”kai kaikki tietävät numeron 211:seen. ambulanssia varten, jos pyörryn?”

Viimeinen viikko on mennyt jonkinlaisessa sumussa. Olen väsynyt 24/7. Kun olen tullut kotiin koulusta olen suurimmaksi osaksi viettänyt aikani Netflixiä tuijottaen ja sohvalla maaten. Ja nukkuen (3 h päikkärit ruuules! – tosin ei, jos ne vetää klo 17 illalla..) Jotenkin vaan ei ole energiaa tehdä yhtään mitään. Suurimmaksi osaksi se kai johtuu siitä, että olen syönyt niitä megavahvoja särkylääkkeitä, ja siksi en oikein ole ollut oma energinen (jos mua nyt voi energiseksi kutsua :D) itseni. Tosin lääkkeitä en nyt ole syönyt muutamaan päivään, eli en osaa selittää mistä tämä väsymys tulee..

eijaksaeihuvita

Hyvä esimerkki siitä, miten poissa todellisuudesta olen oli, kun eilen meidän piti koulussa tehdä pieni koe, jossa käveltiin ensin tietty matka sauvoilla ja sitten käveltiin sama etäisyys uudestaan, mutta hengittäen pillin kautta – jotta tietäisimme miten vaikeasti keuhkoahtautumapotilaat hengittävät. No mullahan on nuorempana ollut astmaa (joka vain silloin tällöin, erittäin harvoin aiheuttaa enää ongelmia – mitään lääkkeitä en enää tarvitse…) ja ilma on more or less täynnä siitepölyä – jolle olen allerginen. Maikka sanoi, että jos on astma, niin ei tarvitse tehdä testiä. Koska mulla kuitenkin on pieni riski saada astmakohtaus liian vähästä hapesta ja siitepölystä, sanoin kavereille ennen matkaan lähtemistä: Kai kaikki sitten tietävät numeron 211:seen, jotta voitte soittaa ambulanssin jos pyörryn? Johon kaverit heittivät: Eh Marianne, se numero on 112 ja mä toivon todellakin, ettet ole lähtettyvillä, jos me joskus teemme kuolemaa ja sun pitää soittaa ambulanssi.

No meni se sentään melkein oikein – meinasin ensin sanoa 911.

PS. Meni muuten testi ihan hyvin, en saanut astmakohtausta, eikä kenenkään siis tarvinnut soittaa ambulanssia. Tosin meinasin pyörtyä hapenpuutteesta ja jouduin istua varmaan puoli tuntia, kunnes olin kutakuinkin taas normaali.

PPS. Mistä mä saisin energiaa tenttiin lukemiseen, joka on siis suullinen tentti?? Yhyy! Vika tentti.. sitten on vaan yksi (hankala) vuosi jäljellä (sisältää myös gradun.. ENKÄ MÄ VIELÄKÄÄN TIIÄ MISTÄ AIHEESTA KIRJOITAN!!) YHYHYHYYYY. Mielen sopii eiliseen keliin…

kesä

PPPS. Musta tuntuu nyt, että tiedän mitä haluan tehdä sitten, kun valmistun. Haluaisin ehdottomasti tehdä jotain terveydenhuoltoon liittyvää työtä. Musta tosin tuntuu, ettei juuri tällä mun tulevalla tutkinnolla pääse niin pitkälle, koska meistä ei tule ”lisensoituja” liikunnanohjaajia – vaan pelkästään liikunnanohjaajia kun valmistumme. Pitänee siis jatkaa opiskeluja tai käydä jotain extrakursseja. Lisäksi suurin osa meidän kursseista liittyy suurinpiirtein huippu-urheilijoiden suorituskyvyn parantamiseen, joten tarvitsisin todellakin lisäkursseja terveydenhuoltoon liittyviin juttuihin. Tai mitä olisi fysioterapeutti? Tai vaan lisää ravitsemustiedonkursseja? (Äippä hei, en siis tarkoita, että lopetan opiskelut ja vaihdan alaa taas :D elä hätäile.)

