt näitä Helsingistä – tietääkö joku, mistä saa?

IMG_20150207_143750

Olen syönyt Runebergin torttuja! :D NAMII! Tää ei ollut niin hyvä just tämä kuvan torttu (Malmin Baguette vai mikä lie paikan nimi..) Mutta Kirkkonummelta löytyi sitten parempaa kamaaa.. ja nyt taitaakin se torttujen kiintiö olla aika täynnä. Jospa nyt taas pärjäisi seuraavat 7 vuotta ilman noita… (Siis kun näitähän ei siis ole Ruotsissa, mikä on syy siihen miksi en näitä ole syönyt.. )

IMG_20150207_110929 Olen leikannut hiukseni! Hairstoressa oli niin halvalla, että repäisin – 25 euroa. Olin jo niin kyllästynyt siihen mun harakanpesäfledaan, että onneksi tuli hyvä tarjous vastaan. Nyt on taas lyhyet hiukset ja tunnen itseni taas moderniksi ihmiseksi. Ja tyylikkääksi (vaikka siitä kyllä voidaan kyllä keskustella, mutta jätetään kuitenkin mun egon takia väliin..)

hiukset

Ja nuo arskat. Kun mutsin kanssa oltiin pari päivää sitten Lindexillä testasin ihan läpällä noita pyöreitä laseja ja heitin läppää että höhöröhöhö ostan nää derpaderp.. Koska ne oli mun mielestä niin naurettavan näköiset. Sitten mutsi sanoi siihen, että noihan on hyvät ja sanoi, että sopi mulle hyvin. Luulin, että se heitti läppää (mutsin huumoritaju on vähän tuollaista ettei aina tiedä onko tosissaan vai ei…) Joten jätin ne kauppaan. Kuitenkin näin puoli viikkoa myöhemmin lasit olivat vielä niin paljon mielessä, että kipaisin kuitenkin ostamassa ne. Ja vaikka porukka tuijotti aika reippaasti kun kävelin ne päässä kotiin niin ei edes haitannut. Ja siis eivät tuijottaneet, koska arskat keskellä talvea nono – aurinko meinaa paistoi ihan kunnolla! Ne on mageet! Erikoiset – juu – mutta mageet! Vai? :D No ainakin kybän arvoiset.

pyoreetrillit

Kuitenkin suurin ilo on tämän matkan aikana ollut tämä nakkimakkara aka. Sofi. On se välillä kyllä niin liikkis, esmes jos sohvalla istuu syömässä iltapalaa niin ollaan mukamas niiin kavereita. Kuten tässä allaolevassa kuvassa:

sofikerjääMutta, jos ollaan menossa lenkille, niin neiti riehaantuu ihan täysiä ja juoksee pakoon kokoajan häntä heiluen. Luulee, että se on mukamas ihan sikakivaa jahdata sitä ympäri kämppää. Luulisi, että ois niin paha kusihätä, ettei niinku kykenisi riehuu. Mutku no. Also, se pureskelee edelleenkin sormia ja varpaita. Mutta eipäs kuitenkaan pysty enää pureskella mun hiuksia, koska ovat niin lyhyeet. Win!

Nyt takaisin opiskelemaan ja sitten huomenna siskoa moikkaamaan ja torstaina kummitädin. Perjantaina sitten takaisin Ruotsiin. Näillä mennään.

Mitäs sinnepäin kuuluu?

6 thoughts on “muumeja, torttuja ja pyöreet arskat.

  1. Jeejoo, aurinkolasiasiaa! Noi on just hienot ja sopii hyvin! Todellaki kybän arvoset. Omat kestolempparit on peililinssiset pilotit mutta nyt hyvänä kilpailijana on hommattu mustat Hello Kitty-lasit. Eli semmoset missä on ne viikset ja punanen rusetti toisen linssin ylälaidassa, veri kiut. TULIS JO KESÄ :)

    Tykkää

    • HELLO KITTY LASIT :D Siistii! Hahah mahtavat! Mistä hankit ne? Mulla oli kanssa pilotit, mutta toinen linssi tippui veke, hö :( Joo jopa minäkin haluan kesän jo! Tänää oli kyllä aika tukala olla ulkona talvitakissa.. hiki lensi!

