hei, hei mitä kuuluu?

Moi. Viime kerrasta on mennyt jo aivan liikaa aikaa, elämä teki taas tepposet ja no.. aiheutti pientä stressiä. Lisäksi joulukalenterin viimeiset luukut aiheuttivat sellaista stressiä – kun ei oikein tullut aiheita mieleen – joten päivä päivästä blogi aiheutti vain enemmän ja enemmän ahdistusta. Joten, tein nyt sen päätöksen, että joulukalenteri saa nyt jäädä unholaan ja jatketaan tästä eteenpäin. Screw the joulukalenteri! Yritetään uudestaan sitten joulukuussa.

Pidin kuitenkin aihepiirin kirjoittamisesta (terveys, liikunta, hyvinvointi) että musta tuntuu, että yritän jatkaa kirjoittamista niistä aiheista vähän enemmän.

Minulle kuuluu tällä kertaa sellaista, että olen yrittänyt löytää motivaatiota opiskeluun – joka katosi tuossa syksyllä jossain vaiheessa. Se on mennyt vähän niin ja näin, jos olen rehellinen. Just ja just sain flunssaisena kirjoitettua kotitentin (joka tuli takaisin hylättynyä eilen fuu) ja koska stressi oli jotain ihan järkyttävää, niin päätin jättää yhden toisen tehtävän tekemättä. Joka taas toisaalta aiheutti mulle aika jäätävää ahdistusta, koska jätin tehtävän tahallaan tekemättä. Kääk. TAHALLANI! Maanantaina alkoi koulutuksen viimein lukukausi, ja se tarkoittaa siis gradua, päättötyötä, mikälie, tai niinkun ruotsalaisessa koulusysteemissa sanotaan – C-uppsatsin tekeminen.

Ja mun suurin ongelma ja ahdistuksen aihe liittyen siihen on: EN VIELÄKÄÄN TIEDÄ, MISTÄ KIRJOITAN! APUA! Pitäisi päättää ensi viikkoon mennessä aihepiiri?

No, onhan mulla kuitenkin ideoita ja musta tuntuu että aion kirjoittaa jotain, mikä liittyy urheilupsykologiaan. Ehkä koen jonkun valaistuksen tässä viikonlopun aikana?

Muuten tällä puolella skriiniä ei ole oikein tapahtunut mitään kuluneiden viikkojen aikana. Paitsi noh, täytinhän mä vuosia tuossa viime viikolla. Kokonaiset 33 vuotta. Eli yksi kolmasosa vuosisadasta (melkein..) Tulipahan lievähkö ikäkriisi..

mary

Itse synttäripäivän vietin ystävän kanssa ensiavussa. Voi ne synttärit niinkin viettää – siis ystävä oli huonona, en minä. Tarkoitus olisi juhlistaa nyt viikonloppuna vähän hauskemmalla tavalla, mutta päivä alkoi todella hyvin, nimittäin päänsäryllä.

Muuten olen treenannut. Olen jopa pysynyt lupauksessani mennä uimaan ainakin kerran viikossa ja se tuntuu ainakin hyvältä so far. Ja jotenkin kaiken tämän koulukaaoksen keskellä ajattelin, että voisi olla hyvä tienata vähän rahaa – joten olen ollut töissä ihan sikana. Koska sielläkin on kaaos, porukkaa kipeänä ja tuuraajia on aina liian vähän. Ehkä se päänsärky johtuu siitä? No vielä olisi viikko töitä ja sen jälkeen voin keskittyä kouluun – ehkä löydän sen motivaationkin jonkun kiven alta sillä väliin…

Mitä sillä puolella on tapahtunut?

PS. Ai hitto, olen melkein kokonaan unohtanut suomenkielen tässä blogitauon aikana. Tuskin edes jutellut mamman kanssa puhelimessa. Heh.

10 thoughts on “hei, hei mitä kuuluu?

  1. Hyvää synttäriä näin jälkikäteen :) Hyvää kuuluu! Töitä ja arkea, ei kummempaa. Satunnaisetkin lenkkeilyt on jääneet väliin noin miljoonan pakkasasteen takia, jos nyt ottaisi itteään niskasta kiinni.

    Tykkää

    • Kiitos kiitos, näin vähän myöhässä :)) Toivottavasti pakkaset on hellittänyt ja oot päässyt satunnaiselle lenkille ;)

      Tykkää

  2. Turha ottaa itselleen turhaa stressiä, kun sitä kertyy väkisinkin ihan muutenkin joka päivä, joten oli siis hyvä päätös, että lopetit joulukalenterin kesken :D Sun juttuja on jokatapauksessa niin hauska aina lukea, että JEEE kiva kun kirjotit nyt!

    Toivottavasti keksit aiheen gradulle (tai pakkohan sun on, mutta..), tsemppiä! Mä niin muistan sen tuskan kun tein itse amk:n opinnäytetyötä ja se pelkkä aiheen valinta sai mun ahdistuslukemat ihan huippuunsa ja vaan siirsin ja siirsin päätöstä – aiheen valittuani ja aloitettuani sen tekemisen, oli se itse tekeminen ihan suht helppoa (haha aika kultaa muistot, muistan kyllä nyt moonet tuskan hetket, kun tarkemmin mietin.. :D). Onnea myös opiskelumotivaation nostattamiseen, kyllä se siitä!