PPPPS. Polvi alkaa parantumaan. Pystyn nyt kävelemään, ilman linkuttamista. Mutta valitettavasti se polvi lukittuu välillä kävellessä ja iltaisin yleensä jomottaa särkyä. Mutta se on ehdottomasti parempi, ja täten pystyn jopa kävelemään noin 30 minsaa, ennen kuin se pettää alta. Ja vauhtihan on about sama, kuin etanalla, kun lähden kävelemään. MUTTA KÄVELEN! – Lisäksi vähän pakko, koska paikoillaan istuminen aiheuttaa todella vittumaista kipua selkään (sekä muuten polveen..) Tosin se tuntuu todella huteralta, enkä oikein lähde lenkkeilemään tai pyöräilemään ilman polvitukea. Katsotaan sitten, mitä fyssari sanoo ens viikolla. Se on edelleenkin sitä mieltä, että se on se nivelkierukka, joka on syy kaikkeen.. Daem.

Hei – mitä sinnepäin muuten kuuluu?

2 thoughts on “”kai kaikki tietävät numeron 211:seen. ambulanssia varten, jos pyörryn?”

  1. 211 :DD No mutta sinnepäin, kaikki onneks tietää (toivon mukaan, nyt epäilys heräsi kyllä tän jälkeen) mikä se olikaan :D ja hei 911 mun ymmärtääkseni ainakin Suomessa toimii, siihen soitetut puhelut vaan siirtyy automaattisesti hätäkeskukseen!

    Mulla oli muuten lapsena myös astma, tosi paha sellainen ja olin allerginen oikeasti MELKEIN kaikelle -_- mutta nykyään en käytä mitään lääkkeitä enää wuhuhuhu! Paitsi tietenkin silloin, jos tulee astmakohtaus tai vähän normaalia enemmän hengenahdistusta, mutta noi on onneksi tosi harvassa nykyään! En kyllä yhtään ihmettele että meinasit pyörtyä :D

    Suulliset tentit on mun mielestä pahimpia! Tai oli, mun viimeinen tentti oli jo meni ja oon nyt VALMISTUNUT! En saa millään päähäni miten sain itse motivoitua itseni lukemaan tentteihin, kai mä koitin sitten palkita itseni hyvästä (NOOT) lukemisesta jollain kivalla.. Tsemppiä! Kyllä sä sen gradun aiheen keksit koooohta ;D

    Ja mahtavaa, että polvi on jo parempi, vaikka ei vielä kunnossa olekaan!

    Tykkää

    • Toimii varmaan ulkomaalaisten takia :D ja mun! Haha! Oli kyllä aika paha moka..

      Joo mullakin oli aika paha astma, en pystynyt ees bussiin juoksemaan ilman että sain kohtauksen. Siis se fiilis kun ei tartte lääkkeitä enää on ihan parasta evör! Voittaa ihan kaikki muut mahtavat jutut mennen tullen :P Onneks on tosiaan kohtaukset lievät ja harvassa :)

      Mulla ei oo koskaan ollut suullista, joten en edes tiedä mitä odottaa, ja tentti kestää 30 minuuttia!!!!!!!!!! kauheeta!

      Wuhuuu! Onnittelut!!! Onks nyt aika sitten bilettää kunnolla? ;))

      Siis mulla on ideoita.. mutta ne kaatuu aina siihen, että maikka jonka saa mentoriksi tai mikä se sana nyt on kirjoittamiseen on mulkku HAHAHHA. Mutta siis ideoita on pitää vaan alkaa hioo niitä vähän enemmän. Ehkä kesän aikana tulee jotain mieleen. Mulla ois motivaatiota nyt, mutta sen sijaan sain migreenikohtauksen, eli joo tota, taidan mennä tonne sängynpohjaan tekee kuolemaa hetkeksi.. :P

      Toivottavasti paranisi nopeasti, mullahan on se juoksuhappeninki tulossa, pakko pystyy juoksee siihen mennessä :(((

      Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s