paska reissu, mutta tulipahan tehtyä: mary roadtrippailee gekåsiin osa 1

Tutustuin duunissa kesän aikana uuteen sijaiseen, Sofiaan, duunissa ja meistä tuli aika hyvät ystävät, ja ollaankin aika paljon hengailtu viime aikoina. Sofian kanssa kerran juteltiin siitä, miten kivaa olisi joskus lähteä roadtripille ihan minne vaan – ja siitä se ajatus sitten lähtikin – Sofia halusi Gekåsin, Ullarediin ja mä vaa okej, mennään vaan!

Gekås – on siis no Ruotsin vastine Tuurin Kyläkaupalle – tai siis Tuuri on Suomen vastine Gekåsille. Gekås on ehkä joillekkin tuttu telkkaristakin (?) sillä ainakin joskus sitä näytettiin suomalaisessa telkussa ehkä öh parisen vuotta sitten tai jotain vastaavaa. Kuitenkin – jos joku nyt ei tiedä mikä kumpikaan noista paikoista on niin se on sairaan iso tavaratalo (35 000 neliötä), josta voi ostaa about ihanmitävaan ja mukamas todella halvalla. Kävijäennätys on 28900 – YHTENÄ PÄIVÄNÄ.. siis henkilöitä ja myyntiennätys on 34 miljoonaa kruunua. Vaan. Peanuts.

Needless to say. Olin vähän hermona sinne lähtemiseen. Koska a) en oikein tykkää suurista ihmismassoista b) en tykkää  jonottamisesta. Olen meinaa kuullut, että sinne saa välillä jonottaa sisään.. ja c) a+b. Yhyy. Suunniteltiin siis aika kauan, että milloin lähdettäisiin. Ja tarkoitus oli saada mukana vähän lisää porukkaa, jotta mentäisiin kahdella autolla. Kuitenkin monien mutkien kautta – meitä lähti siis loppujen lopuksi vain kolme matkaan, minä, Sofia ja Sofian värväämä upouusi sijainen duunissa Liv. Jota mä en ollut edes tavannut. Ja muahan hermostutti se, että mitä jos mä en tuu toimeen tän Livin kanssa. Sitten meillä vasta on ongelma, kun tajutaan jonkun puolen tunnin päästä, että apua, joudun hengaamaan vuorokauden jonkun idiootin kanssa yhyy! Eli laitetaan tuohon listaan vielä kohta d) lähden matkaan tuntemattoman ihmisen kanssa.

Noniin. Mennään itse asiaan, eli roadtrippiin. Tästä postauksesta tuli niin pitkä, että jouduin pistää sen kolmeen osaan. Hah. Ja tietenkin katkaisen kirjoituksen mahtaviin cliffhangereihin, koska oon niin mukava ihminen. Mutta, ellette jaksa lukea koko postaussarjaa, niin tl;dr: hauskin reissu ever, mutta samalla vittumaisin paskaelämys ever! Jos kiinnostaa – tai jaksan – laitan vielä erikseen postauksen siitä mitä oikein ostin. Kiinnostaako?

Kuitenkin. Te jotka seuraatte mua instassa tai Facessa, tietävät, että matkaan lähdettiin muutama viikko sitten. Lähtö oli kello 3 yöllä – koska Sofia halusi olla perillä kello 8 kun he avaavat ovet ja hänenhän piti ostaa joululahjoja noin viidelle tuhannelle muksulle, niin hän tarvitsee aikaa. (Okei, todellisuudessa niitä muksuja oli kai kolme, eiku viisi, eikun kuusi.. tai jotain). Sofian lista oli KOLME A4-sivua.. mun lista oli 1 rivin pituinen: Lamppu.

facepalm

No. Sen auto, se määrää miten hommat toimii. Eli eikun herätys kello 2.20, koska pitäähän sitä vähän laittautua. Tosin. Meni vähän legendaariseksi tämä meno, ja sain vasta unta ehkä vähän klo 12 jälkeen. Wuhu. Kiva lähteä matkaan parin tunnin yöunella. YHYY. Kello 2.50 Sofia soitti, että odottaa tienvarrella. Juteltiin siinä vähän niitä näitä, että mitenkäs löydetään Livin kämppä. Eikun GPS päälle. Sofia istui ratin taakse ja piti ratista kiinni ja mietti, että mikäs nyt oikein unohtui.. Noin 10 minuutin funtsaamisen jälkeen, Sofia huutaa: AVAIN! Me tarvitaan autonavain! Se on takapenkillä taskussa.

mmhmmmJa eikun kaasu pohjaan hakemaan kolmatta matkakumppania.