    JA paljon onnea synttäreiden johdosta, 33-vuotias ei ole vanha, joten älä ikäkriiseile ;D

    Tännepäin ei kuulu oikeastaan ihmeempiä, tuntuu että aika kuluu ihan hirveän nopeasti, mutta ei tule oikein muuta tehtyä kuin töitä… Meillä on töissä samankaltainen kaaos tuurausten ja muutenkin liian vähäisen henkilöstön takia, joten YMMÄRRÄN niiiiiin sua! Mulla on ihan hirveä työstressi ja ajatukset työstä seuraa kotiin asti ihan päivittäin ja herään öisinkin miettimään niitä. Pitäisi jotenkin saada hellitettyä hiukan, mutta ihan hemmetin vaikeaa on. Odotan niiiin syksyä, jolloin mun määräaikainen soppari päättyy, tarkoituksena olisi tähdätä sen jälkeen erilaisiin hommiin kuin mitä nyt teen. Saa nähdä sitten, mutta saapahan ainakin siihen asti kerättyä vähän rahaa, kun ei ehdi tekemään muuta kuin töitä :DD

    Tykkää

    • Joo stressi on niinkun mun toinen nimi nykään.. :/ Kaikki vaan kaatuu niskaan kokoajan eikä mikään mene niinkun haluaa. Aihe alkaa olee vähän kuosissa muutaman lyttäyksen jälkeen. Mutta mutta, eiköhän tämä tästä. Todella turhauttavaa ja ensimmäinen luonnos pitäisi lähettää maikalle jo ensi viikolla. Eli motivaatio on kussut vähän taas vaihteeksi. Eiköhän tämä tästä jossain vaiheessa.

      Heheh eikai se nyt niin paha ikä oo, mutta olo on huomattavasti vanhempi :D

      Voi ei, ei kuulosta kivalta, jos duuni tulee mukaan kotiinkin . Toivottavasti helpottuu kohta, viimeistään sitten syksyllä. Tsemppihalit sulle ♥ Muista ettei se raha oo se tärkein ;) Vaikka onse aika kivaa kuitenkin.

      Tykkää

  3. Ou hani mä oon taas unohtanut sun synttärit! Onnea onnea, perässä tullaan huhtikuussa…

    Musta bloggaus ei saa ahdistaa, kirjoita mitä huvittaa koska huvittaa!!

    Tykkää

    • No hätä! Toivottavasti itsekin unohtaisin :D Catch me if you can ;)♥

      Joo oon tajunnut sen nyt. Tai hauska juttu on se että kirjoitettavaa olisi vaikka kuinka paljon, mutta heti kun avaan sivun niin alkaa tökkiä. Ei ymmärrä miksi! Ehkä kun saan tämä kaaos mun ympärillä vähän rauhottuu, niin saan taas vähän inspistä.. :)

      Tykkää

  4. Myöhästyneet onnittelut ja onnea päättötyön kanssa! Vaikka tuntuu helvetiltä niin jollain tavalla pääsee läpi (itse kirjoitin omaani VAIN 1,5 vuotta……. ja välissä oli se n. vuoden tauko työn ja harjoittelun ”takia” ei vaan huvittanut..)!!

    Itse sain paperit ulos joulukuun lopulla ja työskentelin joulukuun hullun lailla vaan huomatakseni että ei sitä rahaa vaan tule.
    Nyt TOIVOTTAVASTI helmikuun puolessa välissä alkaa työt, koska 1,5 kuukauden työttömyys, Kelan kanssa tappeleminen (tuo sitä ja tätä paperia, ai muutat? No siitäkin pitää tuoda joka vi-un ikinen paperi ja sopimus) ja tekemättömyys alkaa käydä hermoille.. Ainakin sain vaihdettua maisemia kun kaveri suostui ottaa kämppikseksi kunnes työt alkavat kunnolla ja saan rahat kasaan omaan vuokra kämppään. Nyt 3 x 20-30kg laukkujen kanssa Helsinki-Rovaniemi junassa, lasten leikkivaunussa aivan yksin :D
    Jos se nyt 2016 lähtisi vähitellen rullaamaan eteenpäin.. :)

    Tykkää

    • Kiitos ja kiitos ♥ Musta tuntuu että munkin tästä työstä tulee sellainen ikuisuusprojekti :P Yyh mulla ei sitten ole YHTÄÄN ikävä Kelaa! (Ne esmes on niin daijuja, että lähettävät edelleenkin postit mun mutsin luokse SUOMEEN vaikka oon asunut täällä ruotsissa aika kauan jo :P )

      Toivottavasti matka meni hyvin! Kuulostaa aika kauhuskenariomatkalta, tai siis voihan se leikkivaunu olla kivakin – jos siellä ei oo tuhansia muksuja :D

      Tykkää

      • Matka meni oikein hyvin ja suurimman osan matkasta koko vaunu oli mun omassa käytössä! :D Ketään muuta ei ollu ja loppu matkasta siellä oli vaan vanhempi herrasmies ja mummo lapsenlapsensa kanssa :D Taidan alkaa matkustaa noilla junilla ja juuri leikkivaunuissa kun siellä saa olla aika rauhassa :D Eikä ne lapset alkumatkastakaan hirveesti huudellu :D

        Tykkää

Mary ♥ Kommentit

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s