ihmemaan joulukalenteri 2015 – luukku 1: motivaatiosta

Apua! 1 joulukuuta! Kääk! Monet teistä varmaan luulivat, ettei tänä vuonna tule mitään joulukalenteria, mutta väärässä olette. Ainakin YRITÄN kirjoittaa jotain joka päivä – ja tänä vuonna ajattelin, että teemana voisi olla liikunta ja hyvinvointi. Aiheina on sekä treenivinkkejä, motivaatiosta juttua, herkullisia reseptejä, sekä ihan vaan lempparibiisejä salilla ja mitä tässä matkan varrella nyt keksin. Aihe on tämä siksi, koska tarvitsen itsekin tällä hetkellä vähän lisää motivaatioa elämään, koska väsymystä pukkaa aika reippaasti.

Eli aloitetaan ensimmäisellä aiheella – eli vähän siitä, miten motivaatiota liikuntaan voi lisätä muutamalla helpolla vinkillä..

funny-I-regret-that-workout
1. Valitse liikuntamuoto, josta tykkäät. Oli se sitten kävely, salitreeni, nyrkkeily, uiminen mikä lie. Jos treeni tuntuu pakkopullalta, se ei ole kivaa ja kynnys treenaamiseen senkun suurenee. Mikä tahansa liikkuminen on parempaa, kuin sohvalla istuminen. Itse en voi sietää juoksemista, vaikka olen kuinka yrittänyt aloittaa juoksun useaan kertaan. Koska ”juoksu on niin hyvää treeniä.” Loppujen lopuksi tajusin, ettei meitä kaikkia ole edes tehty juoksemiseen, joten jätin suosiolla ne v*ttumaiset lenkit väliin ja menin mielummin salille. Koska sali on mun toinen koti, ja viihdyn siellä.  Kannattaa myös kokeilla erilaisia liikuntamuotoja – mistä sitä vaikka tietää, jos tykkääkin esmes Zumbasta, vaikka onkin vannoutunut tanssivihaaja?

2. Ota selvää, mitä liikuntavaihtoehtoja on asuinpaikkasi/koulusi/työpaikkasi lähettyvillä. Motivaatio ottaa pahasti turpiinsa, jos valitsee saliksi toisessa kaupungissa sijaitsevan salin – jonne pitää matkustaa kolmella eri bussilla ja vielä kävellä muutamat kilsat sen päälle. Jos treenipaikka on kotimatkan varrella tai ihan nurkan takana, on kynnys liikkumiseen huomattavasti pienempi ja matkaan tulee varmasti mentyä useammin ja helpommin.

3. Oletko treenannut samaa juttua forever and ever? Aika vaihtaa ohjelmaa. Oli lajisi sitten juoksu, uinti, punttis tai mikä lie, ohjelmaa voi aina muuttaa. Vaihda intervallitreenit pitkäkestoisiksi treeniksi (ja hidasta vähän vauhtia) – intervallitreeni nimittäin joo, tai lisää muutamat intervallit normaaliin treeniisi – tämän voi soveltaa ihan mihin tahansa aeroobiseen treeniin. Oletko tehnyt koko elämäsi 3 x 12 salitreeniä? Ala treenaa maksimi voimaa, nosta painoja ja tee 1-5 toistoa per setti. Apua uuden ohjelman tekemiseen löytyy esmes netistä tai pyydä apua joltakin salilla. Itse olen aloittanut nyt maximi voimaharjoittelun – ja kas kummaa, kun on taas kivaa mennä salille. Tai mene testaamaan vaikka kiipeilyä.

motivationalpenguin
Miten itse lisäät motivaatiota liikuntaan? Onko sulla kenties jotain hyvää vinkkiä? Kirjoita siinä tapauksessa kommenttilootaan, sharing is caring ♥

Miltäs tää aihe vaikuttaa vuoden joulukalenteriin? :)

PS. Mä teen näitä vinkkejä ihan päiväfiilarilla, eli jos jollakin on jotain ideoita niin niitäkin voi laittaa tuonne kommenttiosioon. Kunhan aihe on tyyliin liikkeitä, ruoka, hyvinvointi, kauneushoito (vaikka tää osio ei oo mun bravuuri..)

3 thoughts on “ihmemaan joulukalenteri 2015 – luukku 1: motivaatiosta

  1. Oo tosi kiva idea!! Luin tän postauksen bussissa aamulla työmatkalla, en ehtinyt vastata mutta tuli hyvä mieli :D JEE!

    Mä oon aika laiska liikkuja, mutta nyt on tullut sentään vähän ryhdistäytyä.. Oon alkanut käymään uimassa vähintään 2 kertaa viikossa, sekin on jo edistystä tällaiselle laiskamadolle :D Ja se kyllä motivoi kun tekee sellaista, mistä itse tykkää!

    Tykkää

    • Jee hyvä hyvä! Kiva kuulla :)

      Kaks kertaa on tosi hyvä hei! Ei todellakaan mikään laiskamato :) Ja uiminen on vielä ihanan rentouttavaakin, eli saa rennon treenin :D

      Tykkää

  2. Päivitysilmoitus: ihmemaan joulukalenteri 2015 – luukku 20: voiko bodypumpilla kasvattaa lihaksia? | Mary Ihmemaassa

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s