      Hyvä ja kiitos, eli mun ostos on täten hyväksytty. Hyvä :)

      Tykkää

      • Muistaakseni tilasin emp.fi! Mulla on samanlaiset tavallisina rilleinäkin :’D

        Joo, täällä tulee lunta harvase päivä, kyllä nyt tämmöselle lumi-intoilijallekin rupee riittämää. Mä en oo tainnu tänä talvena pitää talvitakkia ku jonku kymmenisen kertaa, mainiosti menny tuo syksytakki. Ja nyt voikin siirtyy jo (teko)nahkarotsiin. \o/

        Tykkää

        • Eikä vähän siistii, munki pitää hankkiiii! :D

          Joo mäkään en nyt yhtään enää jaksa tuota lunta.. Kelpais mullekkin kevättakki jo! Eli nahkarotsi.. wuhuu! Mä en mun superdupertalvitakkia ottanu koskaan edes kellarista ylös :D Tosin ostin sellaisen semitalvitakin, joka onkin ollut ihana, mutta olen täysin valmis luopumaan siitä ja vaihtaa kevyempään versioon!

          Tykkää

  2. Borta bra men hemma bäst :D Toi laukku on niin kiva, mietin että pitäisköhän itekkin ostaa. Ja sitten myynnissä on kanssa tollasia samanlaisia, missä on Pikku Myy sateenvarjon kanssa. Tai oikeastaan monta Pikku Myytä :D Anyway, hieno on sekin laukku. Laivaltakin saa ostettua, ehkä euron kalliimmalta kuin täältä kaupoista.

    Mun mielestä siinä ei paljoa menetä, jos ei saa syödä vuosittain Runebergin torttuja :D Laskiaispullat vie voiton ihan sata-nolla, varsinkin ne aidot ruotsalaiset semlat! NAM! Yleensä oon käymässä Ruotsissa helmikuussa, jolloin tulee tietenkin vedettyä ihan liikaa noita.. Harmi, että tänä vuonna reissu jää väliin!

    Ja noi lasit.. Ne on kyllä persoonalliset ja oikeen södet, haha :D Mulla tulee niistä sellaset myyrävibat! Ja voi Sofi, koirakuume kasvaaa! Vaikka toi pureskeluosuus ja jahtaaminen ennen lenkkiä ei kyllä ihan houkuta :D Eikä mahdollinen riski jäädä vangiksi, jos vaikka (heheh) sattuu käymään niin että koiran pallo juuttuu vessan oven alle, kun on itse sisäpuolella :DD

    Tykkää

    • MÄ OSTIN SEN KANSSA! Lentokentältä :D En ois, ellet ois kertonut heheh. Aivan ihana! ^^

      Mitä mä nyt oon noista Runebergin tortuista nyt tajunnut, että ne ovat näköjään aika required taste – juttuja :P Joo siis kerrankin pakko sanoa, että ruotsalaiset semlat ovat way parempia, kuin suomalaiset. Ne mitkä suomessa söin oli aika hötöhötöjä :( Mut siellä saa sentääs hillolla, ruotsissahan on vaa mantelimassaa tai vaniljakreemiä (yök) noissa. Voihan harmi ettet pääse niitä syömään.. Mä voin laittaa sulle yhden postissa :DDDD Tai ehkä ei niin hyvä idea.. Leivo itse-? :D

      Hahah myyrä! Niinpä! Sinäpäs sen sanoit!

      Siis.. musta tuntuu, että toi on vähän jälkeenjäännyt (siis oikeasti) toi koira, jotenkin jäännyt pentutasolle eikä koskaan oikein kasvanut aikuiseksi ku se ei ymmärrä ettei toi oo kivaa.. tai sitten se pitäisi kouluttaa TODELLA hyvin (ja mieluiten heti :P) JOo no toi vessaepisoodi aiheuttaa mullekkin edelleen painajaisia. En ymmärrä miten se onnistu, en kertakaikkiaan :P

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s