ihana viikonloppu

Opiskelu tällä hetkellä, ihan aikuisten oikeesti, on hitaasti, mutta varmasti tappamassa mut. Olen huomannut, että 10 h opiskeluputket – päivittäin – ei ehkä ole mitenkään erityisen terveellistä. Olen yrittänyt pikkaisen rikkoa tätä tapaa torstaista lähtien ja chillannut hieman, olen esmes..

IMG_20150417_154524

… leiponut leipää ja tehnyt hyvää ruokaa. Ruuanlaitto = instant parempi fiilis.

… siivonnut kämpän. Kunnolla. Heittänyt kamoja ihan törkeästi, vienyt kellariin lisää kamaa, pyyhkinyt pölyt, hinkannut liat pois.. Siivonnut vaatekomeron, keittiön kaapit ja ah.. vielä ihan pikkaisen jäljellä ja sitten kämppäni on kevätkunnossa. Oli muuten aikakin. En ole siivonnut kunnolla.. no. Sanotaan vaan pitkään aikaan, ettei teille tule ryynejä suuhun. Tyhjensin melkein 1/3 mun meikeistäkin roskikseen. Musta tuntuu, että suuri osa poisheitetyistä on ajalta, jolloin Ahtisaari oli vielä pressa. For reals.

IMG_20150416_150210

*välikommentti: KEVÄT TULI VIHDOIN!*

IMG_20150416_164141

… olin Tinan kanssa ulkona kaupungilla hankkimassa mulle henkkarit ja sen jälkeen vetämässä maailman suurimman smoothien uudessa Josbaren-nimisessä mestassa, jossa voi herkutella tuoremehuilla, smoothiella tai salaateilla. Jo oli aikakin, että tällainen mesta tuli Örebrohon, alkaa noi Subwayt  (niitä on täällä neljä, josta kolme yhdellä ja samalla kadulla!) ja Mäkkärit ja Burger Kingit sun muut tulla vähän korvista ulos! (Jos -> Juice -> tuoremehu.. joo näin ruotsalaisittain siis jos, lausutaan juus :D..) Minä otin vadelma-lakritsi-smoothien ja ihan oikeasti – NIIN PERKELEEN HYVÄÄ!

IMG_20150418_152441

… istuttanut yrttejä! Ostin lopputalvesta IKEAn poistolaarista femmalla DYI (tai ehkä PYI – plant it yourself) yrttejä – yhteen pakettiin kuului siis 3 kpl. En tietenkään luullut että femmalla – siis Ruotsin femma (50 senttiä) – olisi tapahtunut yhtään mitään, poisheitettyjä rahoja (MIKSI MÄ OON AINA NIIN SKEPTINEN KOSKIEN JOKAISTA ASIAA??) Mutta nyt melkein viikko istuttamisen jälkeen neljä ovat tulleet esille, neljäs itseasiassa tänään justiinsa alkoi vihertämään. Jäntskää! (KATSO ÄITI! MINÄKIN OSAAN!) Nyt vaan on sitten tärkeää, etten vaan tapa näitä. Heh. Mission impossible? :D Näistä on siis tarkoitus tulla mun citygarden partsille tai jotain.. ja nyt kun itseasiassa sain nämä muutamat kasvamaan mun tekisi mieli istuttaa muitakin juttuja. Kukkia! Tomaatteja! Haluan sitruunapuun! Ääk! (Tota, jos nyt vaan yritetään pitää näitä hengissä sen viikon niin katsotaan sitten..) Mulla kun on vähän historiaa näiden kasvien hengissäpitämisestä..

… katsonut iltaisin The Americans-sarjan ensimmäisen tuotantokauden Netflixissä. Kun luin (Netflixistä) mistä se kertoo ”Neuvostoliiton vakoojista, jotka esittävät olevansa ihan normaali amerikkalainen aviopari 80-luvun jenkeissä” olin silleen että ”LOL, tää on varmaan hauska!” (Koska mielestäni se teksti kuulosti ihan unelmakomedian perusaineilta.) No turns out – ei se ollut mikään komedia, ei edes lähellä. Hö. Vaan trilleridrama suurinpiirtein. Mutta ei haitta, sarja oli kuitenkin hyvä! Vaikka siinä olikin Keri Russel yh.. Se ei koskaan tule pääsemään eroon Felicity-roolista (joka oli ehkä maailmanhistorian tylsin rooli evör) Nojoo. Suosittelen! Tulis nyt vaan seuraavat tuotantokaudet Netflixille.

IMG_20150419_134844

.. olin myös salilla, ja siellä oli melkein TYHJÄÄ! Parasta ever! Saa ihan rauhassa tehdä treeninsä, ilman, että kukana häiritsee – mahtavaa! Edellinen viikko meni justiinsa niinkun oli tarkoituskin – parit salitreenit, parit selkätreenit ja parit aeroobiset. Eli jatketaan samaan malliin!

