vadelma-lakritsi smoothie

Vadelma ja lakritsi on ehkä maailman paras makuyhdistelmä, tiesittekö sen? Joku siinä vaan on niin törkeän hyvää. Täällä Ruotsissa se on varsinkin todella poppis yhdistelmä – löytyy karkeissa, shoteissa (baarissa siis) ja jäätelöissä.. You name it, ruotsalaiset tekevät jokaisesta syötävästä vadelm/laku-version… Ja meikäläinen on testannut KAIKKI! (Paitsi glögiä – se on vielä korkkaamatta.. eli kyllä mulla on siis vadelma-laku glögiä :D)

lakritsijauhe

Anyhoo. Olin justiinsa palkkapäivänä ruokaostoksilla ja silmiini osui lakritsijauhetta ja siitähän tuli fläsärit siitä, kun Tinan kanssa oltiin uudessa smoothiemestassa testailemassa tarjontaa, että join siellä vadelma-lakritsi smoothien. Se. Oli. Niin. Hyvää. Eli melkeinpä heitin purkin ostoskoriini, nappasin mukaan vähän pakastevadelmia ja pyöräilin sataatuhatta kotiin (juu kyllä siis kassan kautta tietenkin). Mun oli vaan pakko saada sitä smoothieta vähän niinkun nyt ja heti.

Tosin normaalin tapaan, mitat ovat vähän niin ja näin, kun on kyse musta ja mun resepteistä.. mutta siis asiaan eli..

vadelmalakritsismoothie

Resepti:

1 dl maustamatonta jogurttia
1 dl maitoa
100 g pakastevadelmia (tai ihan tuoreitakin – heitä mukaan muutamat jääpalat, jotta saat ihanan kylmää smoothieta) n. 1 tl lakritsijauhetta (mähän siis tykkään lakusta ihan törkeesti – että ehkä laitoin vähän liikaa, kannattaa lisätä pikkusen kerralla, kunnes löytää sen omaan makuun sopivan määrän – Ja huom! Tämä on erittäin tiivistettyä stuffii – koska lakritsi muutenkin nostaa verenpainetta, kannattaa olla vähän varuillaan jos tuppaa olee korkea verenpaine.. )
n. 1 tl vaniljasokeria/oman maun mukaan vaniljaesanssia tai jotain vastaavaa vaniljaista (kun olen tehnyt tästä palkkarin olen laittanut mukaan vielä noin pari ruokalusikallista vaniljaheraa – sekin toimii..)

Kaikki ainekset blenderiin, blendaa kunnolla, kaada lasiin ja nauti – slurps.

PS. Oho, mun blogi on ollut aika smoothie-painotteinen viime viikoilla :D Johtunee kai noista uusista purkeista ehe ehe. Huomatkaa hienot pillit! Ne voitte kohta (2.5 lähtien) klikata kotiin täältä sinne Suomeen.

PPS. Tuota lakritsijauhetta voi ostaa näköjään Ruohonjuuresta, kas täältä.

PPPS. Mun aamu alkoi näin.. Mahtavaa! Jos joku ihmettelee, mikä räjähti mun ”keittiössä”, niin se oli mun herapussi, joka tippui käsistä ja levisi ympäri koko kämppää – ja mun päälle. Mun päivän hajuvesi oli siis ”vaniljainen”…

PPPPS. Jospa tekisi illallista ja alottaisi opiskelemaan tenttiä varten. Yhyy.

 

2 thoughts on “vadelma-lakritsi smoothie

  1. Vadelman ja lakritsin yhdistelmä on IHANA!! Ei taida olla Suomessa niin kova juttu kuin siellä, harmi! Mulle maistuisi kyllä baarissakin sellainen shotti varmasti, saiskohan täältäkin? :D Tai sitten on ihan hyvä vaan, että yleensä en pahemmin shotteja juo kun en oikein tykkää niistä (ts. pysty juomaan) :Dd

    Kiitos ohjeesta! Aion ihan varmasti tehä tota, heti kun saan aikaiseksi kotiuttaa lakujauheen kotiini :D

    Ja voi ei toi herajauhe.. Jotenkin niin marymaista :D

    Tykkää

  2. Eiks ookki! Joo tarttis kyllä levittää tää makuyhdistelmä Suomeen :D Jos mä sit muutan sinne joskus niin pakkohan mun on saada esmes karkkia jossa on lakua ja vadelmaa samassa karkissa?!?! :O

    Pyydä et ne sekottaa salmaria ja vadelmalikööriä? :DD Toimiskohan. Hmm pitäisiköhän mennä tonne Systembolagetiin HAHA En mäkään kyllä oikein shotteja juo, loppuu ne illat yleensä vessanpöntön halaamiseen :P

    Haha.. niinpä.. vain minä.. vain minä :D

    Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s