Meidän ei tarvinnut ajaa pitkää matkaa, kunnes huomattiin, ettei matkasta tulisi niin iisiä, kun mitä me oltiin suunniteltu. Koska sumua. Siis nyt mä en puhu sellaisesta snadista Silent Hill-sumusta, vaan me puhutaan ”prkl-me-ei-nähdä-20-metriä-pidemmälle”-sumu. Oujee. Eli oli pakko ajaa vähän hitaammin.

Ja pysähtyä aika usein. Kerran me pysähdyttiin esmes jonnekkin hornan kuuseen bensa-asemalle, jossa oli myös motelli. Koska kello oli noin neljä, puoli viisi, ja me oltiin ”vähän väsynteitä” niin käyttäytyminen oli samanlaista:

Minä: Tää on just sellainen paikka, jossa kuolee kauhuleffoissa.
Liv: ..tai ostetaan seksiä.
Minä: Mmm. Totta. Tota.. Katsooko noi jäbät tuossa autossa, joka just tuli tankkaamaan, meitä oudosti?
Sofia: Mua väsyttää mä haluan nukkua…
Liv: SLEEP IS FOR PUSSIES!
Sekä Sofia ja minä kuollaan nauruun ja tajutaan, että molemmat tarvitaan vessaa – ja bensiksellähän ei muuten ollut mitään vessaa, joka oli auki..  Herätettiin varmaan jokaikinen ihminen, joka nukkui siinä motellissa huutonaurumme kanssa..  Ja koska ei vessaa.. niin eikun vaan puskaan tekemään asiansa. Sofia kun istutaan autoon:

trauma

”Mikä sun oikein on, kun oot noin kauhistuneen näköinen?”
”Mä sain vähän traumoja tuosta – mä en muuten tee tuollaista..”
”Häh? Mikset?”
”Mitä jos mä pissasin itseni päälle, enkä nähnyt sitä, koska pimeetä, ja nyt oon ihan kusinen?”

Ja matka jatkui vähän samalla tavalla kohti Ullaredia. Mun oli tarkoitus nukkua vähän autossa ennen perille tuloa, mutta se meni vähän vituralleen, kun join Celsiuksen ja musta tulikin vähän hyper. Oho.

hyperventilatePerillä oltiin joskus kello 8. Siinä vaiheessa se todellinen ahdistus tuli, kun huomasin, että jo siihen aikaan koko parkkipaikka (joka oli ISO) oli täynnä autoja. TÄYNNÄ! Siis luoja, mihin soppaan olinkaan itseni taas laittanut..

AnchormanOlin kuullut huhuja, että sisään voi usein olla jonoa, mutta onneksi jonoa oli vaan parikymmentä metriä. Parikymmentä oli tosin omasta mielestäni liikaa. Joten otettiin ostoskärryt ja käveltiin kohti sisäänkäyntiä.. Me ja muutama sata muuta ihmistä.. Towards the point of no return..

scaredTo be continued..

4 thoughts on “paska reissu, mutta tulipahan tehtyä: mary roadtrippailee gekåsiin osa 1

  1. AHAAHAHHAHAHA :D Ootan innolla jatkoa! Mä niin vihaan ihmispaljoutta, Stockan Hullut Päivät on jo sellainen, että tulee tuskanhiki jo kun katsoo ovelta sitä menoa!

    Mutta hei, ainakin vaikuttaa siltä että tulitte sen Livin kanssa juttuun :DD

    Tykkää

    • Joo siis menen todellakin mielummin Hulluille Päiville kun tuonne mestaan! :D Kertoo aika paljon tästä paikasta.

      Saat tietää tokassa osassa sitten ;)

      Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: paska reissu, mutta tulipahan tehtyä: mary roadtrippailee gekåsiin osa 2 | Mary Ihmemaassa

  3. Päivitysilmoitus: paska reissu, mutta tulipahan tehtyä: mary roadtrippailee gekåsiin osa 3 | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s