IMG_20150419_150632

… söin ehkä parasta ruotsalaista lakritsia evör.. Olen himonnut näitä Lakritsfabrikenin lakuja vaikka kuinka kauan, mutta ne ovat niin kalliita, etten ole raaskinut ostaa. Ne on vähän exclusive.. Mutta apteekissa ollessa eilen näin siellä suht. halvan pienen paketin ja päätin viimeisillä rahoilla repäistä – taivaallista. Ihan kuin suomalaista lakua! Hehe. Oooh, tahtoo lisää!

… Ändin kanssa fiksattiin – tai no Ändi fiksasi, itse join Pepsi Maxia ja laskin muttereita – pyöräni kuntoon ja kiinnitti vihdoinkin pyöräkorinkin (siis semmonen pyöräkori, joka vaatii melkein, että se pyörä laitetaan paloiksi, jotta sen saa paikoilleen..) Joten nyt ei tarvitse kävellä all over the place vaan nyt pääsen salaman vauhdilla perille! WIIE! Tarkoittaa lisää aikaa nukkumiseen!

… Nukkumisesta puheenollen, olen tehnyt itseni kanssa diilin. Olen sopinut itseni kanssa että olen yhdeltätoista illalla sängyssä, muuten hillun hereillä vaikka kuinka kauan. Sitten siinä voi katsoa yhden jakson jotakin sarjaa ja sitten jossain vaiheessa nukahtaa. Se on muuten auttanut mua saamaan vähän enemmän unta kaaliin. Okei, ei ehkä toimi ihan jokaikinen päivä. Mutta most of the time!

Jes. Sellainen viikonloppu oli mulla. Nyt on patterit ladattuna ja olen valmis viikon opiskeluihin – tosin maanantain aloitan asuntonäyttöllä! (En ole koskaan ollut sellaisella aiemmin – I think – tulen varmaan mokaamaan jollakin fantastisella tavalla taas.)

Mut hei – mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille! Toivottavasti teidänkin patterit on ladattuna! ♥

2 thoughts on “ihana viikonloppu

  1. Mä teen lopputyötä ja sama fiilis alkaa olla opiskelun suhteen :( Mutta onneks oon jo pikkuhiljaa loppusuoralla.. Ehkä se vielä tästä :D

    Siivoaminen on joskus aika terapeuttista oikeesti, pitäis vaan useammin saada itseään niskasta kiinni. Oon niin laiska etten saa aikaiseksi KOSKAAN ennen kun on pakko (eli esim. jos joku ilmoittaa 10min varoitusajalla tulevansa käymään). Tyhjällä salilla on myös ihana treenata, mä inhoan sitä kun koko paikka on ihan täynnä ja ääääh.

    Tosta lakusta mulla tulee mieleen joku vichy/kivennäisvesi?! :D Myydäänkö siellä jotain saman merkkistä vettä tms?

    Onnea tähän alkaneeseen viikkoon, ajele varovasti pyörälläsi :D Ootko ettimässä uutta kämppää vai olitko siis asuntomessuilla? Oletan, että olit menossa asuntonäyttöön, mutta toi -näyttely vaan hämäsi :D Käyn vissiin vähän hitaalla tänään(kin)!

    Tykkää

    • Yleensä tarkistan jokaikisen vaikean sanan – asuntonäyttö :D mutta tällä kertaa olin satavarma, että -näyttely on oikea sana. Same same! Ja ei tietenkään ollut. Damn :D Kiitos korjauksesta, siis etsin uutta kämppää joo. Eli myös minä oon siis vähän hidas tänään. Mua ei kyllä saisi kirveelläkään asuntomessuille :P

      Ahhh tsemppii lopputyön loppusuoralle! Vuoden päästä mulla on menossa se KÄÄK. En halua! :P

      Joo siis tiiän tunteen, mä oon kanssa todella laiska siivoamaan. Siis SAIRAAN laiska. Kaikki kaverit sun muut tietää ettei mulle ees kannata yrittää tulla 10 minutin varotusajalla, ei ehdi siivota sinä aikana, joten en päästä sisään :D Mutta on joo välillä todella terapeuttista siivota ja varsinkin heittää pois tavaraa, joka vaan lojuu jossain nurkassa.

      Yess! On olemassa Ramlösa niminen kivennäisvesivalmistaja. Ja sitten on olemassa Ramlösa niminen paikkakunta. Voi olla mahdollista, että sekä se vedenvalmistaja + lakunvalmistaja tulee alunperin samalta paikkakunnalta? :O Who knows?

      Joo mun pitäisi tosin mennä ostaa kypärä. Sitten se pyöräily ei pitäisi olla enää niin vaarallista :D

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s